E39 M5 ostamassa

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sipi
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2005
    • 320
    • Helsinki

    Originally posted by Esko View Post
    Lisää kysymyksiä..

    Pitäisi uusi kytkin hommata tässä. Tutkailin noita markkinoita ja ainakin kolme vaihtoehtoa tulee vastaan samassa hintaluokassa. Eli OEM, Sachs tai LUK. Noi kaikki saisi noin 300€:lla, mutta mitä mihin noista sitten kannattaa panostaa ja kenen valmistajan toi alkuperäinen levy on?
    No käytännössä kaikki on samaa, käsittääkseni Sachsia ja LUK:a on ollut eri vuosimalleista riippuen, mutta mitään faktaa tosta ei ole esittää. Itse tilasin Sachs:n mallin ja levyissä oli LUK:n leimat. Hintakin on kohtuullisella tasolla.

    Jos sit ylimäärästä löytyy niin CNS-Racingin versio tuntus olevan järkevin 'järeempi' malli mutta hintaakin toki on. http://www.cnsracing.com/

    Tästä puljusta tilasin omani talvella ja hintakin näyttäs olevan sama.

    e39 M5 Carbonschwarz '2001
    ex: e36/7 Z3M Roadster '1998 - "Hamann"
    ex: e36 328i Coupe '1995 - Powered by Dr. Shrick (232hp)

    Comment

    • Esko
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2002
      • 11737
      • Kouvola

      Originally posted by sipi View Post
      No käytännössä kaikki on samaa, käsittääkseni Sachsia ja LUK:a on ollut eri vuosimalleista riippuen, mutta mitään faktaa tosta ei ole esittää. Itse tilasin Sachs:n mallin ja levyissä oli LUK:n leimat. Hintakin on kohtuullisella tasolla.

      Jos sit ylimäärästä löytyy niin CNS-Racingin versio tuntus olevan järkevin 'järeempi' malli mutta hintaakin toki on. http://www.cnsracing.com/

      Tästä puljusta tilasin omani talvella ja hintakin näyttäs olevan sama.

      http://cgi.ebay.de/KUPPLUNG-BMW-E39-...item3ca56ef037
      Ok! Raikku laittoikin ton saman linkin mulle. Täytyy kattoa tilaako tuolta vai tilaanko ihan Suomesta Kahalta saman levyn, kun saisi jonnin verran vielä edullisemmin jos malttaisi odotella kuukauden.

      Comment

      • jumbo
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2005
        • 6603
        • Lappeenranta

        Kehtaisiko joku kokeilla kuinka löysästi visko antaa tuulettimenpyöriä, ihan kylmällä ajamattomalla koneella. Omassa tuntuu aika nahkealta
        M550d

        Comment

        • Tylyttäjä
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2007
          • 1412

          Kannattaa kysyä kytkintä US-Partsista. Ex-M3:een hommasin sieltä Sachsin nelilapaisen sintterin. Taitaa löytyä hyllystäkin aika hyvin..
          Current: Modified Subaru WRX Sti '05

          EX: BMW E39 M5
          Performance Mods: Hartge headers/Supersprint exhaust :: ALPHA-N by EVOLVE-ECU Evolve Power remapped
          Performance: 417hp/542Nm :: 0-100km/h 4,7s :: 1/4 mile 13.005s @ 181km/h
          (Currently fastest N/A M5 E39 in Finland @ 1/4 mile. Values without ALPHA-N + Power remap)

          Suzuki GSX-R 1070 K5
          Performance Mods: Lot
          Performance: 200mph/322kph@1mile
          (First N/A, no NOS, under 1100cc bike in Finland to reach 200mph @ 1 mile)

          Comment

          • Cell
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2004
            • 7037
            • Uusikaupunki

            Originally posted by jumbo View Post
            Kehtaisiko joku kokeilla kuinka löysästi visko antaa tuulettimenpyöriä, ihan kylmällä ajamattomalla koneella. Omassa tuntuu aika nahkealta
            Kuuluu ollakin nahkea.
            325i -08
            i3 REx -17
            M5 -98 Imolarot
            535i -90 N/A project (maatumassa)

            Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

            Comment

            • Lamaro
              Bimmer Rookie
              • Jan 2008
              • 117
              • Kokemäki

              Olen menossa kattomaan tuota http://h2tuonti.fi/vaihtoauto/444 , mitä pitäisi ottaa huomioon kun tarkastelee autoa? Nämä M5:set ovat sen verran vieraita, ettei tiedä mihin kiinnittää huomiota?

