Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ongelma jälki-asennu xenoneiden kanssa e39!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ansseli
    Bimmer Rookie
    • Oct 2007
    • 145
    • Tampere/Mikkeli

    #91
    Originally posted by Ivl View Post
    Mulla on tuollainen Xenon-setti menossa e39-97 Bemariin jossa faceliftin umpiot, eli saa vissiin ihan laillisesti asentaa ko valot lyhkäsiin.

    Hehkutetaan noita settejä, että ovat ihan Plug and Play, mutta e39 Bemarissa ei näytä näin olevan. Vein aamulla rouvan töihin, jotta päivän aikana asennan Xenonit, mutta tais mennä päivä hukkaan jollei adaptereita saa Oulun seudulta.

    Tietennii jos särkee sen orggis pidikkeen, saa asennettua, mutta onko tiedossa myykö joku Oulussa noita renkuloita, vai meneekö tilaukseen?



    -Jukka-
    Oulusta löytynee renkuloita Piritekiltä todennäköisesti
    -530 d touring automaatti -02 237 tkm-

    Comment

    • Ivl
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2007
      • 216
      • Oulunsalo

      #92
      Xenon

      Nyt on Xenon-setti asennettu ja toistaiseksi toimii muuten, mutta aina päälle laitettaessa jos auto on valottomana vähän aikaa(10min) valot välähtää kirkkaasti ja sitten hitaasti kirkastuu. En tiedä kuuluuko asiaan, kun kokemuksia ei muista Xenoneista ole.

      Tuntuu oudolta, kun pihalta lähtiessä valot kirkastuu vasta kun peruuttaa autoa katoksesta.

      Kyseessä joku ns, merkitön 35w setti slim-ballasteilla ja häiriönpoistajilla, tosin mitään muuta vikaa ei ole.



      -Jukka-

      Bmw 528-97
      Last edited by Ivl; 27-01-2010, 21:19. Reason: Lisäys
      Bmw X5 2011
      Vw caddy 2019

      Comment

      • casino
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2007
        • 663
        • Keski-Suomi

        #93
        Originally posted by Ivl View Post
        Nyt on Xenon-setti asennettu ja toistaiseksi toimii muuten, mutta aina päälle laitettaessa jos auto on valottomana vähän aikaa(10min) valot välähtää kirkkaasti ja sitten hitaasti kirkastuu. En tiedä kuuluuko asiaan, kun kokemuksia ei muista Xenoneista ole.

        Tuntuu oudolta, kun pihalta lähtiessä valot kirkastuu vasta kun peruuttaa autoa katoksesta.

        Kyseessä joku ns, merkitön 35w setti slim-ballasteilla ja häiriönpoistajilla, tosin mitään muuta vikaa ei ole.



        -Jukka-

        Bmw 528-97

        Ihan normaalia toimintaa. "Kaikki" xenonit ensin välähtävät (myös originaalit) ja sen jälkeen kirkastuvat.
        Bmw e61 535 d touring M-sport 11/2004 "TÄYSITEHOINEN"
        Ja autoa janottaa alla näkyvään tapaan...
        http://tankkaus.com/cars/public_grap...33/2016/2015/3

        e39 -530d touring 11/1999
        ex:Bmw e21 320 6 syl "kaasari" 1979

        Automaattivaihteiston huuhteluöljynvaihto

        Comment

        • EPDM
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2005
          • 4623
          • Lahti.

          #94
          Originally posted by casino View Post
          Ihan normaalia toimintaa. "Kaikki" xenonit ensin välähtävät (myös originaalit) ja sen jälkeen kirkastuvat.
          Kyllä, mutta olen huomanut että joissakin slim muuntajissa se varäily on voimakaampi alussa kun normi kokoisessa muuntajissa. Eli virran syöttä ei ole aivan niin tasainen eikä useimmiten suodatus tasokaan ole ihan markkinoiden parhaasta päästä.
          Viviendo en Lahiti
          BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
          Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
          Vw Corrado vr6

          Comment

          • Jozpen
            Bimmer Rookie
            • May 2010
            • 40
            • Itävalta

            #95
            vieläkös näitä sammumis ym. ongelmia esiintyy 530d:ssä? pitäisi tilailla itselle uudet umpiot ja mietin että tilaanko depon halogeenit vai xenonit. hellan ballasteja ei nyt näytä olevan tarjolla sopuhintaan joten jälkiasennus sarja täytynee hommata umpioiden kaveriksi. ei vaan viittis ostaa xenon umpioita jollei ole täysin varmaa että ne saa toimimaan moitteettomasti tossa -98 dieselissä. sitten tulee vielä ongelmaksi lampun pesurit katsastukseen. onko alkuperäset lampun pesurit omalla säiliöllään eli löytääkö sellaisia purkaamoilta?

            Comment

            • Jozpen
              Bimmer Rookie
              • May 2010
              • 40
              • Itävalta

              #96
              no eikö kukaan tiedä xenon ongelmista dieselissä? pesuri säiliö homma jo selvisi, ainakin näytti olevan säiliöitä touringiin 3 pumpulla myynnissä.

