Noniin! Tätä mie just ajoin vähän takaa Mistäs sen sitten tietää? Tai paremminkin miten ne erottaa? Vaihtuukohan se jotenkin vuosimallin mukaan..
RealOEM tarjoaa taakse 298X10 ja sitten 298X20 tulee S100A paketin, eli Usable load increase. Vai voiko tuota järeämpää levyä olla muutenkin? Eikait tämä nyt oikeasti voi olla näin vaikea
Voiko tuon vaan mitata? Eli rengas irti ja levyn paksuus?
etulevy 296X22mm ja takana 298X10mm tai 298X20mm riippuen onko jäädytetyt vai ei :think
Noniin! Tätä mie just ajoin vähän takaa Mistäs sen sitten tietää? Tai paremminkin miten ne erottaa? Vaihtuukohan se jotenkin vuosimallin mukaan..
RealOEM tarjoaa taakse 298X10 ja sitten 298X20 tulee S100A paketin, eli Usable load increase. Vai voiko tuota järeämpää levyä olla muutenkin? Eikait tämä nyt oikeasti voi olla näin vaikea
Voiko tuon vaan mitata? Eli rengas irti ja levyn paksuus?
Kiitoksia! Jos vielä kehtaisit rautalangasta mahdolliselle idiootille vääntää, että minkä kokoiset sinne mahtuu? Meinaan kun noissa paksuuksissa aika heittoja?
etulevy 296X22mm ja takana 298X10mm tai 298X20mm riippuen onko jäädytetyt vai ei :think
jos ei hienoa nimeä kaipaa niin atp-autoteile.eu ostin tuolta tyyliin halvimman noname 115€ setin (levyt joka nurkkaan, palat, käsijarrukengät ja asennussarjat) ja ainakin sen mitä ko. auto mulla vielä oli n.7000km jarrut toimi moitteetta. ei täristäny eikä vinkunu
Kiitoksia! Jos vielä kehtaisit rautalangasta mahdolliselle idiootille vääntää, että minkä kokoiset sinne mahtuu? Meinaan kun noissa paksuuksissa aika heittoja?
Lähinnä osuva topikki, vaikkei varmaankaan käsittele aivan näin perusteita. Muttasiis, syttyi se jarruvikavalo ja jarrunestettä löytyy eli ilmeisesti palat kuluneet liiaksi. Ajattelin sitten samalla teettää koko remontin, mutta mitkäs ihmeen levyt + palat tuonne sitten menee?
Mistä muualta vois katella edukkaita jarrusettejä?
jos ei hienoa nimeä kaipaa niin atp-autoteile.eu ostin tuolta tyyliin halvimman noname 115€ setin (levyt joka nurkkaan, palat, käsijarrukengät ja asennussarjat) ja ainakin sen mitä ko. auto mulla vielä oli n.7000km jarrut toimi moitteetta. ei täristäny eikä vinkunu
Lähinnä osuva topikki, vaikkei varmaankaan käsittele aivan näin perusteita. Muttasiis, syttyi se jarruvikavalo ja jarrunestettä löytyy eli ilmeisesti palat kuluneet liiaksi. Ajattelin sitten samalla teettää koko remontin, mutta mitkäs ihmeen levyt + palat tuonne sitten menee?
Joku paremmin e39 etupäähän perehtyny tietää paremmin kun minä (6kk vasta omistanu bemmin) mutta eikös noi väljät reaktiotangotkin voi aiheuttaa rattiin täryä, ja miks ei sitä sit talvella tunnu niin josko noi yli-isot löysät renkaat söis sitä täryä osaksi pois...:think
reaktiotankojen puslat on ylivoimaisesti suurin jarrutärinöiden aiheuttaja.
Mitä suosittelisit että tarkistaisi ensiksi, satulat joka/etu kulmista?
