Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 M5 ostamassa

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Antti O
    Bimmer Enthusiast
    • May 2005
    • 6938
    • N/A

    edit : ei mitään

    Comment

    • peter
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2003
      • 316
      • xy

      Originally posted by Marko.K View Post
      Juu ihan hyviä -99vm. karvan yli satkun ajettuja näyttää irroneen veroineen kuluineen sinne 19k€ hintoihin :think Missä muuten tuota Alpha N:ää myydään?
      Nimimerkki VantaaM5 hoitaa!

      Comment

      • mailman
        BTCF Member
        • Jul 2003
        • 8003
        • Vantaa

        Originally posted by peter View Post
        Nimimerkki VantaaM5 hoitaa!
        Ja hänelle _privaviestit_ lontooksi tai saksaksi.
        Ei ruotsia, ei norjaa, ei suomea, ei venäjää.
        G01 ///M40i '19
        F48 xDrive20i ///M-Sport '18
        E39 ///M5 '00

        Comment

        • van_gils
          Bimmer Rookie
          • Jan 2011
          • 117
          • keski-suomi

          En ole myymässä koko omaisuuttani vaan yhden moottoripyörän siitä, eli elä hätäile Juu siis täytyy katsoa olisko jotain muuta mukavaa tarjolla ihan perusmalleista?! Vaikka joku avo tms tms... Mutta kun vielä en tiedä bemareista oikein mitään kun tämä on oikeastaa ensimmäinen mikä minulla on, jos yhtä 316i ei lasketa minkä omistin TODELLA kauan sitten! Yhtenä vaihtoehtona mietin myös MB SLK 230 Kompressoria..... Mut aika näyttää!

          Originally posted by k0rppi View Post
          ennen kun kerkeet koko omaisuuttas myömään niin mietippä muutaman kerran mitä oot tekemässä. ymmärrän kyllä jos ämmä himot on kovat ja saksasta saa halvalla, mutta oikeesti. myy omaisuutes tuommosen reeperihuoran takia ja mitä siitä kostut?

          noo eipä ole omat rahat kyseessä, mutta kuulostaa taas siltä halvimmalta vaihtoehdolta ja sitte kun sen laitat leimauskuntoon niin on menny toinen kymppi lisää.

          hieman on ehkä provoo, mutta joku järki kuitenkin ennen tuommosen ostoo.

          Comment

          • Macinaggio
            Bimmer Rookie
            • Jan 2010
            • 119
            • Espoo

            Originally posted by peter View Post
            ...(ajot pelkkää kaupunkia ja siellä menee sitä ajoainetta melko iloisesti.)...
            Ihan pakko ihmetellä miten urheiluautosta voi nauttia kaupunkiajossa. En ole mikään autourheilumies, mutta työkaverini ratkaisu pitää urheiluautoaan Berliinistä vuokratussa tallissa tuntuu ainoalta järkevältä tavalta käyttää nopeaa autoa laillisesti ja nauttia vauhdista silloin tällöin.

            Comment

            • mailman
              BTCF Member
              • Jul 2003
              • 8003
              • Vantaa

              Originally posted by Macinaggio View Post
              Ihan pakko ihmetellä miten urheiluautosta voi nauttia kaupunkiajossa. En ole mikään autourheilumies, mutta työkaverini ratkaisu pitää urheiluautoaan Berliinistä vuokratussa tallissa tuntuu ainoalta järkevältä tavalta käyttää nopeaa autoa laillisesti ja nauttia vauhdista silloin tällöin.
              Mistä kohti E39 M5 on urheiluauto?
              Perhekatiska tuo on, tai ehkä ennemmin "urheilullinen perheauto". Mut ei todellakaan urheiluauto
              G01 ///M40i '19
              F48 xDrive20i ///M-Sport '18
              E39 ///M5 '00

              Comment

              • Purni
                BTCF Member
                • May 2007
                • 915
                • Vantaa

                Originally posted by k0rppi View Post
                hieman on ehkä provoo, mutta joku järki kuitenkin ennen tuommosen ostoo.
                Järjellä ei ole mitään tekemistä kun tällaisen ostaa
                Kesämiina: E39 M5 S/C
                Talvimiina: E70 X5 530sd

                Comment

                • k0rppi
                  Bimmer Fanatic
                  • Jan 2008
                  • 784
                  • Varkaus

                  Originally posted by Purni View Post
                  Järjellä ei ole mitään tekemistä kun tällaisen ostaa
                  lähinnä tarkotin noita alle 10ke tähtivaihdokkeja mitä herra oli ostamassa.

