memebuy23buy

E39 ohjauksesta ja suuntavakavuudesta

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • vexu524tdic
    BTCF Member
    • Jan 2004
    • 783
    • Gallia = Kinnula

    Originally posted by janke View Post
    Näin ne asiat muuttuu, vittu se työkaveri ollut nähnyt mitään vääntymää vain kuullut helvetin moista narinaa vasenmalta ja itsekin kuulee kun ajaa jostain seinän vierestä, eli uusi narina vissiin heti paskana, kun laitoin tyhmyyksissä tarvikemallin, kun heti sain!
    :think


    Pitäsköhän tässä vaiheessa viedä auto johonkin asiantuntevaan paikkaan tutkittavaksi, loppuu arpominen ja rahanmeno hakuammuntaan.
    Last edited by vexu524tdic; 25-04-2014, 08:43.
    e70 X5 3.0sd -08
    f30 320i xdrive -16
    e30 325i Cabriolet -88 M52b28
    e28 524td ic -84 ikuisuusprojekti
    e30 316 -88 2,2TIC M10
    e21 323i -81 ruostekasa...

    Comment

    • TJJ
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2003
      • 7591
      • Jyväskylä

      Originally posted by vexu524tdic View Post
      :think


      Pitäsköhän tässä vaiheessa viedä auto johonkin asiantuntevaan paikkaan tutkittavaksi, loppuu arpominen ja rahanmeno hakuammuntaan.
      Jokohan Jankella on alla kesärenkaat, jotta kuultaisiin mikä nyt on vikana. Tilanne on voinut muuttua taas toisenlaiseksi ja nyt on sitten etupään ongelmat esillä.
      E39 528iA

      Comment

      • janke
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2010
        • 3665
        • seinäjoki

        Originally posted by TJJ View Post
        Jokohan Jankella on alla kesärenkaat, jotta kuultaisiin mikä nyt on vikana. Tilanne on voinut muuttua taas toisenlaiseksi ja nyt on sitten etupään ongelmat esillä.
        Jea. Kesärenkaat nyt alla ja näyttäisi tilanne rauhoittuvan Toki kulmat pitää käydä vielä tarkistamassa lähinnä auraukset. Settihän on nyt Hankookit takana ja Ns-2 edessä.
        Pitäisköhän palata etupään ongelmiin tosiaankin seuraavaksi... seuraavat 4-vuotta sitä arvoten.
        Last edited by janke; 25-04-2014, 19:29.
        Bmw 316 E30 -88

        Comment

        • janke
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2010
          • 3665
          • seinäjoki

          Originally posted by vexu524tdic View Post
          :think


          Pitäsköhän tässä vaiheessa viedä auto johonkin asiantuntevaan paikkaan tutkittavaksi, loppuu arpominen ja rahanmeno hakuammuntaan.
          Kukahan olisi asiantuntia Tule itse katsomaan ja toteamaan? Viisi asiantuntiaa on autoa ihmetellyt, toki ei bemareihin erikoistuneita mutta silti. Nähdään loput funktiot vasta suuntauksen jälkeen!
          Last edited by janke; 25-04-2014, 19:25.
          Bmw 316 E30 -88

          Comment

          • Hemi
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2004
            • 18880
            • Pirkanmaa

            Originally posted by janke View Post
            Jea. Kesärenkaat nyt alla ja näyttäisi tilanne rauhoittuvan Toki kulmat pitää käydä vielä tarkistamassa lähinnä auraukset. Settihän on nyt Hankookit takana ja Ns-2 edessä.
            Niin, eli vika oli kuin olikin siinä 15" vannekoon "nuljukumissa"?

            Comment

            • janke
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2010
              • 3665
              • seinäjoki

              Originally posted by Hemi View Post
              Niin, eli vika oli kuin olikin siinä 15" vannekoon "nuljukumissa"?
              Toivottavasti. En nyt ajellu tuota vakkari paska tietä joten siellä ne ongelmat tulevat esiin jos tulevat. Mutta, ohitukset tavallisella tiellä toimii oudosti, eli pärä seuraa etupäätä, kuin hai laivaa.
              Joo, siis kyllä ne nuljut olivat syynä tuohon "sekaiseen" ajo käytökseen... Olit ihan oikeassa.
              Muuten.. Eteen Ns2 camberi -0.20´ Syökö sisäreunaa?
              Bmw 316 E30 -88

              Comment

              • Heguli 31
                BTCF Member
                • Oct 2004
                • 10114
                • KVLA

                Originally posted by janke View Post
                Eteen Ns2 camberi -0.20´ Syökö sisäreunaa?
                Miksi söisi?Kestäähän ne takanakin yli asteen neg.camperilla.

