memebuy23buy

E39 jarrut täristää taas?! | KORJAAMO KEIKKA TEHTY

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Alfredson
    replied
    Originally posted by bemu2000 View Post
    no kokeile nyt ne raidetangon sisäpäät ekana, ettei ihan paskana ole, jos niitä ei kerta ole tutkittu edes?
    Siis juuri vaihdettu raidetangon ulommat päät ja tutkittu sisäpäät ja ne oli ihan ehjät. Ja en tod ala niitä enää vaihtamaan enkä todella usko että vika on missään tuennassa. Iskarissa tai sitten navassa tai jotain.

    Leave a comment:


  • bemu2000
    replied
    Originally posted by Alfredson View Post
    Kuten tossa sanottu että yks iskari on kyllä nyt paskana, juuri todettua. Eilen. Mutta sitten täällä sanotaan että iskarit ei oo pahemmin tärinöitä aiheuttanut. Ilman muuta noi vaihtoon menee jos pidän autoa yhtään pidempään. Entiedä vaan mitä tekisi. Taidan nyt uusia ensin iskarit ja katsoa mitä sitten tapahtuu....

    Kyttäsin tossa jo muita autoja, jopa 3 sarjaakin ja jopa mazda 6:sta mutta ei helvetti, sydän pumputtaa vain 5 sarjan bemarille tai 2005-> audi a4:lle niin ... rakkauttahan se vain vaatii ja rahaa

    Vaihdetaan iskarit. Navoista saa ottaa lisää kantaa.
    no kokeile nyt ne raidetangon sisäpäät ekana, ettei ihan paskana ole, jos niitä ei kerta ole tutkittu edes?

    Leave a comment:


  • Alfredson
    replied
    Originally posted by bemu2000 View Post
    miten todettu iskarit ehjiksi? noi tutinat johtuu lähes varmasti joko jostain isommista tukivarsista tai iskareista... kai ne vaihtamattomat nivelet on kuitenkin tutkittu, ettei ole ihan täysin väljiä?
    Kuten tossa sanottu että yks iskari on kyllä nyt paskana, juuri todettua. Eilen. Mutta sitten täällä sanotaan että iskarit ei oo pahemmin tärinöitä aiheuttanut. Ilman muuta noi vaihtoon menee jos pidän autoa yhtään pidempään. Entiedä vaan mitä tekisi. Taidan nyt uusia ensin iskarit ja katsoa mitä sitten tapahtuu....

    Kyttäsin tossa jo muita autoja, jopa 3 sarjaakin ja jopa mazda 6:sta mutta ei helvetti, sydän pumputtaa vain 5 sarjan bemarille tai 2005-> audi a4:lle niin ... rakkauttahan se vain vaatii ja rahaa

    Vaihdetaan iskarit. Navoista saa ottaa lisää kantaa.

    Leave a comment:


  • bemu2000
    replied
    Originally posted by Alfredson View Post
    No tässä katastrofissa on. väitätkö tosissasi että täysin ehjältä näyttävä sisäpää saa autonetupään tärisemään, tai oikeastaan tutisemaan niin että koko etupää leviää alta?

    Enää tarvitsee siis sokkona vaihtaa ehjäksi todettuja osia:

    Koiranluut
    raidetangonsisäpäät
    pyörännavat
    iskarit

    miten todettu iskarit ehjiksi? noi tutinat johtuu lähes varmasti joko jostain isommista tukivarsista tai iskareista... kai ne vaihtamattomat nivelet on kuitenkin tutkittu, ettei ole ihan täysin väljiä?

    Leave a comment:


  • NokiLeka
    replied
    Originally posted by Alfredson View Post
    Olisi maksanut osat 90e enemmän ja on huomattavasti työläämpi sisäpää vaihtaa. Lisäksi kun se oli täydellisen ehjä. Vituttaa jo vähän kun ulommat piti vaihtaa ihan turhaan.
    Miten niin työläämpi? Saman verran joutuu avaamaan kuin jos vaihtaa pelkän ulkopään. Näin ainakin e46:ssa enkä usko tuon e39:n niin paljon eroavan raidetangoiltaan, että se jotenkin hankaloittaisi tuota hommaa e46:een verrattuna.

    Leave a comment:


  • Bmw Master
    replied
    Originally posted by _nixu_ View Post
    No sitä en tiedä voiko tärinät aiheutua pelkästään sisäpäistä?
    Mutta tuohon meidän vaihdettiin kaikki hilut kerralla ja tärinät loppui.
    Samoin, tärinät katosi lopullisesti kun raidetangot vaihdetttiin.

    Eikö tässäkin olisi ollut helppoa sijoitta se 90€ samalla kun auto oli jo pajalla?

    Leave a comment:


  • _nixu_
    replied
    No sitä en tiedä voiko tärinät aiheutua pelkästään sisäpäistä?
    Mutta tuohon meidän vaihdettiin kaikki hilut kerralla ja tärinät loppui.

