memebuy23buy

E39 M5 ostamassa

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jumbo
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2005
    • 6603
    • Lappeenranta

Originally posted by Antti O View Post
    Katselin myös ko. ilmoitusta ja auto vaikuttaisi ihan mielenkiintoiselta.
    Ei muuta kuin koeajolle, siitä se lähtee Itse piti vuosi kärvistellä ensimmäisen koeajon jälkeen, mutta kyllä heti oli selvää että "tälläinen on kyllä saatava"
    M550d

Comment

• Antti O
      Bimmer Enthusiast
      • May 2005
      • 6948
      • N/A

Originally posted by jumbo View Post
      Ei muuta kuin koeajolle, siitä se lähtee Itse piti vuosi kärvistellä ensimmäisen koeajon jälkeen, mutta kyllä heti oli selvää että "tälläinen on kyllä saatava"
      Olen mie ajanut E39 M5:lla.. on vaan se normaali ongelma taas kun pitäisi saada nopeasti tuo E46 hukatuksi ja se ei oikein ole taloudellisesti kannattavaa.

Comment

• jumbo
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2005
        • 6603
        • Lappeenranta

Olen mie ajanut E39 M5:lla.. on vaan se normaali ongelma taas kun pitäisi saada nopeasti tuo E46 hukatuksi ja se ei oikein ole taloudellisesti kannattavaa.
        Hukkaat avon keväällä, sen luulisi ainakin saavan kaupaksi silloin.
        M550d

Comment

• Antti O
          Bimmer Enthusiast
          • May 2005
          • 6948
          • N/A

Originally posted by jumbo View Post
          Hukkaat avon keväällä, sen luulisi ainakin saavan kaupaksi silloin.
          Eniten E39 M5 suhteen hirvittää se ylläpidon hinta. Kuiteskin puhutaan 10+ vuotiaasta autosta mikä pitää melko kallista tekniikkaa sisällänsä.
          Tuntuu aika halvalle tuon E46 ylläpito jos vaikka vertaa juuri tekemääni täydellistä jarruremppaa (304€ osat, zimmermania) ja katsoo mitä E39 M5 jarrulevyt pelkästään maksavat eteen..500€ , jos katsoin oikein Saksan hintoja.
          Ja jos joskus tuollaisen hommaisin se olisi sitten pakko olla ainut auto. Joten muut pitäisi kyllä sitäennen hävittää jos tollaista mielisi ylläpitää.

Comment

• jumbo
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2005
            • 6603
            • Lappeenranta

Omalla kohdalla ainakin jääneet ylläpitokulut suht maltillisiksi(joskus tänne laskelmatkin laitoin), ne ketkä enemmän ovat joutuneet tai halunneet osia uusia niin varmasti tietävät tarkemmin hintoja:think
            M550d

Comment

• IIIolut
              Bimmer Fanatic
              • Apr 2005
              • 382
              • Mikkeli

Kyllähän tuohon autoon saa rahaa uppoamaan tonnin jos toisenkin... Täytyy kuitenkin ottaa huomioon, että E39 M5:set on yleensä jo 10v vanhoja, niin niissä alkaa pakosti tulemaan jotain remppaa esim: alusta jne...

Omistajasta on paljolti kiinni mitä siihen autoon sijoittaa. Itse olen jonkin verran ostellut/vaihdellut osia ennakkoon. Tuskin kannattaa suurimpia remontteja alkaa tekemään jos ei autoa meinaa pitää pitkään... Itse ainakin meinasin omani pitää ja jossain vaiheessa hommata sille kavereita

Mulle on laitettu jakopää uusiksi ja samalla vanokset huollettu ja vaihdettu kaikki osat niihin mitä voi vaihtaa. Sitten on vaihdeltu lambdat, kytkin, maffit (tosin oli turha kun tuli AlphaN), cps:t jne...

Keväällä sitten edessä alakerran remppa, niin voi hyvillä mielin ajella. Samalla voisi päivellä alustaakin ja sitten jossain vaiheessa vielä uusi pakosarja + muuta kilkettä.
              Last edited by IIIolut; 01-02-2011, 11:56.
              E61 ///M5 -07
              F15 X5 40e ///M-Sport -16

Ex. E39 ///M5 -01
              -Custom clutch stop, E60 short shifter, Alpha-N with Power mapping by Evolve, AP coilovers, HEL brake lines.

Comment

• Antti O
                Bimmer Enthusiast
                • May 2005
                • 6948
                • N/A

Originally posted by IIIolut View Post
                Kyllähän tuohon autoon saa rahaa uppoamaan tonnin jos toisenkin... Täytyy kuitenkin ottaa huomioon, että E39 M5:set on yleensä jo 10v vanhoja, niin niissä alkaa pakosti tulemaan jotain remppaa esim: alusta jne...

