Originally posted by vilperi
View Post
E39 kysymyksiä ja vastauksia
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by vilperi View PostNavi työntää aina levyn muuteman sekunnin jälkeen ulos koneesta, levy näyttäis ainakin päälle päin olevan kunnossa ja alkuperäinen, onko kellään ollu vastaavaa ongelmaa? Kun ois kunnossa niin ei tarttis eksyä joka kerta kun ajaa kehä 3sella-530 d touring automaatti -02 237 tkm-
Comment
-
-
Terve!
Nyt olisi elämässä alkamassa sellainen vaihe, että pitäisi perseen alle saada bemaria.
Eniten olen katsellut tuollasia e39, 530D:tä.. manuaalina tietenkin..
Mitenkä paljon tuollainen auto kestää ajoa? Jos huollettu ihan normaalisti.. Oon silmäni iskenyt tuollaiseen 220000km ajettuun peliin (vm. 00), josta olen jonkunverran jo kauppoja ehtinyt hieroakin.. Luulisi, että dieseli olisi noilla kilometreillä vasta sisäänajettu..
Mitäs suosittelette katsomaan, kun tuota meen paikan päälle ihmettelemään.. Ahdinvioista ja joistain etupään tuentaongelmista olen täältä lukenutkin, mutta onko muita, mitä erityisesti kannattaisi katsoa?
Kiitoksia vastauksista! =)BMW 535d M-sport: Aiiivan vakio, vielä..
Exät:
BMW e46 330i: 231hp/300Nm
BMW 530dA e61 LCI -08: 270hp/600Nm
Audi UrS6 -96: 320hp / 450Nm
Audi UrS6 avant -96: 280hp / 400Nm
Comment
-
-
Originally posted by DriveFast View PostTerve!
Nyt olisi elämässä alkamassa sellainen vaihe, että pitäisi perseen alle saada bemaria.
Eniten olen katsellut tuollasia e39, 530D:tä.. manuaalina tietenkin..
Mitenkä paljon tuollainen auto kestää ajoa? Jos huollettu ihan normaalisti.. Oon silmäni iskenyt tuollaiseen 220000km ajettuun peliin (vm. 00), josta olen jonkunverran jo kauppoja ehtinyt hieroakin.. Luulisi, että dieseli olisi noilla kilometreillä vasta sisäänajettu..
Mitäs suosittelette katsomaan, kun tuota meen paikan päälle ihmettelemään.. Ahdinvioista ja joistain etupään tuentaongelmista olen täältä lukenutkin, mutta onko muita, mitä erityisesti kannattaisi katsoa?
Kiitoksia vastauksista! =)
Kaikki tavalliset kilinät ja kolinat kannattaa kuunnella
Noilla kilometreillä alkaa olla jo kulutus osat vaihtokunnossa joten rahhaa saapi varata...
Bägin absin merkkivalojen toiminta kannattaa tarkistaa.
Mutta hyvään kamppeeseen oot silmäs iskeny, itselläni on saman ikäinen ja manuaali. 240000 ajettu.
Sitten vielä vaan lisää hönkää ohjelmoimalla niin avot
Joku luultavasti mainitsee että automaatti se pittää tuossa korissa ja varsinkin tuolla moottorilla olla, mutta on se manuaalinakin mahtava kampe...Last edited by Späne; 08-05-2010, 19:40.E61 520d - 08
Ex bemarit=E38 740ia, E39 530da touring, E39 530da sedan, E36 325tds touring, E39 528i touring, E36 320i, E39 530d Touring, E34 530i, E34 535i, E30 325i touring, E23 728
Comment
-
-
Originally posted by vilperi View PostNavi työntää aina levyn muuteman sekunnin jälkeen ulos koneesta, levy näyttäis ainakin päälle päin olevan kunnossa ja alkuperäinen, onko kellään ollu vastaavaa ongelmaa? Kun ois kunnossa niin ei tarttis eksyä joka kerta kun ajaa kehä 3sella
Comment
-
-
-97 mallisen e39 ajovalot (halogeeni) ovat keränneet vettä sisällensä. Mistä olette hankkineet alkuperäiset umpiot tilalle? merkkiliikkeesä saattaa pian olla +50€ hintaa ulkomaalaiseen toimittajaan toimittajiin. Samalla sitte ajattelin uudistaa ulkonäköä, eli sopiiko viimeisimmän e39 mallin etuvalot ja takavalot tähän -97 malliin.Mercedes Benz E -07
BMW 523i -96
Volvo v70t5 -99
Harley Davidson Electra Glide -00
Solifer SM -75
Comment
-
-
Originally posted by Tomppa80 View Post-97 mallisen e39 ajovalot (halogeeni) ovat keränneet vettä sisällensä. Mistä olette hankkineet alkuperäiset umpiot tilalle? merkkiliikkeesä saattaa pian olla +50€ hintaa ulkomaalaiseen toimittajaan toimittajiin. Samalla sitte ajattelin uudistaa ulkonäköä, eli sopiiko viimeisimmän e39 mallin etuvalot ja takavalot tähän -97 malliin.
Ja facelift valot menevät myöskin, noihin myydään ihan faceliftaus "sarjaa".
