e39 528iA Tour INPAn livedatan omituiset(?) lukemat

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • _nixu_
    replied
    Originally posted by TJJ View Post
    Tilasin sitten lisää putkia, tulppia, tiivisteitä ja nokka-akselin anturit. Jokakesäinen ylihuoltaminen voi kohta taas alkaa...
    Ja sitten vielä samaan konkurssiin DISA ja MAF
    Parempi se on kerralla laittaa kuntoon kun kerran osat joutuu kuitenkin irroittamaan tarkastusta varten :think

    Leave a comment:


  • TJJ
    replied
    Originally posted by TJJ View Post
    Olisi kiva kokea edes joku selvä ero, siis kun olen vaihtanut noita putkia, tulppia ja haitarikumeja yms. ja vaikka niissä joissain on ollutkin selvästi vikaa, en silti ole auton toiminnassa/kulkemisessa huomannut mitään muutosta. Kulutus tosin taitaa olla laskenut.
    Tilasin sitten lisää putkia, tulppia, tiivisteitä ja nokka-akselin anturit. Jokakesäinen ylihuoltaminen voi kohta taas alkaa...

    Leave a comment:


  • _nixu_
    replied
    Originally posted by fraatti View Post
    Mutta johtuiko tehojen palautuminen mukautumien nollaamisesta vai imuvuodon tukkimisesta vai molemmista?

    onko kyseessä m54 moottori?

    Fastandfurious nimimerkillä tehot tulivat aina takaisin adaptaatioiden nollaamisen jälkeen. Auto toimi hetken ja taas nuukahti. Loppujen lopuksi vanoksen tiivisteiden vaihto korjasi asian.
    No tämä jää nähtäväksi että auttoiko pidemmässä juoksussa. Nyt on ajettu n.500km ja pelaa hyvin. Ostettuani ihmettelin tuota tehottomuutta ja nollasin arvot. Toimi ehkä 200km ja oireet palasi :think

    Tosiaan sigun autosta kyse ja moottorina M54.

    edit. Ongelmat osioon voisi perustaa oman ketjun näille M52TU/M54 Imuvuodoille. Siirtäisi näistä parista ketjusta viestit sinne :think
    Last edited by _nixu_; 28-06-2010, 08:47.

    Leave a comment:


  • fraatti
    replied
    Originally posted by _nixu_ View Post
    No olihan sillä isokin vaikutus. Ennen korjausta tuntui tehottomalta ja tyhjäkäynti heitteli aavistuksen. Alavääntöäkin oli kadoksissa.
    Veikkaan että jos olisi penkissä käynyt ennen korjausta niin usemapi kymmenen hevosta olisi uupunut :think

    Katsotaan nyt paraneeko kun vaihtaa uudet oem tulpat sinne tuon patentin tilalle + tarkastelen nuo muut letkut ja vaihdan tarvittaessa :think
    Mutta johtuiko tehojen palautuminen mukautumien nollaamisesta vai imuvuodon tukkimisesta vai molemmista?

    onko kyseessä m54 moottori?

    Fastandfurious nimimerkillä tehot tulivat aina takaisin adaptaatioiden nollaamisen jälkeen. Auto toimi hetken ja taas nuukahti. Loppujen lopuksi vanoksen tiivisteiden vaihto korjasi asian.

    Leave a comment:


  • _nixu_
    replied
    Originally posted by TJJ View Post
    Joo, kyllä arvot muuttuu, mutta huomasitko silti auton toiminnassa mitään eroa? Edelleen kiinnostaisi löytää selitys tuohon tehokkuuden vaihteluun josta tämän viestiketjun alkupuolella oli juttua.
    No olihan sillä isokin vaikutus. Ennen korjausta tuntui tehottomalta ja tyhjäkäynti heitteli aavistuksen. Alavääntöäkin oli kadoksissa.
    Veikkaan että jos olisi penkissä käynyt ennen korjausta niin usemapi kymmenen hevosta olisi uupunut :think

    Katsotaan nyt paraneeko kun vaihtaa uudet oem tulpat sinne tuon patentin tilalle + tarkastelen nuo muut letkut ja vaihdan tarvittaessa :think

    Leave a comment:


  • TJJ
    replied
    Originally posted by _nixu_ View Post
    No mulla oli tuo iso tulppa(osa 17) halki:
    http://www.realoem.com/bmw/showparts...79&hg=11&fg=40

    Ennen tilapäiskorjausta n. 60l/h ja korjauksen + adaptaatioarvojen nollauksen jälkeen noin 72l/h.

    Täytyy tilata liikkeestä nuo tulpat ja mahdollisesti jotain muutakin samalla. Vaikka ei noissa letkuissa äkkiseltään mitään huonoa kohtaa näkynyt. Ilmeisesti omassa pitäisi olla liki 80l/h jos kaikki on ehjää :think
    Joo, kyllä arvot muuttuu, mutta huomasitko silti auton toiminnassa mitään eroa? Edelleen kiinnostaisi löytää selitys tuohon tehokkuuden vaihteluun josta tämän viestiketjun alkupuolella oli juttua.

