Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 ostamassa ja käyttökokemuksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • HTK12
    BTCF Member
    • Jul 2011
    • 10941
    • Joensuu

    Ihan luotettavia ikäisikseen ovat, mutta jos et itse ole valmis mitään tekemään ja halvalla pitäisi selvitä niin katselisin kyllä toista merkkiä. E39 on hieno auto ja mukava ajaa, mutta kyllä näitä saa aika paljon huoltaa. Osat on melko kalliita Suomessa. Toisaalta jos on valmis itse huoltamaan ja tilailemaan osia ulkomailta niin huoltokulut on ihan siedettävät. Foorumilta löytyy hyvin apua ongelmiin ja ohjeita remppoihin. Kuten edellä mainittiin niin tämän ikäiset ovat yksilöitä, jotan kannattaa etsiä sellainen yksilö jota on kunnolla huollettu.
    e39 540iA E85

    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

    Comment

    • janke
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2010
      • 3665
      • seinäjoki

      E39 on tosiaanki vanha malli ja sen vahvuuksia on varmasttikkin ajettavuus ja hiljaisuus.? Ajettavuuden ylläpitäminen tarvitsee rahaa ja aikaa...
      Bmw 316 E30 -88

      Comment

      • Havis
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2004
        • 1838
        • Kotona/Poissa

        Sitten kun vielä niitä osia ei mene heti ostamaan kaikkein kalleimmasta paikasta vaan hetken malttaa ja hakee vaihtoehtoja, niin saa kulut pysymään alempana.

        Mielestäni E39:ssä monet kohdat kestää paremmin kuin muissa. Ja toisaalta on myös ns. lyhytikäisempiä kohtia. Mutta tosiaan kunnossa ollessaan mainio matkantekoväline, hiljainen ja hieno ajaa. Ei kaikkein pieniruokaisin kylläkään.

        Ja esim samanikäiseen MB W210 väyrysmeseen verrattuna korin korroosion kesto on aivan eri luokkaa
        "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

        E60 523iA -08

        Comment

        • Gero
          Newbiemmer
          • Feb 2013
          • 9
          • Uusimaa

          Ei bmw:n huolto nyt varmaan hirvittävästi vw kalliimpaa ole? Lähinnä haluisin tyylikkään ja hyvän auton. Kilometrejä tulee vuodessa max 10tkm. Ajatellut alle 200tkm ajetun auton ostaa.

          E. Niin ja en mä sitä mieti, että kumpi tulee halvemmaksi huoltaa. Rahaa menee joka tapauksessa Lähinnä juurikin yleistä mielipidettä, että mitä omistajat on pitänyt ja onko jotain asioita mitä on lähes varmasti edessä? Esim yleisimmät tyyppiviat jne. Onko vuosimallilla väliä? Mitä eroa on koneilla käytännössä? Saanko auton useaksi vuodeksi?
          Last edited by Gero; 11-02-2013, 19:27.

          Comment

          • TsKo
            Bimmer Rookie
            • Oct 2009
            • 127
            • Loppi

            Originally posted by HTK12 View Post
            Ihan luotettavia ikäisikseen ovat, mutta jos et itse ole valmis mitään tekemään ja halvalla pitäisi selvitä niin katselisin kyllä toista merkkiä. E39 on hieno auto ja mukava ajaa, mutta kyllä näitä saa aika paljon huoltaa. Osat on melko kalliita Suomessa. Toisaalta jos on valmis itse huoltamaan ja tilailemaan osia ulkomailta niin huoltokulut on ihan siedettävät. Foorumilta löytyy hyvin apua ongelmiin ja ohjeita remppoihin. Kuten edellä mainittiin niin tämän ikäiset ovat yksilöitä, jotan kannattaa etsiä sellainen yksilö jota on kunnolla huollettu.
            Tämä, eli jos on pelkästään korjaamon varassa niin ei ehkä paras vaihtoehto.
            Tosin jos kilsoja tulee kymppi vuoteen ei ne remonttikulut nyt varmaan kovin pahat ole ja kuten sanottua niin hyvän kyydin antaa.

