Kyseessä oli Kumho KH31 koossa 185/60R15 joten eipä tuollaiset testitulokset paljoa lämmitä eri mallin 17" valinnassa.
Mutta testejä tai ei, KU-31 on hyvä valinta.
Joo mietin jo että pitäiskö tarkentaa sanomisia mutta niinkun sanoin jotain suuntaa noista testeistä kyllä näkee, enkä lue noita kuin piru raamattua. Kuulopuheet ja keskustelut tälläkin foorumilla ovat vain vahvistaneet niitä tuloksia mitä tuossa testissä on saatu. Eli kaikenkaikkiaan pitäis olla hyvät kumit ja varsinkin hintaansa nähden...
Osaisiko joku (asiaa kokeillut) kertoa kummat kannattaisi ostaa 17" vai 18" vanteet? 8,5" leveät vanteet ja 235 leveät renkaat tulisi mutta tuo koko vielä mietityttää. Lähinnä siis melu/mukavuus ja toisaalta ajettavuus. Nyt alla on 16" vanteet, muuttuuko auto täryjyräksi jolla saa pelätä jokaista kuoppaa 18" vanteilla?
Osaisiko joku (asiaa kokeillut) kertoa kummat kannattaisi ostaa 17" vai 18" vanteet? 8,5" leveät vanteet ja 235 leveät renkaat tulisi mutta tuo koko vielä mietityttää. Lähinnä siis melu/mukavuus ja toisaalta ajettavuus. Nyt alla on 16" vanteet, muuttuuko auto täryjyräksi jolla saa pelätä jokaista kuoppaa 18" vanteilla?
Ei ole millään muotoa täryjyrä tuo oma touringi. Täysin tyytyväinen kesärengastukseen.
Etu 8x18 235/40
Taka 9x18 245/40
Edit: Autoa ei siis ole myöskään madallettu eli sekään ei jäykistä menoa.
LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99 E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10 Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.
Ei ole millään muotoa täryjyrä tuo oma touringi. Täysin tyytyväinen kesärengastukseen.
Etu 8x18 235/40
Taka 9x18 245/40
Edit: Autoa ei siis ole myöskään madallettu eli sekään ei jäykistä menoa.
riippuu tosiaan niin paljon renkaista. joillain 16" renkailla voi olla pahempi "täryjyrä" kuin pehmeillä 18" kumeilla, mutta jos molemmat otetaan samoilla kumeilla, niin tottahan se aavistuksen kovemmaksi aina muuttuu, kun kumi madaltuu. 17" ja 18" välillä ero on kyllä vielä todella pieni. E39 on sen verran iso auto, että kyllähän se 17" vähän talvirengas koolta näyttää siellä alla
Osaisiko joku (asiaa kokeillut) kertoa kummat kannattaisi ostaa 17" vai 18" vanteet? 8,5" leveät vanteet ja 235 leveät renkaat tulisi mutta tuo koko vielä mietityttää. Lähinnä siis melu/mukavuus ja toisaalta ajettavuus. Nyt alla on 16" vanteet, muuttuuko auto täryjyräksi jolla saa pelätä jokaista kuoppaa 18" vanteilla?
Jos ei ole madallettu niin 17" ja jotkut fiksut OEM vanteet. Style 32 / 66 esimerkiksi. Sigun Ex 525i M-sport oli ajettavuudeltaan parhaimmillaan noilla 17":lla.
Ei ole millään muotoa täryjyrä tuo oma touringi. Täysin tyytyväinen kesärengastukseen.
Etu 8x18 235/40
Taka 9x18 245/40
Edit: Autoa ei siis ole myöskään madallettu eli sekään ei jäykistä menoa.
Eikä myöskään oma Touringi 9x19 235/35 + 10x19 275/30. Alustana M-sport. 17" on vähän mikkihiirivanne, menettelee madalluksen kanssa jonain orkkismallina. Jos 19" hirvittää niin yksi herkullinen vaihtoehto olisi 18" style 37.
Jos ei ole madallettu niin 17" ja jotkut fiksut OEM vanteet. Style 32 / 66 esimerkiksi.
18" tosiaan näyttäs järkevältä vasta madallettuna. Harmi vain kun noi useimmat OEM:it on niin painavia, mikä lie kevein niistä (Style 37 M Parallel lienee 18" koossa keveimpiä?).
Hiukka OT, mutta http://www.evasivemotorsports.com/Me...y_Code=TE37-SL löytys melko kevyttä 18" vannetta, paino kai ois jotain 8 kg etuvanteelle ja 8,5 kg takavanteelle, mutta ulkonäkö on sitten mitä on, mutta eipä istu hintakaan mun budjettiin yhtään paremmin.
Jos ei ole madallettu niin 17" ja jotkut fiksut OEM vanteet. Style 32 / 66 esimerkiksi. Sigun Ex 525i M-sport oli ajettavuudeltaan parhaimmillaan noilla 17":lla.
Ei ole madallettu mutta samallahan tuon madaltaa jos/kun mopo karkaa ja viimeinkin ostan isommat vanteet... Eli jos laittaisi H&R 40/15 madallusjouset ja vanteiksi Rondell 58. 18" kokoisena, koska 17" tosiaan on hiukan pienen näköinen.
Vanteen leveyden suhteen näyttää olevan erilaisia mielipiteitä, monien (lähinnä jenkkien) mielestä ajettavuus ei ole yhtä hyvä jos takana on leveämmät vanteet/renkaat (auto aliohjautuu). Oli miten oli, niin Rondell 58 10" leveänä on mielestäni ruman näköinen koska huulta alkaa olla jo liikaa. Eli pitäisi valita muut vanteet jos taakse haluaisi leveämmät vanteet.
Miksi Rondell kun hienojakin vanteita on saatavilla? Ja ei se aliohjautuvuus normaalissa ajossa tunnu jos takana on leveämpi vanne(ja oletettavasti myös rengas).
Miten on, joutuukohan pyöränkulmiin koskemaan kun tällähetkellä 225/60 15" kumit alla joka nurkassa. Ja kun nyt on tulossa lähipäivinä alle ne Rondellin 58:t, eli 8,5 x 17 ja 10 x 17 ja kumit: 235/45 ja 255/40.
mitä vaan muuta eihän tuo rondellikaan periaatteessa paha ole, mutta jotenkin ainakin mun mielstä se sopii paremmin vanhempiin malleihin, esim. E34 ja E32 ym.
Comment