Originally posted by aapo609
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 Vanne- ja rengasfit -topic
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by Rale View PostJuu eli eteen varmaan se 20mm levike. Ja taakse katsoin äsken väärin (etuvanteen vertaus) eli se menee varmaan heittämällä hyvällä pokkauksella. Tosin tuosta 245/45 kumista en osaa sanoa tuon madalluksen kanssa.
Comment
-
-
Originally posted by aapo609 View Postok, täytyypä käydä tuttua sorvaria nykimässä hihasta josko sipasis paloista sen 5,4mm vähintään poes jolloin et olis 0 ja ihmetellä sitten keväällä kaarien pokkauksiaNäillä mennään:
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
-
Originally posted by Laku View PostTai sitten vaan ostaa oikeanpaksuiset spacerit?
Eli ei spacereita ollenkaan. Ensinnäkin ne 245/45-17 kumit on aivan järkyttävät munkit 8x17" vanteilla. Toisekseen tuo setti ei mahdu pyörimään vakiokaarissa raapimatta edes 10mm spacereilla. Jos nyt tuon sarjan haluaa välttämättä laittaa, niin taakse 10mm palat ja tarvittaessa kaarille hiukan mankelia. 15mm paloilla saa näyttää mankelia jo reilummin.
Comment
-
-
tältä näyttää
Tässä on edestä 9" vanne et9 235/45 kumilla. H&R madallus -35mm.
Jos sä laitat sinne eteen sen 20mm spacerin niin siihen jää 4mm enemmän tilaa lokasuojaan. Voin vannoa että mulla ei raapinut yhtään mihinkään tolla kombinaatiolla.
Löytyi vielä tuolta takaakin kuva eli, 10,5" vanne et4 255/40 kumi venytetty vanteelle, madallusta en muista tuossa kuvaksen yhteydessä olisko 15mm. Kaaria on pokattu se ~15-18mm, Eli tuolla yhdistelmällä kulutuspinta on vielä lokarien sisäpuolella kun päältä katsoo. Vannehan tulee itsessään toki ulos mutta ei se missään tapauksessa pääse kaariin kiinni.Last edited by Rale; 24-10-2012, 08:28.
Comment
-
-
Originally posted by Rale View PostTässä on edestä 9" vanne et9 235/45 kumilla. H&R madallus -35mm.
Jos sä laitat sinne eteen sen 20mm spacerin niin siihen jää 4mm enemmän tilaa lokasuojaan. Voin vannoa että mulla ei raapinut yhtään mihinkään tolla kombinaatiolla.
Comment
-
-
Originally posted by bemu2000 View PostVäärin. 245/45-17 ja ET0 on hieman eri yhdistelmä kuin tuo sinun. Tässä tapauksessa tuolla vanteen leveydellä ei ole merkitystä.
Tuhon kumi vanne yhdistelmään muuten kantaa ottamatta.
Comment
-
-
vannetukun rengaslaslurilla olen nyt noita eri rengaskokojen ympärysmittaa ja halkaisijaa tutkinut ja tosiaan vanteet on ne kaksi osaiset bbs rc:t joista nyt kehät kiillotettu, keskikupit maalautettu, pultit maalattu sekä uudet bmw:n tarrat joten original hengessä mennään ens kesällä eteenpäin pullakumien kera
viime kesänä oli kumeina 225/50/17 ja tilaa oli vaikka muille jakaa, ja rengaslaskurin mukaan sen setupin ja tämän tulevan ero ympärysmitassa 1.8mm ens kesän rengaskoon eduksi. halkaisijassa vastaava ero 5mm 245:sten hyväksi
palat tuli tänään postiin ja ovat kyllä jämptin oloiset mutta ei niistä saa sorvilla mitään pois kun ovat mallia pultattavat.
joka tapauksessa näillä mennään ensi kesänä ja voin tänne palstallekin keväällä muutaman kuvan riipaista että minkälaiset niistä sitten tuli niin pääsee lisää mutustelemaan istuvuudella
.aapo
Comment
-
-
Originally posted by aapo609 View Postvannetukun rengaslaslurilla olen nyt noita eri rengaskokojen ympärysmittaa ja halkaisijaa tutkinut ja tosiaan vanteet on ne kaksi osaiset bbs rc:t joista nyt kehät kiillotettu, keskikupit maalautettu, pultit maalattu sekä uudet bmw:n tarrat joten original hengessä mennään ens kesällä eteenpäin pullakumien kera
viime kesänä oli kumeina 225/50/17 ja tilaa oli vaikka muille jakaa, ja rengaslaskurin mukaan sen setupin ja tämän tulevan ero ympärysmitassa 1.8mm ens kesän rengaskoon eduksi. halkaisijassa vastaava ero 5mm 245:sten hyväksi
palat tuli tänään postiin ja ovat kyllä jämptin oloiset mutta ei niistä saa sorvilla mitään pois kun ovat mallia pultattavat.
joka tapauksessa näillä mennään ensi kesänä ja voin tänne palstallekin keväällä muutaman kuvan riipaista että minkälaiset niistä sitten tuli niin pääsee lisää mutustelemaan istuvuudella
.aapoLast edited by bemu2000; 29-12-2011, 20:32.
Comment
-
-
Originally posted by bemu2000 View Posttuleeko ne palat pelkästään taakse? Jos kaaria ei ole mankeloitu, niin tulee raapimaan kaariin niin paljon, että käytännössä mahdotonta ajaa ja muutenkin tulee naurettavan näköinen. Suosittelen vaihtamaan ne 10mm palat.
Comment
-
-
Originally posted by aapo609 View Posteteen ja taakse olis tarkoitus laittaa, ja kaaria toki mankeloidaan tarpeen vaatiessa
Comment
-
-
Originally posted by bemu2000 View Postsuurella todennäköisyydellä ottaa kiinni myös sisälokareihin kääntäessä. Takaa saa kaaret tehdä lähes sirpiksi. Herää kysymys, onko mitään järkeä? Saat noista paloista hyvän hinnan, niin eikö kanneta hommata paremmin sopiva setti tilalle?
Comment
-
-
Onko kenelläkään kokemusta toimiiko 245/40/18 rengaskoko vm.-02 e39 530iA touringissa?
Meneeko tuolla rengaskoolla vaihteisto sekaisin ja jättää turbiinin lukitsematta?
Miatan sivuilla rengaslaskuri näyttäisi tuon em. koon 0,1% suuremmaksi kuin ohjekirjassakin mainitun 225/55/16 vaihtoehdon.
Olisi tarjolla edullisesti uudet Continental WinterViking 2 nastarenkaat, kannattaneeko noita edes harkita?
Comment
-
Comment