                  Comment

                  • K2Ri
                    BTCF Member
                    • Oct 2007
                    • 1829
                    • London, UK & Germany

                    Jos ajot on pelkkää kaupunkiajoa, niin avoauto ehdottomasti! Ja onhan joku SLK huomattavasti pienempi/näppärämpi parkkeerauksiin jne, tosin tuollaiseen yhden ja puolen hengen autoon ei sitten juuri mitään mukaan mahdukaan.
                    sigpic
                    BMW: F31 320DA xDrive ///M-Sport '15 | E46 ///M3 Cabrio '01 | Cruise Bike

                    Comment

                    • peter
                      Bimmer Fanatic
                      • Jan 2003
                      • 316
                      • xy

                      Originally posted by Macinaggio View Post
                      Ihan pakko ihmetellä miten urheiluautosta voi nauttia kaupunkiajossa. En ole mikään autourheilumies, mutta työkaverini ratkaisu pitää urheiluautoaan Berliinistä vuokratussa tallissa tuntuu ainoalta järkevältä tavalta käyttää nopeaa autoa laillisesti ja nauttia vauhdista silloin tällöin.

                      Autollahan ajetaan siellä, missä milloinkin tarvii. Omat ajot nyt työn puolesta tapahtuu enimmäkseen kaupungissa, joten silloin ajetaan siellä. Suomessahan näitä baanoja on muutenkin niin paljon, että periaatteessa näitä ei tarvisi täällä edes myydä. Mutta täältä tähän.

                      Comment

                      • eskimo
                        Newbiemmer
                        • Sep 2010
                        • 19
                        • HKI/LTI

                        Morjesta vaan kaikille, kirjoitellaan nyt omat kokemukset myös kun näyttäisi olevan aiheellista.

                        Eli pohjustan hieman juttua sillä, että ennen M5 minulla oli tollanen 200SX, joka tuli rakennettua useampaan kertaan. Alusta, voimansiirto, moottori jne... Eli rahan käyttö autoon ei ollut mitenkään vieras juttu. Viime elokuussa tuli sitten vaihdettua nissani bemariin ja hommasin tuon M5:n ihan vain "käyttöautoksi". Kilsoja oli taulussa hankitahetkellä 179tkm ja nyt 188tkm. Vuosimalli on 1999 (syyskuu). Alunperin olin suunnitellut, että parannellaan sitä sitten kun on kaikki perusasiat kunnossa. Virityspotenttiaalia (suhteessa käytettyyn rahamäärään) tuossa koneessa ei ole nimeksikään.


                        Talvikäytössä:

                        M5 on vallan mainio. Ruostetta oli entuudestaan pohjassa (takapäässä) hieman ja ulkopinnoilla muutama täplä vakiopaikoissa, kuten munuaisten alla, takaovien syvennyksissä ja bensaluukun sisäpuolella. Tarkoitus on noi ruostekukkaset korjailla ja pohja laitta kuntoon tämän ekan talven jälkeen.

                        Asentelin lohkolämppärin ja hommasin kitkat vakio vanteille. Niillä pulkka kuljettaa minua ihan mainiosti, treeneihin, töihin ja takaisin sekä Lahti-Helsinki väliä. Plus tietty satunaiset muut ajot. Sisätilat ja moottori lämpiää nopeasti, oli auto sitten piuhanpäässä tai ei. Piuhanpäässä kun on ollut niin käynnistyksen jälkeen ehtii just raappaa ikkunat niin alkaa puhaltamaan jo lämmintä sisätiloihin.

                        Polttoainetta ei kulu mitenkään ihmeellisesti. 12-13 litraa keskikulutus normaalisti ja jos enempi sahaa Helsingin keskustassa niin se nousee 14 litran tuntumaan muutaman tankkausvälin ajaksi.

                        Ajotuntuma talviajossa esim. motarilla on huomattavasti parempi kuin meidän "perheen" kakkosautolla Toyota Yaris T-Sportilla. Ja muutenkin tuntuu joka tilanteessa (ajettaessa) turvallisemmalta ja paremmin hallittavalta, yllätys yllätys vaikkei Toyota huono ole. Liikkeellelähtö Nastarenkailla Toyotalla käy aavistuksen näppärämmin kuin M5:lla.


