Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 ostamassa ja käyttökokemuksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Havis
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2004
    • 1838
    • Kotona/Poissa

    Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
    Onhan tuossa jo listaa aika paljon, osin kyllä aika tutun kuuloista.

    Omaan bensaan vaihdettu 7 vuoden ja 90 tkm aikana: Etupään tukivarret 2x vaihdettu ja taas kolisee, kallistuksen vakaajan koiranluita pariin kertaan vaihdettu, taakse narinaheloja 3 kpl, jarrulevyt ympäriinsä + palat ja käsijarrukengät, jarruletkut taakse, yksi takapyörän laakeri, vesipumppu, ABS-boksi, DISA-venttiili, nokkien asentotunnistimet, huohotin- ja imuilman putkia, takakontin ruosteita korjailtu, takakontin lukon jousta korjattu pari kertaa, tuulilasi, ajovalojen pleksit, ksenon-polttimot, parkkipolttimoita kassillinen.
    Omassa -96 523i:ssä kilsoja n.400000 km. Vaihdettuja osia 7,5v & 150000km aikana:

    (vaihdettu vain kerran minun aikana ellei toisin mainittu)

    Jarrulevyt ja palat sekä käsijarrun kaikki rummun sisäiset osat
    Pyöränlaakerit joka kulmaan
    narinahelat
    koiranluut joka kulmaan
    Vesipumppu, paisarin korkki ja termostaattikotelo kahdesti
    Polttoainepumppu
    Laturi
    Akku
    Kampiakselin asentoanturi
    Kaasuläppäkotelon ja IMM:n välinen imuputki
    Sytytystulpan hatut
    Venttiilikopan tiiviste
    Venttiilinvarren kumit
    Sähköflekti kahdesti
    Hanskalokeron lukkomekanismi
    'Siili'
    Ohjaustehostajan pumppu
    Ajovalojen ulkokuoret
    Tuulilasi
    Tuulilasipesurin pumppu
    Etuiskunvaimentimet

    Kesärenkaat n. 25000 km välein, talvirenkaat n. 70000km

    Huom. alustan tukivarsia ja niveliä ei yhtään (koiranluita lukuunottamatta), eikä takaiskareita.
    Last edited by Havis; 14-02-2013, 18:39.
    "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

    E60 523iA -08

    Comment

    • Bomb5
      Bimmer Fanatic
      • Oct 2011
      • 726
      • Kivijärvi

      Originally posted by -kalevi- View Post
      Tarkoitit kumminkin 530 vs 540? Kasi on kyl ehdoton.
      Kyllä 530i:lläkin pärjää, ainakin manuaalina.
      E39 530i manual (2001) - Myynnissä E39 / M54B30 osia

      Comment

      • Ur-Quan
        Bimmer Rookie
        • Dec 2010
        • 61
        • Jyväskylä

        Originally posted by Bomb5 View Post
        Kyllä 530i:lläkin pärjää, ainakin manuaalina.
        Mites siitä välistä 535i?
        E39 535i -96
        E34 518i -96

        Comment

        • Rise
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2010
          • 213
          • Jyväskylä

          Originally posted by Ur-Quan View Post
          Mites siitä välistä 535i?
          Alkaa vaan myöhemmin helposti kaduttamaan, jos ei sitä 540 valitse. Jos fakta on, että ajaa sen n. 10tkm/vuosi, niin ei tuota kauaa tarvitse miettiä Remontit on tosi paljon kiinni yksilöstä ja sen huolloista sekä hiukkasen tuuristakin.
          Ex
          F11 530d m-sport
          E46 325i cabriolet m-sport
          E39 540iA m-sport
          E39 523iA
          E46 316i

          Comment

          • Zuuzo
            Bimmer Fanatic
            • May 2007
            • 441
            • Etelä-Savo, Pieksämäki

            Oman E39 530d touringin ostin nelisen vuotta sitten kun silloinen käyttöauto meni lunastukseen.
            maksoin silloin 10000€ vm 1999 olevasta yksilöstä
            heti tuoreeltaan piti jarrupäivitys tehdä kun ei tuntunu pysähtyvän ( levyt ja palat oli ajettu ihan loppuun )
            sit oli pari vuotta huoletonta ajelua, pelkkiä normihuoltoja
            kunnes viime vuonna alkoi liki kaikki reistailemaan ja nyt viime heinäkuusta lähtien tolla autolla on ajettu vaan satunnaisina päivinä kun on jatkuvasti rikki
            lukemattomia sähköongelmia, ilmajousitus ongelmia ( ratkaistu ) airbag-ongelmia ( ratkaistu ), polttoaine-ongelmia ( myöskin ratkaistu )
            useamman kerran sammunu ajon aikana tai ei edes lähde käyntiin.
            menny luottamus täysin tohon yksilöön

            Comment

            • Samppae39
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2009
              • 1651
              • Vähäkyrö

              Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
              Onhan tuossa jo listaa aika paljon, osin kyllä aika tutun kuuloista.