Joku paremmin e39 etupäähän perehtyny tietää paremmin kun minä (6kk vasta omistanu bemmin) mutta eikös noi väljät reaktiotangotkin voi aiheuttaa rattiin täryä, ja miks ei sitä sit talvella tunnu niin josko noi yli-isot löysät renkaat söis sitä täryä osaksi pois...:think
No ratti voi jäädä vinoon esim kun vaihdetaan eteen kaikki alustan osat. Kannattaa katsoa jos alustan osissa lukisi jotain. Noissa halvoissa italiaanoissa ei sitten välttämättä lue mitään. No mikä vaan niistä alustan osista voi kolista, jos on pallonivel paskana. Ainut tapa millä selvyyttä noihin kolinoihin/tärinöihin saat on tutkimalla. Eli nurkka ilmaan ja kokeilemaan tuntuuko väljää. Jos tuntuu niin sitten vaan paikallistamaan, että missä on väljää.
No ratti oli suorassa koko talven eli sen ajan ku oon omistanu ton auton
Ja nyt ku vaihto renkaat nii tuli tuo ilmiö.
Vähän yritin kitkutella noita alustan osia mut parkkipaikalla melko vaikeaa. Ainut minkä sain kolisee oli kuskin eturengas. Siis kun rengas oli paikallaan nii ylös alas kolisi, ihanku iskari olisi "lyöny" pohjaa? Sittenku renkaan otti pois ja levyy heilutteli nii tosi pieni klappi oli ylös alas kun heilutti. Pyöränlaakeri?
Voi perse.. mistäpä niistä tietää, lukkeeko niissä jotai esim ?
Hirveesti en tajua ku en ole perehtynyt noihi alustan osiin mutta uusille näyttävät päällepäin.. Mutta mikä vois vaikuttaa toho et ratti on vinos, renkaissa kaikissa paljon pintaa kuitenki? Tai mikä osa vaikuttaa jos alustassa jotai häikkää?
No ratti voi jäädä vinoon esim kun vaihdetaan eteen kaikki alustan osat. Kannattaa katsoa jos alustan osissa lukisi jotain. Noissa halvoissa italiaanoissa ei sitten välttämättä lue mitään. No mikä vaan niistä alustan osista voi kolista, jos on pallonivel paskana. Ainut tapa millä selvyyttä noihin kolinoihin/tärinöihin saat on tutkimalla. Eli nurkka ilmaan ja kokeilemaan tuntuuko väljää. Jos tuntuu niin sitten vaan paikallistamaan, että missä on väljää.
itellä puuttui tuo "jousi" kuskin puolelta niin jarruttaessa täristi rattiin ja vähän ennen kun pysähtyi risteykseen niin välillä kuului semmonen pieni kolaus..
En muistanu kattoa vänkärin puolelta mutta kuskinpuolella oli jousi talles..
Ennen omistin e34 jossa on alustassa välystä ja täristi jarruttaessa ja jarrulevyjen vaihdol korjautu sitte. Mut onha nämä varmaa vähä eri pelejä.
Prkl ku pysyisivät kunnos D: Mitä suosittelisit että tarkistaisi ensiksi, satulat joka/etu kulmista?
Hmm saattaa olla, 225 ainaki mut en muista oliko 55 vai 65...
Osien merkeistä ei mitää hajua ku entinen omistaja vaihtanu kaiken mutta hyvin toiminu muuten kyl.. Pittää varmaa ekana satulat herkistellä ennenku alkaa mittää ostellee. Ei kovi pahasti täristä onneksi, mut ihan ku ois tänää pienen kolauksen kuullu jarruttaessa risteyksee tullessa.
onko jarrusatuloissa tuo linkin osa nro 3. tallella? ilmeisesti saattaa ruostua ja tippua pois ihan itellään..
itellä puuttui tuo "jousi" kuskin puolelta niin jarruttaessa täristi rattiin ja vähän ennen kun pysähtyi risteykseen niin välillä kuului semmonen pieni kolaus..
Jos sinne on jotai italiaano osia laitettu niin hyvinkin voi ne jo kolista.. Foorumilta löytyy paljon juttua noista halvimmista osista, että ei niillä edes 10tkm pääse..
Voi perse.. mistäpä niistä tietää, lukkeeko niissä jotai esim ?
Hirveesti en tajua ku en ole perehtynyt noihi alustan osiin mutta uusille näyttävät päällepäin.. Mutta mikä vois vaikuttaa toho et ratti on vinos, renkaissa kaikissa paljon pintaa kuitenki? Tai mikä osa vaikuttaa jos alustassa jotai häikkää?
Leave a comment: