e39 528iA Tour INPAn livedatan omituiset(?) lukemat

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • TJJ
    replied
    Originally posted by Dunky View Post
    Jos MAFfi on edes jonkinlaisessa kunnossa niin tyhjäkäynti "heilahtaa" ja jos taasen aivan p askana niin ei tapahdu yhtikäs mitään...
    Entäs kun auto sammuu kokonaan? Voisiko olla, että MAF antaa täysin väärää tietoa eikä moottorinohjaus ehdi reagoida ja kytkeä hätäohjelmaa tarpeeksi nopeasti? Mutta pitäisihän tuo jossain näkyä.

    Ja yhä kiinnostaisi tietää miten tuo piuha irti vs. taatusti toimiva MAF ja piuha kiinni vaikuttaa auton käytökseen. Pitäisikö tehoissa tuntua selvä ero kun hätäohjelma on käytössä? Haen tällä siis sitä miten voisin todeta onko MAF viallinen? Ei huvittaisi ostaa uutta turhan takia, tosin eipä tuo olisi ensi kerta...

    Leave a comment:


  • TJJ
    replied
    Originally posted by janne1974 View Post
    Mulla on samalla koneella ja ennen meni hätäohjelma päälle ja käynti notkahti ja pysyi käynnissä. Nykyisin sammuu välittömästi kun piuhan ottaa irti.
    Kas kummaa, minullakin on sama ilmiö. En tosin ole pitkään aikaan kokeillut kumpi nyt tapahtuu.

    Edelleen minua askarruttaa auton tehonvaihtelut. En siis puhu mistään täydellisestä hyytymisestä vaan tuntumasta kuin 50 heppaa olisi kadonnut ja joskus ne taas ovat tallessa. Vikakoodeja ei tietenkään tule eikä mitään muutakaan outoa ilmene. Ja tätä siis on jatkunut jo monta vuotta.
    Viimeksi tuosta oli juttua täällä, viestistä #45 alkaen: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=128169
    Last edited by TJJ; 12-07-2009, 20:55.

    Leave a comment:


  • herja
    replied
    Mulla ei taasen tee mitään, kiinni laittaessa notkahtelee ja tasaantuu hetken päästä.

    Leave a comment:


  • Dunky
    replied
    Originally posted by TJJ View Post
    Mitä pitäisi tapahtua jos MAF:in johdon ottaa irti kun moottori on käynnissä? Pitäisikö auton sammua vai käynnin vain hetkeksi notkahtaa? Entä miten irtiolevan MAF-johdon pitäisi vaikuttaa ajon aikana? Silloinhan päällä pitäisi olla joku hätäohjelma mutta miten auto toimii/käyttäytyy sillä verrattuna toimivan MAF:in kautta saatuun signaaliin?

    Kyse siis 6-koneisista bensamoottoreista (M52TU minulla) ja ihan kokemusperäinen tieto kiinnostaisi.
    Jos MAFfi on edes jonkinlaisessa kunnossa niin tyhjäkäynti "heilahtaa" ja jos taasen aivan p askana niin ei tapahdu yhtikäs mitään...

    Leave a comment:


  • janne1974
    replied
    Originally posted by TJJ View Post
    Mitä pitäisi tapahtua jos MAF:in johdon ottaa irti kun moottori on käynnissä? Pitäisikö auton sammua vai käynnin vain hetkeksi notkahtaa? Entä miten irtiolevan MAF-johdon pitäisi vaikuttaa ajon aikana? Silloinhan päällä pitäisi olla joku hätäohjelma mutta miten auto toimii/käyttäytyy sillä verrattuna toimivan MAF:in kautta saatuun signaaliin?

    Kyse siis 6-koneisista bensamoottoreista (M52TU minulla) ja ihan kokemusperäinen tieto kiinnostaisi.
    Mulla on samalla koneella ja ennen meni hätäohjelma päälle ja käynti notkahti ja pysyi käynnissä. Nykyisin sammuu välittömästi kun piuhan ottaa irti. Jossain on varmaan vikaa, mutta missä??

    -Janne-

    Leave a comment:


  • TJJ
    replied
    Mitä pitäisi tapahtua jos MAF:in johdon ottaa irti kun moottori on käynnissä? Pitäisikö auton sammua vai käynnin vain hetkeksi notkahtaa? Entä miten irtiolevan MAF-johdon pitäisi vaikuttaa ajon aikana? Silloinhan päällä pitäisi olla joku hätäohjelma mutta miten auto toimii/käyttäytyy sillä verrattuna toimivan MAF:in kautta saatuun signaaliin?

    Kyse siis 6-koneisista bensamoottoreista (M52TU minulla) ja ihan kokemusperäinen tieto kiinnostaisi.

    Leave a comment:


  • Dunky
    replied
    Originally posted by BMWFW24 View Post
    Voiko MAF hajota niin ettei siitä tule minkäänlaista vikakoodia?
    Kyllä. Toisin sanoen se ei anna todellista lukemaa kuinka paljon ilmaa menee koneeseen. Vasta kun vaikka lanka palaa poikki niin silloin tulee vikakoodi

    Leave a comment:


  • antteri
    replied
    Mitään uutta tällä rintamalla? Onko kukaan saanut noista kuvissa olevista tuloksista poikkeavia tuloksia vai onko vika vain INPA:ssa?

    Leave a comment:


  • antteri
    replied
    Mulla kans M52B28:ssa samanlaiset lukemat ja alaväännön puutteen + korkean kulutuksen kanssa olen paininut jo pidemmän aikaa... mitähän noi lukemat pitäs normaalisti olla tyhjäkäynnillä?

    Leave a comment:


  • rikul
    replied
    Samat murheet


    Imm vaihdettu,käytetty myös käyttöautolla jossa epäilivät suutinvuotoja.
    Pantu tankkiin lisäainetta jonka olis pitäny putsata suuttimia,ei vaikutusta.
    Kerro jos jotain selviää.

    Leave a comment:


  • BMWFW24
    replied
    Voiko MAF hajota niin ettei siitä tule minkäänlaista vikakoodia?
    Vai mitkähän on normaalit lukemat INPAssa kun kaikki on kunnossa?

    Leave a comment:


  • e39 528iA Tour INPAn livedatan omituiset(?) lukemat

    Mikähän saa aikaan tuollaiset lukemat ilmamääriin? Kuvakaappaus on otettu kesken normaalin ajon.Mitään vikakoodeja ei koneesta INPAlla löydy. Moottori käy normaalisti. Kulutus saattaa olla kasvannut, mutta auton käyttötapa on muuttunut lyhempiin ajoihin kaupungissa, vähemmän maantieajoa...
    Itse epäilen suuttimen ehkä vuotavan tai suihku ei ole kunnossa.
    3. pytyn tulppa erilainen kuin muiden-->liika bensaa-->ecu ohjaa lisää ilmaa.
    Voisiko viallinen puola aiheuttaa tuota jos ei kipinä aina syty?
    Tosin INPAN näyttämät korjausarvot ei näytä moottorin toiminnassa mitään erikoista, ihan kuin ecun ei tarvitsisi korjata ollenkaan käyntiä(?).
    Kertokaas viisaammat mistä alkaisi etsiä ratkaisua.
    Attached Files
Working...
X