Originally posted by jonsered92
View Post
E39 jarrut täristää taas?! | KORJAAMO KEIKKA TEHTY
Collapse
X
-
-
-
Hmm saattaa olla, 225 ainaki mut en muista oliko 55 vai 65...
Osien merkeistä ei mitää hajua ku entinen omistaja vaihtanu kaiken mutta hyvin toiminu muuten kyl.. Pittää varmaa ekana satulat herkistellä ennenku alkaa mittää ostellee. Ei kovi pahasti täristä onneksi, mut ihan ku ois tänää pienen kolauksen kuullu jarruttaessa risteyksee tullessa.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by jonsered92 View PostLuin tätä threadia about 20 sivua ja päähä se meni sekasi
Onko sattumaa että kun vaihdoin kesärenkaat, pimmerin vakio 16 vanteilla, että ratti on hieman vinossa vänkärin puolelle ja jarruttaessa tärrää jonkiverran? Talvirenkailla meni suoraan eikä täristäny muistaakseni...
Kävin repimässä renkaita että onko laakerivikoja, kuskin eturenkaasssa tuntuu pikkuklappi ku levyä heiluttaa. 10tkm sitte vaihdettu kaikki alustan osat eteen.
Oisko jarrusatulat herkistelyä vailla vai oisko renkaat epätasapainossa?
Ajossa ei kyllä mitää häikkää, paitsi ihanpikkase ruori vinos..
Nii ja jos on merkitystä nii talvirenkaina oli: 225/65/16 ja kesä: 205/55/16
Leave a comment:
-
-
Luin tätä threadia about 20 sivua ja päähä se meni sekasi
Onko sattumaa että kun vaihdoin kesärenkaat, pimmerin vakio 16 vanteilla, että ratti on hieman vinossa vänkärin puolelle ja jarruttaessa tärrää jonkiverran? Talvirenkailla meni suoraan eikä täristäny muistaakseni...
Kävin repimässä renkaita että onko laakerivikoja, kuskin eturenkaasssa tuntuu pikkuklappi ku levyä heiluttaa. 10tkm sitte vaihdettu kaikki alustan osat eteen.
Oisko jarrusatulat herkistelyä vailla vai oisko renkaat epätasapainossa?
Ajossa ei kyllä mitää häikkää, paitsi ihanpikkase ruori vinos..
Nii ja jos on merkitystä nii talvirenkaina oli: 225/65/16 ja kesä: 205/55/16
Leave a comment:
-
-
Alkaa olemaan levyt ja palat siinä kunnossa, että menee kesällä vaihtoon. Olen vähän katellut näitä Brembo + ATE -settejä carparts24:stä: Etujarrut ja Takajarrut. Onko kokemusta noista, saako toimivat, kun putsaa paikat kunnolla ja käyttää oikeita rasvoja?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by 0se View PostReaktiotangot ovat Lemförderin. Niiden vaihto vähensi hieman ratin tärinää (ei ihme koska puslat oli aivan loppu). Mutta tärinä hävisi kokonaan vasta levyjen vaihdon jälkeen. Jarrusatuloiden carriereita on putsailtu ja tarkistettu että palat liikkuu vapaasti, mutta sillä ei ollut vaikutusta tärinään. Männät liikkuvat myös hyvin. Täytyy vielä tarkistaa navat heittokellolla.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by 0se View PostReaktiotangot ovat Lemförderin. Niiden vaihto vähensi hieman ratin tärinää (ei ihme koska puslat oli aivan loppu). Mutta tärinä hävisi kokonaan vasta levyjen vaihdon jälkeen. Jarrusatuloiden carriereita on putsailtu ja tarkistettu että palat liikkuu vapaasti, mutta sillä ei ollut vaikutusta tärinään. Männät liikkuvat myös hyvin. Täytyy vielä tarkistaa navat heittokellolla.koskaan.Minun jälkeeni seuraava omistaja on stena
Leave a comment:
-
-
Reaktiotangot ovat Lemförderin. Niiden vaihto vähensi hieman ratin tärinää (ei ihme koska puslat oli aivan loppu). Mutta tärinä hävisi kokonaan vasta levyjen vaihdon jälkeen. Jarrusatuloiden carriereita on putsailtu ja tarkistettu että palat liikkuu vapaasti, mutta sillä ei ollut vaikutusta tärinään. Männät liikkuvat myös hyvin. Täytyy vielä tarkistaa navat heittokellolla.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by 0se View PostTuli vaihettua noin 5tkm sitten uudet levyt eteen ja kaikki jarrutärinät loppuivat. Viime aikoina on alkanut taas tuntua pientä tärinää ratissa.