              Omaan bensaan vaihdettu 7 vuoden ja 90 tkm aikana: Etupään tukivarret 2x vaihdettu ja taas kolisee, kallistuksen vakaajan koiranluita pariin kertaan vaihdettu, taakse narinaheloja 3 kpl, jarrulevyt ympäriinsä + palat ja käsijarrukengät, jarruletkut taakse, yksi takapyörän laakeri, vesipumppu, ABS-boksi, DISA-venttiili, nokkien asentotunnistimet, huohotin- ja imuilman putkia, takakontin ruosteita korjailtu, takakontin lukon jousta korjattu pari kertaa, tuulilasi, ajovalojen pleksit, ksenon-polttimot, parkkipolttimoita kassillinen.

              EDIT: VANOS-tiivisteet unohtui listalta.
              Ei sinunkaan lista kovin lyhyt ole, mutta samoja mitä omassa. Omasta listasta jäi puuttumaan sinun listassa olleet narinahelat ja takaluukun ruosteet. Myös ajovalon kuoria oon omaani vaihtanu, kerran sumeuden takia, pari kertaa oman rikkomisen takia. Jarrulevyjä on menny kierouden takia vaihtoon ja hammastankoja vaihdoin 2 kertaa 3kk sisällä, johtuen huonosta käytetystä osasta. Paljon on kuitenkin rahaa säästynyt, kun olen tehnyt itse kaikki lukuunottamatta paria pyöränsuuntausta ja takapään tukivarren vaihtoa. Ainoa huolettomampi auto minulla on ollut VW Passat, johon en tehny 65tkm aikana muuta kuin öljynvaihtoja ja korjaamolla takapään puslat ja etujarruletkut. Toki siihen tehtiin kansipahviremppa ennen ku otin auton käyttöön. Toki en ole ennen omistanutkaan näin paljon ajettua autoa, enkä ole omistanut yhtään autoa näin kauan, enkä myöskään ajanut yhdelläkään autolla näin paljoa, mitä nykyisellä e39:llä. Mitäpä hyvää vaihtamaan

              Comment

              • Bmw Dreamer
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2004
                • 2762
                • Kouvola

                Listataas vähä omaakin tähän.

                353tkm-> 436tkm 2 vuotta ja puoli vuotta suurinpiirtein.

                -Siili
                -ABS anturi takavasen
                -hehkutulpat
                -Akku
                -takalasin kaasujouset, toinen oli sökönä vaan
                -käsijarrukengät
                -Etuiskarit, oikea reaktiotanko ja vasen alatukivarsi (1. katsastukseen), suoja- ja pohjaanlyöntikumit tietenkin samalla
                -Oikea etupyöränlaakeri (alkup. kesti vaan 397tkm )
                -rattiakselin ristikko, bägin slipring korjattu (rikoin ite tuolloin )
                -Taaemmat takatukivarret
                -Etujarrupalat (2. katsastukseen)

                Napojen ja Levyjen väliset pinnat putsattu jossain välissä.

                Listalla olis ainakin seuraavaa:
                -Joku ABS anturi, nakuttelee vähä miten haluaa, vois olla takaoikee...
                -Vasemmalta eesä kolisee, nyttekö sitte reaktiotangon pallo? Vai iskarista joku...
                -Narinanivelien vaihto
                -takajarrulevyjen vaihto, kengät varmaan samaan syssyyn sitte ja vivut.
                -apurungon puslat
                -Varmaan etujarrulevytkin jossain välissä?

                Ruostetta tietysti alkaa konttiin pesiytymään ja vasenpaan takaoveen... Niille pitäis jotain tehdä.

