Originally posted by Ivl
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Ongelma jälki-asennu xenoneiden kanssa e39!
Collapse
X
-
Xenon
Nyt on Xenon-setti asennettu ja toistaiseksi toimii muuten, mutta aina päälle laitettaessa jos auto on valottomana vähän aikaa(10min) valot välähtää kirkkaasti ja sitten hitaasti kirkastuu. En tiedä kuuluuko asiaan, kun kokemuksia ei muista Xenoneista ole.
Tuntuu oudolta, kun pihalta lähtiessä valot kirkastuu vasta kun peruuttaa autoa katoksesta.
Kyseessä joku ns, merkitön 35w setti slim-ballasteilla ja häiriönpoistajilla, tosin mitään muuta vikaa ei ole.
-Jukka-
Bmw 528-97Bmw X5 2011
Vw caddy 2019
Comment
-
-
Originally posted by Ivl View PostNyt on Xenon-setti asennettu ja toistaiseksi toimii muuten, mutta aina päälle laitettaessa jos auto on valottomana vähän aikaa(10min) valot välähtää kirkkaasti ja sitten hitaasti kirkastuu. En tiedä kuuluuko asiaan, kun kokemuksia ei muista Xenoneista ole.
Tuntuu oudolta, kun pihalta lähtiessä valot kirkastuu vasta kun peruuttaa autoa katoksesta.
Kyseessä joku ns, merkitön 35w setti slim-ballasteilla ja häiriönpoistajilla, tosin mitään muuta vikaa ei ole.
-Jukka-
Bmw 528-97
Ihan normaalia toimintaa. "Kaikki" xenonit ensin välähtävät (myös originaalit) ja sen jälkeen kirkastuvat.Bmw e61 535 d touring M-sport 11/2004 "TÄYSITEHOINEN"
Ja autoa janottaa alla näkyvään tapaan...
http://tankkaus.com/cars/public_grap...33/2016/2015/3
e39 -530d touring 11/1999
ex:Bmw e21 320 6 syl "kaasari" 1979
Automaattivaihteiston huuhteluöljynvaihto
Comment
-
-
Originally posted by casino View PostIhan normaalia toimintaa. "Kaikki" xenonit ensin välähtävät (myös originaalit) ja sen jälkeen kirkastuvat.Viviendo en Lahiti
BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
Vw Corrado vr6
Comment
-
-
vieläkös näitä sammumis ym. ongelmia esiintyy 530d:ssä? pitäisi tilailla itselle uudet umpiot ja mietin että tilaanko depon halogeenit vai xenonit. hellan ballasteja ei nyt näytä olevan tarjolla sopuhintaan joten jälkiasennus sarja täytynee hommata umpioiden kaveriksi. ei vaan viittis ostaa xenon umpioita jollei ole täysin varmaa että ne saa toimimaan moitteettomasti tossa -98 dieselissä. sitten tulee vielä ongelmaksi lampun pesurit katsastukseen. onko alkuperäset lampun pesurit omalla säiliöllään eli löytääkö sellaisia purkaamoilta?
Comment
-
-
Itse taistelin viime talvena saman ongelman kanssa. Lyhyillä oli AMP 35W xenonsarja ja pitkillä joku missä ei ollu ees tarrjoa ballastin päällä 50W sarja.
Lyhyet teki kerran sen, että sytytti sisävalot ja hätävilkut, ku laitoin auton käyntiin. Samalla sekos keskuslukko. Laitoin konkat johtojen väliin ja se poistu sillä.
Pitkät teki lähes joka kerta "kylmäkäynnistyksellä" saman tempun. Ensin kokeilin sinne konkkia -> ei auttanu. Sitten relesarja -> ei auttanu. Sitten relesarja vastuksilla ->ei auttanu. Sitten Relesarja vastuksilla ja konkilla -> ei auttanu. Lopulta aloin kokeilemaan ballasteja ristiin kummalleki puolille pitkiin ja lyhysten kasn ristiin, kunnes sain vian paikallistettua toiseen pitkien ballastiin. Sen kun sain takuuseen uuden, niin sen jalkeen ei ole ollut kertaakaan ongelmia, vaikka valojen syöttövirta on suoraan pitkien pistokkeesta ilman mitään kikkailuja välissä. Eli jos vikaa on, niin kannattaa selvittää onko vain toinen ballasti viallinen tai kummatkin ja takuuseen uudet.
Vielä tosta automaattisesta valojen korkeussäädöstä... Kannattaa laittaa alkuperäset xenonumpiot ja alkuperäset valojen pesurinsuuttimet puskuriin ja hankkia peitelätkä valojen korkeudensäätörullan tilalle. Näin olen jo kaksi vuotta katsastanut auton
Comment
-
-
tein kaupat hellan ballasteista niin ei pitäisi ainakaan tulla ongelmia. eihän nuo ilmaisia ole, mutta jos vaikka syksyn pimeillä sitten näkisi. automaattista korkeuden säätöähän ei tarvi mun käsittääkseni olla ainakaan vielä -98 e39 korisessa joten ei hätää sen suhteen
pesurisuuttimet pitäisi metsästää purkaamolta ja kaipa sen säiliönkin voisi vaihtaa 3 pumppuseen jos vaan sellanen käteen jää jostain. tai katson autonromuistani jonkun pumpun ja teen säiliön erikseen ajovaloille. katsastus pitäisi hoitaa xenoneilla kun alkuperäsestä valosta on korkeuden säätö poikki ja valo näyttää 5m päähän. depon umpiot ostin edelliseen octaviaan ja siinä ainakin oli ihan hyvät joten eiköhän sellaset ebaysta bemariinkin tuu hankittua. xenon hyväksynnällä olevat d2s siis.
