E39 M5 ostamassa

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • EPDM
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2005
    • 4624
    • Lahti.

    Originally posted by veku View Post
    Totta..on meinaa yksi parkkitutka pimeenä.
    Tarttis takapuskuria vähän raottaa mutta ei oo saanut sitäkään aikaseksi
    Minulla on niitä tutkia muutama ylimääräisenä kun viimeisessä projektissa oli kaijutin mykkänä, eikä tutkat itse. Takapuskuri saa aika helposti irti...

    No mutta hyvä tietää että on ollut ns "karvalakkina saatavina"...
    Viviendo en Lahiti
    BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
    Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
    Vw Corrado vr6

    Comment

    • IIIolut
      Bimmer Fanatic
      • Apr 2005
      • 382
      • Mikkeli

      Originally posted by EPDM View Post
      No mutta hyvä tietää että on ollut ns "karvalakkina saatavina"...
      Oppiipahan peruuttamaan kunnolla ilman tutkia, kun muutaman kerran tällää autokatoksen seinään
      E61 ///M5 -07
      F15 X5 40e ///M-Sport -16

      Ex. E39 ///M5 -01
      -Custom clutch stop, E60 short shifter, Alpha-N with Power mapping by Evolve, AP coilovers, HEL brake lines.

      Comment

      • jumbo
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2005
        • 6603
        • Lappeenranta

        Originally posted by veku View Post
        Totta..on meinaa yksi parkkitutka pimeenä.
        Tarttis takapuskuria vähän raottaa mutta ei oo saanut sitäkään aikaseksi

        SiitäFaq
        M550d

        Comment

        • EPDM
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2005
          • 4624
          • Lahti.

          Originally posted by IIIolut View Post
          Oppiipahan peruuttamaan kunnolla ilman tutkia, kun muutaman kerran tällää autokatoksen seinään
          Asiun aikoinaan pari vuotta lontoossa. Sielä kyllä opin peruuttamaan pienempäänkin pysäköinti paikaan/ruutuun ilman mitään lisälaieita.
          Last edited by EPDM; 06-07-2012, 01:11.
          Viviendo en Lahiti
          BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
          Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
          Vw Corrado vr6

          Comment

          • peter
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2003
            • 316
            • xy

            jos sulla EPDM niitä antureita on ylimääräisiä niin jahka tässä lomareissulle tulen etelään, voisin yhden hakea!

            Comment

            • Reeperbahn
              BTCF Member
              • May 2012
              • 603
              • EFOU

              Mullakin ilmeisesti CPS alkoi nyt kiukuttelemaan kun välillä auto tukehtuu kaasun pohjaan painettaessa. Uudelleenkäynnstys ja sitten toimii taas normaalisti. Katsoin yleismalliseslla vikakoodinlukijalla, tulee seuraavat vikakoodit:

              -P0345: Camshaft Position Sensor A - Bank 2 Circuit Malfunction

              -P0012 Camshaft Position Actuator A - Bank 1 Timig Over-Retard

              Käykö nyt noista ilmi, mikä CPS on rikki, vai onko useampi? Luin jostain että niitä on yhteensä neljä M5:essä.

              Olen tällä viikolla Hämeenlinnassa, joten jos jollakin olisi inpa (n. 100 km säteellä) niin voisiko kattoa vähän tarkemmin tuota? Korvausta vastaan toki. Siitä ehkä näkisi tarkemmin mikä noista CPS:istä antaa tuota herjaa. Ja jos ylimääräinen anturi jollakin sattuisi olemaan niin voisin sen myös ostaa/asennuttaa. Hyvä olisi saada kuntoon ennen paluuta pohjois-Suomeen.
              Last edited by Reeperbahn; 16-07-2012, 10:42.
              -BMW M3 -09
              -MB E320 Coupe -94
              -MB E250 CGI -10
              -Husqvarna R320 -14

              Comment

              • IIIolut
                Bimmer Fanatic
                • Apr 2005
                • 382
                • Mikkeli

                Originally posted by Reeperbahn View Post
                Mullakin ilmeisesti CPS alkoi nyt kiukuttelemaan kun välillä auto tukehtuu kaasun pohjaan painettaessa. Uudelleenkäynnstys ja sitten toimii taas normaalisti. Katsoin yleismalliseslla vikakoodinlukijalla, tulee seuraavat vikakoodit:

                -P0345: Camshaft Position Sensor A - Bank 2 Circuit Malfunction

                -P0012 Camshaft Position Actuator A - Bank 1 Timig Over-Retard

                Käykö nyt noista ilmi, mikä CPS on rikki, vai onko useampi? Luin jostain että niitä on yhteensä neljä M5:essä.