            Tietysti valintakriteereitä on monia ja jos Volvo on vaihtoehdoissa mukana niin onhan noita sitten muitakin merkkejä,mutta jos haetaan takavetoista autoa niin merkkivalikoima onkin jo paljon pienempi.
            e70 X5 40d -11
            ex e39 530D touring -00
            ex e39 TDSa touring -99

            Comment

            • Muurahainen
              Bimmer Enthusiast
              • Dec 2006
              • 9194
              • Nurmijärvi

              Originally posted by marcus_108 View Post
              Ite siirryin kans samaisen pasuunan ratista e39 rattiin ja saman ikäseen 200tkm vähämmän ajettuun vaihdoin mutta kyllä se näin 3kk vankalla kokemuksella täytyy sanoa että samaa paskaa ne on kaikki tämän ikäset autot, yhtä paljon oo joutunu ruuvvaamaan bemmiä kun passattiaki.. Eikä vieläkään oo saanut kaikki "ensimmäisen" huollon juttuja valmiiksi..
              N. 4kk omistanu ja n. 2kk ollut pajalla.
              Ostitko nettiauton halvimman vai mikä ihme pitää autoa 2kk huollossa 4kk aikana?

              Comment

              • Petri.Kekkonen
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2006
                • 7456
                • Oulu

                7 vuotta ajeltu E39:llä ja onhan siihen kaikkea pientä huoltoa osunut, mutta en nyt pitäisi mitenkään kohtuuttomana silti. Perustekniikka kuitenkin aika toimivaa huollon tarve riippuu siitä miten hyvässä kunnossa haluaa auton pitää, ei niinkään siitä että sillä ei vois ajaa vähemmälläkin huollolla.

                Tyyppivikoja on toisissa topikeissa runsaasti listattu, ei kannattane tähän niitä kopioida.
                E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                E39 523i M Sport '00, Titansilber

                Comment

                • bemmeri
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2006
                  • 4180

                  [QUOTE=Gero;2947513]Joo eli malli ois 525 ylöspäin aina 535 asti.[QUOTE]

                  Kun tuo 535 mahtuu "haarukkaasi", niin siihen sopii myös 540i. Tai oikeestaan voit unohtaa tuon pikkukasin... Bensaa vie yhtäpaljon ja ylläpitoku/stannukset oikeestaan ihan samoissa 535/540, etenkin vanhemmat joista vero menee painon mukaan. CO2 päästöissä pieni ero ja sitä kautta myös veroissa kun puhutaan 2001 ja myöhemmin käyttöönotetuissa.
                  Jos pihistellä haluaa, niin sitten kutoskoneinen. Mutta elä huijaa itteäs, ota se kasi... oma lehmä ojassa kun 540i ajelen
                  Last edited by bemmeri; 11-02-2013, 21:52.
                  EVERYTHING | WORKS

                  Comment

                  • marcus_108
                    Bimmer Fanatic
                    • Nov 2012
                    • 578
                    • Hyllykallio

                    Originally posted by Muurahainen View Post
                    Ostitko nettiauton halvimman vai mikä ihme pitää autoa 2kk huollossa 4kk aikana?
                    En edes ostanu halvita, 6000€ maksoi.. Ekat pakkaset tuli niin jarrut veti jäähän ja kun uusi auto merkkinä bmw mulle joten ei oikeen sitä tietoakaan ollut niin sitä sitten selvittämään niin jarrutehostaja puolillaan vettä, eipä ollut tuttu autokorjaaja (30+ vuotta alalla) kuullut ikinä että sinne menis vettä, eikä kyllä kukaan muukaan tuttu jolla näitä vehkeitä on ollut.. Siinä meni yksistään 3vko sen vian ettimises/selvittämises ja uuden käytetyn löytymises/hommaamises (käytetty 80€ vs. Uus 560€) yms yms yms..

