No ei tähän hätään pysty kyllä sitä tekemään, ku on menny niin paljo rahuskaa kahteen autoon, ja pitäis talvikiekotki kesän-syksyn aikana tähän investoida
Täytyy sitten ens kesäksi laittaa.
E39 ohjauksesta ja suuntavakavuudesta
Collapse
X
-
no onhan niillä vedetty jo yli tuplasti mitä niillä yleensä pääsee..Originally posted by janke View PostNo minkä sitten? Joko Meylen Hd:t on väsyneet 40tkm jälkeen:think
Täytyy vaan koputtaa puuta.. emännän autoon laitoin 3v sitten etupäähän kaikki meyleä.. Laitoin tosin kunnon vaseliinit ennen asentamista.. vielä on kestänyt.. olisko 30tkm menty :thinkF10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
Comment
-
Taidan sorvata noihin reaktiotankoihin PU-puslat jos joltain löytyy niin tarjota saa!!. Mutta, kuitenkin alle 120 ei mitään tärinöitä/tutinoita ja tämä ohjauksen keventyminen tuntuu kun alla olisi edessä 155-kumit:think Pitäisköhän pudottaa hieman paineita eturenkaista? Taitaa olla nyt 3.0bar. Ja renkaat Ns-2.Originally posted by peto2 View Postno onhan niillä vedetty jo yli tuplasti mitä niillä yleensä pääsee..
Täytyy vaan koputtaa puuta.. emännän autoon laitoin 3v sitten etupäähän kaikki meyleä.. Laitoin tosin kunnon vaseliinit ennen asentamista.. vielä on kestänyt.. olisko 30tkm menty :thinkBmw 316 E30 -88
Comment
-
Täältä lukaisin että e39 ohjaus ei ole mitenkään terävästi palauttava, meinaan kun tuossa ajellut etuvetoisilla ja maantienopudessa näissä tuntuu rattissa olevan niin ikään kun "jouset" mitkä kelaa ratin aina keskiasentoon? No, omassa kun kääntää 80-100kmh vauhdissa vähänkään rattia keskiasennosta, niin sinne suuntaan sitä sitten auto meneekin eikä ratti palauta automaattisesti keskelle? Onko tämä normaalia? Vaikuttaako tehostajan pumppu tähän ohjauksen keskittämiseen mitenkään?Bmw 316 E30 -88
Comment
-
Tuommonen paskahan se on, jää kaartamaan kun vähän kääntään. Osta joku etuveto niin menee suoraan.
Comment
-
Nyt kun tuli mersusta siirryttyä siihen ainoaan oikeaan (
) niin tässä ensimmäisen viikon aikana on huomannut yhden tympeän asian ohjauksesta mihin pitää heti kysyä paremmin tietäviltä lukeutuuko ns. "ominaisuuksiin" vai onko keulassa jotain väljänä.
Nimittäin sopivasti kun ajaa johonkin pieneen koloon tai pykälään niin isku välittyy toisinaan suoraan rattiin kuin joku kopauttaisi keveästi vasaralla suoraan rattiakselin päähän. Ei ole vielä montaa kertaa tehnyt tuota, mutta huomaa kyllä heti kun täräyttää sormille. Saa semmosen halvan fiiliksen että ajaa jollain mopoautolla
Alusta on kyllä muuten kunnossa ja kulkee sukkasillaan, jostain syystä vain pääsee välillä näpäyttämään ns. suoraan sormille 
Ensimmäisenä tuli mieleen väljä hammastanko, mutta eikai 200tkm rullatussa pitäisi vielä levetä
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
Skoda Superb 2.0TDI DSG '13
Skoda Superb 2.0TDI DSG '11
MB W108 250S '67
MZ RT 125/3 '62
Comment
-
Pyöränkulmat (edessä), renkaat ja reaktiotankojen puslat (Powerflexeillä keskitti huonommin vaikka ohjaus oli tarkempi) vaikuttaa tuohon. Ja varmaan myös ylikireäksi säädetty hammastangon taikamutteri.Originally posted by janke View PostTäältä lukaisin että e39 ohjaus ei ole mitenkään terävästi palauttava, meinaan kun tuossa ajellut etuvetoisilla ja maantienopudessa näissä tuntuu rattissa olevan niin ikään kun "jouset" mitkä kelaa ratin aina keskiasentoon? No, omassa kun kääntää 80-100kmh vauhdissa vähänkään rattia keskiasennosta, niin sinne suuntaan sitä sitten auto meneekin eikä ratti palauta automaattisesti keskelle? Onko tämä normaalia? Vaikuttaako tehostajan pumppu tähän ohjauksen keskittämiseen mitenkään?
Mutta ei tuohon etuvetoisen "jousta" saa ohjaukseen vaikka teet mitä. Eikös tuo nyt kuitenkin palauta suuremmissa vauhdeissa ratin keskelle? Pitääpä testata, on saattanut jäädä automaattinen keskitys kuskissa jo päälle eikä asiaa enää tajua...
