memebuy23buy

E39 M5 ostamassa

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sipi
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2005
    • 320
    • Helsinki

    #31
    Eipä meinaa mullakaan nousta aina sinne lämmöt 12:sta asti, kovemmassa ajossa kyllä nousee.

    Taitaa aika yksilöitä olla öljynkulutuksen kanssa, mutta tosiaan jos sait maffitestillä 140+ niin voi olla tyytyväinen. Jos tuo ei 140+l/h mene niin bensafilsut/pumppu tai moni muu tekijä voi myös olla syypää tuohon, mutta maffit ne helpoimmat on ekana vaihtaa ja yleisimpinä ongelmien aiheuttajana.

    ps. menikö se muuten helposti suoraan se 140+ vai hetken sai ajaa siellä 6-7k välissä ja survoa kaasua rajottajalle ?
    e39 M5 Carbonschwarz '2001
    ex: e36/7 Z3M Roadster '1998 - "Hamann"
    ex: e36 328i Coupe '1995 - Powered by Dr. Shrick (232hp)

    Comment

    • teropa
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2005
      • 3855
      • Oulu

      #32
      sipi,

      Menee helposti kunhan on vaan jengat kohdallaan, eikä tarvinnut edes ihan rajoittajalle asti niin oli jo jotain 143-144l lasissa. Eli ei tarvinnut pumpata moneen kertaan ja ajaa hetken korkeilla kiekoilla aluksi. Tein vaan niin, että kolmosvaihteella jostain 80:stä WOT kiihdytyksiä muutaman ja joka kerta nousi kerrasta 140+.

      Tero
      E60 520dA M-sport
      ---Ex
      E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
      E90 330iA, 325iA, 320dA
      E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
      E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

      PPL(A)

      Comment

      • teropa
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2005
        • 3855
        • Oulu

        #33
        Originally posted by jyrbba69 View Post
        Ite en ainakaan omaan ämmään redlineä kyllä tunkisi. Motul Gear 300, on hyvä ja halpa öljy laatikkoon, samaa tavaraa kuin bmw suositukset. Koneölppä olikin oikein ja perään ainakin M3seen (varmaan myös M5) menee SAF-XJ + FM booster (löytyy muuten multa 3 purkkia myynnissä kun en niitä tarvinnutkaan ^__^).

        -Jyri
        Jyri,

        Pistä privaa noista peräöljyistä, pitää vielä jostain tarkistaa käykö ne M5:een.

        Miksi et redlineä laittais lootaan? Sitä toisaalla kuitenkin kovasti suositeltiin, tekee laatikosta smoothimman kuulemma.

        Tero
        E60 520dA M-sport
        ---Ex
        E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
        E90 330iA, 325iA, 320dA
        E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
        E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

        PPL(A)

        Comment

        • HC91
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2007
          • 999
          • 29100/310053

          #34
          Originally posted by teropa View Post
          Mutta sitten tuo öljynkulutus pikkasen mietityttää. Tuntuu, että vaihtelee aikalailla se riippuen ajotavasta.
          Kyllähän se enemmän öljyä kuluttaa kun ajellaan läpät vaaterissa, mutta merkittävä osa erosta tulee siitä että taloudellisuus-/pätkäajo kerää ensin bensiiniä öljyn joukkoon joka sitten höyrystyy kunnon poljennolla kuikkaan - DONG! sensor oelstand Niin kauan kun ei sinistä pukkaa moottorijarrutuksen jälkeen tyytyisin lisäämään tarvittaessa
          92' ///M5 3.8 individual
          09' 320d xDrive
          16' NIU N1 Sport
          19' NIU U+ Sport

          Comment

          • teropa
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2005
            • 3855
            • Oulu

            #35
            Originally posted by HC91 View Post
            Kyllähän se enemmän öljyä kuluttaa kun ajellaan läpät vaaterissa, mutta merkittävä osa erosta tulee siitä että taloudellisuus-/pätkäajo kerää ensin bensiiniä öljyn joukkoon joka sitten höyrystyy kunnon poljennolla kuikkaan - DONG! sensor oelstand Niin kauan kun ei sinistä pukkaa moottorijarrutuksen jälkeen tyytyisin lisäämään tarvittaessa
            Juu näin on. Vaikuttaa siltä, että m5boardilla on vanhalla männänrengas designilla olevia autoja, jotka on ehjiä ja vie jopa litran per 250-300km. Huhhuh... Vaihdan vielä öljykorkin tiivisteen ja jos pääsee johki litra/5000km niin se on jo hyvä suoritus.

