Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 M5 ostamassa

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Peltsii
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2007
    • 7060
    • Turenki

    Originally posted by mailman View Post



    Onkos näissä oikeasti jotain eroa? Meikä aina kaikkiin vessoihin vaan jonkun nakannut mikä Motonetistä on käteen sattunut? :think
    Mahle / Knecht valmistaa BMW alkup. suodattimet, joten motonetistä kun ottaa sen merkkisen niin tuote on sama kuin tiskiltä, hinta tosin 80% alempi
    DUCATI 1098 RACING EVO

    Comment

    • Esko
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2002
      • 11721
      • Kouvola

      Tuli käytettyä penkissä femmaa tänään. Etukäteen oli pelko perseessä, että paljokohan jää vajaaksi, kun noi MAF:tkin antaa vajaita. No toisella vedolla irtosi kuitenkin 375hv@6669rpm ja 471@2385rpm, joten voinee olla melko tyytyväinen. Niin ja veto on ajettu nelosella, jos tuolla nyt on tehohäviöön jotain merkitystä ku välitys ei ollut "suora". Tästä on hyvä jatkaa

      Tuossa vielä käppyrä..

      Last edited by Esko; 28-08-2010, 14:10.

      Comment

      • EPDM
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2005
        • 4624
        • Lahti.

        Originally posted by Esko View Post
        Tuli käytettyä penkissä femmaa tänään. Etukäteen oli pelko perseessä, että paljokohan jää vajaaksi, kun noi MAF:tkin antaa vajaita. No toisella vedolla irtosi kuitenkin 375hv@6669rpm ja 471@2385rpm, joten voinee olla melko tyytyväinen. Niin ja veto on ajettu nelosella, jos tuolla nyt on tehohäviöön jotain merkitystä ku välitys ei ollut "suora". Tästä on hyvä jatkaa

        Tuossa vielä käppyrä..
        Vitosella olis kyllä pitänyt vetää, ellei kierokset voidaan kytkeä tehosuhteen, kuten minun penkille voidaan.

        Muuten ihan perus hyvät lukelmat.
        Viviendo en Lahiti
        BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
        Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
        Vw Corrado vr6

        Comment

        • jumbo
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2005
          • 6603
          • Lappeenranta

          Onko muuten niin että kaikissa(tai ainakin facelift) m-sporteissa on nuo etujarruille menevät jäähdytyskanavat, mitä monet taas ovat M5:siin jälkiasentaneet. Tutkailin tuossa kaverin 2001 530d:tä ja huomasin että siinä putket olivat, ja etupuskurin verkkokin on avonainen jo valmiiksi molemmista laidoista jotka M5:ssa on ummessa. Vaikuttaa aika oudolta:think Entä onkohan normaalikäytössä nosta jarrujen jäähdytyskanavista mitään hyötyää?
          M550d

          Comment

          • mailman
            BTCF Member
            • Jul 2003
            • 8003
            • Vantaa

            Ex-E39:ssä (528i M-Sport, preface) ne olivat myös auki. Käsittääkseni kaikissa EI-M5:ssa ne ovat auki. Syytä en ole tuolle löytänyt, miksi femmassa ne kiinni pitää olla? Mut nopeastihan ne auki vetäsee ojs sikseen?
            G01 ///M40i '19
            F48 xDrive20i ///M-Sport '18
            E39 ///M5 '00

            Comment

            • jumbo
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2005
              • 6603
              • Lappeenranta

              Originally posted by mailman View Post
              Ex-E39:ssä (528i M-Sport, preface) ne olivat myös auki. Käsittääkseni kaikissa EI-M5:ssa ne ovat auki. Syytä en ole tuolle löytänyt, miksi femmassa ne kiinni pitää olla? Mut nopeastihan ne auki vetäsee ojs sikseen?
              Joo ei sen verkon avaaminen paha homma ole, lisäksi tietty pitää vielä tehdä sisälokariin reika ja hommata putket verkon ja sisälokarin välille. Ne taisivat vielä olla suht edulliset, alle 20e kpl jos oikein muistan:think

              Edit. DIY: http://www.bmwm5.com/greg/brake_ducts/
              Last edited by jumbo; 20-09-2010, 12:10.
              M550d

              Comment

              • TJJ
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2003
                • 7591
                • Jyväskylä

                Originally posted by mailman View Post
                Ex-E39:ssä (528i M-Sport, preface) ne olivat myös auki. Käsittääkseni kaikissa EI-M5:ssa ne ovat auki. Syytä en ole tuolle löytänyt, miksi femmassa ne kiinni pitää olla? Mut nopeastihan ne auki vetäsee ojs sikseen?
                Jospa kanavat sotkee auton aerodynamiikkaa ja vain M5:n katsotaan tarvitsevan optimiarvot?
                E39 528iA