    Leave a comment:


  • Alfredson
    replied
    Originally posted by _nixu_ View Post
    Merteilissä 26€/kpl lemföder tai saksasta tuli 100 pari täydellistä.
    Kaikkien tukivarsien ja raidetankojen vaihtoon meni jotain 2-3 Tuntia korjaamolla joten tuskin ne kovin työläät on?
    No tässä katastrofissa on. väitätkö tosissasi että täysin ehjältä näyttävä sisäpää saa autonetupään tärisemään, tai oikeastaan tutisemaan niin että koko etupää leviää alta?

    Enää tarvitsee siis sokkona vaihtaa ehjäksi todettuja osia:

    Koiranluut
    raidetangonsisäpäät
    pyörännavat
    iskarit

    Leave a comment:


  • _nixu_
    replied
    Originally posted by Alfredson View Post
    Olisi maksanut osat 90e enemmän ja on huomattavasti työläämpi sisäpää vaihtaa. Lisäksi kun se oli täydellisen ehjä. Vituttaa jo vähän kun ulommat piti vaihtaa ihan turhaan.
    Merteilissä 26€/kpl lemföder tai saksasta tuli 100 pari täydellistä.
    Kaikkien tukivarsien ja raidetankojen vaihtoon meni jotain 2-3 Tuntia korjaamolla joten tuskin ne kovin työläät on?

    Leave a comment:


  • Alfredson
    replied
    Originally posted by _nixu_ View Post
    Miksi ei täydellisenä? Olisi maksanut ehkä 50€ enemmän..
    Olisi maksanut osat 90e enemmän ja on huomattavasti työläämpi sisäpää vaihtaa. Lisäksi kun se oli täydellisen ehjä. Vituttaa jo vähän kun ulommat piti vaihtaa ihan turhaan.

    Leave a comment:


  • _nixu_
    replied
    Originally posted by Alfredson View Post
    uudet raidetangon ulkopäät.
    Miksi ei täydellisenä? Olisi maksanut ehkä 50€ enemmän..

    Leave a comment:


  • Alfredson
    replied
    Originally posted by Bmw Master View Post
    Kerroppas nyt, mitä olet sinne uusinut? Joko on uudet reaktiotangot puslineen? Alatukivarret? Raidetangot? Koiranluut?
    _uudet_ alatukivarret puslineen, uudet reaktiotangot puslineen (lemförder), uudet raidetangon ulkopäät. Tämän lisäksi tosiaan satulat on tutkittu ja herkistelty, navat on tutkittu ja levyt on tutkittu (ja vaihdettukkin varmaan kolmet). Koiranluihin ei ole kiinnitetty huomiota, auto ei kyllä edes pahasti kolahtele töyssyissä. Ehkä VÄHÄN mutta todella vähän. Tärinän luonne vähän muuttunut nyt kuin kohta kaikki on vaihdettu, tuntuu että tärinä tahtoo nyt enemmän "muualta ulos" ... eli ratti kyllä tärisee mutta myös koko etupää ravistaa, ainakin jos ongelma on pahimmillaan. Välillä tuntuu siis oikeastaan että koko etupää tahtoisi irti autosta. Iskaritkin on kuitenkin ihan kireällä jne...

    Leave a comment:


  • Bmw Master
    replied
    Originally posted by Alfredson View Post
    että vähän syö motivaatiota lähteä randomilla pistämään enää yhtään rahaa tuohon.
    Kerroppas nyt, mitä olet sinne uusinut? Joko on uudet reaktiotangot puslineen? Alatukivarret? Raidetangot? Koiranluut?

    Leave a comment:


  • Alfredson
    replied
    Originally posted by Dani View Post
    Eiköhän tossa vaiheessa koko auto ravista ilman että jarrua tarvitsee näyttää.

    Jos/kun threadin auto vissiinkin ravistaa jarruttaessa niin ensin pistäisin kyllä uudet navat autoon jonka jälkeen heittokellolla tsekkaisin että onko levyt suorat jne. että voiko niitä enää käyttää.
    Joo auto täristää jarruttaessa. Muuten meneek komeesti. Levyt todettiin heittokellolla pajalla suoriksi, ja samoin "navoista ei löytynyt mitään moitittavaa" .. että vähän syö motivaatiota lähteä randomilla pistämään enää yhtään rahaa tuohon.

    Leave a comment:


  • Dani
    replied
    Originally posted by peltone View Post
    Väärä keskireikä, mahdollisesti huonosti sorvattu keskireikä tai vaikka huonot/väärät sovitteet voi aiheuttaa ravistusta.
    Eiköhän tossa vaiheessa koko auto ravista ilman että jarrua tarvitsee näyttää.

    Jos/kun threadin auto vissiinkin ravistaa jarruttaessa niin ensin pistäisin kyllä uudet navat autoon jonka jälkeen heittokellolla tsekkaisin että onko levyt suorat jne. että voiko niitä enää käyttää.

    Leave a comment:

Working...
X