Originally posted by bemu2000
View Post
E39 ostamassa ja käyttökokemuksia
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Aivan, siis kuten totesin, ei noilla paperiarvoilla ole välttämätä älyttömästi eroa. Varsinkaan pienemmissä nopeuksissa, eli juuri 0-100km/h kiihdytyksissä. Suuremmissa nopeuksissa eroa alkaa olla jo paperilla. Mutta mitä tarkoitin, oli se helppous, kuin "liikkellä" oleva 540 tarvittaessa hyökkää pelkällä kaasun painamisella. Kun noilla pienemmillä bensakoneilla ainakin minulla tulee sellainen fiilis, että kierroksia tarvii käyttää reippasti ja konetta "huudattaa", että auto alkaa todella liikkua. Itse ainakin tykkään, että myös vähän pienemmillä kierroksilla auto liikkuu ripeästi.All good things come to those who wait.
Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group
Sound Factory Bar & Nightclub
Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.
-
Originally posted by Juhis View PostKyllä alkaa tämä keskustelu muistuttaa taas legendaarista "328i on nopeampi kuin M3" keskustelua. Eli zippinetto miehet hehkuttavat täällä 6-sylinteristen mallien paremmuutta. Kyllähän se on ihan taivaan tosi, että ne BMW:n 8- ja 12-sylinteriset mallit (varsinkin 4,4 -> )on ihan eri maailmasta. Kaikilla ei ole vain varaa tai halua ajaa sellaisilla.

Annetaan Juhis poikien lyödä päätänsä seinään. Näyttää olevan sen verran "vähäisiä" kokemuksia etteivät kertakaikkiaan tiedä minkälainen ERO kutosilla ja kaseilla oikeasti on. Hankkikaa kaikki lisää niitä nopeita kuutoskoneisia komeysejä niin mulla kasvaa kulli entistä isommaksi niitä sitten ohitellessa, niin kauppareissulla kuin eurotourillakin

..tää on nopeempi
tää on parempi
toi meni ohi, tää on silti nopeempi
sigpic
Comment
-
voi kuule on tuo kasi nytkin tuossa pihassa ja edellinen oli kasi ja kierroksia se valitettavasti vaatii ennenkö tosissaan mennään... se on hyvä että sulla tuntuu olevan molemmista paljon kokemuksiaOriginally posted by UGH! View Post

Annetaan Juhis poikien lyödä päätänsä seinään. Näyttää olevan sen verran "vähäisiä" kokemuksia etteivät kertakaikkiaan tiedä minkälainen ERO kutosilla ja kaseilla oikeasti on. Hankkikaa kaikki lisää niitä nopeita kuutoskoneisia komeysejä niin mulla kasvaa kulli entistä isommaksi niitä sitten ohitellessa, niin kauppareissulla kuin eurotourillakin

..tää on nopeempi
tää on parempi
toi meni ohi, tää on silti nopeempi
toki iso kasi menee pienemmillä kierroksilla mitä kuutonen, sehän nyt on itsestään selvä asia, mutta ei toi silti mikään alaväännön ihme ole
mulla kun oli yhtäaikaa E39 540 stepillä ja 528 manuaalina, niin niitä oli hyvä testailla vuoropäivinä... kyllähän kasi mukava peli on, mutta totuus on että 528 laittaa tietyissä tilanteissa enemmän kun hyvin kampoihin, mopoksi sitä on kenenkään ihan turha väittää edes kasiin verratessa
Last edited by bemu2000; 18-01-2008, 13:45.
Comment
-
Kai kaikki kuitenkin näissä kutos vastaan kasi keskusteluissa sen että V8 kone tuntuu pertuntumalta AINA nopeammalta kuin täysin vastaavan käytännön suorituskyvyn kutoskoneinen? Eli vaikka erot todellisuudessa olisivat paperilla 0.5sek-1,0sek, niin perstuntumaltahan ero tuntuu jo valovuosilta.
