memebuy23buy

E39 vannekoko > sekoittaako stepin?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TJJ
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2003
    • 7591
    • Jyväskylä

    Originally posted by janke View Post
    Mielestäni jotain kummaa tapahtui ainakin minun auton vaihteissa, kun vaihtui noi talvi mösät..... Kai sitten jotain luulosairautta.
    Onko ne renkaat kaikki samanlaisia ja yhtä kuluneita?
    E39 528iA

    Comment

    • Heguli 31
      BTCF Member
      • Oct 2004
      • 10114
      • KVLA

      Originally posted by janke View Post
      Mielestäni jotain kummaa tapahtui ainakin minun auton vaihteissa, kun vaihtui noi talvi mösät..... Kai sitten jotain luulosairautta.
      Ihan mielenkiinnosta:Minkä merkkiset ja malliset kumit?Milloin valmistettu ja paljonko on kulutuspintaa?Entä rengaspaineet?
      Voi löytyä jostain aiemmin kirjoittamastasikin,mutta en jaksa selailla.

      Comment

      • janke
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2010
        • 3665
        • seinäjoki

        Originally posted by Heguli 31 View Post
        Ihan mielenkiinnosta:Minkä merkkiset ja malliset kumit?Milloin valmistettu ja paljonko on kulutuspintaa?Entä rengaspaineet?
        Voi löytyä jostain aiemmin kirjoittamastasikin,mutta en jaksa selailla.
        No mitkähän noi nyt oli.... Conti Viking Contact 5. 205/65/15. Viimmetalvena hommasin. Rengaspaineet ~2,8. Toisaalta, kun nollasin lootan adaptiot, niin käytös vähäsen parantui.:think Mutta en nyt sano, että toi nyt niin kovasti haittaa, mutta laatikko voi olla jo niin kulahtanut, että toimii miten sattuu.

        Edit: Tasaisesti ovat kuluneet.
        Bmw 316 E30 -88

        Comment

        • Hemi
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2004
          • 18880
          • Pirkanmaa

          Originally posted by Havis View Post
          Kova olet väittämään, se on tullut kyllä vuosien saatossa selväksi. Valitettavasti se ei vielä todista asiantuntevuudestasi yhtään mitään.

          Kyllä luetun ymmärtämisen syvin ongelma on valitettavasti yksinomaan siellä päässä. Katsoppas nyt oikein tarkaan ja ajatuksella hyvä tahvo mikä tässä olikaan perusväittämä, jospa se aukeaisi sinullekin ennenkuin enemmän nolaat itseäsi vannekokoeroista messuamalla. Palataan asiaan sitten kun ymmärrät mistä tässä oikeasti oli kysymys. Ihan aikuisten oikeasti, tai vaarin aikaisesti, miten vaan haluat.

          Ja tiedoksi sinulle hyvä 'puolipullo', edes isojen kirjainten käyttäminen paasaamisen seassa ei muuta väittämiä sen enemmän todeksi vaikka kuinka niin haluasit muiden uskovan. Päin vastoin, nettipiireissä se tulkitaan lapselliseksi huutamiseksi.

          En suinkaan yritä kääntää mieltäsi, koska tiedän sen olevan ajan hukkaa. Ilmoitan vaan, että esittämäsi kanta ei ole raamatullinen totuus vaikka sellasina ne kovasti haluaisit esittää.

