memebuy23buy

E39 jarrut täristää taas?! | KORJAAMO KEIKKA TEHTY

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • HTK12
    replied
    Originally posted by jonsered92 View Post
    Hmm saattaa olla, 225 ainaki mut en muista oliko 55 vai 65...
    Osien merkeistä ei mitää hajua ku entinen omistaja vaihtanu kaiken mutta hyvin toiminu muuten kyl.. Pittää varmaa ekana satulat herkistellä ennenku alkaa mittää ostellee. Ei kovi pahasti täristä onneksi, mut ihan ku ois tänää pienen kolauksen kuullu jarruttaessa risteyksee tullessa.
    Jos sinne on jotai italiaano osia laitettu niin hyvinkin voi ne jo kolista.. Foorumilta löytyy paljon juttua noista halvimmista osista, että ei niillä edes 10tkm pääse..

    Leave a comment:


  • jonsered92
    replied
    Hmm saattaa olla, 225 ainaki mut en muista oliko 55 vai 65...
    Osien merkeistä ei mitää hajua ku entinen omistaja vaihtanu kaiken mutta hyvin toiminu muuten kyl.. Pittää varmaa ekana satulat herkistellä ennenku alkaa mittää ostellee. Ei kovi pahasti täristä onneksi, mut ihan ku ois tänää pienen kolauksen kuullu jarruttaessa risteyksee tullessa.

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by jonsered92 View Post
    Luin tätä threadia about 20 sivua ja päähä se meni sekasi

    Onko sattumaa että kun vaihdoin kesärenkaat, pimmerin vakio 16 vanteilla, että ratti on hieman vinossa vänkärin puolelle ja jarruttaessa tärrää jonkiverran? Talvirenkailla meni suoraan eikä täristäny muistaakseni...
    Kävin repimässä renkaita että onko laakerivikoja, kuskin eturenkaasssa tuntuu pikkuklappi ku levyä heiluttaa. 10tkm sitte vaihdettu kaikki alustan osat eteen.

    Oisko jarrusatulat herkistelyä vailla vai oisko renkaat epätasapainossa?
    Ajossa ei kyllä mitää häikkää, paitsi ihanpikkase ruori vinos..

    Nii ja jos on merkitystä nii talvirenkaina oli: 225/65/16 ja kesä: 205/55/16
    Onko sulla nyt joku typo tuossa talvirenkaiden koossa vai onko sulla noin väärän kokoiset talvirenkaat? Minkä merkkiset osat vaihdoit sinne alustaan?

    Leave a comment:


  • jonsered92
    replied
    Luin tätä threadia about 20 sivua ja päähä se meni sekasi

    Onko sattumaa että kun vaihdoin kesärenkaat, pimmerin vakio 16 vanteilla, että ratti on hieman vinossa vänkärin puolelle ja jarruttaessa tärrää jonkiverran? Talvirenkailla meni suoraan eikä täristäny muistaakseni...
    Kävin repimässä renkaita että onko laakerivikoja, kuskin eturenkaasssa tuntuu pikkuklappi ku levyä heiluttaa. 10tkm sitte vaihdettu kaikki alustan osat eteen.

    Oisko jarrusatulat herkistelyä vailla vai oisko renkaat epätasapainossa?
    Ajossa ei kyllä mitää häikkää, paitsi ihanpikkase ruori vinos..

    Nii ja jos on merkitystä nii talvirenkaina oli: 225/65/16 ja kesä: 205/55/16

    Leave a comment:


  • Bomb5
    replied
    Alkaa olemaan levyt ja palat siinä kunnossa, että menee kesällä vaihtoon. Olen vähän katellut näitä Brembo + ATE -settejä carparts24:stä: Etujarrut ja Takajarrut. Onko kokemusta noista, saako toimivat, kun putsaa paikat kunnolla ja käyttää oikeita rasvoja?

