memebuy23buy

E39 vannekoko > sekoittaako stepin?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ardzi
    Bimmer Rookie
    • Mar 2009
    • 57
    • Varkaus

    Originally posted by Bmw Master View Post
    Ole sitten tarkkana akun irroituksen kanssa.

    mikäs siinä vois pieleen mennä :think tuskin sähkömiehenä siitä kynsilleni otan
    BMW e38 740iA Individual -99
    BMW e61 525iA touring -05

    Exät:
    BMW e39 520iA touring -02
    Toyota Corolla 1.3 -99
    BMW e39 525iA sedan -03
    BMW e60 LCI 525iA X-drive -08
    BMW e39 520iA sedan ///M-sport -03
    Mercedes Benz w203 C180 -01
    BMW e46 318i sedan -98

    Comment

    • _nixu_
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2006
      • 8975
      • Kellokoski

      Originally posted by Ardzi View Post
      mikäs siinä vois pieleen mennä :think tuskin sähkömiehenä siitä kynsilleni otan

      Kannattaa varmaan herkistää takaluukun lukko että aukeaa sitten mekaanisesti avaimella

      Jos sattuu laittamaan ovet lukkoon ja akku on irti..
      E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

      Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

      Comment

      • Bmw Master
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2004
        • 13155
        • Kokomo

        Originally posted by _nixu_ View Post
        Kannattaa varmaan herkistää takaluukun lukko että aukeaa sitten mekaanisesti avaimella

        Jos sattuu laittamaan ovet lukkoon ja akku on irti..
        Touringissa ei ole koko lukkoa, kiva laittaa akku kiinni takapenkin kautta...

        Comment

        • E.K.
          Bimmer Fanatic
          • Nov 2010
          • 494
          • Helsinki

          Originally posted by Bmw Master View Post
          Touringissa ei ole koko lukkoa, kiva laittaa akku kiinni takapenkin kautta...
          Heh! Kokemusta on..

          Comment

          • zener
            Moderator
            • Oct 2004
            • 14578
            • Oulu

            Jättää konepellin tuulihaan varaan ni saapi annettua virtaa.
            E65 730dA '04 klick
            F10 520dA '11 klick
            E34 520iA (2.8l) '91 klick

            Instagram


            "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

            Comment

            • Ardzi
              Bimmer Rookie
              • Mar 2009
              • 57
              • Varkaus

              eli siis voiko käydä niin että luukku ei aukeakkaan avaimella sitten aamulla? sitä vähän pelkäsinkin että mitenköhän siinä käy...
              BMW e38 740iA Individual -99
              BMW e61 525iA touring -05

              Exät:
              BMW e39 520iA touring -02
              Toyota Corolla 1.3 -99
              BMW e39 525iA sedan -03
              BMW e60 LCI 525iA X-drive -08
              BMW e39 520iA sedan ///M-sport -03
              Mercedes Benz w203 C180 -01
              BMW e46 318i sedan -98

              Comment

              • HTK12
                BTCF Member
                • Jul 2011
                • 10946
                • Joensuu

                Originally posted by Ardzi View Post
                eli siis voiko käydä niin että luukku ei aukeakkaan avaimella sitten aamulla? sitä vähän pelkäsinkin että mitenköhän siinä käy...
                No jos lukko on kunnossa niin aukeaa. Olettaen, että puhut nyt sigussa olevasta sedanista. Touringissa ei, koska siinä ei ole takaluukussa lukkoa mihin avainta laittaa..
                Last edited by HTK12; 31-08-2012, 18:22.
                e39 540iA E85

                Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                Comment

                • Havis
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2004
                  • 1845
                  • Kotona/Poissa

                  Originally posted by Ardzi View Post
                  eli siis voiko käydä niin että luukku ei aukeakkaan avaimella sitten aamulla? sitä vähän pelkäsinkin että mitenköhän siinä käy...
                  Yksinkertaista:
                  Mene ja kokeile sitä avaimen toimintaa ennen kuin irroitat akun navat. Jos lukko pelaa mekaanisesti, no hätä. Voit iroittaa akun navat huoleti.

                  Jos taas ei pelaa, koita herkistellä sitä aseöljyn ja kärsivällisyyden avulla.

                  Jos mikään ei auta, älä laita takaluukun kantta kiinni kun akun kenkä on irti. Laita vaikka matto siihen luukun reunan väliin ni ei vahingossa mee kiinni.

