E39 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Dunky
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2003
    • 4927
    • Kotka

    Originally posted by vilperi View Post
    Navi työntää aina levyn muuteman sekunnin jälkeen ulos koneesta, levy näyttäis ainakin päälle päin olevan kunnossa ja alkuperäinen, onko kellään ollu vastaavaa ongelmaa? Kun ois kunnossa niin ei tarttis eksyä joka kerta kun ajaa kehä 3sella
    Kokeile toisella levyllä. Tai sitten on lukija tullut tiensä päähän.
    Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

    Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

    Comment

    • Ansseli
      Bimmer Rookie
      • Oct 2007
      • 145
      • Tampere/Mikkeli

      Originally posted by vilperi View Post
      Navi työntää aina levyn muuteman sekunnin jälkeen ulos koneesta, levy näyttäis ainakin päälle päin olevan kunnossa ja alkuperäinen, onko kellään ollu vastaavaa ongelmaa? Kun ois kunnossa niin ei tarttis eksyä joka kerta kun ajaa kehä 3sella
      mulla tyrkki kanssa ulos, kunnes poltin kopion siitä
      -530 d touring automaatti -02 237 tkm-

      Comment

      • Heguli 31
        BTCF Member
        • Oct 2004
        • 10112
        • KVLA

        Huomasin aamupakkasella,että ulkopeilit ei sulaneet.Mistähän sulaketta tarkastamaan?Hanskalokerosta varmaan(?),mutta sulakkeen numeroa jos joku osaisi heittää.Vai olisiko jotain muuta ehkä syynä?
        Last edited by Heguli 31; 07-05-2010, 19:07.

        Comment

        • DriveFast
          BTCF Member
          • Apr 2010
          • 165
          • Turku

          Terve!

          Nyt olisi elämässä alkamassa sellainen vaihe, että pitäisi perseen alle saada bemaria.
          Eniten olen katsellut tuollasia e39, 530D:tä.. manuaalina tietenkin..
          Mitenkä paljon tuollainen auto kestää ajoa? Jos huollettu ihan normaalisti.. Oon silmäni iskenyt tuollaiseen 220000km ajettuun peliin (vm. 00), josta olen jonkunverran jo kauppoja ehtinyt hieroakin.. Luulisi, että dieseli olisi noilla kilometreillä vasta sisäänajettu..

          Mitäs suosittelette katsomaan, kun tuota meen paikan päälle ihmettelemään.. Ahdinvioista ja joistain etupään tuentaongelmista olen täältä lukenutkin, mutta onko muita, mitä erityisesti kannattaisi katsoa?

          Kiitoksia vastauksista! =)
          BMW 535d M-sport: Aiiivan vakio, vielä..
          Exät:
          BMW e46 330i: 231hp/300Nm
          BMW 530dA e61 LCI -08: 270hp/600Nm
          Audi UrS6 -96: 320hp / 450Nm
          Audi UrS6 avant -96: 280hp / 400Nm

          Comment

          • Späne
            Bimmer Rookie
            • Jun 2004
            • 129
            • Kajaani

            Originally posted by DriveFast View Post
            Terve!

            Nyt olisi elämässä alkamassa sellainen vaihe, että pitäisi perseen alle saada bemaria.
            Eniten olen katsellut tuollasia e39, 530D:tä.. manuaalina tietenkin..
            Mitenkä paljon tuollainen auto kestää ajoa? Jos huollettu ihan normaalisti.. Oon silmäni iskenyt tuollaiseen 220000km ajettuun peliin (vm. 00), josta olen jonkunverran jo kauppoja ehtinyt hieroakin.. Luulisi, että dieseli olisi noilla kilometreillä vasta sisäänajettu..

            Mitäs suosittelette katsomaan, kun tuota meen paikan päälle ihmettelemään.. Ahdinvioista ja joistain etupään tuentaongelmista olen täältä lukenutkin, mutta onko muita, mitä erityisesti kannattaisi katsoa?

            Kiitoksia vastauksista! =)
            Kyllähän nuo kilometrejä kestää jos on vaan hyvällä pidolla ollut.
            Kaikki tavalliset kilinät ja kolinat kannattaa kuunnella
            Noilla kilometreillä alkaa olla jo kulutus osat vaihtokunnossa joten rahhaa saapi varata...
            Bägin absin merkkivalojen toiminta kannattaa tarkistaa.