                    Nytki n. 400€ osa tilaus vetämäs kun jäähdytys järjestelmä vuotaa kun seula n. 1/2 l /päiväs ja ohjaustehostimen öljyt vuotaa jostain reijästä pihalle, alusta on vaihdelaatikkoa myöten pinkki..
                    Saab 9-5 2.3T Stw -05 RE85
                    Ford Mondeo 1.8 Stw -01

                    Ex:
                    E39 523i touring -99
                    Opel kadett E 1.6 -89
                    Seat Toledo 1.8 -92
                    Toyota corolla Lb 1.6 -87
                    Vw passat farkku 1.8 -99

                    Comment

                    • Petri.Kekkonen
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2006
                      • 7456
                      • Oulu

                      http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=124048 löytyy paljon valmista juttua.
                      E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                      E39 523i M Sport '00, Titansilber

                      Comment

                      • Muurahainen
                        Bimmer Enthusiast
                        • Dec 2006
                        • 9194
                        • Nurmijärvi

                        Originally posted by marcus_108 View Post
                        En edes ostanu halvita, 6000€ maksoi.. Ekat pakkaset tuli niin jarrut veti jäähän ja kun uusi auto merkkinä bmw mulle joten ei oikeen sitä tietoakaan ollut niin sitä sitten selvittämään niin jarrutehostaja puolillaan vettä, eipä ollut tuttu autokorjaaja (30+ vuotta alalla) kuullut ikinä että sinne menis vettä, eikä kyllä kukaan muukaan tuttu jolla näitä vehkeitä on ollut.. Siinä meni yksistään 3vko sen vian ettimises/selvittämises ja uuden käytetyn löytymises/hommaamises (käytetty 80€ vs. Uus 560€) yms yms yms..

                        Nytki n. 400€ osa tilaus vetämäs kun jäähdytys järjestelmä vuotaa kun seula n. 1/2 l /päiväs ja ohjaustehostimen öljyt vuotaa jostain reijästä pihalle, alusta on vaihdelaatikkoa myöten pinkki..
                        Tuossa on kyllä ollut nyt matkassa enemmän kuin vähän huonoa tuuriakin.

                        Oletko ehtinyt ajaa jo paljon omistusaikanasi? Onko mittarissa nyt kuinka paljon?

                        Oliko noita vikoja havaittavissa jo heti oston jälkeen?

                        Jotenkin tuntuu melko rankalta tuollainen.

                        Comment

                        • |parsakaali|
                          Bimmer Fanatic
                          • Jan 2005
                          • 996

                          E39:stä kokemuksia vuosien ajalta ja monesta eri yksilöstä. Toyotan jälkeen ollut luotettavin auto ja vähä vikaisin. Toki huonoja yksilöitä löytyy kaikista merkeistä aina, jos on huonosti pidetty. Bensa vehkeistä ei juurikaan ole kokemusta, mutta dieseleistä senkin edestä. Niveliä mikäli joutuu vaihtamaan, niin kannattaa ostaa se lemförder. Vaikka onkin vähän arvokkaampi, mutta sillä ei pilaa ajettavuutta ja kestokin on ihan eriluokkaa. Volvosta ei ole kyllä yhtään hyvää sanottavaa, ainakaan mk2 v70 mallista. Volkkaristakaan ei ole hirvesti hyvää sanottavaa, mutta penkit niissä on hyviä ja ajoasento. Mielestäni parempi kuin e39:ssä. Mikäli löydät hyvin pidetyn e39:sin niin osta ihmeessä pois, mutta elä anna hienojen varusteiden sumentaa hankinta päätöstä.
                          Last edited by |parsakaali|; 11-02-2013, 22:20.

                          Comment

                          • marcus_108
                            Bimmer Fanatic
                            • Nov 2012
                            • 578
                            • Hyllykallio

                            Originally posted by Muurahainen View Post
                            Tuossa on kyllä ollut nyt matkassa enemmän kuin vähän huonoa tuuriakin.