Comment
-
Kyllä mulla ainakin palauttaa keskelle napakasti. Pullakumi talvirenkailla ehkä vähän huonommin mitä matalaprofiili kesärenkailla. Kaikki alustassa on ehjää orggista tai vastaavaa. Ei nyt ihan etuvetoa vastaavaa palautusta kuitenkaan ole, mutta niissä nyt on muutenkin erilainen ohjausgeometria etteivät vetelis niin paljoa joka suuntaan. Mikä taas vie ohjauksen tunnokkuutta pois ihan huolella...Originally posted by janke View PostTäältä lukaisin että e39 ohjaus ei ole mitenkään terävästi palauttava, meinaan kun tuossa ajellut etuvetoisilla ja maantienopudessa näissä tuntuu rattissa olevan niin ikään kun "jouset" mitkä kelaa ratin aina keskiasentoon? No, omassa kun kääntää 80-100kmh vauhdissa vähänkään rattia keskiasennosta, niin sinne suuntaan sitä sitten auto meneekin eikä ratti palauta automaattisesti keskelle? Onko tämä normaalia? Vaikuttaako tehostajan pumppu tähän ohjauksen keskittämiseen mitenkään?
EDIT toki jos haluaa paremmin keskittävän, niin caster kulmaa voi lisätä. En nyt vaan muista että onko se edes mahdollista e39:ssä.Last edited by Pazi88; 20-03-2017, 09:32.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
Pyöränkulmat voivat toki olla autossani yksi syy tuohon että ei ohjaus keskitä niinkään hyvin. Jos nyt on haritusta niin tuo keskitys on siksi heikompaa?Originally posted by TJJ View PostPyöränkulmat (edessä), renkaat ja reaktiotankojen puslat (Powerflexeillä keskitti huonommin vaikka ohjaus oli tarkempi) vaikuttaa tuohon. Ja varmaan myös ylikireäksi säädetty hammastangon taikamutteri.
Mutta ei tuohon etuvetoisen "jousta" saa ohjaukseen vaikka teet mitä. Eikös tuo nyt kuitenkin palauta suuremmissa vauhdeissa ratin keskelle? Pitääpä testata, on saattanut jäädä automaattinen keskitys kuskissa jo päälle eikä asiaa enää tajua...
Katotaan muuttuuko ojaus kun saan kesärenkaat alle ja pääsee suuntaukseen. Nyt on taas niin paljon ruuvattu etupäätä ja takapäätä että ei ihme jos ohjaus on epämääräinen. Pullakumit minäkin laitoin lopputalveksi joten nekin vievät ohjaustuntumaa, mutta mukavasti menee suoraan nyt kun tiet ovat sulaneet. Muistaakseni ohjaus on ollut tuossa aina tollanen tai sitten muistan väärin. Casteria ei saa säädettyä normaalisti näissä.Originally posted by Pazi88 View PostKyllä mulla ainakin palauttaa keskelle napakasti. Pullakumi talvirenkailla ehkä vähän huonommin mitä matalaprofiili kesärenkailla. Kaikki alustassa on ehjää orggista tai vastaavaa. Ei nyt ihan etuvetoa vastaavaa palautusta kuitenkaan ole, mutta niissä nyt on muutenkin erilainen ohjausgeometria etteivät vetelis niin paljoa joka suuntaan. Mikä taas vie ohjauksen tunnokkuutta pois ihan huolella...
EDIT toki jos haluaa paremmin keskittävän, niin caster kulmaa voi lisätä. En nyt vaan muista että onko se edes mahdollista e39:ssä.Bmw 316 E30 -88
Comment
-
En tiedä kumpi keskittää paremmin, mutta minulla oli joskus alustan osien vaihdon jälkeen auraus/haritus reippaasti pielessä ja silloin ohjaus keskitti todella terävästi (ja säädön jälkeen palasi taas ennalleen). Taisi olla vain 16" renkaat alla ja silti oli tuollainen. Tiedä sitten miten kauan renkaat olisivat tuota kestäneet...Originally posted by janke View PostJos nyt on haritusta niin tuo keskitys on siksi heikompaa?
Comment
-
Nyt muistin testata: ei tuo rattia keskelle palauta, ratin "klo 11-1" välinen alue on sellainen epämääräinen jossa ratti ei keskemmälle itsestään juuri palauta (riippuen myös tienpinnasta). Kuitenkin auto reagoi pieniinkin ratin liikkeisiin tuollakin alueella, joten ei tuossa mitään väljää ole, palautuksesta vaan puuttuu "keskitysjousi".Originally posted by TJJ View PostPitääpä testata, on saattanut jäädä automaattinen keskitys kuskissa jo päälle eikä asiaa enää tajua...
Mutta en minä etuvetoisen tyylistä "jousta" tuohon haluaisi, siinä saa pahimmillaan vääntää rattia voimalla kun samassa tilanteessa tuossa pidetään rattia kevyesti kiinni.
Comment
Comment