Alle 200 tkm ja noin 8-10 vuotta (=20 000/km). Ostaako vähän ajavat dieselin?
En hae kympilla alle 200000km ajettua. Realiteetit mukana.
Ok. Ehkä vähän heikosti lähdin kommentoimaan. Sori siitä.
Ehkä pointtini piti olla se, että kannattaako 10v vanhaan e46 320d jolla rullattu vaikkapa +300tkm sijoittaa se taskussa oleva "kymppi" vai löytyisikö tuohon rahaan jokin muukin vaihtoehto? Tuntuvat olevan hyvin hinnoissaan nuo e46 dieselbemut verrattuna vaikkapa moneen e39-malliseen...
No jokainen taapeloi lautakasat omalla tyylillään.
Mitäs muuten e39 530dA:n kulutus oikeen käytännössä on? (80 % maantietä) Onko järkeä jos haluaa kulutuksessa säästää vs. sigun bensavehje.
Taitaa 320d mennä sitten aika paljon pienemmällä? Ja olla laiskempi runsaasti.
Oliko noissa automaateissa jotain ongelmaakin? Taisi asiasta olla oma topiccikin.
No eiköhän noissa liene jonkinmoinen ero kulutuksessa kuitenkin! E39 530dA menee kyllä maantietä tosi pienellä. Jopa alle 5,5 pääsee ainakin vakiokokoisilla pyörillä. E60 vastaavalla koneella ei ainakaan mulla mene läheskään samoihin lukuihin.
Tosin missä mielessä lähdet hommaa optimoimaan? Jos tarkoitus on vain säästää rahaa pienemmillä pa-kuluilla, niin varmasti onnistut. Mutta kyllähän kymmenen vuotta nuoremman auton ylläpitäminen varmaan muuten on kalliimpaa ja vuositasolla tulet tod.näk. maksamaan autoilusta 530d:llä enemmän kuin vanhalla e34:lla. Mutta saathan rahoillesi tietty erilailla vastinettakin. Ja jos vaan haet edullisia kilsoja, niin merkkihän on jo lähtökohtaisesti väärä.
320d:stä ei tietoa, mutta uskoisin kulutuserojen tulevan kaupunkipyörityksessä.
Ja naulan kantaan, noista laatikkojutuista on varmasti kirjoitettu forumilla sen verran että searchilla löydät etsimäsi.
- - - - - - -
F10 520dA
ex E61 530dA, ex E39 530dA
Optimoidaan väännökästä menoa varusteilla ja alentuneella kulutuksella.
Joo en ole laskelmissani huomioinut, että uudemman osat maksaa enemmän. Toisaalta uudemmassa voi olla korjattavaa vähemmän kuin vanhassa, +-0? Vakuutukset samoissa kun on täydet bonarit. Enkä tiedä tuleeko sitä +250000 km ajettua enää kirjalle alkaa huoltamaan. Kaveri pajalla tekee huollot sen mitä itse ei pysty.
Optimoidaan väännökästä menoa varusteilla ja alentuneella kulutuksella.
Joo en ole laskelmissani huomioinut, että uudemman osat maksaa enemmän. Toisaalta uudemmassa voi olla korjattavaa vähemmän kuin vanhassa, +-0? Vakuutukset samoissa kun on täydet bonarit. Enkä tiedä tuleeko sitä +250000 km ajettua enää kirjalle alkaa huoltamaan. Kaveri pajalla tekee huollot sen mitä itse ei pysty.
Oletko aivan varma että tuolla vuosittaisella ajomäärällä edes kannattaa ostaa paljon ajettua dieseliä? Siihen kun äkkiseltää uusii vaikkapa turbon, siirtopumpun, suuttimia yms dieselin vikakohteita niin äkkiä tulee bensamalli edullisemmaksi käyttökustannuksiltaan.
Oliko noissa automaateissa jotain ongelmaakin? Taisi asiasta olla oma topiccikin.
Kyllähän nuo BMW:n dieselmallit on ylipäätäänkin sellaisia tikittäviä aikapommeja, ettet ehkä edes halua tietää kaikista mahdollisista vikakohteista. Muuten saattaa jäädä koko auto ostamatta.
Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.
Aloin harkitsemaan tupla vanos 523ia:ta. Suomesta sellaisen saa n.10k€.
Saksasta n.6k€ ja siihen tuonti kulut 1,5k€(?), verot xxxx€, talvirenkaat ja lohkolämmitin muutaman satasen. Kannattaakohan? Saisi paremmin varustellun ja suolaamattoman yksilön.
Aloin harkitsemaan tupla vanos 523ia:ta. Suomesta sellaisen saa n.10k€.
Saksasta n.6k€ ja siihen tuonti kulut 1,5k€(?), verot xxxx€, talvirenkaat ja lohkolämmitin muutaman satasen. Kannattaakohan? Saisi paremmin varustellun ja suolaamattoman yksilön.
Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.
Hakureissun kulut parin viikon takaa Etelä-Ruotsista.
Lento Köpikseen 105€
Matkakulut 650km Etelä-Ruotsista Tukholmaan (bensaa ja ruokaa) 100€
1 hotelliyö 85€
Silja Line autopaikalla A-luokan hytissä STO-HEL 190€.
Laivalla ruokaa ja juomaa 100€
Comment