              Comment

              • Tylyttäjä
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2007
                • 1412

                Originally posted by Lamaro View Post
                Olen menossa kattomaan tuota http://h2tuonti.fi/vaihtoauto/444 , mitä pitäisi ottaa huomioon kun tarkastelee autoa? Nämä M5:set ovat sen verran vieraita, ettei tiedä mihin kiinnittää huomiota?
                Kuuntele ainakin, ettei vanokset äännä.. Eli koneen pitäisi käydä melkeen heti käynnistyksen jälkeen vailla sivuääniä (kestää n. 2-3s starttauksen jälkeen ennen kuin öljynpaineet nousee, sen aikaa kuuluu vähän mekaanista kolinaa). Alustan/jarrut pysty parhaiten kokeilemaan ajamalla, eli ei saa olla kolinaa/väljyyttä. Kandee myös kokeilla, että kaikki sähkövempeleet pelittää, sähköpenkit yms.. Ja sitten tietty pitää vetää koko kierrosalueen läpi tasaisesti, siellä ei ole minkäänlaisia vääntökuoppia millään alueella. Pitää kiertää puhtaasti sinne rajoittimeen saakka..

                Kyllähän siitä yleisestä ilmeestä yleensä näkee melko hyvin sen, että miten sitä on pidetty!
                Current: Modified Subaru WRX Sti '05

                EX: BMW E39 M5
                Performance Mods: Hartge headers/Supersprint exhaust :: ALPHA-N by EVOLVE-ECU Evolve Power remapped
                Performance: 417hp/542Nm :: 0-100km/h 4,7s :: 1/4 mile 13.005s @ 181km/h
                (Currently fastest N/A M5 E39 in Finland @ 1/4 mile. Values without ALPHA-N + Power remap)

                Suzuki GSX-R 1070 K5
                Performance Mods: Lot
                Performance: 200mph/322kph@1mile
                (First N/A, no NOS, under 1100cc bike in Finland to reach 200mph @ 1 mile)

                Comment

                • jumbo
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2005
                  • 6603
                  • Lappeenranta

                  No ainakin kuluvista osista Kytkin, maffit, suodattimet(pa,ilma,ym.) menee helPosti vaihtoon. Sekä lambdat että huohottimet ym. myöskin, eli kannattaa tarkistaa huoltokirjasta tai muistiinpanoista mitä autoon on lähiaikoina uusittu niin tietää varautua. Sekä tietenkin tärkeää on auton sujuva kulkeminen, ei saa nykiä tms. Pienilläkään kierroksilla. Vanoksen raplatus pitäisi ymmärtääkseni faceliftissä olla kunnossa, mutta käynnistyken yhteydessä kuuluvaa ääntä ei kannata säikähtää. Tosin ronklatus ei saa kestää paria sekuntia kauemmin, tyhjäkäynnillä lämpimänä sekä kylmämä on ominaista pieni dieselmäisyys. Vaihteet ovat myös hieman normaali jämäkämmät mememään päälle, mutta kuitenkin niin ettö ei murjoa tarvitse. Tuossa nyt nopeasti jotain mitä mieleen tuli.
                  M550d

                  Comment

                  • Juhis
                    BTCF Honorary Member
                    • Jul 2002
                    • 19180
                    • -

                    Originally posted by Lamaro View Post
                    Olen menossa kattomaan tuota http://h2tuonti.fi/vaihtoauto/444 , mitä pitäisi ottaa huomioon kun tarkastelee autoa? Nämä M5:set ovat sen verran vieraita, ettei tiedä mihin kiinnittää huomiota?
                    Jos olet menossa katsomaan tuota, niin lähetä minulle tekstiviestinä valmistenumero. Kyseinen auto saattaa olla minun vanha auto, mutta varmaksi en pysty sanomaan, ennenkuin saan valmistenumeron. Ainakin minulla oli aikoinaan 100% samanlainen auto, toin sen itse Saksasta Suomeen reilu kolme vuotta sitten.
                    All good things come to those who wait.