                Olen tällä viikolla Hämeenlinnassa, joten jos jollakin olisi inpa (n. 100 km säteellä) niin voisiko kattoa vähän tarkemmin tuota? Korvausta vastaan toki. Siitä ehkä näkisi tarkemmin mikä noista CPS:istä antaa tuota herjaa. Ja jos ylimääräinen anturi jollakin sattuisi olemaan niin voisin sen myös ostaa/asennuttaa. Hyvä olisi saada kuntoon ennen paluuta pohjois-Suomeen.
                Tuolla M5boardilla oli joskus juttu noista Pxxxx koodeista. Sieltä saadusta infosta voisi päätellä, että tuo P0345 on imupuolen CPS koodi ja tuo P0012 koodi tulee mahdollisesti viallisesti solenoidista.

                CPS-antureita on autossa 4kpl.

                Kannattaa kuitenkin lukea koodit esim. Inpalla tms.
                Last edited by IIIolut; 16-07-2012, 11:26.
                E61 ///M5 -07
                F15 X5 40e ///M-Sport -16

                Ex. E39 ///M5 -01
                -Custom clutch stop, E60 short shifter, Alpha-N with Power mapping by Evolve, AP coilovers, HEL brake lines.

                Comment

                • Tylyttäjä
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2007
                  • 1412

                  Originally posted by Reeperbahn View Post
                  Mullakin ilmeisesti CPS alkoi nyt kiukuttelemaan kun välillä auto tukehtuu kaasun pohjaan painettaessa. Uudelleenkäynnstys ja sitten toimii taas normaalisti. Katsoin yleismalliseslla vikakoodinlukijalla, tulee seuraavat vikakoodit:

                  -P0345: Camshaft Position Sensor A - Bank 2 Circuit Malfunction

                  -P0012 Camshaft Position Actuator A - Bank 1 Timig Over-Retard

                  Käykö nyt noista ilmi, mikä CPS on rikki, vai onko useampi? Luin jostain että niitä on yhteensä neljä M5:essä.

                  Olen tällä viikolla Hämeenlinnassa, joten jos jollakin olisi inpa (n. 100 km säteellä) niin voisiko kattoa vähän tarkemmin tuota? Korvausta vastaan toki. Siitä ehkä näkisi tarkemmin mikä noista CPS:istä antaa tuota herjaa. Ja jos ylimääräinen anturi jollakin sattuisi olemaan niin voisin sen myös ostaa/asennuttaa. Hyvä olisi saada kuntoon ennen paluuta pohjois-Suomeen.
                  Kannattaa varmistaa, ettei liity jotenkin siihen kun olivat liittäneet liikkeessä ne maffit takaisin kiinni. Eli onko siellä nyt se Evolven softa oikein sisällä vai ei. Ehkä liikkeessä tietävät mitä sille on tehty, tai ainakin antavat huoltoliikkeen yhteystiedot?
                  Current: Modified Subaru WRX Sti '05

                  EX: BMW E39 M5
                  Performance Mods: Hartge headers/Supersprint exhaust :: ALPHA-N by EVOLVE-ECU Evolve Power remapped
                  Performance: 417hp/542Nm :: 0-100km/h 4,7s :: 1/4 mile 13.005s @ 181km/h
                  (Currently fastest N/A M5 E39 in Finland @ 1/4 mile. Values without ALPHA-N + Power remap)

                  Suzuki GSX-R 1070 K5
                  Performance Mods: Lot
                  Performance: 200mph/322kph@1mile
                  (First N/A, no NOS, under 1100cc bike in Finland to reach 200mph @ 1 mile)

                  Comment

                  • Reeperbahn
                    BTCF Member
                    • May 2012
                    • 603
                    • EFOU

