memebuy23buy

E39 ohjauksesta ja suuntavakavuudesta

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bmw Master
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2004
    • 13155
    • Kokomo

Niin ja eikö tuo parkkipaikka pyörittelyssäkin jää kaartamaan? Vai muistanko vääriin? Just tuollainen 11-1 alueella mullakin oli, todella ärsyttävä kun yrittää ajaa suoraan.

Comment

• janke
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2010
      • 3665
      • seinäjoki

Originally posted by TJJ View Post
      Nyt muistin testata: ei tuo rattia keskelle palauta, ratin "klo 11-1" välinen alue on sellainen epämääräinen jossa ratti ei keskemmälle itsestään juuri palauta (riippuen myös tienpinnasta). Kuitenkin auto reagoi pieniinkin ratin liikkeisiin tuollakin alueella, joten ei tuossa mitään väljää ole, palautuksesta vaan puuttuu "keskitysjousi".

Mutta en minä etuvetoisen tyylistä "jousta" tuohon haluaisi, siinä saa pahimmillaan vääntää rattia voimalla kun samassa tilanteessa tuossa pidetään rattia kevyesti kiinni.
      No ei tuossa autoni ohjauksessa sitten mitään vikaa ole, jos sulla samanlainen tuntuma ratissa kun mun autossa? Suuntaus ja kesärenkaat näyttää sitten miten vaikuttaa nykyiseen tuntumaan.
      Kaveri aina elvisteli quottron ohjausta, kun ei tarvi muuta kun, peukalolla ohjata rattia. Joku joskus sitten kommentoi että audi on yliohjaava eli paska ajettava? En ymmärrä mitä tuo yliohjaus tarkoittaa tässä tilanteessa ja miksi se on huonompi kun e39 lievä aliohjaus?
      Bmw 316 E30 -88

Comment

• TJJ
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2003
        • 7591
        • Jyväskylä

Originally posted by Bmw Master View Post
        Niin ja eikö tuo parkkipaikka pyörittelyssäkin jää kaartamaan? Vai muistanko vääriin? Just tuollainen 11-1 alueella mullakin oli, todella ärsyttävä kun yrittää ajaa suoraan.
        Parkkipaikalla ja hitaassa ajossa tuo palautumaton alue taitaa olla vielä laajempi, klo 10-2. On vaan näköjään iskostunut päähän tuo omatoiminen palautusjousi ettei tuota huomaa vaan palauttaa vaistomaisesti ratin itse.

Ei minulla kyllä mitään ongelmia suoraan ajossa (maantiellä) ole ollut. Mitä se jousi siihen auttaisi? Mutta ehkä siihenkin on minulla kehittynyt jo alitajuntainen jatkuva korjausliikkeiden teko?
        E39 528iA

Comment

• TJJ
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2003
          • 7591
          • Jyväskylä

Originally posted by janke View Post
          Kaveri aina elvisteli quottron ohjausta, kun ei tarvi muuta kun, peukalolla ohjata rattia.
          Mites E39:ssä sitten pitää ohjata? Kevyt peukalo- ja etusormiote kyllä riittää tuossakin, parkkipaikoilla pyörittelen yleensä peukalolla. Tokihan tuo kuitenkin on ohjaukseltaan raskas, hidas ja kankea jos vaikka vertaa F30 autoon jota xDrive tourilla kokeilin.
          E39 528iA

Comment

Working...
          X