            Tero
            E60 520dA M-sport
            ---Ex
            E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
            E90 330iA, 325iA, 320dA
            E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
            E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

            PPL(A)

            Comment

            • makebm5
              Bimmer Enthusiast
              • May 2009
              • 1310
              • Kainuu

              #36
              Omani on 11/99 ja ajo tyyli tosiaankin vaikuttaa tuohon öljynkulutukseen kuvailemallasi tavalla. Mitään ikakoodeja ei tullut MAF:sta ja lambdasta , mutta vaihdon jälkeen kuin eri autolla ajaisi.
              Onko kellään tietoa mitä yleensä näyttää nuo lambda sopeumat? itsellä oli 10%.
              BMW i5 M60, BMW E89 35is
              Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e, i4 M50

              Comment

              • EPDM
                Bimmer Enthusiast
                • Nov 2005
                • 4624
                • Lahti.

                #37
                IMM'sta harvoin tulee vikkoodit ellei ne todellakin ole täysin rikki. BMW oli varmasti tietoinen suunitteluvaiheessa niitä olevia aika kulutustavaraa joten suojatiin reklamaatioista sen suhteena.

                Vaihdoin viikko sitten kytkin ja mikä rimpula sieltä löytyikin. Säälittavan pieni kokoinen. Ei ihme että ne kuluu nopeasti vaikka normaali ajossakin. Laatikon kyljessä luki ettei tarvitse vaihda öljyt koskaan...siis enpä vaihtanut...

                Olis tarkoitus löytää aikaa ohjelmoida moottorin yksikkö(t) ensviikolla. Noin 20hv ja 30nm pitäisi helposti löytyä vielä. Laitan käppyrät sitten näytille..
                Last edited by EPDM; 21-07-2009, 09:38.
                Viviendo en Lahiti
                BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
                Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
                Vw Corrado vr6

                Comment

                • peltone
                  BTCF Member
                  • Jan 2005
                  • 8094
                  • Willähde

                  #38
                  Missäs se showroom-topic on?
                  E30 316 -87
                  E91 325i -06
                  E61 530d -06
                  F10 520d -14
                  ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

                  Comment

                  • teropa
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2005
                    • 3855
                    • Oulu

                    #39
                    Odottelee kaikenlaisia päivityksiä... No kait sitä vois jonku kämäsen foton laittaa sinne varustelistan kanssa.

                    Tero
                    E60 520dA M-sport
                    ---Ex
                    E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
                    E90 330iA, 325iA, 320dA
                    E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
                    E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

                    PPL(A)

                    Comment

                    • _nixu_
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2006
                      • 8975
                      • Kellokoski

                      #40
                      Originally posted by teropa View Post
                      Odottelee kaikenlaisia päivityksiä... No kait sitä vois jonku kämäsen foton laittaa sinne varustelistan kanssa.

                      Tero
                      Kannattaako siitä kuvia ottaa, sittenhän se on samalla vaivalla taas nettiautossa
                      Näin siinä ainakin itsellä tahtoo käydä :think
                      E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                      Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                      Comment

                      • teropa
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2005
                        • 3855
                        • Oulu

                        #41
                        Originally posted by _nixu_ View Post
                        Kannattaako siitä kuvia ottaa, sittenhän se on samalla vaivalla taas nettiautossa
                        Näin siinä ainakin itsellä tahtoo käydä :think
                        Hehehe, niin ehkäpä se sinne tuokin aikanaan päätyy. Katsotaan nyt. Mutta mitä ihmettä sitä nyt enää tuon jälkeen keksisi tilalle. E60 ei kiinosta yhtään, F10 ei oo olemassakaan, ja kolmossarja ei jotenki nappaa. Vaikea keksiä nyt mitään himoittavaa upgradea. Sitäpaitsi eihän noita äm-vitosia kukaan edes osta, nekin pitää saada sillä 20:llä tai alle.