                    Originally posted by Tylyttäjä View Post
                    Kannattaa varmistaa, ettei liity jotenkin siihen kun olivat liittäneet liikkeessä ne maffit takaisin kiinni. Eli onko siellä nyt se Evolven softa oikein sisällä vai ei. Ehkä liikkeessä tietävät mitä sille on tehty, tai ainakin antavat huoltoliikkeen yhteystiedot?
                    En oikein usko että liittyy siihen, kun nuo cps:ät näyttäs olevan ihan kulutustavaraa kun M5 Boardia lueskelin. Ja ecua tuskin ovat sorkkineet, se lienee jo enemmän pro-hommaa. Privassa pistin sulle lisää.
                    -BMW M3 -09
                    -MB E320 Coupe -94
                    -MB E250 CGI -10
                    -Husqvarna R320 -14

                    Comment

                    • EPDM
                      Bimmer Enthusiast
                      • Nov 2005
                      • 4624
                      • Lahti.

                      Näitä cps'siäkin minulla on pari kpl. Raikun mukaan ne ovat ne uudemmat mallit
                      Viviendo en Lahiti
                      BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
                      Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
                      Vw Corrado vr6

                      Comment

                      • IIIolut
                        Bimmer Fanatic
                        • Apr 2005
                        • 382
                        • Mikkeli

                        Originally posted by Reeperbahn View Post
                        En oikein usko että liittyy siihen, kun nuo cps:ät näyttäs olevan ihan kulutustavaraa kun M5 Boardia lueskelin. Ja ecua tuskin ovat sorkkineet, se lienee jo enemmän pro-hommaa. Privassa pistin sulle lisää.
                        CPS:siä menee kyllä melko useasti, mitä M5boardia lueskelee. Mulla aikoinaan alkoi yksi CPS herjata, niin tuli kerralla laitettua kaikki 4kpl uusia. Eipä ole herjaillut sen jälkeen ja nyt ajettu reilu 4v noilla uusilla.
                        E61 ///M5 -07
                        F15 X5 40e ///M-Sport -16

                        Ex. E39 ///M5 -01
                        -Custom clutch stop, E60 short shifter, Alpha-N with Power mapping by Evolve, AP coilovers, HEL brake lines.

                        Comment

                        • Hiddenemarc
                          Bimmer Fanatic
                          • Jul 2011
                          • 426
                          • Rovaniemi

                          Noniin arvoisat kohtalotoverit,
                          Olen nyt saanut sen kuuluisan motorsport kuumeen joka ei kuuluisasti lähde muuten kuin ostamalla kyseinen auto.

                          Jo aikaisemmin e39 omistaneena on pakko saada kyseisen korimallin M5 ja olen tässä puntaroinut ja käynyt kauppaa kyseisten menopelien kanssa.
                          Tällähetkellä alla on e46 330 xdA kiisseli joten toi pitää saada vaihtoon joka tuo tietenkin oman haasteen motorsportin ostamiseen.

                          Itsehän tykkään lukea kuin piru raamattua näiden pikkasen vanhempien autojen vioista sekä tutustua ensin tätä kautta kyseiseen autoon ja nyt tahtoisin kysyä mihin kaikkeen tulisi ensisijaisesti kiinnittäää huomiota kun lähtee autoa koe-ajamaan?
                          sekä tuon Tornion M5 ajaneena en voi suositella kenellekkään kysesitä autoa koska kytkin luisti kun hullunmulkkumielettömänperseessä sekä lukemattomat muut pikkuviat vaivasivat kysestä pirssiä. kas tässä linkki: http://www.nettiauto.com/bmw/m5/4263883

                          vikoina MM: Bensamittari elää omaa elämäänsä, lämpömittari myöskin ja tosiaan se kytkin luistaa nopeilla vaihdoilla.

                          Mutta taasen tämä Kuusamon yksilö tuntis aika näpäkältä vaihtoehdolta
                          http://www.nettiauto.com/bmw/m5/4084026.