                Comment

                • Hemi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2004
                  • 18880
                  • Pirkanmaa

                  Originally posted by janke View Post
                  Joo, siis kyllä ne nuljut olivat syynä tuohon "sekaiseen" ajo käytökseen... Olit ihan oikeassa.
                  Muuten.. Eteen Ns2 camberi -0.20´ Syökö sisäreunaa?
                  Eli nyt ne kulmat hifistellen kuntoon nykyiselle kesärenkaiden vannekoolle ja talveksi katsot alle jotakin ihan muuta kuin 15" rengasta ja saat sen ajettavuuden nautittavaksi myös talvipyörillä.
                  En nyt tiedä minkä kokoluokan renkaat sinulla edessä on, mutta -0.20"-camber edessä kuulostaa aika optimilta 17"-18" kokoluokan renkaille eteen.

                  Comment

                  • janke
                    Bimmer Enthusiast
                    • Nov 2010
                    • 3665
                    • seinäjoki

                    Originally posted by Hemi View Post
                    Eli nyt ne kulmat hifistellen kuntoon nykyiselle kesärenkaiden vannekoolle ja talveksi katsot alle jotakin ihan muuta kuin 15" rengasta ja saat sen ajettavuuden nautittavaksi myös talvipyörillä.
                    En nyt tiedä minkä kokoluokan renkaat sinulla edessä on, mutta -0.20"-camber edessä kuulostaa aika optimilta 17"-18" kokoluokan renkaille eteen.
                    18" 235 leveät. Omien mittailuen mukaan vasen taka camber ei nouse -1.36´ enempää joten tuohon molenmat takapään renkaat on laitettava.
                    Bmw 316 E30 -88

                    Comment

                    • Hemi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2004
                      • 18880
                      • Pirkanmaa

                      Originally posted by janke View Post
                      18" 235 leveät. Omien mittailuen mukaan vasen taka camber ei nouse -1.36´ enempää joten tuohon molenmat takapään renkaat on laitettava.
                      Kyllä se todellakin sieltä nousee jos se vain halutaan nousevan.
                      Eli varsin pienellä työstöllä saisit sen kuitenkin sinne 18" luokan optimiin, eli -1.25-1.30"-asteen väliin, mutta eihän tuo -1.36"-astetta ole sekään mikään katastrofi, vaan jo hyvinkin oikeassa suunnassa ja kuluttaa mm.ko.rengasta jo aika tasaisesti.
                      Lähinnä se nyt kiinnostaa saatko siinä tapauksessa etupään alle -0.30" astetta, siis jos nyt haetaan huippuajo-ominaisuuksia 18" rengastukselle?

                      Comment

                      • janke
                        Bimmer Enthusiast
                        • Nov 2010
                        • 3665
                        • seinäjoki

                        Originally posted by Hemi View Post
                        Kyllä se todellakin sieltä nousee jos se vain halutaan nousevan.
                        Eli varsin pienellä työstöllä saisit sen kuitenkin sinne 18" luokan optimiin, eli -1.25-1.30"-asteen väliin, mutta eihän tuo -1.36"-astetta ole sekään mikään katastrofi, vaan jo hyvinkin oikeassa suunnassa ja kuluttaa mm.ko.rengasta jo aika tasaisesti.
                        Lähinnä se nyt kiinnostaa saatko siinä tapauksessa etupään alle -0.30" astetta, siis jos nyt haetaan huippuajo-ominaisuuksia 18" rengastukselle?
                        Nyt ajelin tuota jokapäiväistä paska tietä, niin näyttäisi nyt siltä että ei minkaanlaista uraherkkyyttä saa aikaseksi vaikka tahallani ajelin noita paikkaus rantujen reunoja pitkin, missä noilla kitkoilla auto karkasi käsistä. Hyvä nyt näin.
                        Pitää yrittää tuota takapäästä ottaa löysät pois jos saisi sillä lisää säätöä.

                        Edessä on camberi epävirallisesti nyt vasen -0,24 ja oikea -0.18. Eli asteina vasen 89,6 ja oikea 89,7. Täytyy nyt yrittää viikolla päästä suuntaukseen, ettei alkaa renkaat kulumaan mistä sattuu.
                        Bmw 316 E30 -88

                        Comment

                        • Hemi
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2004
                          • 18880
                          • Pirkanmaa

                          Originally posted by janke View Post
                          Nyt ajelin tuota jokapäiväistä paska tietä, niin näyttäisi nyt siltä että ei minkaanlaista uraherkkyyttä saa aikaseksi vaikka tahallani ajelin noita paikkaus rantujen reunoja pitkin, missä noilla kitkoilla auto karkasi käsistä. Hyvä nyt näin.
                          Pitää yrittää tuota takapäästä ottaa löysät pois jos saisi sillä lisää säätöä.