Reaktiotangot, raidetangot, pyöränlaakerit ja jarrupalat on uusittu. Jarrujen herkistely ja napojen putsaus ei ole auttanut ongelmaan.
Voiko väljät alatukivarret olla syypää levyjen kieroontumiseen? Kannattaisiko uusia koko varret vai pelkät puslat? Tangoissa on leima "08" joten eivät ole aivan älyttömästi ajetut. Pallonivelissä ei tunnu väljää.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by 0se View PostTuli vaihettua noin 5tkm sitten uudet levyt eteen ja kaikki jarrutärinät loppuivat. Viime aikoina on alkanut taas tuntua pientä tärinää ratissa.
Reaktiotangot, raidetangot, pyöränlaakerit ja jarrupalat on uusittu. Jarrujen herkistely ja napojen putsaus ei ole auttanut ongelmaan.
Voiko väljät alatukivarret olla syypää levyjen kieroontumiseen? Kannattaisiko uusia koko varret vai pelkät puslat? Tangoissa on leima "08" joten eivät ole aivan älyttömästi ajetut. Pallonivelissä ei tunnu väljää.
Onhan jarrusatulan carrierit kunnossa? Niihin saattaa kulua koloja, jolloin palat ei pääse liikkumaan kunnolla. Jos koloja, hio ne viilalla pois.
Toki oletan, että navan ja jarrulevyn sekä navan ja vanteen kosketuspinnat ovat täysin metallipuhtaat?
Leave a comment:
-
-
Tuli vaihettua noin 5tkm sitten uudet levyt eteen ja kaikki jarrutärinät loppuivat. Viime aikoina on alkanut taas tuntua pientä tärinää ratissa.
Reaktiotangot, raidetangot, pyöränlaakerit ja jarrupalat on uusittu. Jarrujen herkistely ja napojen putsaus ei ole auttanut ongelmaan.
Voiko väljät alatukivarret olla syypää levyjen kieroontumiseen? Kannattaisiko uusia koko varret vai pelkät puslat? Tangoissa on leima "08" joten eivät ole aivan älyttömästi ajetut. Pallonivelissä ei tunnu väljää.
Leave a comment:
-
-
Pakko kirjoittaa myös omakohtaisen paskamaisen osien turhaan vaihdon ihanuus.Eli jarrut alkoi myös pikku hiljaa täristämään noin 1500km levyjen vaihon jälkeen ja paheni lopulta niin että nyt on sormet lyhyemmät.Ja eikun valittamaan,uudet levyt takuuseen kovan painin jälkeen ja alle.Kas kummaa taas miltei sama ajomäärä hiljaa hiipien vatkaus koveni...alko menee pää jumii.Sitten tänne,ei ollut enään harvinainen ongelmaKaikki alustasta uusiksi:Bilstein Sprint etu/taka.yläpäät (lemförder)etu/taka.Jouset Eibach 60/40.Alatukivarret/Reaktiot/Raidetangot/Koiranluut.Kaikki täydellisinä tankoina KL-varaosat(lemförder)Ja kermana kakun päälle tietysti ne uudet levyt (Zimmerman) kaikki tuli vaihdettua ja lopuksi sitten levyjen kimppuun,noissa zimmereissä on joku ihme sinkki maali jota ei tule putsata ja se minut pelastikin ajamasta niitäkin taas kieroksi.No perusteellisesti navan putsattuani ja osat läjään ja rengas kiinni satuin pyöräyttämään pyörää ja ihmettelin kun siihen levyn maalipintaan tuli jälki yhteen kohtaan vain kehällä:think Voi perse...napakiero...159,- ja nyt takana noin 15tkm.Voisi vain todeta että vähän omaa tyhmyyttä,mutta nyt on uusi alusta...seuraavaksi varmaan räjähtää tuo ZF:än ikiöljy laatikko hahahah
Leave a comment:
-
-
Nyt on molemmat etupyöränlaakerit uudet. Nykimiset jarruttaessa ja täristäminen katosi melkein kokonaan. Ihan pieni tärinä tuntuu edelleen jarruttaessa, mutta uskoisin sen tulevan alatukivarsista. Näkyy olevan molemmista alapallonivelista suojakumit rikki. Remontit jatkuu siis
Jonkun verran näkyi väljää antavan nuo pyöränlaakerit kun ratti kääntyi uusilla suoraan. Ennen oli pari astetta vinossa kun ajoi suoraan.Last edited by Antsah; 26-12-2012, 11:32.
Leave a comment:
-
-
Noin 1000km takana ja ei jarrutärinöitä. Kokeilin tossa viikolla myös hieman kovemmastakin vauhdista, vakaa on.
Leave a comment:
-
Leave a comment: