Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 523 -96 tehot hukassa.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • janke
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2010
    • 3667
    • seinäjoki

    Originally posted by Supa View Post
    No katso onko se pinni paikallaan liitinkiskon littimessä, ettei ole karannut lukituksestaan. Helpoiten näkee varmaan kun purkaa liitinkiskon kannen päältä pois ja katsoo sieltäkäsin.
    katoin ja oli paikoillaan ja mittasin ohmit myös. Mutta tuleekos suuttimille virta samoja johtimia pitkin?
    Bmw 316 E30 -88

    Comment

    • Supa
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2005
      • 7597
      • Järvenpää

      Originally posted by janke View Post
      katoin ja oli paikoillaan ja mittasin ohmit myös. Mutta tuleekos suuttimille virta samoja johtimia pitkin?
      Virta tulee kaikkiin samasta pisteestä. Suuttimia ohjataan maattamalla.
      Mittaa mittarilla plussaa vasten ja myös että +12v löytyy virrat päällä toisesta karvasta.
      - E90 320i LCI M-sport -09
      - Porsche Boxster 987 2.7 -07

      Comment

      • janke
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2010
        • 3667
        • seinäjoki

        Dodiin. Nyt ollaan taas alku pisteessä ja autossa kaikki mukit pelissä
        Eli 2. sylinterin suutin oli piirillä. Vuoti läpi kokoajan ja toisin sanoen magneettiventtiili sisällä jumissa... vai mikä sielä suuttimen sisällä sitten onkaan? Hetken härnättyä suutin rupesi toimimaan ainakin toistaiseksi. Hauskintahan tässä on se, että olin kokoajan kuvitellut, että 2.sylinteri oli toiseksi viimeinen ja olen rassannut väärää suutinta Kiitokset Nim. E34Touring Villelle joka paikallisti oikean sylinterin, kun itse en heti tajunnut.

        Mittasin sitten bensanpaineet ja näytti edelleen 4! Nyt sitten tilaamaan uutta säätäjää ja suuttimet "oikeaan" pesuun.
        Paljonko se säätäjä maksaa oikein?
        Bmw 316 E30 -88

        Comment

        • kaol
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2003
          • 5007
          • Ilmajoki

          Originally posted by janke View Post
          Paljonko se säätäjä maksaa oikein?
          70-90€ väittäisin. Riippuu sun naamasta ja myyjäliikkeen katteesta.
          Onko paineet tasaiset 4bar koko kierrosalueen?
          Kokeilemalla se selviää...

          Comment

          • janke
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2010
            • 3667
            • seinäjoki

            Originally posted by kaol View Post
            70-90€ väittäisin. Riippuu sun naamasta ja myyjäliikkeen katteesta.
            Onko paineet tasaiset 4bar koko kierrosalueen?
            No naama on ruma! Tuon paineen olen mitannut vain tyhjäkäynnillä? Ja en tiedä sitten miten luotettava tuo bilteman 8€ mittari on:think Voisin käydä kyllä mittaamassa jossain kunnon vehkeelläkin jossain korjaamollakin.
            Olisko pitänyt mitata koko kierros alueella?:think
            Käytetyn paineensäätäjän saisin hetikin, mutta kannattaiskohan?
            Bmw 316 E30 -88

            Comment

            • TJJ
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2003
              • 7591
              • Jyväskylä

              Originally posted by janke View Post
              Tuon paineen olen mitannut vain tyhjäkäynnillä? Ja en tiedä sitten miten luotettava tuo bilteman 8€ mittari on:think
              Mikä 8€ mittari? Eihän ainakaan tuotenro 15-1366 tuohon käyttöön sovi vai tarkoitatko jotain muuta?
              E39 528iA

              Comment

              • janke
                Bimmer Enthusiast
                • Nov 2010
                • 3667
                • seinäjoki

                Originally posted by TJJ View Post
                Mikä 8€ mittari? Eihän ainakaan tuotenro 15-1366 tuohon käyttöön sovi vai tarkoitatko jotain muuta?
                Justiin tuo? Eikö tuo sovellu siihen hommaan? No voiko ne paineet mitata siitä tukinpäästä venttiilistä?
                Bmw 316 E30 -88

                Comment

                • TJJ
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2003
                  • 7591
                  • Jyväskylä

                  Originally posted by janke View Post
                  Justiin tuo? Eikö tuo sovellu siihen hommaan? No voiko ne paineet mitata siitä tukinpäästä venttiilistä?
                  Tuossahan ei riitä asteikko, se on tarkoitettu kaasutinmoottoreiden bensapaineiden tutkimiseen. Eikös asteikko lopu 10 psi = 0,68bar.
                  Juuri siitä venttiilistä ne pitää mitata vai mittasitko jostain muualta?
                  E39 528iA

                  Comment

                  • janke
                    Bimmer Enthusiast
                    • Nov 2010
                    • 3667
                    • seinäjoki