Isompi V8 kone toki reagoi kaasuun huomattavasti nopeammin nousevalla vääntökäyrällä, koska lähtötilanteessa pyörivää massaa on jo liikkellä enemmän. Pienemmällä kutoskoneellahan tämä on kompensoitava suhteellisesti suuremmalla kierrosluvulla jotta lähtöreagointi olisi vääntönäkökulmasta samalla viivalla. Eli tässä tulee se psygologinen ero mikä muuttaa sekunnin kymmenykset valovuosiksi perstuntumissa.
Itse tuossa e34 540i vst.99-uudempi e39 528 vertailussa totesinkin että todellinen ero pitää ajaa kelloa tai välimatkaa vastaan jolloin yllätys voi tosiaan olla melkoinen kun verrataan perstuntumaeroa todelliseen suorituskykyeroon(erityisesti eri vuosikymmenten tuotteissa kuten e34 vs.e39).
Comment
-
Ei se kasi nyt mikään semmonen oo että oksat pois 6 pyttyset... itellä 535 V8 eikä tuo nyt mikään ihme vekotin ole, onhan se tietysti hieno kun se vääntää aika alhaalta. mutta ihan yhtälailla pärjää liikenteessä sen 528 kutosen kanssa.-Hämeenlinnan Hinauspalvelu 0400-982944/24H
-Ovien avaukset/Tankin tyhjennykset
-Voimaa.com Ohjelmoinnit
-Vikakoodien lukua/Ohjelmoinnit
-Ilmastointi huolto alkaen 69€
Ei ole sellaista ongelmaa, jota ei raaka voima ja tekninen tietämättömyys ei ratkaisisi.
GMC Topkick C6500 rollback -95
Ford F-350 4X4 Wrecker -97
E46 330xiA -02
Chrysler neon -99
Comment
-
No onpa yllätys, jos ei 4,4 litrainen V8 ole mikään raketti liikuttamaan 2200kg omamassalla olevaa malmikasaa, jossa ilmanvastuskin on samaa luokkaa kuin kerrostalossa.Originally posted by bemu2000 View Postvoi kuule on tuo kasi nytkin tuossa pihassa ja edellinen oli kasi ja kierroksia se valitettavasti vaatii ennenkö tosissaan mennään...
E39 540 mallin omamassa taitaa olla 1705kg, tietysti hieman mallista ja varustelusta riippuen.
All good things come to those who wait.
Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group
Sound Factory Bar & Nightclub
Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.
Comment
-
kyllä se on on ihan sama juttu 540:llä... X:llä en ole mitään kellotuksia tehny edes.. vieläOriginally posted by Juhis View PostNo onpa yllätys, jos ei 4,4 litrainen V8 ole mikään raketti liikuttamaan 2200kg omamassalla olevaa malmikasaa, jossa ilmanvastuskin on samaa luokkaa kuin kerrostalossa.
E39 540 mallin omamassa taitaa olla 1705kg, tietysti hieman mallista ja varustelusta riippuen.
vois muuten käydä kellottaa tempesillä lukemat
Comment
-
Originally posted by Hemi View PostItse tuossa e34 540i vst.99-uudempi e39 528 vertailussa totesinkin että todellinen ero pitää ajaa kelloa tai välimatkaa vastaan jolloin yllätys voi tosiaan olla melkoinen kun verrataan perstuntumaeroa todelliseen suorituskykyeroon(erityisesti eri vuosikymmenten tuotteissa kuten e34 vs.e39).no huh huhOriginally posted by bemu2000 View Postkyllähän kasi mukava peli on, mutta totuus on että 528 laittaa tietyissä tilanteissa enemmän kun hyvin
Last edited by BMW; 18-01-2008, 18:52.