Omistajasta on paljolti kiinni mitä siihen autoon sijoittaa. Itse olen jonkin verran ostellut/vaihdellut osia ennakkoon. Tuskin kannattaa suurimpia remontteja alkaa tekemään jos ei autoa meinaa pitää pitkään... Itse ainakin meinasin omani pitää ja jossain vaiheessa hommata sille kavereita

Mulle on laitettu jakopää uusiksi ja samalla vanokset huollettu ja vaihdettu kaikki osat niihin mitä voi vaihtaa. Sitten on vaihdeltu lambdat, kytkin, maffit (tosin oli turha kun tuli AlphaN), cps:t jne...

Keväällä sitten edessä alakerran remppa, niin voi hyvillä mielin ajella. Samalla voisi päivellä alustaakin ja sitten jossain vaiheessa vielä uusi pakosarja + muuta kilkettä.
                Kuulostaa sille että tuo M5 ylläpidon hinta ylittää aika korkealta sen mitä olen valmis panostamaan, toki autothan on aina yksilöitä.
                Bemareissa minulla on aina joko ollut hirveän hyvä tuuri tai sitten hyviä yksilöitä kun olen säästynyt arvokkailta remonteilta.
                Ihan mielenkiinnosta kysyn kuin paljon M5 tarvitsee kilometrejä tai mitä on tapahtunut ettäa alakerta vaatii remonttia? Ja minkäsortin remppaa.. Olen jotenkin ymmärtänyt että tuo moottori itsessään olisi melko kestävä?

Comment

• Spud
                  BTCF Member
                  • Mar 2003
                  • 815
                  • Helsinki

Kytkin, maffit ja vanokset taitaa olla vakiokauraa 150k:n jälkeen. Itsellä tosin 180k lasissa eikä vanokset vielä juurikaan äännä.. Olisko faceliftin ominaisuus. Muita ihmeempiä tyyppivikoja ei sit taida ollakkaan jos autoa on pidetty hyvin.

Itsellä neljään kesään (n.50000km) vaihdettu seuraavat:

Kytkin + kaksoismassa
                  Etu alatukivarret
                  Takahäkin puslat
                  Termari
                  Takapyörän laakerit
                  Jännitteensäädin
                  Vanhat etulevyt sorvattu paikallaan ollessaan suoraksi ja värinät häipyi täysin.

Öljyt, suodattimet, tulpat, nesteet ym.. on vaihdeltu huolto-ohjelman mukaan. Oman laskuopin mukaan noista ei vielä kesää kohti tule sen ihmeempää hintaa kuin missä tahansa samanikäisessä autossa..
                  Last edited by Spud; 01-02-2011, 17:30. Reason: Termari jäi listasta..
                  Bad whiskey is better than wine
                  ---------------------

Comment

• IIIolut
                    Bimmer Fanatic
                    • Apr 2005
                    • 382
                    • Mikkeli

Moottorin heikoimmat kohdat kuuleman mukaan on jakopää (ohjurit ja kiristäjät) ja alakerranlaakerit. Mulla tuo alakerta ei koneessa oireile vielä mitenkään. Remppa tehdään ennaltaehkäisevänä. Sitten koneen pitäisikin olla tiptop kunnossa. Aika monessa E39 M5:ssa on ollut alakerranlaakerit melko huonossa kunnossa mitä olen nähnyt ja kuullut. Kilometrit on vaihdellut 150-200tkm. Asiasta löytyy paljon juttua M5boardilta.

Jakopään rempasta vielä, että mulla ei vanoksista kuulunut mitään rallatuksia. Nämä nyt kuitenkin kannatti huoltaa samalla kun oli kone auki.

Itsellä on tällä hetkellä reilu 160tkm kilometriä takana ja itse olen ajellut tuolla reilu 60tkm. Itse olen huoltoihin ja öljyn vaihtoon panostanut kun meinasin auton pitää. Kaikki rempat mitä mulle on tehty ei ole ollut "pakollisia".
                    Last edited by IIIolut; 01-02-2011, 13:26.
                    E61 ///M5 -07
                    F15 X5 40e ///M-Sport -16

Ex. E39 ///M5 -01
                    -Custom clutch stop, E60 short shifter, Alpha-N with Power mapping by Evolve, AP coilovers, HEL brake lines.

Comment

• Esko
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2002
                      • 11738
                      • Kouvola

Pelkästään ylläpitokulut on sitä luokkaa, että välttämättä se "toimintatonni" sukan varressa ei riitä kuin alkuun, jos jotain tulee. Päälle sitten peruskinneriä melkeimpä puolet isompi bensankulutus jne. eli mitään kiertopalkintoa en ite ainakaan ostaisi, koska kuluja on melko varmasti tiedossa isolla kädellä. Mut se niistä pelotteluista.

Tuohon omaankin tehtiin viime kesänä ihan mukavasti ylläpitävää remppaa
                      -kytkin
                      -vauhtipyörä
                      -cps
                      -termostaatti+lämpötila-anturi
                      -perän täydellinen remppa
                      -reaktiotangot
                      -takatukivarret
                      -puslat taakse
                      -tiivisteitä, pultteja, muttereita mitä noi rempat vaati + työt tuli maksamaan itelle yhteensä noin 3k€. Tulevalle keväälle tiedossa jo vähintään 2k€ edestä "pakollista" laiteltavaa.
                      Last edited by Esko; 01-02-2011, 17:14.