    Leave a comment:


  • Antsah
    replied
    Originally posted by 0se View Post
    Reaktiotangot ovat Lemförderin. Niiden vaihto vähensi hieman ratin tärinää (ei ihme koska puslat oli aivan loppu). Mutta tärinä hävisi kokonaan vasta levyjen vaihdon jälkeen. Jarrusatuloiden carriereita on putsailtu ja tarkistettu että palat liikkuu vapaasti, mutta sillä ei ollut vaikutusta tärinään. Männät liikkuvat myös hyvin. Täytyy vielä tarkistaa navat heittokellolla.
    Jos ei noista löydy niin uusi suosiolla ne alatukivarret. Itsellä ainakin kestoikä oli aivan käsi kädessä reaktiotankojen kanssa.

    Leave a comment:


  • ämsport
    replied
    Originally posted by 0se View Post
    Reaktiotangot ovat Lemförderin. Niiden vaihto vähensi hieman ratin tärinää (ei ihme koska puslat oli aivan loppu). Mutta tärinä hävisi kokonaan vasta levyjen vaihdon jälkeen. Jarrusatuloiden carriereita on putsailtu ja tarkistettu että palat liikkuu vapaasti, mutta sillä ei ollut vaikutusta tärinään. Männät liikkuvat myös hyvin. Täytyy vielä tarkistaa navat heittokellolla.
    Itsellä vatkasi juuri tuon toisen navan takia ihan ilman jarruakin,eikä edes aina.Joka tuntui todella oudolta:think Nyt on alustassa niin paljon kiinni että ei voi enää tota edes harkita laittaa myyntiinkoskaan.Minun jälkeeni seuraava omistaja on stena

    Leave a comment:


  • 0se
    replied
    Reaktiotangot ovat Lemförderin. Niiden vaihto vähensi hieman ratin tärinää (ei ihme koska puslat oli aivan loppu). Mutta tärinä hävisi kokonaan vasta levyjen vaihdon jälkeen. Jarrusatuloiden carriereita on putsailtu ja tarkistettu että palat liikkuu vapaasti, mutta sillä ei ollut vaikutusta tärinään. Männät liikkuvat myös hyvin. Täytyy vielä tarkistaa navat heittokellolla.

    Leave a comment:


  • Antsah
    replied
    Originally posted by 0se View Post
    Tuli vaihettua noin 5tkm sitten uudet levyt eteen ja kaikki jarrutärinät loppuivat. Viime aikoina on alkanut taas tuntua pientä tärinää ratissa.

    Reaktiotangot, raidetangot, pyöränlaakerit ja jarrupalat on uusittu. Jarrujen herkistely ja napojen putsaus ei ole auttanut ongelmaan.

    Voiko väljät alatukivarret olla syypää levyjen kieroontumiseen? Kannattaisiko uusia koko varret vai pelkät puslat? Tangoissa on leima "08" joten eivät ole aivan älyttömästi ajetut. Pallonivelissä ei tunnu väljää.
    Eipä noissa minunkaan reaktiotankojen nivelissä väljää tuntunut, mutta sieltä se jarrutärinä silti tuli. Uudet kun vaihtoi niin kaikki poistui. Toki ne alatukivarretkin voi sen aiheuttaa. Minkä merkkistä kamaa nuo reaktiotangot on?

    Leave a comment:


  • Vesa
    replied
    Originally posted by 0se View Post
    Tuli vaihettua noin 5tkm sitten uudet levyt eteen ja kaikki jarrutärinät loppuivat. Viime aikoina on alkanut taas tuntua pientä tärinää ratissa.

    Reaktiotangot, raidetangot, pyöränlaakerit ja jarrupalat on uusittu. Jarrujen herkistely ja napojen putsaus ei ole auttanut ongelmaan.

    Voiko väljät alatukivarret olla syypää levyjen kieroontumiseen? Kannattaisiko uusia koko varret vai pelkät puslat? Tangoissa on leima "08" joten eivät ole aivan älyttömästi ajetut. Pallonivelissä ei tunnu väljää.
    Omasta kokemuksesta ehdotan napojen ja levyjen heiton mittausta. Käy vaikka ostamassa Biltemasta mittakello ja mittaa navat ja levyt edestä. Levyssä maksimi heitto, jottei täristä, noin 5 sadasosamilliä. Navassa ei saa olla heittoa yhtään. Kiero napa kierouttaa myös levyn.