Comment
-
no kukas vittu tässä on puhunu että se nopeampi on???Originally posted by BMW View PostMä voisin tällä elämääkin laiskemmalla E34 540:sellä lähteä joku päivä ottamaan pientä skabaa tuota E39 528:sia vastaan... Enkä vaadi saada edes etumatkaa
Anyone? 
erot ei vaan ole suuria... onkos sulla automaatti? testaappa tempes gt:llä millasia lukemia saat...
tuntuu olevan kasi miehille kova pala, ettei se oma pommi olekaan maailman paras ja ylivoimaisesti nopein
Last edited by bemu2000; 18-01-2008, 18:56.
Comment
-
E39 540:ä olis kiva päästä testaamaan manuaalina, kun ei toi steppi mikään raketti ole. ei vaan ihan joka kulmalla tule vastaan manuaalinaOriginally posted by BMW View Postei oo ku manuaali
jos 0,5-1s sais satasen ajasta kiristettyä, niin vois jo puhua, että on nopea
Comment
-
Sanos muuta. Jos jonkun (ei-M) V8-bemarin haluisin niin tuon. Tämmöisiä löytyi nopealla Googletuksella:Originally posted by bemu2000 View PostE39 540:ä olis kiva päästä testaamaan manuaalina...
- 540i 6sp - 0 to 150mph 34.7 seconds
- 1/4 for my car (540i) was low 14's, and 0-60 was 6.0 seconds. This is with a passanger and he probably weighs about 180lbs.
- E39 540i 6sp- 3600lb - 1/4 (magazine time 14.0 @ 102-103)
- (E39 540i 6sp) Performance #s are 0-100 kms/hr in 5.8 secs and 1/4 mile is done in 14.2 secs.
Videokin löytyi:
Last edited by Petri.Kekkonen; 18-01-2008, 20:55.E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
Comment
-
550i M sport e60 ois mun valinta, vaikkei 540i huonokaan ole...Originally posted by Petri.Kekkonen View PostSanos muuta. Jos jonkun (ei-M) V8-bemarin haluisin niin tuon. Tämmöisiä löytyi nopealla Googletuksella:
- 540i 6sp - 0 to 150mph 34.7 seconds
- 1/4 for my car (540i) was low 14's, and 0-60 was 6.0 seconds. This is with a passanger and he probably weighs about 180lbs.
- E39 540i 6sp- 3600lb - 1/4 (magazine time 14.0 @ 102-103)
- (E39 540i 6sp) Performance #s are 0-100 kms/hr in 5.8 secs and 1/4 mile is done in 14.2 secs.
Videokin löytyi:
http://www.youtube.com/watch?v=8_keIyfKJ4Q
Comment
-
Minä en omista E39 540 mallia, enkä ole koskaan sellaista omistanutkaan. Silti ei ole mitään hankaluuksia myöntää, että käytännön suorituskyky on aivan eri luokkaa, kuin mopomalleilla! Kyllähän nuo pienemmätkin mallit tarvittaessa kiihtyy pikku nopeuksissa, mutta edellyttää kierroksien käyttöä ja kaasu pohjassa huudattamista!Originally posted by bemu2000 View Posttuntuu olevan kasi miehille kova pala, ettei se oma pommi olekaan maailman paras ja ylivoimaisesti nopein
All good things come to those who wait.
Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group
Sound Factory Bar & Nightclub
Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.
Comment
-
Kyllä noita melko harvassa tuntuis olevan,manuaalina meinaan. Kyllähän tuolla on kiva kesällä "veättää"Originally posted by bemu2000 View PostE39 540:ä olis kiva päästä testaamaan manuaalina, kun ei toi steppi mikään raketti ole. ei vaan ihan joka kulmalla tule vastaan manuaalina
jos 0,5-1s sais satasen ajasta kiristettyä, niin vois jo puhua, että on nopea 
E36 95 316i Sedan
E39 97 540i Touring
E46 99 320Ci Coupe
E53 01 X5 4,4 V8
E65 05 730d
F10 11 523i Sedan
F90 08 320i Sedan
Comment
Comment