Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 ostamassa ja käyttökokemuksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Juhis
    BTCF Honorary Member
    • Jul 2002
    • 19178
    • -

    Originally posted by bemu2000 View Post
    no siis toki toki. ei noissa kutosissa tietenkään maantie nopeuksissa enää puhti riitä samalla lailla... pienet vaihteet manuaalissa onkin sit ihan eri juttu. ykkönen ja kakkonen varsinkin. paras veto 540:llä on ollu tempesillä 6,7s, mut se olikin ainut mikä meni alle 7s 7-7,5s pääsi helposti. 528 sedan helposti 7,5s ja touringilla 7,7s. mun mielestä noi on aika hyviä lukemia 528:lle ja vastaavia näyttäis olevan muittenkin mittaamat...
    Aivan, siis kuten totesin, ei noilla paperiarvoilla ole välttämätä älyttömästi eroa. Varsinkaan pienemmissä nopeuksissa, eli juuri 0-100km/h kiihdytyksissä. Suuremmissa nopeuksissa eroa alkaa olla jo paperilla. Mutta mitä tarkoitin, oli se helppous, kuin "liikkellä" oleva 540 tarvittaessa hyökkää pelkällä kaasun painamisella. Kun noilla pienemmillä bensakoneilla ainakin minulla tulee sellainen fiilis, että kierroksia tarvii käyttää reippasti ja konetta "huudattaa", että auto alkaa todella liikkua. Itse ainakin tykkään, että myös vähän pienemmillä kierroksilla auto liikkuu ripeästi.
    All good things come to those who wait.

    Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

    Sound Factory Bar & Nightclub

    Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

    Comment

    • UGH!
      Bimmer Fanatic
      • Sep 2006
      • 237
      • Nokia

      Originally posted by Juhis View Post
      Kyllä alkaa tämä keskustelu muistuttaa taas legendaarista "328i on nopeampi kuin M3" keskustelua. Eli zippinetto miehet hehkuttavat täällä 6-sylinteristen mallien paremmuutta. Kyllähän se on ihan taivaan tosi, että ne BMW:n 8- ja 12-sylinteriset mallit (varsinkin 4,4 -> )on ihan eri maailmasta. Kaikilla ei ole vain varaa tai halua ajaa sellaisilla.

      Annetaan Juhis poikien lyödä päätänsä seinään. Näyttää olevan sen verran "vähäisiä" kokemuksia etteivät kertakaikkiaan tiedä minkälainen ERO kutosilla ja kaseilla oikeasti on. Hankkikaa kaikki lisää niitä nopeita kuutoskoneisia komeysejä niin mulla kasvaa kulli entistä isommaksi niitä sitten ohitellessa, niin kauppareissulla kuin eurotourillakin

      ..tää on nopeempi tää on parempi toi meni ohi, tää on silti nopeempi
      sigpic

      Comment

      • bemu2000
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2003
        • 17797
        • Jämsä

        Originally posted by UGH! View Post

        Annetaan Juhis poikien lyödä päätänsä seinään. Näyttää olevan sen verran "vähäisiä" kokemuksia etteivät kertakaikkiaan tiedä minkälainen ERO kutosilla ja kaseilla oikeasti on. Hankkikaa kaikki lisää niitä nopeita kuutoskoneisia komeysejä niin mulla kasvaa kulli entistä isommaksi niitä sitten ohitellessa, niin kauppareissulla kuin eurotourillakin

        ..tää on nopeempi tää on parempi toi meni ohi, tää on silti nopeempi
        voi kuule on tuo kasi nytkin tuossa pihassa ja edellinen oli kasi ja kierroksia se valitettavasti vaatii ennenkö tosissaan mennään... se on hyvä että sulla tuntuu olevan molemmista paljon kokemuksia toki iso kasi menee pienemmillä kierroksilla mitä kuutonen, sehän nyt on itsestään selvä asia, mutta ei toi silti mikään alaväännön ihme ole mulla kun oli yhtäaikaa E39 540 stepillä ja 528 manuaalina, niin niitä oli hyvä testailla vuoropäivinä... kyllähän kasi mukava peli on, mutta totuus on että 528 laittaa tietyissä tilanteissa enemmän kun hyvin kampoihin, mopoksi sitä on kenenkään ihan turha väittää edes kasiin verratessa
        Last edited by bemu2000; 18-01-2008, 12:45.
        TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
        Vanteet edullisesti
        Nostureita ja rengaskoneita

        Comment

        • Hemi
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2004
          • 18880
          • Pirkanmaa

          Kai kaikki kuitenkin näissä kutos vastaan kasi keskusteluissa sen että V8 kone tuntuu pertuntumalta AINA nopeammalta kuin täysin vastaavan käytännön suorituskyvyn kutoskoneinen? Eli vaikka erot todellisuudessa olisivat paperilla 0.5sek-1,0sek, niin perstuntumaltahan ero tuntuu jo valovuosilta.
          Isompi V8 kone toki reagoi kaasuun huomattavasti nopeammin nousevalla vääntökäyrällä, koska lähtötilanteessa pyörivää massaa on jo liikkellä enemmän. Pienemmällä kutoskoneellahan tämä on kompensoitava suhteellisesti suuremmalla kierrosluvulla jotta lähtöreagointi olisi vääntönäkökulmasta samalla viivalla. Eli tässä tulee se psygologinen ero mikä muuttaa sekunnin kymmenykset valovuosiksi perstuntumissa.
          Itse tuossa e34 540i vst.99-uudempi e39 528 vertailussa totesinkin että todellinen ero pitää ajaa kelloa tai välimatkaa vastaan jolloin yllätys voi tosiaan olla melkoinen kun verrataan perstuntumaeroa todelliseen suorituskykyeroon(erityisesti eri vuosikymmenten tuotteissa kuten e34 vs.e39).

          Comment

          • ongelmalapsi
            Bimmer Enthusiast
            • May 2006
            • 1062
            • Hämeenlinna

            Ei se kasi nyt mikään semmonen oo että oksat pois 6 pyttyset... itellä 535 V8 eikä tuo nyt mikään ihme vekotin ole, onhan se tietysti hieno kun se vääntää aika alhaalta. mutta ihan yhtälailla pärjää liikenteessä sen 528 kutosen kanssa.
            -Hämeenlinnan Hinauspalvelu 0400-982944/24H
            -Ovien avaukset/Tankin tyhjennykset
            -Voimaa.com Ohjelmoinnit
            -Vikakoodien lukua/Ohjelmoinnit
            -Ilmastointi huolto alkaen 69€
            Ei ole sellaista ongelmaa, jota ei raaka voima ja tekninen tietämättömyys ei ratkaisisi.
            GMC Topkick C6500 rollback -95
            Ford F-350 4X4 Wrecker -97
            E46 330xiA -02
            Chrysler neon -99

            Comment

            • Juhis
              BTCF Honorary Member
              • Jul 2002
              • 19178
              • -

              Originally posted by bemu2000 View Post
              voi kuule on tuo kasi nytkin tuossa pihassa ja edellinen oli kasi ja kierroksia se valitettavasti vaatii ennenkö tosissaan mennään...
              No onpa yllätys, jos ei 4,4 litrainen V8 ole mikään raketti liikuttamaan 2200kg omamassalla olevaa malmikasaa, jossa ilmanvastuskin on samaa luokkaa kuin kerrostalossa. E39 540 mallin omamassa taitaa olla 1705kg, tietysti hieman mallista ja varustelusta riippuen.
              All good things come to those who wait.

              Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

              Sound Factory Bar & Nightclub

              Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

              Comment

              • bemu2000
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2003
                • 17797
                • Jämsä

                Originally posted by Juhis View Post
                No onpa yllätys, jos ei 4,4 litrainen V8 ole mikään raketti liikuttamaan 2200kg omamassalla olevaa malmikasaa, jossa ilmanvastuskin on samaa luokkaa kuin kerrostalossa. E39 540 mallin omamassa taitaa olla 1705kg, tietysti hieman mallista ja varustelusta riippuen.
                kyllä se on on ihan sama juttu 540:llä... X:llä en ole mitään kellotuksia tehny edes.. vielä vois muuten käydä kellottaa tempesillä lukemat
                TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                Vanteet edullisesti
                Nostureita ja rengaskoneita

                Comment

                • BMW
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2004
                  • 3828
                  • California

                  Originally posted by Hemi View Post
                  Itse tuossa e34 540i vst.99-uudempi e39 528 vertailussa totesinkin että todellinen ero pitää ajaa kelloa tai välimatkaa vastaan jolloin yllätys voi tosiaan olla melkoinen kun verrataan perstuntumaeroa todelliseen suorituskykyeroon(erityisesti eri vuosikymmenten tuotteissa kuten e34 vs.e39).
                  Originally posted by bemu2000 View Post
                  kyllähän kasi mukava peli on, mutta totuus on että 528 laittaa tietyissä tilanteissa enemmän kun hyvin
                  no huh huh
                  Last edited by BMW; 18-01-2008, 17:52.
                  P
                  R
                  N
                  D

                  Comment

                  • bemu2000
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2003
                    • 17797
                    • Jämsä

                    Originally posted by BMW View Post
                    Mä voisin tällä elämääkin laiskemmalla E34 540:sellä lähteä joku päivä ottamaan pientä skabaa tuota E39 528:sia vastaan... Enkä vaadi saada edes etumatkaa Anyone?
                    no kukas vittu tässä on puhunu että se nopeampi on??? erot ei vaan ole suuria... onkos sulla automaatti? testaappa tempes gt:llä millasia lukemia saat...

                    tuntuu olevan kasi miehille kova pala, ettei se oma pommi olekaan maailman paras ja ylivoimaisesti nopein
                    Last edited by bemu2000; 18-01-2008, 17:56.
                    TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                    Vanteet edullisesti
                    Nostureita ja rengaskoneita

                    Comment

                    • BMW
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2004
                      • 3828
                      • California

                      Originally posted by bemu2000 View Post
                      no kukas vittu tässä on puhunu että se nopeampi on??? erot ei vaan ole suuria... onkos sulla automaatti? testaappa tempes gt:llä millasia lukemia saat...
                      ei oo ku manuaali
                      P
                      R
                      N
                      D

                      Comment

                      • bemu2000
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2003
                        • 17797
                        • Jämsä

                        Originally posted by BMW View Post
                        ei oo ku manuaali
                        E39 540:ä olis kiva päästä testaamaan manuaalina, kun ei toi steppi mikään raketti ole. ei vaan ihan joka kulmalla tule vastaan manuaalina jos 0,5-1s sais satasen ajasta kiristettyä, niin vois jo puhua, että on nopea
                        TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                        Vanteet edullisesti
                        Nostureita ja rengaskoneita

                        Comment

                        • Petri.Kekkonen
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2006
                          • 7456
                          • Oulu

                          Originally posted by bemu2000 View Post
                          E39 540:ä olis kiva päästä testaamaan manuaalina...
                          Sanos muuta. Jos jonkun (ei-M) V8-bemarin haluisin niin tuon. Tämmöisiä löytyi nopealla Googletuksella:

                          - 540i 6sp - 0 to 150mph 34.7 seconds
                          - 1/4 for my car (540i) was low 14's, and 0-60 was 6.0 seconds. This is with a passanger and he probably weighs about 180lbs.
                          - E39 540i 6sp- 3600lb - 1/4 (magazine time 14.0 @ 102-103)
                          - (E39 540i 6sp) Performance #s are 0-100 kms/hr in 5.8 secs and 1/4 mile is done in 14.2 secs.

                          Videokin löytyi:
                          Last edited by Petri.Kekkonen; 18-01-2008, 19:55.
                          E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                          E39 523i M Sport '00, Titansilber

                          Comment

                          • BMW
                            Bimmer Enthusiast
                            • Sep 2004
                            • 3828
                            • California

                            Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
                            Sanos muuta. Jos jonkun (ei-M) V8-bemarin haluisin niin tuon. Tämmöisiä löytyi nopealla Googletuksella:

                            - 540i 6sp - 0 to 150mph 34.7 seconds
                            - 1/4 for my car (540i) was low 14's, and 0-60 was 6.0 seconds. This is with a passanger and he probably weighs about 180lbs.
                            - E39 540i 6sp- 3600lb - 1/4 (magazine time 14.0 @ 102-103)
                            - (E39 540i 6sp) Performance #s are 0-100 kms/hr in 5.8 secs and 1/4 mile is done in 14.2 secs.

                            Videokin löytyi:
                            http://www.youtube.com/watch?v=8_keIyfKJ4Q
                            550i M sport e60 ois mun valinta, vaikkei 540i huonokaan ole...
                            P
                            R
                            N
                            D

                            Comment

                            • Juhis
                              BTCF Honorary Member
                              • Jul 2002
                              • 19178
                              • -

                              Originally posted by bemu2000 View Post
                              tuntuu olevan kasi miehille kova pala, ettei se oma pommi olekaan maailman paras ja ylivoimaisesti nopein
                              Minä en omista E39 540 mallia, enkä ole koskaan sellaista omistanutkaan. Silti ei ole mitään hankaluuksia myöntää, että käytännön suorituskyky on aivan eri luokkaa, kuin mopomalleilla! Kyllähän nuo pienemmätkin mallit tarvittaessa kiihtyy pikku nopeuksissa, mutta edellyttää kierroksien käyttöä ja kaasu pohjassa huudattamista!
                              All good things come to those who wait.

                              Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

                              Sound Factory Bar & Nightclub

                              Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

                              Comment

                              • V-Power
                                Bimmer Enthusiast
                                • Nov 2006
                                • 1333
                                • Varsinais-Suomi

                                Originally posted by bemu2000 View Post
                                E39 540:ä olis kiva päästä testaamaan manuaalina, kun ei toi steppi mikään raketti ole. ei vaan ihan joka kulmalla tule vastaan manuaalina jos 0,5-1s sais satasen ajasta kiristettyä, niin vois jo puhua, että on nopea
                                Kyllä noita melko harvassa tuntuis olevan,manuaalina meinaan. Kyllähän tuolla on kiva kesällä "veättää"
                                E36 95 316i Sedan
                                E39 97 540i Touring
                                E46 99 320Ci Coupe
                                E53 01 X5 4,4 V8
                                E65 05 730d
                                F10 11 523i Sedan
                                F90 08 320i Sedan

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