Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 Vanne- ja rengasfit -topic

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Rale
    BTCF Member
    • Jul 2005
    • 1482
    • Porvoo

    Originally posted by aapo609 View Post
    näin vähän itsekin arvelin ettei ihan ongelmitta mene.. mutta vaihtoehto 2 onkin sitten sorvaista levikepaloista siivua pois, minkähänlaisella et:llä esim. takavanne mahtuisi noilla spekseillä pyörimään vapaasti, ja etuvannettakin ois siis saatava sisempään, mutta mitkä vois olla passelit offsetit, jotta mahtuis nippa nappa..?
    Juu eli eteen varmaan se 20mm levike. Ja taakse katsoin äsken väärin (etuvanteen vertaus) eli se menee varmaan heittämällä hyvällä pokkauksella. Tosin tuosta 245/45 kumista en osaa sanoa tuon madalluksen kanssa.

    Comment

    • aapo609
      Newbiemmer
      • Jul 2011
      • 24
      • porvoo

      Originally posted by Rale View Post
      Juu eli eteen varmaan se 20mm levike. Ja taakse katsoin äsken väärin (etuvanteen vertaus) eli se menee varmaan heittämällä hyvällä pokkauksella. Tosin tuosta 245/45 kumista en osaa sanoa tuon madalluksen kanssa.
      ok, täytyypä käydä tuttua sorvaria nykimässä hihasta josko sipasis paloista sen 5,4mm vähintään poes jolloin et olis 0 ja ihmetellä sitten keväällä kaarien pokkauksia

      Comment

      • Laku
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2007
        • 17534
        • Turku

        Originally posted by aapo609 View Post
        ok, täytyypä käydä tuttua sorvaria nykimässä hihasta josko sipasis paloista sen 5,4mm vähintään poes jolloin et olis 0 ja ihmetellä sitten keväällä kaarien pokkauksia
        Tai sitten vaan ostaa oikeanpaksuiset spacerit?
        Näillä mennään:
        - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
        - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
        - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
        - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


        Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

        Comment

        • bemu2000
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2003
          • 17799
          • Jämsä

          Originally posted by Laku View Post
          Tai sitten vaan ostaa oikeanpaksuiset spacerit?

          Eli ei spacereita ollenkaan. Ensinnäkin ne 245/45-17 kumit on aivan järkyttävät munkit 8x17" vanteilla. Toisekseen tuo setti ei mahdu pyörimään vakiokaarissa raapimatta edes 10mm spacereilla. Jos nyt tuon sarjan haluaa välttämättä laittaa, niin taakse 10mm palat ja tarvittaessa kaarille hiukan mankelia. 15mm paloilla saa näyttää mankelia jo reilummin.
          TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
          Vanteet edullisesti
          Nostureita ja rengaskoneita

          Comment

          • Rale
            BTCF Member
            • Jul 2005
            • 1482
            • Porvoo

            tältä näyttää

            Tässä on edestä 9" vanne et9 235/45 kumilla. H&R madallus -35mm.
            Jos sä laitat sinne eteen sen 20mm spacerin niin siihen jää 4mm enemmän tilaa lokasuojaan. Voin vannoa että mulla ei raapinut yhtään mihinkään tolla kombinaatiolla.

            Löytyi vielä tuolta takaakin kuva eli, 10,5" vanne et4 255/40 kumi venytetty vanteelle, madallusta en muista tuossa kuvaksen yhteydessä olisko 15mm. Kaaria on pokattu se ~15-18mm, Eli tuolla yhdistelmällä kulutuspinta on vielä lokarien sisäpuolella kun päältä katsoo. Vannehan tulee itsessään toki ulos mutta ei se missään tapauksessa pääse kaariin kiinni.
            Last edited by Rale; 24-10-2012, 08:28.

            Comment

            • bemu2000
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2003
              • 17799
              • Jämsä

              Originally posted by Rale View Post
              Tässä on edestä 9" vanne et9 235/45 kumilla. H&R madallus -35mm.
              Jos sä laitat sinne eteen sen 20mm spacerin niin siihen jää 4mm enemmän tilaa lokasuojaan. Voin vannoa että mulla ei raapinut yhtään mihinkään tolla kombinaatiolla.
              Väärin. 245/45-17 ja ET0 on hieman eri yhdistelmä kuin tuo sinun. Tässä tapauksessa tuolla vanteen leveydellä ei ole merkitystä.
              TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
              Vanteet edullisesti
              Nostureita ja rengaskoneita

              Comment

              • Rale
                BTCF Member
                • Jul 2005
                • 1482
                • Porvoo

                Originally posted by bemu2000 View Post
                Väärin. 245/45-17 ja ET0 on hieman eri yhdistelmä kuin tuo sinun. Tässä tapauksessa tuolla vanteen leveydellä ei ole merkitystä.
                Toki, tuo kumi on 10mm leveämpi ja korkeutta 9mm (säde kasvaa siis 4,5mm)

                Tuhon kumi vanne yhdistelmään muuten kantaa ottamatta.