Comment

• jumbo
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2005
                        • 6603
                        • Lappeenranta

Ihan itteenikin alkaa kohta jännittämään kun kattoo miten paljon ootte osia vaihtanu No ei sentään, suurinta osaa näistä ns. kulutusosista ei kuitenkaan autoon tarvitse montaa kertaa vaihtaa. Ellei aio hautaan asti omistaa.

Edit. Löyty tuo käyttökustannus keskustelukin, minne olin viimeiseen postaukseen omat hankinnat karkeasti laskenut. http://www.btcf.fi/forum/showthread....ipaine&page=22
                        M550d

Comment

• Matson^
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2008
                          • 2113
                          • Seinäjoki

Mitenkäs noiden monessa postauksessa lueteltujen; kytkimien, vauhtisten, ilmamäärämittarien, lambdojen, termostaattien, tukivarsien yms vaihtaminen on yhteydessä juuri äm vitoseen?
                          Eikö nämä nyt ala olla jokaisesta, yli viisi vuotta vanhasta, vähän ronskimpaa kohtelua saaneesta autosta loppu? No ok, joitain osia on tuplasti veemoottorin ansiosta, mutta..

Uskon vahvasti että tässä on salaliitto jolla koitetaan pelotella "tavalliset" ihmiset pois pilaamasta tulevia klasikkoautoja jotka kuuluvat VAIN paksulompakkoisille ylihuoltaville harrastajille

No ei vitsi vitsinä, mutta kyllähän jokainen käytetyn auton ostaja joutuu varamaan rahaa noihin samoihin remontteihin. Jos ei ymmärrä varata niin hyvät mahdollisuudet on joutua kuseen
                          Itsekkin syyllistyn ylihuoltoon niinkuin tekin, mutta vain siksi että aion pitää autoa pitkään ja teen ne mielummin lämpimässä hallissa kuin tienposkessa. Mutta ei se silti ole jokaiselle samanlaisen auton omistajalle automaattisesti koituva kulu.

edit. Itse olen monesti potenut äm-kuumetta, mutta kaksinkertaiset polttoainekulut pitää minut nokisena dieselistinä. Ylläpitokulut tuskin ovat sen ihmeemmät kuin tässäkään.
                          Last edited by Matson^; 01-02-2011, 17:50.
                          | BMW G30 X-Drive M-Sport |
                          | Nissan Navara TREK-1 |
                          ex. | BMW e61 535dA Sport Edition LCI 2010 | Mercedes-Benz Vito 116CDI 4x4 2012 |Opel Astra H 5D | BMW e60 535d M5-look | Audi A3 2.0TDI Ambition | BMW e46 330D | Opel Omega 3.0 V6 Executive | Opel Astra G Coupe Bertone | Opel Astra G 3D |

Comment

• jumbo
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jun 2005
                            • 6603
                            • Lappeenranta

Originally posted by Matson^ View Post
                            Itsekkin syyllistyn ylihuoltoon niinkuin tekin, mutta vain siksi että aion pitää autoa pitkään ja teen ne mielummin lämpimässä hallissa kuin tienposkessa. Mutta ei se silti ole jokaiselle samanlaisen auton omistajalle automaattisesti koituva kulu.
                            Näin juuri
                            M550d

Comment

• arska86
                              BTCF Member
                              • Jan 2008
                              • 309
                              • Helsinki

Kuulostaa sille että tuo M5 ylläpidon hinta ylittää aika korkealta sen mitä olen valmis panostamaan, toki autothan on aina yksilöitä.
                              Bemareissa minulla on aina joko ollut hirveän hyvä tuuri tai sitten hyviä yksilöitä kun olen säästynyt arvokkailta remonteilta.
                              Ihan mielenkiinnosta kysyn kuin paljon M5 tarvitsee kilometrejä tai mitä on tapahtunut ettäa alakerta vaatii remonttia? Ja minkäsortin remppaa.. Olen jotenkin ymmärtänyt että tuo moottori itsessään olisi melko kestävä?
                              Ei noita järjellä osteta. Tiputat tuon nelikutosen mulle samalla reissulla kun haet tuon M5:n pois.

Comment

• EPDM
                                Bimmer Enthusiast
                                • Nov 2005
                                • 4624
                                • Lahti.

Paljon on "onnesta" kiini. Minulla vuoden päivät ollut 90tkm ajattu vm 99 m5 ei tarvinut kun kytkin ja jarrusatulan/levyt ( pitkän seisonan jälkeen mäntä jumiintunut) Saadakseen ne viimeiset hepat taas takasin talliin vaihdettiin lambdat ja IMM. Se että hifistelee on sitten ihan toinen asia...
                                Viviendo en Lahiti
                                BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
                                Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
                                Vw Corrado vr6

Comment

Working...
                                X