                            Oletko ehtinyt ajaa jo paljon omistusaikanasi? Onko mittarissa nyt kuinka paljon?

                            Oliko noita vikoja havaittavissa jo heti oston jälkeen?

                            Jotenkin tuntuu melko rankalta tuollainen.
                            Alkaa menen jo aika off topicciin mutta,

                            Ei ole mittariin tullut kun 1200km vasta. mittarissa nyt 212tkm.
                            Vikoja ei ollu havaittavissa muutakun ylävesiletkun vuoto ilmausruuvin juuresta..
                            Ja ohjaustehostajan säiliön juuresta, mutta vesiletku, paisari, ilmausruuvit vaihdettu nyt vuotaa ainakin syylärin yläpäästä ja jostain muualta ja ohjaustehostimen letkuista otettiin reilut palat pois ja uudet klemmarit ja sekin vuotaa nyt jostain muualta..
                            Auto käytettiin nosturilla ja mitään erikoista ei ollut..

                            Niin ja auto oli ollut mulla n. 3vko ennenkun tuli ne pakkaset ja jarrut jäätyi. Tehostajassa sylinterin puoleisella puolella n. Litra vettä ja toisella puolella oli vielä enemmän..
                            Last edited by marcus_108; 11-02-2013, 22:26.
                            Saab 9-5 2.3T Stw -05 RE85
                            Ford Mondeo 1.8 Stw -01

                            Ex:
                            E39 523i touring -99
                            Opel kadett E 1.6 -89
                            Seat Toledo 1.8 -92
                            Toyota corolla Lb 1.6 -87
                            Vw passat farkku 1.8 -99

                            Comment

                            • U. Turhapuro
                              Bimmer Enthusiast
                              • Nov 2002
                              • 1161

                              E39:t alkaa olla jo aika vanhoja ja paljon ajettuja. Voit saada täydellisen pommin tai hyvän ja huolletun yksilön.

                              Kannattaa nähdä vähän vaivaa, eikä ostaa ensimmäistä vastaan tulevaa ja sitä kuuluisinta nettiauton halvinta.

                              Comment

                              • öpel
                                Bimmer Fanatic
                                • Jan 2010
                                • 253
                                • ??????

                                Originally posted by U. Turhapuro View Post
                                E39:t alkaa olla jo aika vanhoja ja paljon ajettuja. Voit saada täydellisen pommin tai hyvän ja huolletun yksilön.

                                Kannattaa nähdä vähän vaivaa, eikä ostaa ensimmäistä vastaan tulevaa ja sitä kuuluisinta nettiauton halvinta.
                                Näinhän tuo menee, että jos autoa on oikeasti huollettu ja pidetty hyvin, niin tuntuu aika varmalta tekniikalta E39. Omat kokemukset on toki vain "vähän" ajetusta suomiautosta pienellä bensakoneella. Voisin kuvitella, että jos on jokin teinien kiertopalkinto tuontipommi, jossa on jo saksanmaalla ruuvattu ekat 200t pois, niin voi olla enempi remppaa tulossa.

                                Nyt olen 50 tuhatta ajanut itse ja ainoat rempat oli heti auton ostettuani. Ilmeisesti tässäkin tapauksessa auto meni vaihtoon kun edellinen omistaja tajusi että jokin on pielessä. Heti pian Bemuni hankinnan jälkeen huomasin sivuäänen ohjaustehostimen pumpussa ja kuoppaisella tiellä kolinaa alustassa. Meni saman tien pumppu ja reaktiotanko vaihtoon, itse tehtynä kustannukset muutama satanen. Osat ovat kyllä aika kalliita Bemareihin. Sen jälkeen ei ole ollut mitään hajoamiseen liittyvää remppaa. Perinteistä huoltoa ja säätämistä.
                                BMW 523i E39 MY1999

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