                        Tero
                        E60 520dA M-sport
                        ---Ex
                        E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
                        E90 330iA, 325iA, 320dA
                        E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
                        E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

                        PPL(A)

                        Comment

                        • sirkus
                          Bimmer Enthusiast
                          • Sep 2004
                          • 2194
                          • kaustinen

                          #42
                          Osta seiska! Itellä on ruennu e65 facelift kuumottamaan.
                          Chrysler 300c crd touring 2010
                          Daily driver
                          Chevrolet Silverado 2500HD Duramax -08
                          Man cave on wheels
                          Chevrolet Camaro -71 LS 6.0 twin turbo /4L80E
                          Built not bought
                          V8, only juice&milk come in 2 litres

                          Kawasaki zzr1100 fighter


                          Ex: E46 330xd -04, E60 545i -04, E39 528i -96, E60 530i -03, E38 740d -01, E39 530d -02, E38 750i -98, E30 325e -85 ja E32 730i -88

                          Comment

                          • teropa
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2005
                            • 3855
                            • Oulu

                            #43
                            Originally posted by sirkus View Post
                            Osta seiska! Itellä on ruennu e65 facelift kuumottamaan.
                            Sitä jossain välissä mietein, mutta se ei jotenkin kummiskaan auennut sitten.

                            Seiska on ehkä mulle kuin ylisuuri vitonen...

                            Tero
                            E60 520dA M-sport
                            ---Ex
                            E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
                            E90 330iA, 325iA, 320dA
                            E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
                            E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

                            PPL(A)

                            Comment

                            • TJJ
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2003
                              • 7591
                              • Jyväskylä

                              #44
                              Originally posted by teropa View Post
                              Hehehe, niin ehkäpä se sinne tuokin aikanaan päätyy. Katsotaan nyt. Mutta mitä ihmettä sitä nyt enää tuon jälkeen keksisi tilalle. E60 ei kiinosta yhtään, F10 ei oo olemassakaan, ja kolmossarja ei jotenki nappaa. Vaikea keksiä nyt mitään himoittavaa upgradea. Sitäpaitsi eihän noita äm-vitosia kukaan edes osta, nekin pitää saada sillä 20:llä tai alle.
                              Vaihda merkkiä. BMW:n uudet mallit ei juuri innostusta herätä.

                              Miten muuten tuo M5 suhtautuu noihin sinun aikaisempiin? Siis kulkumielessä. Joko nyt on riittävästi tehoja vai vieläkö pitäisi olla hiukan lisää...? Entäpä ne manuaalivaihteet, joko on hermot mennyt kaupunkiajossa?

                              Eikös M5:sta myydä Suomessa jo 15500€, joten olisihan se outoa maksaa siitä yli 20t€...
                              E39 528iA

                              Comment

                              • teropa
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2005
                                • 3855
                                • Oulu

                                #45
                                Originally posted by TJJ View Post
                                Vaihda merkkiä. BMW:n uudet mallit ei juuri innostusta herätä.

                                Miten muuten tuo M5 suhtautuu noihin sinun aikaisempiin? Siis kulkumielessä. Joko nyt on riittävästi tehoja vai vieläkö pitäisi olla hiukan lisää...? Entäpä ne manuaalivaihteet, joko on hermot mennyt kaupunkiajossa?

                                Eikös M5:sta myydä Suomessa jo 15500€, joten olisihan se outoa maksaa siitä yli 20t€...
                                Merkkiä en vaihda. Enkä ole autoa vaihtamassa, vastahan tuon hommasin...

                                M5 on todella tehokas, ihan eri maailmasta... kyllä nyt piisaa, ainakin mulle. Manuaalivaihteisiin pitää totutella, mutta ei ne nyt toistaiseksi ole vituttaneet. Otin harjoitusta kakkosautolla hyvän aikaa. :=) edit: Niin ja tosiaan 540:stä mulla ei ole koskaan ollutkaan, että siinä mielessä ei tuo 3-litr bensan suhteellinen löysyys nyt mitenkään mielestäni ihmeellistä ole. Olis pitänyt vaan kuunnella viisaampia ja aikanaan skipata vaan 530i ja kokeilla välissä 540:stä ennemmin taikka hypätä suoraan M5:een.

                                Mutta kai tuo sun viimeinen rivi on vitsi? Et kai nyt oikeasti meinaa, että on sama asia ostaa 15500e M5 kuin joku ... vähemmän revitelty, uudempi, paremminvarusteltu M5?

                                Tero
                                Last edited by teropa; 27-07-2009, 10:54.
                                E60 520dA M-sport
                                ---Ex
                                E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
                                E90 330iA, 325iA, 320dA
                                E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
                                E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

                                PPL(A)

                                Comment

                                Working...
                                X