                Comment

                • jumbo
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2005
                  • 6603
                  • Lappeenranta

                  Originally posted by TJJ View Post
                  Jospa kanavat sotkee auton aerodynamiikkaa ja vain M5:n katsotaan tarvitsevan optimiarvot?
                  Enpä tullut ajatelleeksi mitään tämäntapaista
                  M550d

                  Comment

                  • Jonsku
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2002
                    • 4647
                    • Tuusula

                    Originally posted by jumbo View Post
                    Onko muuten niin että kaikissa(tai ainakin facelift) m-sporteissa on nuo etujarruille menevät jäähdytyskanavat, mitä monet taas ovat M5:siin jälkiasentaneet. Tutkailin tuossa kaverin 2001 530d:tä ja huomasin että siinä putket olivat, ja etupuskurin verkkokin on avonainen jo valmiiksi molemmista laidoista jotka M5:ssa on ummessa. Vaikuttaa aika oudolta:think Entä onkohan normaalikäytössä nosta jarrujen jäähdytyskanavista mitään hyötyää?
                    Eiköhän ne olisi auki tehtaalta lähtiessä jos sille olisi joku perusteltu syy..
                    ex. 3 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet, Avusblau, Diamantschwarz)
                    ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
                    ex. Alpina D10 Touring #33/94
                    ... and many more

                    Comment

                    • Cell
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2004
                      • 7037
                      • Uusikaupunki

                      Taitaa olla ämmän levyissä tuuletus ulkopuolelta kun taas normivehkeissä levyt ottaa ilman sisäpuolelta. Silloin ne jarruputket ei tee mitään muuta kuin lisää ilmanvastusta.
                      325i -08
                      i3 REx -17
                      M5 -98 Imolarot
                      535i -90 N/A project (maatumassa)

                      Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                      Comment

                      • jumbo
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2005
                        • 6603
                        • Lappeenranta

                        Originally posted by Cell View Post
                        Taitaa olla ämmän levyissä tuuletus ulkopuolelta kun taas normivehkeissä levyt ottaa ilman sisäpuolelta. Silloin ne jarruputket ei tee mitään muuta kuin lisää ilmanvastusta.
                        Ja siltikin ainakin Jenkeissä monet asentaa noita tuuletusputkia, no tietääpähän että ei turhaan käy suhraamaan noiden kanssa..
                        M550d

                        Comment

                        • jannmann
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2003
                          • 5856
                          • Joccis City

                          Originally posted by jumbo View Post
                          Ja siltikin ainakin Jenkeissä monet asentaa noita tuuletusputkia, no tietääpähän että ei turhaan käy suhraamaan noiden kanssa..
                          Olikos jenkki versiossa vieläpä eri levyt kuin euro mallissa:think
                          Aprilia RSV4

                          Comment

                          • jumbo
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jun 2005
                            • 6603
                            • Lappeenranta

                            Originally posted by jannmann View Post
                            Olikos jenkki versiossa vieläpä eri levyt kuin euro mallissa:think
                            tähän en kyllä osaa vastata, hetki niin tarkistan..

                            Edit. Eri varaosanumerot on ainakin Euro vs. Usa.
                            M550d

                            Comment

                            • Cell
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2004
                              • 7037
                              • Uusikaupunki

                              Originally posted by jumbo View Post
                              Ja siltikin ainakin Jenkeissä monet asentaa noita tuuletusputkia, no tietääpähän että ei turhaan käy suhraamaan noiden kanssa..
                              Jenkeissä kaikki on amerikkalaista unelmaa ja muutokset dramaattisia. Ei kannata sokaistua superlatiiveista, täällä euroopassa tuntuu pätevän erilaiset fysiikan lait
                              325i -08
                              i3 REx -17
                              M5 -98 Imolarot
                              535i -90 N/A project (maatumassa)

                              Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                              Comment

                              • jumbo
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jun 2005
                                • 6603
                                • Lappeenranta

                                Originally posted by Cell View Post
                                Jenkeissä kaikki on amerikkalaista unelmaa ja muutokset dramaattisia. Ei kannata sokaistua superlatiiveista, täällä euroopassa tuntuu pätevän erilaiset fysiikan lait
                                Lopullinen ajatus lähti siitä kaverin m-sportista, ei m5boardin hehkutuksista
                                M550d

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