                          Kertokaa ihmeessä jos on jotain kautta kokemuksia kyseisestä yksilöstä tai muutenkaan mitään tietoa tästä kamppeesta.
                          S4 B5
                          Urs4 4.2
                          A8 D3 4.2 Lang

                          ex. M5 e39 -99
                          ex. 330 xDA e46 -03
                          ex. 523 e39 -96

                          Comment

                          • Esko
                            Bimmer Enthusiast
                            • Sep 2002
                            • 11737
                            • Kouvola

                            Originally posted by Hiddenemarc View Post
                            Noniin arvoisat kohtalotoverit,
                            Olen nyt saanut sen kuuluisan motorsport kuumeen joka ei kuuluisasti lähde muuten kuin ostamalla kyseinen auto.

                            Jo aikaisemmin e39 omistaneena on pakko saada kyseisen korimallin M5 ja olen tässä puntaroinut ja käynyt kauppaa kyseisten menopelien kanssa.
                            Tällähetkellä alla on e46 330 xdA kiisseli joten toi pitää saada vaihtoon joka tuo tietenkin oman haasteen motorsportin ostamiseen.

                            Itsehän tykkään lukea kuin piru raamattua näiden pikkasen vanhempien autojen vioista sekä tutustua ensin tätä kautta kyseiseen autoon ja nyt tahtoisin kysyä mihin kaikkeen tulisi ensisijaisesti kiinnittäää huomiota kun lähtee autoa koe-ajamaan?
                            sekä tuon Tornion M5 ajaneena en voi suositella kenellekkään kysesitä autoa koska kytkin luisti kun hullunmulkkumielettömänperseessä sekä lukemattomat muut pikkuviat vaivasivat kysestä pirssiä. kas tässä linkki: http://www.nettiauto.com/bmw/m5/4263883

                            vikoina MM: Bensamittari elää omaa elämäänsä, lämpömittari myöskin ja tosiaan se kytkin luistaa nopeilla vaihdoilla.

                            Mutta taasen tämä Kuusamon yksilö tuntis aika näpäkältä vaihtoehdolta
                            http://www.nettiauto.com/bmw/m5/4084026.

                            Kertokaa ihmeessä jos on jotain kautta kokemuksia kyseisestä yksilöstä tai muutenkaan mitään tietoa tästä kamppeesta.
                            Ota huomioon, että tuollaiseen 200tkm ajettuun olisi ajankohtaista kk-laakerit. Jos kytkin luistaa, niin hyvin mahdollista, että samalla menee vauhtipyöräkin uusiksi. Jos vetoja ei ole tallella, niin CPS:t ja/tai MAF:t on kanssa jotakuinkin pimeänä. Lemförderin alustaosat on hintaluokassa 50-150€/kpl, jarrulevyt useamman satasen, bensapumppu, vanokset jne. Tässä autossa ei riitä enää se "toiminta tonni" lompakon pohjalla, jos jotain on menossa rikki. Onnea auton etsintään. Kunnossa ollessaan tällainen on yksi maailman parhaimmista perheautoista!

                            Comment

                            • Hiddenemarc
                              Bimmer Fanatic
                              • Jul 2011
                              • 426
                              • Rovaniemi

                              Elikkä tohon kuusamon malliin vaihdettu Vauhtipyörä sekä kytkin asetelma.
                              mutta onko mitään tiettyä ääntä mikä johtuu kuluneista kk laakereista vai onko nämä kk laakerit vain aina uusittava 200tuhannen kohdalla?
                              S4 B5
                              Urs4 4.2
                              A8 D3 4.2 Lang

                              ex. M5 e39 -99
                              ex. 330 xDA e46 -03
                              ex. 523 e39 -96

                              Comment

                              • Esko
                                Bimmer Enthusiast
                                • Sep 2002
                                • 11737
                                • Kouvola

                                Originally posted by Hiddenemarc View Post
                                Elikkä tohon kuusamon malliin vaihdettu Vauhtipyörä sekä kytkin asetelma.
                                mutta onko mitään tiettyä ääntä mikä johtuu kuluneista kk laakereista vai onko nämä kk laakerit vain aina uusittava 200tuhannen kohdalla?
                                Kytkin on kulutustavaraa näissä ja riippuen ajotavasta myös vauhtipyörä. Aika rauhalliseen on saanut ajella, jos yli 100tkm kestää noi. Eipä ne laakerit mitenkään erityisemmin ilmottele voinnistaan. Varotoimena osa porukasta on vaihdattanu noi jo 150tkm kohdilla.

                                Comment

                                Working...
                                X