                Comment

                • aapo609
                  Newbiemmer
                  • Jul 2011
                  • 24
                  • porvoo

                  vannetukun rengaslaslurilla olen nyt noita eri rengaskokojen ympärysmittaa ja halkaisijaa tutkinut ja tosiaan vanteet on ne kaksi osaiset bbs rc:t joista nyt kehät kiillotettu, keskikupit maalautettu, pultit maalattu sekä uudet bmw:n tarrat joten original hengessä mennään ens kesällä eteenpäin pullakumien kera

                  viime kesänä oli kumeina 225/50/17 ja tilaa oli vaikka muille jakaa, ja rengaslaskurin mukaan sen setupin ja tämän tulevan ero ympärysmitassa 1.8mm ens kesän rengaskoon eduksi. halkaisijassa vastaava ero 5mm 245:sten hyväksi

                  palat tuli tänään postiin ja ovat kyllä jämptin oloiset mutta ei niistä saa sorvilla mitään pois kun ovat mallia pultattavat.

                  joka tapauksessa näillä mennään ensi kesänä ja voin tänne palstallekin keväällä muutaman kuvan riipaista että minkälaiset niistä sitten tuli niin pääsee lisää mutustelemaan istuvuudella
                  .aapo

                  Comment

                  • bemu2000
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2003
                    • 17799
                    • Jämsä

                    Originally posted by aapo609 View Post
                    vannetukun rengaslaslurilla olen nyt noita eri rengaskokojen ympärysmittaa ja halkaisijaa tutkinut ja tosiaan vanteet on ne kaksi osaiset bbs rc:t joista nyt kehät kiillotettu, keskikupit maalautettu, pultit maalattu sekä uudet bmw:n tarrat joten original hengessä mennään ens kesällä eteenpäin pullakumien kera

                    viime kesänä oli kumeina 225/50/17 ja tilaa oli vaikka muille jakaa, ja rengaslaskurin mukaan sen setupin ja tämän tulevan ero ympärysmitassa 1.8mm ens kesän rengaskoon eduksi. halkaisijassa vastaava ero 5mm 245:sten hyväksi

                    palat tuli tänään postiin ja ovat kyllä jämptin oloiset mutta ei niistä saa sorvilla mitään pois kun ovat mallia pultattavat.

                    joka tapauksessa näillä mennään ensi kesänä ja voin tänne palstallekin keväällä muutaman kuvan riipaista että minkälaiset niistä sitten tuli niin pääsee lisää mutustelemaan istuvuudella
                    .aapo
                    tuleeko ne palat pelkästään taakse? Jos kaaria ei ole mankeloitu, niin tulee raapimaan kaariin niin paljon, että käytännössä mahdotonta ajaa ja muutenkin tulee naurettavan näköinen. Suosittelen vaihtamaan ne 10mm palat jo heti alkuun, niin ei tarvi opetella kantapään kautta.
                    Last edited by bemu2000; 29-12-2011, 20:32.
                    TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                    Vanteet edullisesti
                    Nostureita ja rengaskoneita

                    Comment

                    • aapo609
                      Newbiemmer
                      • Jul 2011
                      • 24
                      • porvoo

                      Originally posted by bemu2000 View Post
                      tuleeko ne palat pelkästään taakse? Jos kaaria ei ole mankeloitu, niin tulee raapimaan kaariin niin paljon, että käytännössä mahdotonta ajaa ja muutenkin tulee naurettavan näköinen. Suosittelen vaihtamaan ne 10mm palat.
                      eteen ja taakse olis tarkoitus laittaa, ja kaaria toki mankeloidaan tarpeen vaatiessa

                      Comment

                      • bemu2000
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2003
                        • 17799
                        • Jämsä

                        Originally posted by aapo609 View Post
                        eteen ja taakse olis tarkoitus laittaa, ja kaaria toki mankeloidaan tarpeen vaatiessa
                        suurella todennäköisyydellä ottaa kiinni myös sisälokareihin kääntäessä. Takaa saa kaaret tehdä lähes sirpiksi. Herää kysymys, onko mitään järkeä? Saat noista paloista hyvän hinnan, niin eikö kanneta hommata paremmin sopiva setti tilalle?
                        TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                        Vanteet edullisesti
                        Nostureita ja rengaskoneita

                        Comment

                        • aapo609
                          Newbiemmer
                          • Jul 2011
                          • 24
                          • porvoo

                          Originally posted by bemu2000 View Post
                          suurella todennäköisyydellä ottaa kiinni myös sisälokareihin kääntäessä. Takaa saa kaaret tehdä lähes sirpiksi. Herää kysymys, onko mitään järkeä? Saat noista paloista hyvän hinnan, niin eikö kanneta hommata paremmin sopiva setti tilalle?
                          niin.. oikeassa olet.. no kesään on vielä vähän aikaa niin täytyy harkita sitäkin että hommais kapeammat lätyt.

                          Comment

                          • rakkuj
                            Bimmer Fanatic
                            • Aug 2011
                            • 306
                            • Turun seutu

                            siirretty
                            Last edited by rakkuj; 02-01-2012, 12:42. Reason: siirretty oikeampaan osastoon
                            G31 520xd
                            F39

                            Comment

                            • Wiljami
                              Newbiemmer
                              • Feb 2008
                              • 27
                              • Lapua

                              Onko kenelläkään kokemusta toimiiko 245/40/18 rengaskoko vm.-02 e39 530iA touringissa?
                              Meneeko tuolla rengaskoolla vaihteisto sekaisin ja jättää turbiinin lukitsematta?

                              Miatan sivuilla rengaslaskuri näyttäisi tuon em. koon 0,1% suuremmaksi kuin ohjekirjassakin mainitun 225/55/16 vaihtoehdon.
                              Olisi tarjolla edullisesti uudet Continental WinterViking 2 nastarenkaat, kannattaneeko noita edes harkita?

                              Comment

                              • Pmak
                                Bimmer Rookie
                                • Nov 2006
                                • 178
                                • Lahti

                                Tämä nyt on varmaan monelle helppo ja nopee, mutta varmistetaan vielä.

                                Eli pikkusen madallettu e39 kyseessä, niin eikös 235/50-17 mene täysin ongelmitta?

                                Kiitos.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