memebuy23buy

E39 vannekoko > sekoittaako stepin?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bmw Master
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2004
    • 13155
    • Kokomo

    Originally posted by Hemi View Post
    Tuo aiemmin mainittu 225/40-18" tekee joissain tapauksissa 9/98-uudemmissa e39:ssä saman, eli laatikko jättää lukittumatta ja sitten mennään pienellä luistolla päätienopeuksissa.
    Mutta mutta, tehtaalta on tullut osa autoista 255/40-17 renkailla ja tuo 225/40-18 aavistuksen isompi. Vai onko laatikossa eri softa jos tilattu 17" eripari vanteilla?

    Comment

    • Hammerhood
      Bimmer Rookie
      • Nov 2013
      • 102
      • Suomi

      alikokoiset kumit??

      Seurattuani aihetta päätin liittyä seuraan koska kuulostaisi siltä että itselläni olis pahasti alikokoiset kumit alla? 235/35/17 joka nurkissa. Olen huomannut kitkojen laiton jälkeen että steppi vaihtaa hieman korkealla. Voisko olla yhtäläisyyksiä rengaskoossa stepin toimintaan?

      Autona e39 528ia -99

      Comment

      • Haju69
        Administrator
        • Nov 2005
        • 16447
        • Leppävirta

        Originally posted by Hammerhood View Post
        Seurattuani aihetta päätin liittyä seuraan koska kuulostaisi siltä että itselläni olis pahasti alikokoiset kumit alla? 235/35/17 joka nurkissa. Olen huomannut kitkojen laiton jälkeen että steppi vaihtaa hieman korkealla. Voisko olla yhtäläisyyksiä rengaskoossa stepin toimintaan?

        Autona e39 528ia -99
        Onhan nuo reilusti alimittaiset. Luultavasti vaikuttaa asiaan.
        LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
        E32 Diamantscwharz 750iL '94

        E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
        B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

        Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
        Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
        Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

        Comment

        • Hammerhood
          Bimmer Rookie
          • Nov 2013
          • 102
          • Suomi

          Ihanteellisin koko ois ilmeisesti tuo 235/45/17?

          Comment

          • Haju69
            Administrator
            • Nov 2005
            • 16447
            • Leppävirta

            Originally posted by Hammerhood View Post
            Ihanteellisin koko ois ilmeisesti tuo 235/45/17?
            Niin. Eikö nuo 35 profiiliset ole jo hullunkurisen näköisetkin?
            LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
            E32 Diamantscwharz 750iL '94

            E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
            B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

            Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
            Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
            Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

            Comment

            • Hammerhood
              Bimmer Rookie
              • Nov 2013
              • 102
              • Suomi

              Originally posted by Haju69 View Post
              Niin. Eikö nuo 35 profiiliset ole jo hullunkurisen näköisetkin?
              Onhan ne vähän Tosin kumit oli laitettu jo edellisen omistajan toimesta ja tämän talven jälkeen laitatan seuraavaksi talveksi nuo 45 ja nastat. Ei oikeen nuo kitkat mulle sovi

              Comment

              • Hemi
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2004
                • 18880
                • Pirkanmaa

                Originally posted by Hammerhood View Post
                Seurattuani aihetta päätin liittyä seuraan koska kuulostaisi siltä että itselläni olis pahasti alikokoiset kumit alla? 235/35/17 joka nurkissa. Olen huomannut kitkojen laiton jälkeen että steppi vaihtaa hieman korkealla. Voisko olla yhtäläisyyksiä rengaskoossa stepin toimintaan?

                Autona e39 528ia -99
                Ilman muuta vaikuttaa ja juuri noin, eli odotuttaa uuden pykälän pudottamista juuri tässä 9/98-uudemmassa bensastepissä.
                Todennäköisesti myöskään laatikon lukitus ei toimi lainkaan, vaan 80kmh nopeudessa moottorin kierrokset pyyhii lähellä kahta tonnia.
                Myöskään luistonesto ei toimi kuten sen on suunniteltu toimivan ja käytännössä sen huomaa sen liiallisesta herkkyydestä, samoin kuin mahdollinen ajonhallinta(puuttuu peliin liian aikaisin).

                Comment

                • Juize
                  Bimmer Fanatic
                  • Nov 2010
                  • 239
                  • Joensuu

                  Originally posted by Hemi View Post
                  Ilman muuta vaikuttaa ja juuri noin, eli odotuttaa uuden pykälän pudottamista juuri tässä 9/98-uudemmassa bensastepissä.
                  Todennäköisesti myöskään laatikon lukitus ei toimi lainkaan, vaan 80kmh nopeudessa moottorin kierrokset pyyhii lähellä kahta tonnia.
                  Myöskään luistonesto ei toimi kuten sen on suunniteltu toimivan ja käytännössä sen huomaa sen liiallisesta herkkyydestä, samoin kuin mahdollinen ajonhallinta(puuttuu peliin liian aikaisin).
                  Paljonkos nuo moottorin kierrokset on normaalisti 80kmh:n vauhdissa?
                  Ja rengas koko 235/40-18 edessä ja 265/35-18 takana on BMW:n vaihtoehto koko. Varmaan laatikko toimii tuolla rengastuksella niin kuin pitääkin?
                  i20 iX xdrive 40 -22, Sophisto Grey Brilliant Effect
                  ex G31 530e -20 lci M/// -Sport , Phythonic Blue Metallic

                  ex G31 520D -18 M/// -Sport , Blue Stone Metallic
                  ex F11 530D -14, Jatoba Metallic
                  ex E39 530iA -03, M/// Sport individual Orinoco Metallic

                  Comment

                  • zener
                    Moderator
                    • Oct 2004
                    • 14579
                    • Oulu

                    Originally posted by Juize View Post
                    Ja rengas koko 235/40-18 edessä ja 265/35-18 takana on BMW:n vaihtoehto koko. Varmaan laatikko toimii tuolla rengastuksella niin kuin pitääkin?
                    Eikai näitä orggiskokoja tarvitse arpoa. Silloin voi miettiä asiaa, jos poikkeaa vierintäkehästä.
                    E65 730dA '04 klick
                    F10 520dA '11 klick
                    E34 520iA (2.8l) '91 klick

                    Instagram


                    "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                    Comment

                    • Hemi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2004
                      • 18880
                      • Pirkanmaa

                      Originally posted by Juize View Post
                      Paljonkos nuo moottorin kierrokset on normaalisti 80kmh:n vauhdissa?
                      Ja rengas koko 235/40-18 edessä ja 265/35-18 takana on BMW:n vaihtoehto koko. Varmaan laatikko toimii tuolla rengastuksella niin kuin pitääkin?
                      1870rpm.

                      Comment

                      • Juize
                        Bimmer Fanatic
                        • Nov 2010
                        • 239
                        • Joensuu

                        Tämä selvä.
                        i20 iX xdrive 40 -22, Sophisto Grey Brilliant Effect
                        ex G31 530e -20 lci M/// -Sport , Phythonic Blue Metallic

                        ex G31 520D -18 M/// -Sport , Blue Stone Metallic
                        ex F11 530D -14, Jatoba Metallic
                        ex E39 530iA -03, M/// Sport individual Orinoco Metallic

                        Comment

                        • Insto
                          Bimmer Rookie
                          • May 2009
                          • 59
                          • Lahti

                          Suunnittelmissa olis uusien vanteiden ja talvirenkaiden hankinta ja mietiskelinkin tässä, että onko vm2003 525d:n automaattilaatikko herkkä sekoilemaan noista rengaskoon muutoksista? Kiikarissa on nastat koossa 225/50/17, joiden halkaisija pari milliä enemmän kuin 225/55/16-koon renkaissa, jotka olis orggiskokoa.

                          Kesärenkaina on hieman ylikokoiset 225/60/16 -pyörylät, joiden kanssa en ole huomannut mitään erikoisia oireita. Turbiini lukittaa motarilla testatessa jo alle satasen vauhdeista.

                          Autossa on ilmeisesti GM:n laatikko.
                          MB S213 -17, 127tkm -
                          Ex: MB S205 -14, 112tkm-135tkm
                          Ex: E91 325d Touring -08, 152-255tkm
                          Ex: E39 525dA Touring -03, 253-411tkm
                          Ex: E46 318i -98

                          Comment

                          • Bmw Master
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2004
                            • 13155
                            • Kokomo

                            Originally posted by Insto View Post
                            Suunnittelmissa olis uusien vanteiden ja talvirenkaiden hankinta ja mietiskelinkin tässä, että onko vm2003 525d:n automaattilaatikko herkkä sekoilemaan noista rengaskoon muutoksista? Kiikarissa on nastat koossa 225/50/17
                            Ihan ok.

                            Comment

                            • Hemi
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2004
                              • 18880
                              • Pirkanmaa

                              Originally posted by Insto View Post
                              Suunnittelmissa olis uusien vanteiden ja talvirenkaiden hankinta ja mietiskelinkin tässä, että onko vm2003 525d:n automaattilaatikko herkkä sekoilemaan noista rengaskoon muutoksista? Kiikarissa on nastat koossa 225/50/17, joiden halkaisija pari milliä enemmän kuin 225/55/16-koon renkaissa, jotka olis orggiskokoa.

                              Kesärenkaina on hieman ylikokoiset 225/60/16 -pyörylät, joiden kanssa en ole huomannut mitään erikoisia oireita. Turbiini lukittaa motarilla testatessa jo alle satasen vauhdeista.

                              Autossa on ilmeisesti GM:n laatikko.
                              Nämä GM:n dieselaskit eivät ole kovin herkkiä väärille vierintäkehille kuten ZF:n bensastepit, mutta kyllä niissäkin pientä logiikan muutosta tulee jos vierintäkehä on selvästi väärä(varsinkin vedettäessä vaunua/kärryä).
                              Samalla tietenkin luistonesto, ajonhallinta ja jarrut eivät toimi ihan niin kuin on suunniteltu.
                              Yleensä nämä kestää paremmin isompaa kuin pienempää vierintäkehää joten
                              juuri tässä 525d tapauksessa tuo 225/50-17" on vielä toimivan rajoissa.

                              Comment

                              • Mise_88
                                BTCF Member
                                • Jun 2010
                                • 11
                                • Pyhäjoki

                                Renkaista asiaa.

                                Onko kellään kokemusta 235/45/17 ja 255/40/17. näyttää olevan ohjekirjan mukainen rengastus sedaneihin.

                                pyörittelin rengaslaskureita, 225/45/17 ja 255/40/17 näyttäs olevan olevan lähempänä toisiaan kuin edellinen.?

                                Itsellä auto sattuu olemaan 530d touringi -03 jolle ei ole kyseistä rengastusta alkuperäivaihtoehtona. onko jollain näkemystä mikä lienee tähän syynä.?

                                Suunnittelin tuollaista 225/45/17 (8.5" vanteelle) ja 255/40/17 (10" vanteelle.) Minkälaisia mielipiteitä asiaan paremmin perehtyneillä.

                                Comment

                                Working...
                                X