                          Edessä on camberi epävirallisesti nyt vasen -0,24 ja oikea -0.18. Eli asteina vasen 89,6 ja oikea 89,7. Täytyy nyt yrittää viikolla päästä suuntaukseen, ettei alkaa renkaat kulumaan mistä sattuu.
                          Etupäähän on nimenomaan ihan ok, ettenkö sanoisi täydellenen koska Suomessa oikealla edessä saakin olla 0.05"-astetta enemmän negatiivista kuin vasemmalla(huomioi tien kallistuksen).
                          Eli jos se takapää on nyt n.-1.35", niin kyllähän nyt ollaan liikkeellä harvinaisenkin hyvillä kulmilla, kun hiemankaan tietää kuinka perseellään ne kuitenkin pääosin näissä aina on.
                          Eli jos nyt saat hifisteltyä sen takapään -1.30" ja aurauksia eteen ja taakse mahdiollisimman vähän (eteen lähelle nolla ja taakse tehtaan minimi), niin ajettavuus ei todellakaan sen jälkeen ole enään kulmista kiinni ja oikenlaisella 18" rengastuksella se ei tunne uria lainkaan ja kulkee kuin juna (+renkaat kuluu tasaisesti, eivätkä ala pitämään vanhempana ääntä/=kulu hampaalle).

                          Ne 15" talvirenkaat kun vain laitat nyt "kierrätykseen" ja katselet 17" halvat talvivanteet jo nyt valmiiksi ja miksei mielummin jo nyt renkaatkin...kun halvalla näin kesäisin saa.
                          Sen jälkeen saat nauttia vakaasta ja nautittavasta ajosta myös talvella.
                          Last edited by Hemi; 26-04-2014, 18:20.

                          Comment

                          • Bmw Master
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2004
                            • 13155
                            • Kokomo

                            Originally posted by Hemi View Post
                            katselet 17" halvat talvivanteet jo nyt valmiiksi ja miksei mielummin jo nyt renkaatkin...kun halvalla näin kesäisin saa.
                            Mulla on sopivat myynnissä

                            Comment

                            • janke
                              Bimmer Enthusiast
                              • Nov 2010
                              • 3665
                              • seinäjoki

                              Originally posted by Hemi View Post
                              Etupäähän on nimenomaan ihan ok, ettenkö sanoisi täydellenen koska Suomessa oikealla edessä saakin olla 0.05"-astetta enemmän negatiivista kuin vasemmalla(huomioi tien kallistuksen).
                              Eli jos se takapää on nyt n.-1.35", niin kyllähän nyt ollaan liikkeellä harvinaisenkin hyvillä kulmilla, kun hiemankaan tietää kuinka perseellään ne kuitenkin pääosin näissä aina on.
                              Eli jos nyt saat hifisteltyä sen takapään -1.30" ja aurauksia eteen ja taakse mahdiollisimman vähän (eteen lähelle nolla ja taakse tehtaan minimi), niin ajettavuus ei todellakaan sen jälkeen ole enään kulmista kiinni ja oikenlaisella 18" rengastuksella se ei tunne uria lainkaan ja kulkee kuin juna (+renkaat kuluu tasaisesti, eivätkä ala pitämään vanhempana ääntä/=kulu hampaalle).

                              Ne 15" talvirenkaat kun vain laitat nyt "kierrätykseen" ja katselet 17" halvat talvivanteet jo nyt valmiiksi ja miksei mielummin jo nyt renkaatkin...kun halvalla näin kesäisin saa.
                              Sen jälkeen saat nauttia vakaasta ja nautittavasta ajosta myös talvella.
                              En oikein tiedä kuinka voisin saada vielä pystynpään tuota vasenta taka kulmaa:think Tunkilla kokeilin kääntää ja oli tukivarret löysänä ja kiristys siihen, mutta ei se paljoa tuonut säätöä!?

                              Joo, ei tarvi enää laittaa noita 15" vanteita alle.
                              Bmw 316 E30 -88

                              Comment

                              • TJJ
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jun 2003
                                • 7591
                                • Jyväskylä

                                Originally posted by janke View Post
                                En oikein tiedä kuinka voisin saada vielä pystynpään tuota vasenta taka kulmaa:think Tunkilla kokeilin kääntää ja oli tukivarret löysänä ja kiristys siihen, mutta ei se paljoa tuonut säätöä!?
                                Joku tuollainen pitäisi kai olla:
                                .
                                E39 528iA

                                Comment

                                Working...
                                X