Comment
-
-
[QUOTE=Jozpen;2083712]tein kaupat hellan ballasteista niin ei pitäisi ainakaan tulla ongelmia. eihän nuo ilmaisia ole, mutta jos vaikka syksyn pimeillä sitten näkisi. automaattista korkeuden säätöähän ei tarvi mun käsittääkseni olla ainakaan vielä -98 e39 korisessa joten ei hätää sen suhteen
pesurisuuttimet pitäisi metsästää purkaamolta ja kaipa sen säiliönkin voisi vaihtaa 3 pumppuseen jos vaan sellanen käteen jää jostain. tai katson autonromuistani jonkun pumpun ja teen säiliön erikseen ajovaloille. katsastus pitäisi hoitaa xenoneilla kun alkuperäsestä valosta on korkeuden säätö poikki ja valo näyttää 5m päähän. depon umpiot ostin edelliseen octaviaan ja siinä ainakin oli ihan hyvät joten eiköhän sellaset ebaysta bemariinkin tuu hankittua. xenon hyväksynnällä olevat d2s siis.[/QUOTE
Jos sulla on yhtä karvalakki, ku mulla ettei oo tuulilasin tehopesua, niin romikselta saa parilla kolmella kympillä niitä tehopesusäiliöitä pumppuineen. Se olis ihan pätevä valopesureille. En tosin tiedä riittääkö pumpussa paine, ku se ajovalopesurin pumppu on huomattavasti jykevämpi ku lasinpesurin pumppu.
Comment
-
-
Originally posted by Samppae39 View PostJos sulla on yhtä karvalakki, ku mulla ettei oo tuulilasin tehopesua, niin romikselta saa parilla kolmella kympillä niitä tehopesusäiliöitä pumppuineen. Se olis ihan pätevä valopesureille. En tosin tiedä riittääkö pumpussa paine, ku se ajovalopesurin pumppu on huomattavasti jykevämpi ku lasinpesurin pumppu.
Comment
-
-
Originally posted by Jozpen View Postai mä luulin että ne kolmella pumpulla olevat on just valopesuri + tuulilasi+ takalasi... eli onko valoille kuitenkin oma säiliönsä ja noi 3 pumppuset on vaan joku tehopesu tuulilasille + takalasi?
Comment
-
-
jonkun aikaa ollut nyt sitten depon umpiot ja hellan ballastit paikallaan. muuten toimii hienosti mutta kylmänä ei tahdo aina kummatkin syttyä. eli aamulla kun n.10 asteen lämmössä starttailee auton niin usein oikeanpuoleinen xenon jää syttymättä ja polttimon varoitus valo syttyy. valo katkaisijasta hetkeksi pois päältä ja takaisin ja taas syttyy kummatkin. kaipa täytyy alkaa opetella laittamaan automaatti valot aina pois päältä käynnistyksen ajaksi se kun taitaa auttaa kyseiseen vaivaan. ellei parempia neuvoja ole?
voisikon tuo syttyminen olla helpompaa kunnon polttimoilla? hyllyssä olisi kyllä philipsin 4300k kalliit polttimot kun umpioiden mukana tulivat, mutta paikallaan on halvat 6000k väriset kun tuo sinertävä valo tuntuu mukavemmalta silmille.
Comment
-
-
Originally posted by Jozpen View Postjonkun aikaa ollut nyt sitten depon umpiot ja hellan ballastit paikallaan. muuten toimii hienosti mutta kylmänä ei tahdo aina kummatkin syttyä. eli aamulla kun n.10 asteen lämmössä starttailee auton niin usein oikeanpuoleinen xenon jää syttymättä ja polttimon varoitus valo syttyy. valo katkaisijasta hetkeksi pois päältä ja takaisin ja taas syttyy kummatkin. kaipa täytyy alkaa opetella laittamaan automaatti valot aina pois päältä käynnistyksen ajaksi se kun taitaa auttaa kyseiseen vaivaan. ellei parempia neuvoja ole?
voisikon tuo syttyminen olla helpompaa kunnon polttimoilla? hyllyssä olisi kyllä philipsin 4300k kalliit polttimot kun umpioiden mukana tulivat, mutta paikallaan on halvat 6000k väriset kun tuo sinertävä valo tuntuu mukavemmalta silmille.*** E53 X5 3.0d 2005 ***
Comment
-
-
Se on osiittainenn syy. Varmasti syttyisi jos olis tarpeeksi käynistysvirtaa akusta saatavina tai orkis halogeenijohtosarja alkaa olla aika "rapea".
Toinen syy toki on että halvemmissa xenonpolttimoissa tingitään xenon kaasumäärässä siinä poltin pillerissä. Sitä kompensoidaan nostamalla kaasun ilma painetta että se syttyisi helpommin. Paine ( noin 7-8baria, vrt 3-4 bar laatupoltimoissa) toki häviää pikku hiljaa ja sytyttyminen tulee vaikeammaksi.
Myös ballasteissa on eroja. Laatusarjoissa kylmä ( mikä lienee tarkaileen tarkoittaa) vaatii noin 4-5A ja halvemmissa noin 6-7A. Kun ne ovat lämpeneet niin sytytys vaatii vaan non 2-3A.Viviendo en Lahiti
BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
Vw Corrado vr6
Comment
-
Comment