                    Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

                    Sound Factory Bar & Nightclub

                    Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

                    Comment

                    • Wiking
                      Bimmer Enthusiast
                      • Dec 2005
                      • 1641
                      • Laihia

                      Pitikö toi yli 140l/h lukema saada kolmos vaihteella?
                      Mullaki on sitten maffit-kulahtanu...

                      2. vaihteella nousee 150l/h, mutta 3.vaihteella lukema jää 130l/h...

                      Jeejee, hetikö pääsee maffi kaupoille
                      Nyt
                      BMW 330e g21 M-Sport
                      Ennen
                      BMW 320d f31 M-Sport, BMW 320d f30, BMW 520d e60, BMW 520d e61, BMW 330d e90, BMW 320 e46 cabi, Audi A4 S-line 2.0 TDi B7, BMW ALPINA D10, BMW 330 xia feislift e46, BMW M5 e39, BMW 535 e39, BMW 730 e38, BMW 328 coupe e36, BMW 525 TDSa e34, BMW 324 TDic e30, BMW 320 coupe e36, VW Golf mkII 1.8i

                      Comment

                      • Esko
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2002
                        • 11737
                        • Kouvola

                        Originally posted by Wiking View Post
                        Pitikö toi yli 140l/h lukema saada kolmos vaihteella?
                        Mullaki on sitten maffit-kulahtanu...

                        2. vaihteella nousee 150l/h, mutta 3.vaihteella lukema jää 130l/h...

                        Jeejee, hetikö pääsee maffi kaupoille
                        No ei toi nyt vielä maailmanloppu ole. CRC:n MAF cleaner sprayllä ku suihkit molemmat puhtaaksi, niin tuut huomaamaan eron eli toisin sanoen todellakin hyvää ainetta juurikin näille maffeille! Löytyy jokaisesta varaosaliikkeestä tota.

                        Comment

                        • Wiking
                          Bimmer Enthusiast
                          • Dec 2005
                          • 1641
                          • Laihia

                          Originally posted by Esko View Post
                          No ei toi nyt vielä maailmanloppu ole. CRC:n MAF cleaner sprayllä ku suihkit molemmat puhtaaksi, niin tuut huomaamaan eron eli toisin sanoen todellakin hyvää ainetta juurikin näille maffeille! Löytyy jokaisesta varaosaliikkeestä tota.
                          Kiitos, pitääpä käydä hakees..

                          Mitä eroa muuten on Castrolin Edge Formula RS 10w-60 vs Castrol TWS 10w-60 ?

                          Kun tote edgeä tuntuu löytyvän joka paikasta (ebay), muttei TWS:ää mistään. (vaasa)
                          Last edited by Wiking; 17-08-2010, 22:43.
                          Nyt
                          BMW 330e g21 M-Sport
                          Ennen
                          BMW 320d f31 M-Sport, BMW 320d f30, BMW 520d e60, BMW 520d e61, BMW 330d e90, BMW 320 e46 cabi, Audi A4 S-line 2.0 TDi B7, BMW ALPINA D10, BMW 330 xia feislift e46, BMW M5 e39, BMW 535 e39, BMW 730 e38, BMW 328 coupe e36, BMW 525 TDSa e34, BMW 324 TDic e30, BMW 320 coupe e36, VW Golf mkII 1.8i

                          Comment

                          • mailman
                            BTCF Member
                            • Jul 2003
                            • 8003
                            • Vantaa

                            Originally posted by Wiking View Post
                            Pitikö toi yli 140l/h lukema saada kolmos vaihteella?
                            Mullaki on sitten maffit-kulahtanu...

                            2. vaihteella nousee 150l/h, mutta 3.vaihteella lukema jää 130l/h...