                    Originally posted by TJJ View Post
                    Tuossahan ei riitä asteikko, se on tarkoitettu kaasutinmoottoreiden bensapaineiden tutkimiseen. Eikös asteikko lopu 10 psi = 0,68bar.
                    Juuri siitä venttiilistä ne pitää mitata vai mittasitko jostain muualta?
                    Taas sitä viisastuu enempi... Tai sitten ei. Joo mittasin siitä venttiilistä ja se näytti sen 4 psi. Laitoin siihen mittarinpäähän renkaantäyttö pään joka soveltu siihen hyvin. Mutta kuten aikaisemmin kirjoitin, niin täytyy käydä korjaamolla mittaamassa, jos ei täs seinäjoen alueella ole jotain foorumilaista joka voisi mitata paineet.:think
                    Bmw 316 E30 -88

                    Comment

                    • janke
                      Bimmer Enthusiast
                      • Nov 2010
                      • 3667
                      • seinäjoki

                      Ai niin. Päivällä tuli vikakoodikin: Fuel trim limit bank1 tai jotain tuon suuntaista? Mistähän on kyse?:think
                      Bmw 316 E30 -88

                      Comment

                      • Supa
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2005
                        • 7597
                        • Järvenpää

                        Originally posted by janke View Post
                        Ai niin. Päivällä tuli vikakoodikin: Fuel trim limit bank1 tai jotain tuon suuntaista? Mistähän on kyse?:think
                        Siitä että säätörajat ylittyy.
                        - E90 320i LCI M-sport -09
                        - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                        Comment

                        • janke
                          Bimmer Enthusiast
                          • Nov 2010
                          • 3667
                          • seinäjoki

                          Originally posted by Supa View Post
                          Siitä että säätörajat ylittyy.
                          Ja se viittaa taaskin paineensäätimeen?
                          Bmw 316 E30 -88

                          Comment

                          • Supa
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2005
                            • 7597
                            • Järvenpää

                            Originally posted by janke View Post
                            Ja se viittaa taaskin paineensäätimeen?
                            No mahdollisesti, kuulostaa ainoalta järkevältä selitykseltä miksi additive korjaus menee miinukselle tappiin mutta multiplicative on ok.

                            Etkö oo jo tarpeeks jahkaillut asian kanssa?? Jos vaan vaihdat vaikka käytetyn säätimen ja ajat tyytyväisenä. 10 minuutin homma ja käytetystä toimivasta (mitä ne varmasti suurinosa on) ei montaa kymppiä kannata köyhtyä.
                            Ei se arpomalla kuntoon tule...
                            - E90 320i LCI M-sport -09
                            - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                            Comment

                            • janke
                              Bimmer Enthusiast
                              • Nov 2010
                              • 3667
                              • seinäjoki

                              Originally posted by Supa View Post
                              No mahdollisesti, kuulostaa ainoalta järkevältä selitykseltä miksi additive korjaus menee miinukselle tappiin mutta multiplicative on ok.

                              Etkö oo jo tarpeeks jahkaillut asian kanssa?? Jos vaan vaihdat vaikka käytetyn säätimen ja ajat tyytyväisenä. 10 minuutin homma ja käytetystä toimivasta (mitä ne varmasti suurinosa on) ei montaa kymppiä kannata köyhtyä.
                              Ei se arpomalla kuntoon tule...
                              Jep. Ei arvota enää. palaan asiaan, kun homma hoidossa.
                              Bmw 316 E30 -88

                              Comment

                              • janke
                                Bimmer Enthusiast
                                • Nov 2010
                                • 3667
                                • seinäjoki

                                Nyt on paineensäädin vaihdettu ja ei vaikutusta! add arvot tippui taas tuossa 35km matkalla B1 -75. ja B2 -50.

                                Tyhjäkäynti selvästi pomppii tuossa 740-800rpm ja tippuu silleen 3-4 sekunin välein tuonne 740rpm.:think Kulutuskin on noussu tässä lähiaikoina ainakin litralla!!
                                Nyt on jäljellä enää suuttimien pesu ammattilaisten toimesta ja katin tarkistus sekä ehkä uudet lambdat ja ilmamäärämittari... ja tietenkin ensin bensan paineen mittaus, minkä mittautan alkuviikosta. Kait tämän joku noista toimenpiteistä ratkaisee.:think Mitä veikkauksia raati arvelee??:think Vituttaa suunnattomasti kun ei ole ajamisen iloa!!!


                                Vaihdoin samalla uuden separaattorinkin, kun vanha oli vähän risa mutta toimiva.

                                Edit: Niin voiko paska akku vaikuttaa jotenkin käyntiin? Kun välillä tulee koodi "power on reset" Tai jotain.
                                Last edited by janke; 19-10-2012, 22:51.
                                Bmw 316 E30 -88

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