                Sitte on lappu autossa, että Jörgenin ajoilta ois vaihdettu kansi ja vissiin suuttimetkin 180tkm kohdilla... :think Mutta todenperäsyydestä ei mitään varmuutta tietty. Mutta ainakin suuttimien korjausarvot oli aika hyvät tuossa pari vuotta sitten, että tiedä sitä sitte, ja kansikin ihan hyvännäköinen ulospäin.
                BMW 520d Touring '06 314tkm
                BMW 530D Touring '99 552tkm
                BMW 320da Touring '02 427tkm
                Volvo V70 D5 '02
                Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
                Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
                Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja

                Case IH 5140 Maxxum

                Comment

                • Gero
                  Newbiemmer
                  • Feb 2013
                  • 9
                  • Uusimaa

                  Vielä tuli pari kysymystä mieleen. 530vs540 ylläpito kustannuksita että onko iso ero kutosen ja kasin hinnassa huoltojen/vikojen osalta? Kannattaako näitä uittaa saksasta? Paljonko teidän mielestänne alle 200tkm 540 raaskii maksaa msporttina? Suomessa vähän nihkeesti noita 540 alle 200tkm ajettuja :( onko joku uittanut ja mitä maksoi yhteensä koko keissi?

                  Comment

                  • BreeZi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Dec 2004
                    • 2371
                    • Jyväskylä

                    Originally posted by Gero View Post
                    Vielä tuli pari kysymystä mieleen. 530vs540 ylläpito kustannuksita että onko iso ero kutosen ja kasin hinnassa huoltojen/vikojen osalta? Kannattaako näitä uittaa saksasta? Paljonko teidän mielestänne alle 200tkm 540 raaskii maksaa msporttina? Suomessa vähän nihkeesti noita 540 alle 200tkm ajettuja :( onko joku uittanut ja mitä maksoi yhteensä koko keissi?
                    No pari kaveria ovat omistusportaassa autoliikkeissä, jotka tuovat Saksasta autoja. Näiden kavereiden kanssa asiasta keskusteltua, niin heidän mielestään ei kannata.
                    Saksan puolella E39:sien hinnat ovat pysyneet jo useamman vuoden aikalailla samoissa lukemissa. Vain kilometrimäärät ovat kasvaneet.
                    Mikäli autoa katselee vain itsellee, eikä suunnittele sitä myyvänsä jossain vaiheessa, niin silloin saattaa kannattaa. Oikeasti hyvät E39:sit saksassa maksaa alkaen sen 6000€. Siihen vielä verot ym. päälle niin samalla hinnalla saa jo täältä kotomaasta.
                    - Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
                    - Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
                    - E- ja F- sarjan avaimet.
                    - xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
                    - Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin
                    .

                    Finmodi oy
                    050-3063926
                    [email protected]

                    Comment

                    • Gero
                      Newbiemmer
                      • Feb 2013
                      • 9
                      • Uusimaa

                      Mä etin ittelleni autoa seuraavaksi 2-3vuodeksi. Suomessa noita ei vain hirveästi tunnu olevan :s varsinkin varustetaso suomessa aika heikkoa. En autokaupoilla odotakkaan tekeväni "voittoa" jos saksasta tuon vaan lähinnä haluan löytää hyvän auton hyvillä varusteilla ja hyvässä kunnossa. Ainakin käsitykseni on että saksasta saat vähemmän ajetun ja paremmilla varusteilla samaan ellei jopa halvemmalla kun suomessa jonkun karvalakkimallin jolla ajettu 250tkm.

                      E. menee vähän offtopic

                      Comment

                      • Bomb5
                        Bimmer Fanatic
                        • Oct 2011
                        • 726
                        • Kivijärvi

                        Originally posted by Gero View Post
                        Vielä tuli pari kysymystä mieleen. 530vs540 ylläpito kustannuksita että onko iso ero kutosen ja kasin hinnassa huoltojen/vikojen osalta?
                        Ei omakohtaista kokemusta kasista, mutta mitä näitä juttuja eri foorumeilla on lueskellut, niin kyllä kasin huoltaminen/remppaaminen maksaa enemmän. Siitä menee helpommin kiertokangen laakerit ja vanoksia on 2. Myöskin jakoketjun laahain leviää helpommin. Ja viehän se tietenkin bensaakin enemmän. 530i on hyvä valinta voima/hinta/hupi-suhteessa ja menee yhtä pienellä bensamäärällä kuin pienemmätkin kutoset.
                        E39 530i manual (2001) - Myynnissä E39 / M54B30 osia

                        Comment

                        • jannekarvinen
                          Newbiemmer
                          • Nov 2010
                          • 4
                          • Tampere