            Mutta hyvään kamppeeseen oot silmäs iskeny, itselläni on saman ikäinen ja manuaali. 240000 ajettu.
            Sitten vielä vaan lisää hönkää ohjelmoimalla niin avot
            Joku luultavasti mainitsee että automaatti se pittää tuossa korissa ja varsinkin tuolla moottorilla olla, mutta on se manuaalinakin mahtava kampe...
            Last edited by Späne; 08-05-2010, 19:40.
            E61 520d - 08
            Ex bemarit=E38 740ia, E39 530da touring, E39 530da sedan, E36 325tds touring, E39 528i touring, E36 320i, E39 530d Touring, E34 530i, E34 535i, E30 325i touring, E23 728

            Comment

            • WSE1
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2006
              • 3242
              • Suomusjärvi

              Originally posted by vilperi View Post
              Navi työntää aina levyn muuteman sekunnin jälkeen ulos koneesta, levy näyttäis ainakin päälle päin olevan kunnossa ja alkuperäinen, onko kellään ollu vastaavaa ongelmaa? Kun ois kunnossa niin ei tarttis eksyä joka kerta kun ajaa kehä 3sella
              jos vika ei ole levyssä navi aseman laser kaivannee puhdistusta tai vaihtoa.

              Comment

              • Tomppa80
                Bimmer Enthusiast
                • Dec 2006
                • 2088
                • Raahe

                -97 mallisen e39 ajovalot (halogeeni) ovat keränneet vettä sisällensä. Mistä olette hankkineet alkuperäiset umpiot tilalle? merkkiliikkeesä saattaa pian olla +50€ hintaa ulkomaalaiseen toimittajaan toimittajiin. Samalla sitte ajattelin uudistaa ulkonäköä, eli sopiiko viimeisimmän e39 mallin etuvalot ja takavalot tähän -97 malliin.
                Mercedes Benz E -07
                BMW 523i -96
                Volvo v70t5 -99
                Harley Davidson Electra Glide -00
                Solifer SM -75

                Comment

                • mailman
                  BTCF Member
                  • Jul 2003
                  • 8003
                  • Vantaa

                  Originally posted by Tomppa80 View Post
                  -97 mallisen e39 ajovalot (halogeeni) ovat keränneet vettä sisällensä. Mistä olette hankkineet alkuperäiset umpiot tilalle? merkkiliikkeesä saattaa pian olla +50€ hintaa ulkomaalaiseen toimittajaan toimittajiin. Samalla sitte ajattelin uudistaa ulkonäköä, eli sopiiko viimeisimmän e39 mallin etuvalot ja takavalot tähän -97 malliin.
                  Esim. vaikka Schmiedmann...
                  Ja facelift valot menevät myöskin, noihin myydään ihan faceliftaus "sarjaa".
                  G01 ///M40i '19
                  F48 xDrive20i ///M-Sport '18
                  E39 ///M5 '00

                  Comment

                  • Tomppa80
                    Bimmer Enthusiast
                    • Dec 2006
                    • 2088
                    • Raahe

                    Originally posted by mailman View Post
                    Esim. vaikka Schmiedmann...
                    Ja facelift valot menevät myöskin, noihin myydään ihan faceliftaus "sarjaa".
                    Ahaa, ei muutako tilausta sisään kun on tärkeämmät ongelmat korjattu, mm. pakoputki ja tehottomuuden selvittäminen (lievää nykivää menoa kun kiihdyttää)
                    Mercedes Benz E -07
                    BMW 523i -96
                    Volvo v70t5 -99
                    Harley Davidson Electra Glide -00
                    Solifer SM -75

                    Comment

                    • reekoon
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2007
                      • 3438
                      • Funktion Absoluuttisessa Matemaattisessa Summassa

                      Mites, onko ihmiset jotenkin muuttaneet E39 540 imuputkea jos ovat asentaneet M5 puskurin. Tuohan on jotenkin muutenkin hassu kun sisääntulo on ns. taakse päin ja ilma tulee siis kierrättämällä putkeen.


                      Elikäs jos tuon putken numero 13 korvaisi vaikka ilmastointiputkella ja vetäisi suoraan puskurin verkon taakse. Luulisi ainakin saavan paremmin ilmaa? Dinanhan valmistaa 540 high flow putkea, mutta onko sellaisesta mitään oikeaa hyötyä muutakuin kivemmat "imuäänet"? JA mikä on tuon osan 19 funktio? jotain ilman kierrätystähän siellä tapahtuu mutta mitä ja minkä takia?

                      E91 335iA MSport LCI| Titan Silver
                      JB4|E85 BEF|IC|Evolve DP|Walbro450|NGK|BMS DCI|PhoenixRacing CP|H&R|xHP S3|BBS CH-R


                      E36 316i Compact Hellrot

                      Ex. E39 540iA 1997 Oxford Green
                      Ex. E39 M5 2001 Oxford Green

                      Comment

                      • Supa
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2005
                        • 7597
                        • Järvenpää

                        Originally posted by reekoon View Post
                        Mites, onko ihmiset jotenkin muuttaneet E39 540 imuputkea jos ovat asentaneet M5 puskurin. Tuohan on jotenkin muutenkin hassu kun sisääntulo on ns. taakse päin ja ilma tulee siis kierrättämällä putkeen.