Comment
-
-
Originally posted by mailman View PostEsim. vaikka Schmiedmann...
Ja facelift valot menevät myöskin, noihin myydään ihan faceliftaus "sarjaa".Mercedes Benz E -07
BMW 523i -96
Volvo v70t5 -99
Harley Davidson Electra Glide -00
Solifer SM -75
Comment
-
-
Mites, onko ihmiset jotenkin muuttaneet E39 540 imuputkea jos ovat asentaneet M5 puskurin. Tuohan on jotenkin muutenkin hassu kun sisääntulo on ns. taakse päin ja ilma tulee siis kierrättämällä putkeen.
Elikäs jos tuon putken numero 13 korvaisi vaikka ilmastointiputkella ja vetäisi suoraan puskurin verkon taakse. Luulisi ainakin saavan paremmin ilmaa? Dinanhan valmistaa 540 high flow putkea, mutta onko sellaisesta mitään oikeaa hyötyä muutakuin kivemmat "imuäänet"? JA mikä on tuon osan 19 funktio? jotain ilman kierrätystähän siellä tapahtuu mutta mitä ja minkä takia?
E91 335iA MSport LCI| Titan Silver
JB4|E85 BEF|IC|Evolve DP|Walbro450|NGK|BMS DCI|PhoenixRacing CP|H&R|xHP S3|BBS CH-R
E36 316i Compact Hellrot
Ex. E39 540iA 1997 Oxford Green
Ex. E39 M5 2001 Oxford Green
Comment
-
-
Originally posted by reekoon View PostMites, onko ihmiset jotenkin muuttaneet E39 540 imuputkea jos ovat asentaneet M5 puskurin. Tuohan on jotenkin muutenkin hassu kun sisääntulo on ns. taakse päin ja ilma tulee siis kierrättämällä putkeen.
Elikäs jos tuon putken numero 13 korvaisi vaikka ilmastointiputkella ja vetäisi suoraan puskurin verkon taakse. Luulisi ainakin saavan paremmin ilmaa? Dinanhan valmistaa 540 high flow putkea, mutta onko sellaisesta mitään oikeaa hyötyä muutakuin kivemmat "imuäänet"? JA mikä on tuon osan 19 funktio? jotain ilman kierrätystähän siellä tapahtuu mutta mitä ja minkä takia?
http://www.dinancars.com/store/produ...cat=428&page=1
Veikkauksena vois heittää että siks putkenpää ei osota eteen ettei suodatinelementille pääse niin paljoa vettä esim sateessa ajaessa.- E90 320i LCI M-sport -09
- Porsche Boxster 987 2.7 -07
Comment
-
-
Jarrulevyt. Ne mitä ihmeellisimmät asiat.
Tänää sit aamusta aattelin nyppästä tuon jarrukilven veks kun mokomat rahisteli niin ikävästi tuota jarrulevyjä jne vasten. Siinä sitten kun puolet olin jo saanut veks ja loputkin olis pitäny saada aattelin että saiskohan nuo jarrulevyt irti helposti. Noh korjausoppaan mukaan tein että irrotin sen yhden pultin ja tämän jälkeen olisi pitänyt riittää vain ulos vetäminen.. Kas kummaa kun ei mitään tapahtunu vaikka kuinka olis kuminuijal paukutellu.
Oisko jollai siis vinkkiä miten nuo saa irti jotta joskus tulevaisuudes sais sen uuden jarrukilven tilalle jos katastusmies on ilkiä. Tai vaikka vaihtas uudet levyt. :P
Comment
-
-
Originally posted by kaikkone View PostOisko jollai siis vinkkiä miten nuo saa irti jotta joskus tulevaisuudes sais sen uuden jarrukilven tilalle jos katastusmies on ilkiä. Tai vaikka vaihtas uudet levyt. :P
Tunkkaat kulman ylös.
Rengas vanteineen isti.
Jarrulevyä "pitävä" kuusiopultti irti.
Rengas vanteineen takaisin paikoilleen.
Jätät pultit kiristämättä hampaat irvessä eli kierrät vain sillee et vanne pysyy paikoillaan.
Lasket auton alas.
Tunkki pois auton alta.
Auto käyntiin ja liikkeelle varovasti.
Auton liikkuessa painat reippaasti jarrua jolloin jarrulevy irtoaa ruosteisesta navasta, NARSK!!
Toimii kuin junan klosetti niin etu kuin takapäähänkinVikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita
Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.
Comment
-
-
Originally posted by Dunky View PostParas/helpoin ja kivuttomin vaihtoehto:
Tunkkaat kulman ylös.
Rengas vanteineen isti.
Jarrulevyä "pitävä" kuusiopultti irti.
Rengas vanteineen takaisin paikoilleen.
Jätät pultit kiristämättä hampaat irvessä eli kierrät vain sillee et vanne pysyy paikoillaan.
Lasket auton alas.
Tunkki pois auton alta.
Auto käyntiin ja liikkeelle varovasti.
Auton liikkuessa painat reippaasti jarrua jolloin jarrulevy irtoaa ruosteisesta navasta, NARSK!!
Toimii kuin junan klosetti niin etu kuin takapäähänkin
Pitänee kokeilla tuota seuraavalla kerralla
Comment
-
Comment