                          Originally posted by Bomb5 View Post
                          Ei omakohtaista kokemusta kasista, mutta mitä näitä juttuja eri foorumeilla on lueskellut, niin kyllä kasin huoltaminen/remppaaminen maksaa enemmän. Siitä menee helpommin kiertokangen laakerit ja vanoksia on 2. Myöskin jakoketjun laahain leviää helpommin. Ja viehän se tietenkin bensaakin enemmän. 530i on hyvä valinta voima/hinta/hupi-suhteessa ja menee yhtä pienellä bensamäärällä kuin pienemmätkin kutoset.
                          Kasin ilman muuta. Muuten kaduttaa jälkeenpäin

                          Comment

                          • Skunkki^
                            BTCF Member
                            • Jul 2007
                            • 688
                            • Espoo

                            Moni tästäkin topicista listaa miljoonasti alustan osia miinuksiksi. "On vaihdettu alustaa ÄX 2"
                            Varma nakki näissä on, että halvalla ei hyvää saa. Kerralla kuntoon kunnon osilla ja varmaa ajoa.

                            Toisekseen, merkkifoorumilla, varsinkin Suomalaisella, löydät varmasti enemmän vikoja autosta, kuin ns. hyviä kokemuksia.
                            Käy ajamassa auto; totea että helvetin hyvin se menee, tuntuu mukavalta ja menee talvellakin mukavasti sivutain jos tarvetta -
                            Ja osta se hyväkuntoinen yksilö.
                            Ei moni tuon ikäinen auto noin näppärästi, tilavasti ja mukavasti liiku kuin e39.

                            Rahaa palaa jos kaiken haluaa pitää täydellisenä, mikä penaristeilla on varsin usein tavoitteena, ajetaanhan kuitenkin REEMIUMILLA.
                            Moniko sorollan omistaja kiinniittää siihen hiiren orgasmin kuuloiseen ääneen jostain takapäästä huomiota? Ei muuten moni...

                            Osta BMW, jää koukkuun ja olet ikuisessa velkavankeudessa, mutta nautit siitä

                            Edit: Lisätään nyt vielä että erääseen kilpailevaan merkkiin viitaten, ilman turboa elämä on paljon helpompaa
                            Last edited by Skunkki^; 15-02-2013, 22:03.
                            KIA Optima PHEV

                            Exät:
                            520i e28 -- 316 e30 -- 530i M60 e34 -- 318iS e30 -- 732i e23 -- 318iS e36 -- 525i e34 -- 530d Touring e39 -- 320i b25 Touring e30 -- 318i e46 -- 530d Touring e39 -- 330i e91 -- 525i e28

                            Comment

                            • Guest's Avatar

                              "Osta kasi, muuten harmittaa" Osta heti M5 niin ei harmita, paitsi että uudemmassa mallissa olis yli sata heppaa enemmän.. ja sitä uudemmassa vielä enemmän.

                              Sitä asiaa millä koneella ja varusteilla autonsa haluaa ei tiedä kukaan niin hyvin kuin sinä itse. Näiden wanhusten kanssa voi moottorista riippumatta käydä hyvin, huonosti tai hyvin huonosti. Parasta olisi jos autoa katsomaan pystyisi lähtemään mukaan joku kaveri tai tuttu jolla kokemusta autosta ja moottorityypistä. Varsinkin jos merkki ja malli ei ole entuudestaan kovin tuttu niin kaikkea orastavaa vikaa ei koeajolla ym. tutkimisella välttämättä hoksaa. Tässä 1000€ vinkki, aukaise konepelti ja kokeile polttimon kannasta heiluuko umpio velton oloisesti, jos heiluu niin siinä ensimmäinen rahareikä. Näin siis jos facelift loppuvuodesta 01-->.

                              Omakohtaisesti voin sanoa että jos olisin kaikki huollot ja remontit mitä tuohon omaan on tullut tehtyä, teettänyt autokorjaamolla niin olisin köyhä kuin kirkon rotta. Eli remonttitaidoista on suuri hyöty. Koliysiä sanotaan loistavaksi ajaa, mutta jos alustan osat vetelee viimeisiään niin ei ole mikään ajonautinto, ja kunnollinen alustaremppa sitten maksaa kunnolla.

                              Comment

                              • anteroro
                                BTCF Member
                                • Jan 2009
                                • 434
                                • oulu

                                Originally posted by Mr.Speed View Post
                                Tässä 1000€ vinkki, aukaise konepelti ja kokeile polttimon kannasta heiluuko umpio velton oloisesti, jos heiluu niin siinä ensimmäinen rahareikä. Näin siis jos facelift loppuvuodesta 01-->.
                                eihän nuo säätötapit montaa euroa maksa jos vaan sen verta työkalut kädessä pysyy :think
                                E30 325 M-tech II DCT
                                9.97s/238kmh

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