    Leave a comment:


  • _nixu_
    replied
    Originally posted by TJJ View Post
    Ei ollut tuttu. Täytyypä kokeilla muuttuuko mikään arvo jos tekee ilmavuotoja...

    Olisi kiva kokea edes joku selvä ero, siis kun olen vaihtanut noita putkia, tulppia ja haitarikumeja yms. ja vaikka niissä joissain on ollutkin selvästi vikaa, en silti ole auton toiminnassa/kulkemisessa huomannut mitään muutosta. Kulutus tosin taitaa olla laskenut.
    No mulla oli tuo iso tulppa(osa 17) halki:
    http://www.realoem.com/bmw/showparts...79&hg=11&fg=40

    Ennen tilapäiskorjausta n. 60l/h ja korjauksen + adaptaatioarvojen nollauksen jälkeen noin 72l/h.

    Täytyy tilata liikkeestä nuo tulpat ja mahdollisesti jotain muutakin samalla. Vaikka ei noissa letkuissa äkkiseltään mitään huonoa kohtaa näkynyt. Ilmeisesti omassa pitäisi olla liki 80l/h jos kaikki on ehjää :think

    Leave a comment:


  • TJJ
    replied
    Originally posted by fraatti View Post
    Onkos herroille tämä tuttu? http://www.m5board.com/vbulletin/att...l_trim_bmw.pdf

    täytyisi huvikseen kokeilla käytännön vaikutusta noihin arvoihin vaikka repimällä se tulppa sieltä imusarjan takaa pois..
    Ei ollut tuttu. Täytyypä kokeilla muuttuuko mikään arvo jos tekee ilmavuotoja...

    Olisi kiva kokea edes joku selvä ero, siis kun olen vaihtanut noita putkia, tulppia ja haitarikumeja yms. ja vaikka niissä joissain on ollutkin selvästi vikaa, en silti ole auton toiminnassa/kulkemisessa huomannut mitään muutosta. Kulutus tosin taitaa olla laskenut.

    Leave a comment:


  • fraatti
    replied
    Onkos herroille tämä tuttu? http://www.m5board.com/vbulletin/att...l_trim_bmw.pdf

    täytyisi huvikseen kokeilla käytännön vaikutusta noihin arvoihin vaikka repimällä se tulppa sieltä imusarjan takaa pois..

    Leave a comment:


  • TJJ
    replied
    Tuossa kuvassa näyttäisi olevan tuolle fuel tank breather letkulle väärä (M54-moottorin) osanumero, tämä lienee oikea: 13 90 1 712 862

    Leave a comment:


  • fraatti
    replied
    Originally posted by fraatti View Post
    mites onko kukaan katsonut millasia lukemia maf antaa talla pohjassa ja/tai ajotietokoneesta salavalikosta kulutuslukemaa l/h?
    elikäs omasta e46 328:sta tuli seuraavat arvot

    obc:n salavalikosta kulutus 54l/h (+-1.8l tarkkuus)
    maffi 566kg/h

    mites muilla?

    Leave a comment:


  • fraatti
    replied
    mites onko kukaan katsonut millasia lukemia maf antaa talla pohjassa ja/tai ajotietokoneesta salavalikosta kulutuslukemaa l/h?

    Jotenkin epäilisin että tuo oma maffi vois olla ehtoo puolella ja turhaa ei jaksais sitä vaihdella..

    toinen mitä tässä funtsailin oli ilmastoinnin kompuran vaikutus kiihtyvyyteen.. ja tästä sitten tuli mieleen että mikäli tuo visko tuolla vesipumpun päässä olis ajanmyötä vähän turhan herkällä ja flekti pyörisi turhan innokkaasti, voisi tuokin varmasti leikata tehoja melko reilusti..

    Leave a comment:


  • TJJ
    replied
    Originally posted by markok View Post
    En ole kyllä minäkään nähnyt tuota fuel tank breather valven letkua. Tuo on kyllä hyvä kuva mikä pitää ottaa mukaan kun seuraavan kerran tuota tutkailee. Näyttää myös tuo Sucking jet pump lines olevan minulla tarkastamatta.
    Kävin taas tutkimassa imusarjaa ja kyllähän siellä sittenkin on tuo fuel tank breather letku. Eli kaksi letkua pitäisi vaihtaa, sucking jet pump letkuhan on se jarrutehostimelle menevä.

    Leave a comment:


  • markok
    replied
    Originally posted by TJJ View Post
    Löytyi tuollainen kuva imusarjasta. Mutta ei siellä taida olla tuota fuel tank breather valven letkua? Se näyttäisi menevän ihan muualle. Vai katsoinko väärää letkua...
    En ole kyllä minäkään nähnyt tuota fuel tank breather valven letkua. Tuo on kyllä hyvä kuva mikä pitää ottaa mukaan kun seuraavan kerran tuota tutkailee. Näyttää myös tuo Sucking jet pump lines olevan minulla tarkastamatta.

    Leave a comment:


  • TJJ
    replied
    Löytyi tuollainen kuva imusarjasta. Mutta ei siellä taida olla tuota fuel tank breather valven letkua? Se näyttäisi menevän ihan muualle. Vai katsoinko väärää letkua...
    .

    Leave a comment:

Working...
X