              Comment

              • EPDM
                Bimmer Enthusiast
                • Nov 2005
                • 4623
                • Lahti.

                #97
                Jos on niin hyvin harvinainen ongelma se on. Selvitty laittamalla relejohtosarja.
                Viviendo en Lahiti
                BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
                Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
                Vw Corrado vr6

                Comment

                • Samppae39
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2009
                  • 1638
                  • Vähäkyrö

                  #98
                  Itse taistelin viime talvena saman ongelman kanssa. Lyhyillä oli AMP 35W xenonsarja ja pitkillä joku missä ei ollu ees tarrjoa ballastin päällä 50W sarja.

                  Lyhyet teki kerran sen, että sytytti sisävalot ja hätävilkut, ku laitoin auton käyntiin. Samalla sekos keskuslukko. Laitoin konkat johtojen väliin ja se poistu sillä.

                  Pitkät teki lähes joka kerta "kylmäkäynnistyksellä" saman tempun. Ensin kokeilin sinne konkkia -> ei auttanu. Sitten relesarja -> ei auttanu. Sitten relesarja vastuksilla ->ei auttanu. Sitten Relesarja vastuksilla ja konkilla -> ei auttanu. Lopulta aloin kokeilemaan ballasteja ristiin kummalleki puolille pitkiin ja lyhysten kasn ristiin, kunnes sain vian paikallistettua toiseen pitkien ballastiin. Sen kun sain takuuseen uuden, niin sen jalkeen ei ole ollut kertaakaan ongelmia, vaikka valojen syöttövirta on suoraan pitkien pistokkeesta ilman mitään kikkailuja välissä. Eli jos vikaa on, niin kannattaa selvittää onko vain toinen ballasti viallinen tai kummatkin ja takuuseen uudet.

                  Vielä tosta automaattisesta valojen korkeussäädöstä... Kannattaa laittaa alkuperäset xenonumpiot ja alkuperäset valojen pesurinsuuttimet puskuriin ja hankkia peitelätkä valojen korkeudensäätörullan tilalle. Näin olen jo kaksi vuotta katsastanut auton

                  Comment

                  • Jozpen
                    Bimmer Rookie
                    • May 2010
                    • 40
                    • Itävalta

                    #99
                    tein kaupat hellan ballasteista niin ei pitäisi ainakaan tulla ongelmia. eihän nuo ilmaisia ole, mutta jos vaikka syksyn pimeillä sitten näkisi. automaattista korkeuden säätöähän ei tarvi mun käsittääkseni olla ainakaan vielä -98 e39 korisessa joten ei hätää sen suhteen
                    pesurisuuttimet pitäisi metsästää purkaamolta ja kaipa sen säiliönkin voisi vaihtaa 3 pumppuseen jos vaan sellanen käteen jää jostain. tai katson autonromuistani jonkun pumpun ja teen säiliön erikseen ajovaloille. katsastus pitäisi hoitaa xenoneilla kun alkuperäsestä valosta on korkeuden säätö poikki ja valo näyttää 5m päähän. depon umpiot ostin edelliseen octaviaan ja siinä ainakin oli ihan hyvät joten eiköhän sellaset ebaysta bemariinkin tuu hankittua. xenon hyväksynnällä olevat d2s siis.

                    Comment

                    • Samppae39
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2009
                      • 1638
                      • Vähäkyrö

                      [QUOTE=Jozpen;2083712]tein kaupat hellan ballasteista niin ei pitäisi ainakaan tulla ongelmia. eihän nuo ilmaisia ole, mutta jos vaikka syksyn pimeillä sitten näkisi. automaattista korkeuden säätöähän ei tarvi mun käsittääkseni olla ainakaan vielä -98 e39 korisessa joten ei hätää sen suhteen
                      pesurisuuttimet pitäisi metsästää purkaamolta ja kaipa sen säiliönkin voisi vaihtaa 3 pumppuseen jos vaan sellanen käteen jää jostain. tai katson autonromuistani jonkun pumpun ja teen säiliön erikseen ajovaloille. katsastus pitäisi hoitaa xenoneilla kun alkuperäsestä valosta on korkeuden säätö poikki ja valo näyttää 5m päähän. depon umpiot ostin edelliseen octaviaan ja siinä ainakin oli ihan hyvät joten eiköhän sellaset ebaysta bemariinkin tuu hankittua. xenon hyväksynnällä olevat d2s siis.[/QUOTE

                      Jos sulla on yhtä karvalakki, ku mulla ettei oo tuulilasin tehopesua, niin romikselta saa parilla kolmella kympillä niitä tehopesusäiliöitä pumppuineen. Se olis ihan pätevä valopesureille. En tosin tiedä riittääkö pumpussa paine, ku se ajovalopesurin pumppu on huomattavasti jykevämpi ku lasinpesurin pumppu.