          Toistan taas uudestaan, että minun puolesta voidaan kyllä jo palata takaisin otsikon aihepiiriin.
          Edelleen, sinun väittämäsi ko.aiheesta perustuu....mihin?
          Siis mihin, jotta minun pitäisi muuttaa kantaani ja "asiantuntevuuteni" tulisi tässä perustelluksi?
          Lisäksi, siinä kohtaa kun keskustelu kääntyy kritisoinniksi minun persoonaani tai/ja esitystapaani kohtaan, jää asiallinen argumentointi ja edes niteeksi oman näkemyksen perustelut kokonaan unholaan, kuten nyt taas kerran.
          Ymmärrän hyvin että sinua esitystapani taas kiukuttaa, mutta edelleen peräänkuulutan nimenomaan sitä aiheessa pysymistä(sinähän siitä luistat kommeintoiden persoonaani, et aihetta).
          Eli, aiheeseen palatakseni ja kommentit siis vain tästä, ei mm.esitystavastani, väitän että nykyisin siirtyminen e39:ssä 17" kokoluokan talvirenkaisiin on pelkästään ns.winwin "tilanne", piste!
          Oikeasti ei ole yhtäkään seikkaa joka huononisi suhteessa 15" vannekokoon, mikäli 17" vannekoon hieman korkeampaa hintaa ei lasketa siksi.
          Kaikki ajo-ominaisuuksiin, tekniseen suorituskykyyn, mukavuuteen vaikuttavat seikat paranevat tuon 17" talvivannekoon myötä e39:ssä,
          eikä sitä mutuilut eikä minun persoonaani kritisoivat kommentit muuta miksikään.
          Kun kokeilet, näet puhuinko tästäkin asiasta oikeasti BS.ää?

          Comment

          • Bmw Master
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2004
            • 13155
            • Kokomo

            Originally posted by TJJ View Post

            Tuo ilmiö aiheuttaa tunnottoman ajokokemuksen etkä aina pysty erottamaan onko tie liukas vai onko kyseessä vain auton oma heiluminen tien urissa.
            E39 touring jossa omapaino 1820kg. Alla uudenveroiset Nokian R kitkat 225/55-16, painetta 2,8-3bar. Tuntuu kuin aina olisi liukasta, jarruttamalla tai kaasuttamalla selviää. Joskus todella liukasta, joskus melkein kesäkelin pito. Näillä keleillä moottoritiellä jännittää jopa loivat mutkat kun tuntuu liukkaalta. Onko nuo vaan liian korkeat ja löysät painavan auton alle? Entinen e39 sedan painoi 1540kg ja sillä pärjäsi ihan hyvin talvella 205/65-15 kitkoilla. Ensi viikolla koitan veivata alle jäykemmät Ässä nastarenkaat samassa koossa. Jos ei auta, niinvaihdan kesä 17" vanteet talvikäyttöön ja kesäksi 16".

            Comment

            • TJJ
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2003
              • 7591
              • Jyväskylä

              Originally posted by Bmw Master View Post
              E39 touring jossa omapaino 1820kg. Alla uudenveroiset Nokian R kitkat 225/55-16, painetta 2,8-3bar. Tuntuu kuin aina olisi liukasta, jarruttamalla tai kaasuttamalla selviää. Joskus todella liukasta, joskus melkein kesäkelin pito. Näillä keleillä moottoritiellä jännittää jopa loivat mutkat kun tuntuu liukkaalta. Onko nuo vaan liian korkeat ja löysät painavan auton alle? Entinen e39 sedan painoi 1540kg ja sillä pärjäsi ihan hyvin talvella 205/65-15 kitkoilla. Ensi viikolla koitan veivata alle jäykemmät Ässä nastarenkaat samassa koossa. Jos ei auta, niinvaihdan kesä 17" vanteet talvikäyttöön ja kesäksi 16".
              Onko sinulla iskarit kunnossa? Etkös sinä korottanut alustaa? Minulla nuo 15" renkaat muuttui vähemmän pelottaviksi kun laitoin madallusjouset, joten sinulla tilanne vaan huononi. Moottoritien mutkien jännittäminen kuulostaa todella tutulta. Täytyy huomenna testata vieläkö ne jännittää. Nyt tietty tuleekin jo liikaa turvallisuuden ja pidon tunnetta ja lopputulos on auto ojassa/kaiteessa...
              E39 528iA

              Comment

              • Bmw Master
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2004
                • 13155
                • Kokomo

                Originally posted by TJJ View Post
                Onko sinulla iskarit kunnossa? Etkös sinä korottanut alustaa? Minulla nuo 15" renkaat muuttui vähemmän pelottaviksi kun laitoin madallusjouset, joten sinulla tilanne vaan huononi. Moottoritien mutkien jännittäminen kuulostaa todella tutulta. Täytyy huomenna testata vieläkö ne jännittää. Nyt tietty tuleekin jo liikaa turvallisuuden ja pidon tunnetta ja lopputulos on auto ojassa/kaiteessa...
                Iskarit on uudet, etujouset vaihdoin sportista normaaleihin. Takana tasonsäätö vakio korkeudessa. Kesärenkailla en huomannut mitään muutosta ajossa jousien vaihdon jälkeen, muuta kuin ei enää niin pintakova. Viime talvena ajoin tosi vähän ja oli eri renkaat.

