Melkein itse sanoisin, etsii sen, mikä on tekniikaltaan ja koriltaan parhaassa kunnossa - loppuja saa kaupasta, mutta tottakai tuo pitää näkyä hinnassa. :think
Meillä on nyt toinen E39 menossa (touring 528iA, edellinen 535iA sedan) ja ihan samat palikat on saanut vaihtaa esim. keulaan. Eli jos ei ole tiedossa, että kaikki puslat/nivelet on juuri vaihdettu, niin parempi varautua vaihtamaan ne vuoden sisällä. Sitten perus juttuja, kuten jarruja, ilmamassamittari, nokan ja kampuran tunnistimet jne.. Palikoiden hinnat on sitten tottakai kovemmat, mikäli kasikoneiseen päätyy.
Eli perustan tuon ylläolevan siihen, että nuo on palikat, jotka oon saanut molempiin autoihin vaihtaa ja alkup BMW:n leimat oli osissa vielä. Toinen oli koriltaan ja tekniikaltaan helvetin hyvä (250tkm), toinen koriltaan sitten vähän rapeampi (212tkm). Jos nyt lähtisin itse katsomaan E39:ä, niin noilla perustein ja katsoisin hintaluokan siten, että on varaa vielä pistää kaikki tukivarret, iskarit ja jouset ja nivelet vaihtoon kerralla ellei niitä ole VARMASTI juuri vaihdettu.
Ergo, tonnin-pari, kun varaa ylimääräistä, niin ajaa E39:llä niin pitkään, että auto on ennemmin paalissa, kun tarvii noita palikoita uudestaan vaihdella..
En nyt sano, etteikö tuo päde mihin tahansa autoon, mutta jos E39 miellyttää, niin katsoo vaan semmoset varusteet, että kelpaa sitten ajella.

Näillä kriteereillä itse ajattelin joskus sen 540 6-gangin laitta..
EDIT: Eli mun näkemys on se, että valitaan tekniikaltaan ja koriltaan paras vaihtoehto ja laitetaan kaikki kerralla kuntoon (eikä vaihdella mitään yhtä tukivartta tai palloniveltä kerrallaan), niin saa sitten huolettomasti ajella menemään.. Pätee joka autoon, mutta yksi palikka kerrallaan kun noita lähtee vaihtamaan, niin tuntuu, että on auto kokoajan paskana ja seuraava paikka hajoaa, kun toisen saa valmiiksi!
Meillä on nyt toinen E39 menossa (touring 528iA, edellinen 535iA sedan) ja ihan samat palikat on saanut vaihtaa esim. keulaan. Eli jos ei ole tiedossa, että kaikki puslat/nivelet on juuri vaihdettu, niin parempi varautua vaihtamaan ne vuoden sisällä. Sitten perus juttuja, kuten jarruja, ilmamassamittari, nokan ja kampuran tunnistimet jne.. Palikoiden hinnat on sitten tottakai kovemmat, mikäli kasikoneiseen päätyy.
Eli perustan tuon ylläolevan siihen, että nuo on palikat, jotka oon saanut molempiin autoihin vaihtaa ja alkup BMW:n leimat oli osissa vielä. Toinen oli koriltaan ja tekniikaltaan helvetin hyvä (250tkm), toinen koriltaan sitten vähän rapeampi (212tkm). Jos nyt lähtisin itse katsomaan E39:ä, niin noilla perustein ja katsoisin hintaluokan siten, että on varaa vielä pistää kaikki tukivarret, iskarit ja jouset ja nivelet vaihtoon kerralla ellei niitä ole VARMASTI juuri vaihdettu.

Ergo, tonnin-pari, kun varaa ylimääräistä, niin ajaa E39:llä niin pitkään, että auto on ennemmin paalissa, kun tarvii noita palikoita uudestaan vaihdella..



Näillä kriteereillä itse ajattelin joskus sen 540 6-gangin laitta..

EDIT: Eli mun näkemys on se, että valitaan tekniikaltaan ja koriltaan paras vaihtoehto ja laitetaan kaikki kerralla kuntoon (eikä vaihdella mitään yhtä tukivartta tai palloniveltä kerrallaan), niin saa sitten huolettomasti ajella menemään.. Pätee joka autoon, mutta yksi palikka kerrallaan kun noita lähtee vaihtamaan, niin tuntuu, että on auto kokoajan paskana ja seuraava paikka hajoaa, kun toisen saa valmiiksi!
Comment