                        Elikäs jos tuon putken numero 13 korvaisi vaikka ilmastointiputkella ja vetäisi suoraan puskurin verkon taakse. Luulisi ainakin saavan paremmin ilmaa? Dinanhan valmistaa 540 high flow putkea, mutta onko sellaisesta mitään oikeaa hyötyä muutakuin kivemmat "imuäänet"? JA mikä on tuon osan 19 funktio? jotain ilman kierrätystähän siellä tapahtuu mutta mitä ja minkä takia?

                        http://www.dinancars.com/store/produ...cat=428&page=1
                        19 osa liittyy resonanssian hallintaan, muut voivat tarkentaa.
                        Veikkauksena vois heittää että siks putkenpää ei osota eteen ettei suodatinelementille pääse niin paljoa vettä esim sateessa ajaessa.
                        - E90 320i LCI M-sport -09
                        - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                        Comment

                        • kaikkone
                          Bimmer Fanatic
                          • Feb 2010
                          • 933
                          • Villähde

                          Jarrulevyt. Ne mitä ihmeellisimmät asiat.
                          Tänää sit aamusta aattelin nyppästä tuon jarrukilven veks kun mokomat rahisteli niin ikävästi tuota jarrulevyjä jne vasten. Siinä sitten kun puolet olin jo saanut veks ja loputkin olis pitäny saada aattelin että saiskohan nuo jarrulevyt irti helposti. Noh korjausoppaan mukaan tein että irrotin sen yhden pultin ja tämän jälkeen olisi pitänyt riittää vain ulos vetäminen.. Kas kummaa kun ei mitään tapahtunu vaikka kuinka olis kuminuijal paukutellu.
                          Oisko jollai siis vinkkiä miten nuo saa irti jotta joskus tulevaisuudes sais sen uuden jarrukilven tilalle jos katastusmies on ilkiä. Tai vaikka vaihtas uudet levyt. :P

                          Comment

                          • Dunky
                            Bimmer Enthusiast
                            • Feb 2003
                            • 4927
                            • Kotka

                            Originally posted by kaikkone View Post
                            Oisko jollai siis vinkkiä miten nuo saa irti jotta joskus tulevaisuudes sais sen uuden jarrukilven tilalle jos katastusmies on ilkiä. Tai vaikka vaihtas uudet levyt. :P
                            Paras/helpoin ja kivuttomin vaihtoehto:
                            Tunkkaat kulman ylös.
                            Rengas vanteineen isti.
                            Jarrulevyä "pitävä" kuusiopultti irti.
                            Rengas vanteineen takaisin paikoilleen.
                            Jätät pultit kiristämättä hampaat irvessä eli kierrät vain sillee et vanne pysyy paikoillaan.
                            Lasket auton alas.
                            Tunkki pois auton alta.
                            Auto käyntiin ja liikkeelle varovasti.
                            Auton liikkuessa painat reippaasti jarrua jolloin jarrulevy irtoaa ruosteisesta navasta, NARSK!!

                            Toimii kuin junan klosetti niin etu kuin takapäähänkin
                            Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

                            Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

                            Comment

                            • kaikkone
                              Bimmer Fanatic
                              • Feb 2010
                              • 933
                              • Villähde

                              Originally posted by Dunky View Post
                              Paras/helpoin ja kivuttomin vaihtoehto:
                              Tunkkaat kulman ylös.
                              Rengas vanteineen isti.
                              Jarrulevyä "pitävä" kuusiopultti irti.
                              Rengas vanteineen takaisin paikoilleen.
                              Jätät pultit kiristämättä hampaat irvessä eli kierrät vain sillee et vanne pysyy paikoillaan.
                              Lasket auton alas.
                              Tunkki pois auton alta.
                              Auto käyntiin ja liikkeelle varovasti.
                              Auton liikkuessa painat reippaasti jarrua jolloin jarrulevy irtoaa ruosteisesta navasta, NARSK!!

                              Toimii kuin junan klosetti niin etu kuin takapäähänkin
                              Kuulostaa aika härskiltä menetelmältä :p,
                              Pitänee kokeilla tuota seuraavalla kerralla

                              Comment

                              • kaikkone
                                Bimmer Fanatic
                                • Feb 2010
                                • 933
                                • Villähde

                                Ainii baitewei. Mitäs katastusmiehet sanoo jarrukilpien puuttumisesta?

                                Comment

                                Working...
                                X