                Olikos jossain e39 talviajo topic, jos menisi sinne valittamaan.?

                Comment

                • TJJ
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2003
                  • 7591
                  • Jyväskylä

                  Originally posted by Bmw Master View Post
                  Olikos jossain e39 talviajo topic, jos menisi sinne valittamaan.?
                  On ainakin tämä...
                  E39 528iA

                  Comment

                  • bemu2000
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2003
                    • 17797
                    • Jämsä

                    Originally posted by Havis View Post
                    Kova olet väittämään, se on tullut kyllä vuosien saatossa selväksi. Valitettavasti se ei vielä todista asiantuntevuudestasi yhtään mitään.

                    Kyllä luetun ymmärtämisen syvin ongelma on valitettavasti yksinomaan siellä päässä. Katsoppas nyt oikein tarkaan ja ajatuksella hyvä tahvo mikä tässä olikaan perusväittämä, jospa se aukeaisi sinullekin ennenkuin enemmän nolaat itseäsi vannekokoeroista messuamalla. Palataan asiaan sitten kun ymmärrät mistä tässä oikeasti oli kysymys. Ihan aikuisten oikeasti, tai vaarin aikaisesti, miten vaan haluat.

                    Ja tiedoksi sinulle hyvä 'puolipullo', edes isojen kirjainten käyttäminen paasaamisen seassa ei muuta väittämiä sen enemmän todeksi vaikka kuinka niin haluasit muiden uskovan. Päin vastoin, nettipiireissä se tulkitaan lapselliseksi huutamiseksi.

                    En suinkaan yritä kääntää mieltäsi, koska tiedän sen olevan ajan hukkaa. Ilmoitan vaan, että esittämäsi kanta ei ole raamatullinen totuus vaikka sellasina ne kovasti haluaisit esittää.

                    Toistan taas uudestaan, että minun puolesta voidaan kyllä jo palata takaisin otsikon aihepiiriin.

                    On kyllä sinunkin kirjoitus sellaista tekstiä mistä ei ole kenellekään mitään hyötyä. Turhaa huutelua, missä ei tunnu edes olevan kokemusta pohjalla. Hemillä sentään on kokemusta asioista mitä puhuu, vaikka jotain voi tyyli ärsyttääkin... Ainakin minun silmissä itse nolaat itsesi noilla puheilla, kun tulet väliin huutelemaan "tyhjästä"
                    TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                    Vanteet edullisesti
                    Nostureita ja rengaskoneita

                    Comment

                    • Thuppu
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2007
                      • 3626
                      • Seinäjoki

                      Ei ole e39 kyseessä mutta kuitenkin stepillä oleva e38. Uskaltaakohan laittaa seuraavanlaista rengasyhdistelmää?

                      Takaset on uudet 295/30 21" ja nyt sit katsastuksessa inssi totes et toinen etunenkin on liian kulunut. Mutta yllätys yllätys nykyinen 255/35 21" on ilmeisestikin poistuva rengaskoko enkä oo onnistunut löytämään paria inhimilliseen(alle 200e/kpl) hintaan. Ajattelin jos vaihtais pykälää matalempiin, eli etusiksi tulis 255/30 21". Ja sitten kun taas takaset on vaihtokunnossa niin laittais seuraavat 25 profiililla. Mut nyt sit olis ainakin yhden kesän seuraavanlainen yhdistelmä:

                      295/30 21" halk. 71cm, ympärysmitta 222,9cm

                      255/30 21" halk. 68,6cm, ympärysmitta 215,4cm. nopeuserotus -3km/h.