                        Ylläpito:

                        Kuten sanoin, olin tottunut korkeisiin ylläpitokuluihin, mutta tarvii silti sanoa M5 tuoneen tähänkin ihan uuden ulottuvuuden. Auton hankintahinta oli melkein 23k€. Tässä listaa mitä autoon on minun omistuksen aikana joko vaihdettu, hankittu tai mitä on tullut huollettua:

                        - Kitkarenkaat
                        - lohkolämppärisarja
                        - jarrupalat (EBC yellow stuff)
                        - jarrupalojen kulumisen tunnistin eteen
                        - jarrunesteen tason anturi
                        - öljykorkki
                        - painekotelon tiiviste
                        - ilmansuodattimet
                        - pari kappaletta CPS:ä
                        - kummatkin lambdat
                        - pa-pumppu
                        - pa-pumpun rele
                        - öljynsuodatin ja öljyt (muutamaan otteeseen)
                        - Vanokset huollettu
                        - jakopään remppa
                        - kiertokankien laakerit
                        - toissijaisen ilmapumpun poisto ja alphan-N ohjelma
                        - termari
                        - vesipumppu
                        - apulaitteiden hihnat
                        - pa-suodatin
                        - tiivisteitä, pultteja ja muuta pikkukrääsää

                        Jokainen, joka aiheeseen on yhtään tutustunut, varmaan ymmärtää, että ihan halpaa lystiä ei ole ollut. Vielä pitää huomioida se, että kun hankin M5:n niin oletin ettei isompia remppoja tarvitse tehdä ja luovuin hallipaikastani. Siispä osa remonteista on ns. ulkoistettu VantaaM5 aka Raikku hoiti noi suurimmat, eli ohjelmoinnin (=maffin poisto ja ilmapumpun poisto), alakerran laakerit, jakopää ja tietenkin surullisen kuuluisan Vanos-rempan. Eli tunteja kertyi mukavasti..

                        Niinpäniin, vielä on muutamia korjattavia kohteita. Akuuteimmista mainittakoon laatikon ja perän öljyt, etujarrulevyt jne..


                        Yhteenveto:

                        Hauska auto ajaa ja omistaa, kunhan varautuu ylläpitoon ja muihin kuluihin. Unohtakaa heti alkuun kaikki kivat nippelit ja varusteet sekä tuningit. Rahaa kannattaa varata tonneittain (ihan vaan varmuudeksi) perushuoltoihin. On tohon minunkin koslaan vähän tuninkia laitettu (eisenmann takapöntöt ja spoileri kontin päälle) ja lisää laitetaan kun näyttää siltä ettei tartte perus tekniikka murheista ressata. Mutta onneksi, akuuteimman hädän hetkellä, pk-seudulta löytyy heti ongelmaan kuin ongelmaan apua!

                        Comment

                        • Esko
                          Bimmer Enthusiast
                          • Sep 2002
                          • 11720
                          • Kouvola

                          No mutta toi listahan alkaa näyttämään about sellaiselta, että jatkossa kilometrit on melko "huolettomia" ja kaikki paikat läpikäytynä E39 M5 on upea auto ajaa! Jälleen yksi hyvä osoitus, että laitolle kannattaa varata useampi tonni oston jälkeen, kun sillä perinteisellä toimintatonnilla ei välttämättä pääse kuin alkuun

                          Comment

                          • Jupi85
                            Bimmer Rookie
                            • Nov 2004
                            • 177



                            Onko kellään autosta mitään tietoa/sanottavaa?

                            Jos kävis hieromassa kauppoja ?

                            Comment

                            • EPDM
                              Bimmer Enthusiast
                              • Nov 2005
                              • 4624
                              • Lahti.

                              Originally posted by Jupi85 View Post
                              http://www.nettiauto.com/bmw/m5/3903548

                              Onko kellään autosta mitään tietoa/sanottavaa?

                              Jos kävis hieromassa kauppoja ?
                              Auto vaikuttaa siistiltä. Kytkin jo vaihdettu kuten normaali tässä km, maffeista eikä syyläristä ei tietoa. Jos on vaihdossa jotakin menossa niin toki voit valmistautua poikeukseliseen surkeaan hyvitystä vanhasta. Esim. omasta exästä jopa laakkonen tarjosi 3500€ enemmän.
                              Viviendo en Lahiti
                              BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
                              Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
                              Vw Corrado vr6

                              Comment

                              • Henkka90
                                Bimmer Fanatic
                                • Feb 2009
                                • 449
                                • Tornio

                                http://www.nettiauto.com/bmw/m5/4002172 ei halpa laittaa kuntoon se kyllä tiedetään..mutta varmaan n.5000€llä korjauttaisi vanoksen, vaihtas runkolaakerit ja kiertokangen laakerit koneeseen?
                                e39 530d M-sport, e39 530da touring, e30 m50turbo ex; e36 318tds, e39 530d touring, e34 M5, e36 325iA coupe, e34 520i, e36 328i touring, e34 520i

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