                  P.S.

                  Ihan ylesiohjeena kaukosäätöisten kauko-ohjainten käyttäjille: Ovien ja luukkujen mekaanisien lukkojen toimintaa on aihetta varmistaa aina silloin tällöin. Itse esim kokeilen ne aina pesun jälkeen, kuitenkin vähintäänkin kerran kuussa. Näin pysyy itse ajan tasalla lukkopesien kunnosta.
                  Last edited by Havis; 31-08-2012, 20:07.
                  "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

                  E60 523iA -08

                  Comment

                  • Ardzi
                    Bimmer Rookie
                    • Mar 2009
                    • 57
                    • Varkaus

                    joo olihan toi aika jumissa ei varmaan ole käytetty tota avainta tuossa röörissä koskaan noh nyt on akun kenkä irti ja huomenna näkee mitenkä toi loota rupee pelaamaan sitten..
                    BMW e38 740iA Individual -99
                    BMW e61 525iA touring -05

                    Exät:
                    BMW e39 520iA touring -02
                    Toyota Corolla 1.3 -99
                    BMW e39 525iA sedan -03
                    BMW e60 LCI 525iA X-drive -08
                    BMW e39 520iA sedan ///M-sport -03
                    Mercedes Benz w203 C180 -01
                    BMW e46 318i sedan -98

                    Comment

                    • Ardzi
                      Bimmer Rookie
                      • Mar 2009
                      • 57
                      • Varkaus

                      mitä nyt pari päivää hurruutellu tolla sen akun kengän irrotuksen jälkeen niin huomaa että nyt se vaihtaa ihan nätisti ja jouhevasti taas eikä jää jurruttamaan liian isoja tai liian pieniä kierroksia. raportoin taas sit lisää jos meno muuttuu huonommaksi
                      BMW e38 740iA Individual -99
                      BMW e61 525iA touring -05

                      Exät:
                      BMW e39 520iA touring -02
                      Toyota Corolla 1.3 -99
                      BMW e39 525iA sedan -03
                      BMW e60 LCI 525iA X-drive -08
                      BMW e39 520iA sedan ///M-sport -03
                      Mercedes Benz w203 C180 -01
                      BMW e46 318i sedan -98

                      Comment

                      • Hemi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2004
                        • 18880
                        • Pirkanmaa

                        Originally posted by Ardzi View Post
                        mitä nyt pari päivää hurruutellu tolla sen akun kengän irrotuksen jälkeen niin huomaa että nyt se vaihtaa ihan nätisti ja jouhevasti taas eikä jää jurruttamaan liian isoja tai liian pieniä kierroksia. raportoin taas sit lisää jos meno muuttuu huonommaksi
                        Jos ko.laatikko oppii uudelleen "huonoille tavoille", joko väärän kokoisen renkaan vierintäkehän tai sinun "tavallisesta poikkeavan" ajotavan vuoksi,
                        Ei muutakuin kenkä taas yhdeksi yöksi irti.
                        Näin tuskin tapahtuu nyt kun rengaskoko oin halkaisijaltaan oikea.

                        Comment

                        • TJJ
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2003
                          • 7591
                          • Jyväskylä

                          Originally posted by Hemi View Post
                          Jos ko.laatikko oppii uudelleen "huonoille tavoille", joko väärän kokoisen renkaan vierintäkehän tai sinun "tavallisesta poikkeavan" ajotavan vuoksi, Ei muutakuin kenkä taas yhdeksi yöksi irti.
                          Mikähän asia siellä nollautuu tuolla yön yli virtojen katkaisulla? BMW:n teknisten dokumenttien mukaan siellä ei ole muuta kuin venttiilien öljypaineet jotka nollautuu vain diagnostiikan kautta ja ajo-ohjelma joka ei jää muistiin/menee pois päältä sport-asennossa.

                          Kuitenkin: olen itsekin huomannut kuinka laatikko muuttuu yliaktiiviseksi kun akkuvirrat on pitkään pois. Siis laatikko vaihtaa D-asennossa hyvin nopeasti pienempään jo kevyestä kaasunpainalluksesta yms. Tilanne normalisoituu 1-2 ajokerran jälkeen. Mutta mikä on tuo mysteerinen asetus joka tuossa nollautuu? Laatikon tai moottorin adaptioiden nollaus ei tuollaista efektiä aiheuta eikä tuossa ainakaan minulla muita nollattavia ole.
                          E39 528iA

                          Comment

                          • Hemi
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2004
                            • 18880
                            • Pirkanmaa

                            Originally posted by TJJ View Post
                            Mikähän asia siellä nollautuu tuolla yön yli virtojen katkaisulla? BMW:n teknisten dokumenttien mukaan siellä ei ole muuta kuin venttiilien öljypaineet jotka nollautuu vain diagnostiikan kautta ja ajo-ohjelma joka ei jää muistiin/menee pois päältä sport-asennossa.

                            Kuitenkin: olen itsekin huomannut kuinka laatikko muuttuu yliaktiiviseksi kun akkuvirrat on pitkään pois. Siis laatikko vaihtaa D-asennossa hyvin nopeasti pienempään jo kevyestä kaasunpainalluksesta yms. Tilanne normalisoituu 1-2 ajokerran jälkeen. Mutta mikä on tuo mysteerinen asetus joka tuossa nollautuu? Laatikon tai moottorin adaptioiden nollaus ei tuollaista efektiä aiheuta eikä tuossa ainakaan minulla muita nollattavia ole.
                            Älä minulta kysy, syy on minullekkin mysteeri, mutta muutos fakta.
                            Myös moottorinohjauksella ja sen ja laatikon yhteispelin muuttumisella voi olla osuutensa asiaan.
                            Last edited by Hemi; 06-09-2012, 01:14.

                            Comment

                            • grandpa-look
                              Bimmer Fanatic
                              • Sep 2006
                              • 531
                              • Vaasa/Seinäjoki

                              Pahoittelen toistoa, mutta talvirenkaiden hankinta olisi ajankohtaista ja nyt mietintämyssyn alta nousee jo savua. Autona on vm. 2002 530d stepillä.

                              Tällä hetkellä allaovelat kesärenkaat ovat 225/45/17 vierintäkehä 1993 mm (ilmeisen alikokoiset). Hyvin pelaa näilläkin ja lukko toimii moitteetta. Samoille bmw:n orggis vanteille on tarkoitus kumit käärästä.

                              205/65/15 vierintäkehä 2034 mm (suositeltu orggis koko)
                              225/50/17 vierintäkehä 2063 mm
                              235/45/17 vierintäkehä 2021 mm

                              Eli arvon raati kumpi valitaan ja miksi? Vieriltäkehältään 29mm ylikokoiset 225 vai vierintäkehältään 13 mm alikokoiset 235 renkaat?

                              Tiedän (tai ainakin luulen tietäväni), että kysymys on lähinnä pilkun viilaamisesta, mutta miten perustelisitte kumpi parempi?
                              Nyt: E39 530d 2002 m-sport
                              ex: E32 730, E36 325 coupe, E34 525, E30 316

                              Comment

                              • Bmw Master
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jan 2004
                                • 13155
                                • Kokomo

                                Originally posted by grandpa-look View Post
                                Pahoittelen toistoa, mutta talvirenkaiden hankinta olisi ajankohtaista ja nyt mietintämyssyn alta nousee jo savua. Autona on vm. 2002 530d stepillä.

                                Tällä hetkellä allaovelat kesärenkaat ovat 225/45/17 vierintäkehä 1993 mm (ilmeisen alikokoiset). Hyvin pelaa näilläkin ja lukko toimii moitteetta. Samoille bmw:n orggis vanteille on tarkoitus kumit käärästä.

                                205/65/15 vierintäkehä 2034 mm (suositeltu orggis koko)
                                225/50/17 vierintäkehä 2063 mm
                                235/45/17 vierintäkehä 2021 mm

                                Eli arvon raati kumpi valitaan ja miksi? Vieriltäkehältään 29mm ylikokoiset 225 vai vierintäkehältään 13 mm alikokoiset 235 renkaat?

                                Tiedän (tai ainakin luulen tietäväni), että kysymys on lähinnä pilkun viilaamisesta, mutta miten perustelisitte kumpi parempi?
                                225/50-17 on lähempänä orggis 225/55-16 kokoa. Tuo 15" ei mahdu isojen jarrujen takia sun autoon.

                                Comment

                                Working...
                                X