                      :think
                      BMW 740iA "ALPINA"
                      BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
                      Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
                      Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

                      Comment

                      • peto2
                        BTCF Member
                        • Jan 2007
                        • 8282
                        • Järvikylä (Nakkila)

                        Originally posted by Thuppu View Post
                        Ei ole e39 kyseessä mutta kuitenkin stepillä oleva e38. Uskaltaakohan laittaa seuraavanlaista rengasyhdistelmää?

                        Takaset on uudet 295/30 21" ja nyt sit katsastuksessa inssi totes et toinen etunenkin on liian kulunut. Mutta yllätys yllätys nykyinen 255/35 21" on ilmeisestikin poistuva rengaskoko enkä oo onnistunut löytämään paria inhimilliseen(alle 200e/kpl) hintaan. Ajattelin jos vaihtais pykälää matalempiin, eli etusiksi tulis 255/30 21". Ja sitten kun taas takaset on vaihtokunnossa niin laittais seuraavat 25 profiililla. Mut nyt sit olis ainakin yhden kesän seuraavanlainen yhdistelmä:

                        295/30 21" halk. 71cm, ympärysmitta 222,9cm

                        255/30 21" halk. 68,6cm, ympärysmitta 215,4cm. nopeuserotus -3km/h.

                        :think
                        255/30-21 olisi kyllä juuri oikean kokoinen. mutta jos kyseessä tuo 740i -00 niin saattaa kyllä laatikko temppuilla. vm. 98 ei pitäis tajuta vielä mitään :think

                        kokeilemalla selviää ja jos temppuilee niin takakumit myyntiin? :think
                        F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                        ex:
                        E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                        Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                        Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                        Nakkaa privaa jos tarvetta.

                        Comment

                        • zener
                          Moderator
                          • Oct 2004
                          • 14578
                          • Oulu

                          Onko se laatikko tosiaan niin halpa sulake että lähtee vielä arpomaan? :think
                          E65 730dA '04 klick
                          F10 520dA '11 klick
                          E34 520iA (2.8l) '91 klick

                          Instagram


                          "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                          Comment

                          • peto2
                            BTCF Member
                            • Jan 2007
                            • 8282
                            • Järvikylä (Nakkila)

                            Originally posted by zener View Post
                            Onko se laatikko tosiaan niin halpa sulake että lähtee vielä arpomaan? :think
                            ei se laatikko siitä mihinkään hajoa, ei vaan halua vaihtaa isompaa pykälää kiihdyttäessä tai vaihtohetket menee muuten vaan oudoksi :think
                            F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                            ex:
                            E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                            Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                            Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                            Nakkaa privaa jos tarvetta.

                            Comment

                            • zener
                              Moderator
                              • Oct 2004
                              • 14578
                              • Oulu

                              Originally posted by peto2 View Post
                              ei se laatikko siitä mihinkään hajoa, ei vaan halua vaihtaa isompaa pykälää kiihdyttäessä tai vaihtohetket menee muuten vaan oudoksi :think
                              No, tuskinpa se tosiaan tuosta noin vaan hajoaa, mutta ei liene pitemmän päälle kuitenkaan kovinkaan asiallinen kokeilu.
                              E65 730dA '04 klick
                              F10 520dA '11 klick
                              E34 520iA (2.8l) '91 klick

                              Instagram


                              "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                              Comment

                              • Thuppu
                                Bimmer Enthusiast
                                • Aug 2007
                                • 3626
                                • Seinäjoki

                                Originally posted by peto2 View Post
                                255/30-21 olisi kyllä juuri oikean kokoinen. mutta jos kyseessä tuo 740i -00 niin saattaa kyllä laatikko temppuilla. vm. 98 ei pitäis tajuta vielä mitään :think

                                kokeilemalla selviää ja jos temppuilee niin takakumit myyntiin? :think
                                Joo, pitää kattoa mitä tekis... on täs nyt kutenki kuukausi aikaa hankkia kumit alle jostain.
                                BMW 740iA "ALPINA"
                                BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
                                Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
                                Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

                                Comment

                                Working...
                                X