                            Jeejee, hetikö pääsee maffi kaupoille
                            Samantien AlphaN + Powermappaus! Pääset MAFfeista eroon, ja vääntökäyrä paranee selkeästi! Jos tarvit lisäinfoa, pistä PM
                            Ko. juttu tehty ainakin allekirjoittaneelle ja nimimerkki Sipille, ja ei voi kuin kehua

                            Originally posted by Esko View Post
                            No ei toi nyt vielä maailmanloppu ole. CRC:n MAF cleaner sprayllä ku suihkit molemmat puhtaaksi, niin tuut huomaamaan eron eli toisin sanoen todellakin hyvää ainetta juurikin näille maffeille! Löytyy jokaisesta varaosaliikkeestä tota.
                            Tuo MAF cleaneri ei kyllä itsellä tuntunut kauaa "auttavan", eli kun omani putsasin aikanaan tuolla niin reilu kuukauden jälkeen alkoivat taas vittuilemaan.
                            G01 ///M40i '19
                            F48 xDrive20i ///M-Sport '18
                            E39 ///M5 '00

                            Comment

                            • Esko
                              Bimmer Enthusiast
                              • Sep 2002
                              • 11737
                              • Kouvola

                              Originally posted by Wiking View Post
                              Kiitos, pitääpä käydä hakees..

                              Mitä eroa muuten on Castrolin Edge Formula RS 10w-60 vs Castrol TWS 10w-60 ?

                              Kun tote edgeä tuntuu löytyvän joka paikasta (ebay), muttei TWS:ää mistään. (vaasa)
                              Toi EDGE Sport/Formula RS on eri luokituksilla mitä TWS. TWS:ää vastaava tuote on EDGE 10W-60 (eli ei mitään sport-tekstejä), joka on uudempi painos TWS:stä. Täälläpäin myyvät noita enää noissa 4l kannuissa, niin ei oikein mukava pitää sellaista mukana.

                              Originally posted by mailman View Post
                              Samantien AlphaN + Powermappaus! Pääset MAFfeista eroon, ja vääntökäyrä paranee selkeästi! Jos tarvit lisäinfoa, pistä PM
                              Ko. juttu tehty ainakin allekirjoittaneelle ja nimimerkki Sipille, ja ei voi kuin kehua

                              Tuo MAF cleaneri ei kyllä itsellä tuntunut kauaa "auttavan", eli kun omani putsasin aikanaan tuolla niin reilu kuukauden jälkeen alkoivat taas vittuilemaan.
                              Itellä oli ainakin sen verran alhaiset lukemat, että ero oli melkoinen ennen/jälkeen putsauksen ja hävisi se täristävä kierrosalue alhaalta. Pitäisi itellekkin tehdä toi Alpha N modi mut tässä on nyt kuukauden sisällä menny about 3k€ perushuoltoihin, niin alkaa olemaan happi aika ohutta lompakon pohjalla

                              Comment

                              • Wiking
                                Bimmer Enthusiast
                                • Dec 2005
                                • 1641
                                • Laihia

                                Originally posted by Esko View Post
                                Toi EDGE Sport/Formula RS on eri luokituksilla mitä TWS. TWS:ää vastaava tuote on EDGE 10W-60 (eli ei mitään sport-tekstejä), joka on uudempi painos TWS:stä. Täälläpäin myyvät noita enää noissa 4l kannuissa, niin ei oikein mukava pitää sellaista mukana.



                                Itellä oli ainakin sen verran alhaiset lukemat, että ero oli melkoinen ennen/jälkeen putsauksen ja hävisi se täristävä kierrosalue alhaalta. Pitäisi itellekkin tehdä toi Alpha N modi mut tässä on nyt kuukauden sisällä menny about 3k€ perushuoltoihin, niin alkaa olemaan happi aika ohutta lompakon pohjalla

                                Ajattelin tilata ebaysta Castrol TWS 10w-60, jos saan sopivilla rahdeilla vähä ylimääräistä, onko joku halukas ostamaan multa sitten pari litran purkkia?

                                (tosin Suomen postikulut varmaan syö hintaedun)

                                Minkä verran muuten maksaa suomessa Castrol SAF-XJ 75w-140?
                                Last edited by Wiking; 18-08-2010, 08:40.
                                Nyt
                                BMW 330e g21 M-Sport
                                Ennen
                                BMW 320d f31 M-Sport, BMW 320d f30, BMW 520d e60, BMW 520d e61, BMW 330d e90, BMW 320 e46 cabi, Audi A4 S-line 2.0 TDi B7, BMW ALPINA D10, BMW 330 xia feislift e46, BMW M5 e39, BMW 535 e39, BMW 730 e38, BMW 328 coupe e36, BMW 525 TDSa e34, BMW 324 TDic e30, BMW 320 coupe e36, VW Golf mkII 1.8i

                                Comment

                                Working...
                                X