Originally posted by Hemi
View Post
E39 vannekoko > sekoittaako stepin?
Collapse
X
-
alikokoiset kumit??
Seurattuani aihetta päätin liittyä seuraan koska kuulostaisi siltä että itselläni olis pahasti alikokoiset kumit alla? 235/35/17 joka nurkissa. Olen huomannut kitkojen laiton jälkeen että steppi vaihtaa hieman korkealla. Voisko olla yhtäläisyyksiä rengaskoossa stepin toimintaan?
Autona e39 528ia -99
Comment
-
-
Originally posted by Hammerhood View PostSeurattuani aihetta päätin liittyä seuraan koska kuulostaisi siltä että itselläni olis pahasti alikokoiset kumit alla? 235/35/17 joka nurkissa. Olen huomannut kitkojen laiton jälkeen että steppi vaihtaa hieman korkealla. Voisko olla yhtäläisyyksiä rengaskoossa stepin toimintaan?
Autona e39 528ia -99LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
E32 Diamantscwharz 750iL '94
E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10
Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.
Comment
-
-
Originally posted by Hammerhood View PostIhanteellisin koko ois ilmeisesti tuo 235/45/17?LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
E32 Diamantscwharz 750iL '94
E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10
Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.
Comment
-
-
Originally posted by Hammerhood View PostSeurattuani aihetta päätin liittyä seuraan koska kuulostaisi siltä että itselläni olis pahasti alikokoiset kumit alla? 235/35/17 joka nurkissa. Olen huomannut kitkojen laiton jälkeen että steppi vaihtaa hieman korkealla. Voisko olla yhtäläisyyksiä rengaskoossa stepin toimintaan?
Autona e39 528ia -99
Todennäköisesti myöskään laatikon lukitus ei toimi lainkaan, vaan 80kmh nopeudessa moottorin kierrokset pyyhii lähellä kahta tonnia.
Myöskään luistonesto ei toimi kuten sen on suunniteltu toimivan ja käytännössä sen huomaa sen liiallisesta herkkyydestä, samoin kuin mahdollinen ajonhallinta(puuttuu peliin liian aikaisin).
Comment
-
-
Originally posted by Hemi View PostIlman muuta vaikuttaa ja juuri noin, eli odotuttaa uuden pykälän pudottamista juuri tässä 9/98-uudemmassa bensastepissä.
Todennäköisesti myöskään laatikon lukitus ei toimi lainkaan, vaan 80kmh nopeudessa moottorin kierrokset pyyhii lähellä kahta tonnia.
Myöskään luistonesto ei toimi kuten sen on suunniteltu toimivan ja käytännössä sen huomaa sen liiallisesta herkkyydestä, samoin kuin mahdollinen ajonhallinta(puuttuu peliin liian aikaisin).
Ja rengas koko 235/40-18 edessä ja 265/35-18 takana on BMW:n vaihtoehto koko. Varmaan laatikko toimii tuolla rengastuksella niin kuin pitääkin?i20 iX xdrive 40 -22, Sophisto Grey Brilliant Effect
ex G31 530e -20 lci M/// -Sport , Phythonic Blue Metallic
ex G31 520D -18 M/// -Sport , Blue Stone Metallic
ex F11 530D -14, Jatoba Metallic
ex E39 530iA -03, M/// Sport individual Orinoco Metallic
Comment
-
-
Originally posted by Juize View PostJa rengas koko 235/40-18 edessä ja 265/35-18 takana on BMW:n vaihtoehto koko. Varmaan laatikko toimii tuolla rengastuksella niin kuin pitääkin?
Comment
-
-
Suunnittelmissa olis uusien vanteiden ja talvirenkaiden hankinta ja mietiskelinkin tässä, että onko vm2003 525d:n automaattilaatikko herkkä sekoilemaan noista rengaskoon muutoksista? Kiikarissa on nastat koossa 225/50/17, joiden halkaisija pari milliä enemmän kuin 225/55/16-koon renkaissa, jotka olis orggiskokoa.
Kesärenkaina on hieman ylikokoiset 225/60/16 -pyörylät, joiden kanssa en ole huomannut mitään erikoisia oireita. Turbiini lukittaa motarilla testatessa jo alle satasen vauhdeista.
Autossa on ilmeisesti GM:n laatikko.MB S213 -17, 127tkm -
Ex: MB S205 -14, 112tkm-135tkm
Ex: E91 325d Touring -08, 152-255tkm
Ex: E39 525dA Touring -03, 253-411tkm
Ex: E46 318i -98
Comment
-
-
Originally posted by Insto View PostSuunnittelmissa olis uusien vanteiden ja talvirenkaiden hankinta ja mietiskelinkin tässä, että onko vm2003 525d:n automaattilaatikko herkkä sekoilemaan noista rengaskoon muutoksista? Kiikarissa on nastat koossa 225/50/17, joiden halkaisija pari milliä enemmän kuin 225/55/16-koon renkaissa, jotka olis orggiskokoa.
Kesärenkaina on hieman ylikokoiset 225/60/16 -pyörylät, joiden kanssa en ole huomannut mitään erikoisia oireita. Turbiini lukittaa motarilla testatessa jo alle satasen vauhdeista.
Autossa on ilmeisesti GM:n laatikko.
Samalla tietenkin luistonesto, ajonhallinta ja jarrut eivät toimi ihan niin kuin on suunniteltu.
Yleensä nämä kestää paremmin isompaa kuin pienempää vierintäkehää joten
juuri tässä 525d tapauksessa tuo 225/50-17" on vielä toimivan rajoissa.
Comment
-
-
Renkaista asiaa.
Onko kellään kokemusta 235/45/17 ja 255/40/17. näyttää olevan ohjekirjan mukainen rengastus sedaneihin.
pyörittelin rengaslaskureita, 225/45/17 ja 255/40/17 näyttäs olevan olevan lähempänä toisiaan kuin edellinen.?
Itsellä auto sattuu olemaan 530d touringi -03 jolle ei ole kyseistä rengastusta alkuperäivaihtoehtona. onko jollain näkemystä mikä lienee tähän syynä.?
Suunnittelin tuollaista 225/45/17 (8.5" vanteelle) ja 255/40/17 (10" vanteelle.) Minkälaisia mielipiteitä asiaan paremmin perehtyneillä.
Comment
-
Comment