                      Comment

                      • Jozpen
                        Bimmer Rookie
                        • May 2010
                        • 40
                        • Itävalta

                        Originally posted by Samppae39 View Post
                        Jos sulla on yhtä karvalakki, ku mulla ettei oo tuulilasin tehopesua, niin romikselta saa parilla kolmella kympillä niitä tehopesusäiliöitä pumppuineen. Se olis ihan pätevä valopesureille. En tosin tiedä riittääkö pumpussa paine, ku se ajovalopesurin pumppu on huomattavasti jykevämpi ku lasinpesurin pumppu.
                        ai mä luulin että ne kolmella pumpulla olevat on just valopesuri + tuulilasi+ takalasi... eli onko valoille kuitenkin oma säiliönsä ja noi 3 pumppuset on vaan joku tehopesu tuulilasille + takalasi?

                        Comment

                        • Samppae39
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2009
                          • 1638
                          • Vähäkyrö

                          Originally posted by Jozpen View Post
                          ai mä luulin että ne kolmella pumpulla olevat on just valopesuri + tuulilasi+ takalasi... eli onko valoille kuitenkin oma säiliönsä ja noi 3 pumppuset on vaan joku tehopesu tuulilasille + takalasi?
                          Tehopesulle on oma pikkusäiliö siihen oikian säiliön täyttöputken viereen. 3 pumppuset säiliöt on laseille ja lampuille.

                          Comment

                          • Jozpen
                            Bimmer Rookie
                            • May 2010
                            • 40
                            • Itävalta

                            jonkun aikaa ollut nyt sitten depon umpiot ja hellan ballastit paikallaan. muuten toimii hienosti mutta kylmänä ei tahdo aina kummatkin syttyä. eli aamulla kun n.10 asteen lämmössä starttailee auton niin usein oikeanpuoleinen xenon jää syttymättä ja polttimon varoitus valo syttyy. valo katkaisijasta hetkeksi pois päältä ja takaisin ja taas syttyy kummatkin. kaipa täytyy alkaa opetella laittamaan automaatti valot aina pois päältä käynnistyksen ajaksi se kun taitaa auttaa kyseiseen vaivaan. ellei parempia neuvoja ole?
                            voisikon tuo syttyminen olla helpompaa kunnon polttimoilla? hyllyssä olisi kyllä philipsin 4300k kalliit polttimot kun umpioiden mukana tulivat, mutta paikallaan on halvat 6000k väriset kun tuo sinertävä valo tuntuu mukavemmalta silmille.

                            Comment

                            • Esal
                              Bimmer Enthusiast
                              • Mar 2009
                              • 1344
                              • Lempäälä

                              Originally posted by Jozpen View Post
                              jonkun aikaa ollut nyt sitten depon umpiot ja hellan ballastit paikallaan. muuten toimii hienosti mutta kylmänä ei tahdo aina kummatkin syttyä. eli aamulla kun n.10 asteen lämmössä starttailee auton niin usein oikeanpuoleinen xenon jää syttymättä ja polttimon varoitus valo syttyy. valo katkaisijasta hetkeksi pois päältä ja takaisin ja taas syttyy kummatkin. kaipa täytyy alkaa opetella laittamaan automaatti valot aina pois päältä käynnistyksen ajaksi se kun taitaa auttaa kyseiseen vaivaan. ellei parempia neuvoja ole?
                              voisikon tuo syttyminen olla helpompaa kunnon polttimoilla? hyllyssä olisi kyllä philipsin 4300k kalliit polttimot kun umpioiden mukana tulivat, mutta paikallaan on halvat 6000k väriset kun tuo sinertävä valo tuntuu mukavemmalta silmille.
                              Viimeisessä lauseessa vastasitkin itsellesi missä ongelma on. Minulla oli ed. autossa Hella Comet 200 Xenon lisäpitkät juuri 4300k polttimoilla, ballastikin varmaan samat. Ei syttynyt ekalla kertaa sen jälkeen kun vaihdoin 6000k ds2 polttimot.
                              *** E53 X5 3.0d 2005 ***

                              Comment

                              • EPDM
                                Bimmer Enthusiast
                                • Nov 2005
                                • 4623
                                • Lahti.

                                Se on osiittainenn syy. Varmasti syttyisi jos olis tarpeeksi käynistysvirtaa akusta saatavina tai orkis halogeenijohtosarja alkaa olla aika "rapea".

                                Toinen syy toki on että halvemmissa xenonpolttimoissa tingitään xenon kaasumäärässä siinä poltin pillerissä. Sitä kompensoidaan nostamalla kaasun ilma painetta että se syttyisi helpommin. Paine ( noin 7-8baria, vrt 3-4 bar laatupoltimoissa) toki häviää pikku hiljaa ja sytyttyminen tulee vaikeammaksi.

                                Myös ballasteissa on eroja. Laatusarjoissa kylmä ( mikä lienee tarkaileen tarkoittaa) vaatii noin 4-5A ja halvemmissa noin 6-7A. Kun ne ovat lämpeneet niin sytytys vaatii vaan non 2-3A.
                                Viviendo en Lahiti
                                BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
                                Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
                                Vw Corrado vr6

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