    Onhan jarrusatulan carrierit kunnossa? Niihin saattaa kulua koloja, jolloin palat ei pääse liikkumaan kunnolla. Jos koloja, hio ne viilalla pois.

    Toki oletan, että navan ja jarrulevyn sekä navan ja vanteen kosketuspinnat ovat täysin metallipuhtaat?

    Leave a comment:


  • 0se
    replied
    Tuli vaihettua noin 5tkm sitten uudet levyt eteen ja kaikki jarrutärinät loppuivat. Viime aikoina on alkanut taas tuntua pientä tärinää ratissa.

    Reaktiotangot, raidetangot, pyöränlaakerit ja jarrupalat on uusittu. Jarrujen herkistely ja napojen putsaus ei ole auttanut ongelmaan.

    Voiko väljät alatukivarret olla syypää levyjen kieroontumiseen? Kannattaisiko uusia koko varret vai pelkät puslat? Tangoissa on leima "08" joten eivät ole aivan älyttömästi ajetut. Pallonivelissä ei tunnu väljää.

    Leave a comment:


  • ämsport
    replied
    Pakko kirjoittaa myös omakohtaisen paskamaisen osien turhaan vaihdon ihanuus.Eli jarrut alkoi myös pikku hiljaa täristämään noin 1500km levyjen vaihon jälkeen ja paheni lopulta niin että nyt on sormet lyhyemmät.Ja eikun valittamaan,uudet levyt takuuseen kovan painin jälkeen ja alle.Kas kummaa taas miltei sama ajomäärä hiljaa hiipien vatkaus koveni...alko menee pää jumii.Sitten tänne,ei ollut enään harvinainen ongelma Kaikki alustasta uusiksi:Bilstein Sprint etu/taka.yläpäät (lemförder)etu/taka.Jouset Eibach 60/40.Alatukivarret/Reaktiot/Raidetangot/Koiranluut.Kaikki täydellisinä tankoina KL-varaosat(lemförder)Ja kermana kakun päälle tietysti ne uudet levyt (Zimmerman) kaikki tuli vaihdettua ja lopuksi sitten levyjen kimppuun,noissa zimmereissä on joku ihme sinkki maali jota ei tule putsata ja se minut pelastikin ajamasta niitäkin taas kieroksi.No perusteellisesti navan putsattuani ja osat läjään ja rengas kiinni satuin pyöräyttämään pyörää ja ihmettelin kun siihen levyn maalipintaan tuli jälki yhteen kohtaan vain kehällä:think Voi perse...napakiero...159,- ja nyt takana noin 15tkm.Voisi vain todeta että vähän omaa tyhmyyttä,mutta nyt on uusi alusta...seuraavaksi varmaan räjähtää tuo ZF:än ikiöljy laatikko hahahah

    Leave a comment:


  • Antsah
    replied
    Nyt on molemmat etupyöränlaakerit uudet. Nykimiset jarruttaessa ja täristäminen katosi melkein kokonaan. Ihan pieni tärinä tuntuu edelleen jarruttaessa, mutta uskoisin sen tulevan alatukivarsista. Näkyy olevan molemmista alapallonivelista suojakumit rikki. Remontit jatkuu siis

    Jonkun verran näkyi väljää antavan nuo pyöränlaakerit kun ratti kääntyi uusilla suoraan. Ennen oli pari astetta vinossa kun ajoi suoraan.
    Last edited by Antsah; 26-12-2012, 11:32.

    Leave a comment:


  • Antsah
    replied
    Originally posted by Hezman View Post
    Noin 1000km takana ja ei jarrutärinöitä. Kokeilin tossa viikolla myös hieman kovemmastakin vauhdista, vakaa on.
    Vielä en kyllä juhlis

    Leave a comment:


  • Hezman
    replied
    Noin 1000km takana ja ei jarrutärinöitä. Kokeilin tossa viikolla myös hieman kovemmastakin vauhdista, vakaa on.

    Leave a comment:

Working...
X