e39 528iA Tour INPAn livedatan omituiset(?) lukemat

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts

• Cell
    replied
    Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
    Tarkoitatko tuota "NW edge adaptation-outlet" -arvoa?
    Jep, vaikka otanta on ollut vielä hieman kapea, niin tähän mennessä on toteutunut tuon arvon kasvu tiivistevikaisissa ja pienenä pysyminen ehjissä. Sen lisäksi että nimi auttaa asian jäljille. Virallista selitystä tuon arvon muodostumisesta en kuitenkaan ole silmiini saanut.

Leave a comment:

• 174000
    replied
    Originally posted by _nixu_ View Post
    Tuntuu että testissä pitää saada maksimirasitus moottorille että tulee kunnon tulos.
    Tänään kakkosella tasaisella 67l/h, kolmosella alamäessä 73.5 ja kolmosella ylämäkeen 83l/h :think
    Ihan kelpo tulos tuo viimeinen, siitä voisi päätellä että tehot on varsin hyvin tallella
    Missäs tuollanen ylämäki löytyy, jossa tuo vauhti onnistuu?:think

Tänään ajelin kakkosella pieneen ylämäkeen 72 l/h, joskohan kolmosella menisi jo lähemmäks 80.

Leave a comment:

• Petri.Kekkonen
    replied
    Originally posted by Cell View Post
    Ainakin kun vanoksen pakopuolen adaptaatiot huitelee jo noilla lukemilla...
    Tarkoitatko tuota "NW edge adaptation-outlet" -arvoa?

Leave a comment:

• Cell
    replied
    Originally posted by fraatti View Post
    Vaihtaisin tässä vaiheesssa vanoksen tiivisteet ehdottomasti..
    Ainakin kun vanoksen pakopuolen adaptaatiot huitelee jo noilla lukemilla...

Leave a comment:

• fraatti
    replied
    Originally posted by Alhimiq View Post
    Jeps. Eli. Kirjoitetaan tähänkin ketjuun. Kiitos _nixu_lle meikäläisen auton livedatan lukemisesta, foorumiin kirjoittamisesta ja liitteiden liittämisestä.

Vaihdettu tähän menneessä:
    - Huollot tehty ajoissa. Bensasuodattimet vaihdettu aina huollon yhteydessä. Vika on jo pitkäaikainen, ehkäpä jo 1,5 vuotta.
    - MAF vaihdettu 2009 kesä
    - Disa 2009 kevät
    - MAFin jälkeiset suuret kumiputket (2 kpl), jotka yhdistyvät kaasuläppä"johonkin"..
    - Imusarjan tiivisteet
    - visko. Tämä tarttuu herkästi muuten kuumassa ilmassa.
    - huohotin ja siihen tulevat kaikki alipaineletkut
    - kahdet etumaiset lamdat, 4-6 lohkon katalysaattori ja sen jälkeinen lambda. (näistä ollut vikakoodia aikaisemmin). 2008.

Edessä nähtävästi tuo vanoksen tiivisteiden vaihto ja imuvuotojen etsiminen.

ilen tosiaan testasin kolmosella 320i -99 2.0 litraisella 150hv konetta m52b20. Kierrokset 6000, nopeutta 120km/h, kulutus 39L/H. Pari kertaa koitin. Ei mene jakeluun, mikä siinä muuten voisi olla vikana. Mitä jos nokka-anturit ovat antautuneet? EI VIKAKOODEJA. :(((

xzxz
    Vaihtaisin tässä vaiheesssa vanoksen tiivisteet ehdottomasti.. Joka ainoasta vanoksesta jonka olen avannut ne ovat olleet aivan kovettuneet..
    mites venttilikopan tiiviste ? ja huohottimen kunto? ettei ime sitä kautta jostain ilmaa..

Esim vuotava venttiilikopantiiviste aiheutti aina jonkun satunnaisen pytyn pois putoamisen liikennevaloihin pysähtyessä.. muuten ajossa pelasi moitteettomasti..
    Last edited by fraatti; 18-07-2010, 19:45.

Leave a comment:

• fraatti
    replied
    Originally posted by markok View Post
    Noin 230tkm on tuolla minun autolla ajettu. Minulla tulee ensimmäisenä mieleen, että jonkun suuttimen suihkussa olisi jotain vikaa. Oletko ottanut omasta Rough arvoista print screeniä? Eikös nuo arvot liity jotenkin suuttimien toimintaan ja niissä minulla on pientä heittoa 5 ja 4 sylintereissä eli ilmeisesti juuri multiplicativ 2 arvoihin vaikuttavissa sylintereissä.

http://www.nic.fi/~marko80/e39/livedata/Live%20data%2014.7.10/rough.JPG
    nuo roughness arvot ovat varmaan tasaisimmat mitä olen nähnyt.. tai ainakin yhdet tasaisimmista..
    Last edited by fraatti; 18-07-2010, 18:50.

Leave a comment:

• markok
    replied
    Originally posted by TJJ View Post
    Tuo on tosiaan outo juttu, sinullahan oli sama juttu molemmissa mittauksissa.

Tässä viestiketjussahan oli vuosi sitten mitattuja minun auton arvoja ja niissäkin nuo oli minulla samat (tosin molemmat silloin 0.00). Paljon sinun autolla on ajettu? Eikös lambdat kypsy pikkuhiljaa, ainakin tuon Beisan systemin tyypin mukaan.
    Noin 230tkm on tuolla minun autolla ajettu. Minulla tulee ensimmäisenä mieleen, että jonkun suuttimen suihkussa olisi jotain vikaa. Oletko ottanut omasta Rough arvoista print screeniä? Eikös nuo arvot liity jotenkin suuttimien toimintaan ja niissä minulla on pientä heittoa 5 ja 4 sylintereissä eli ilmeisesti juuri multiplicativ 2 arvoihin vaikuttavissa sylintereissä.

Leave a comment:

• TJJ
    replied
    Originally posted by markok View Post
    Huomasin vielä kun vertailin meidän arvoja, että sinulla nuo molemmat multiplicativ arvot ovat lähes samat, mutta minulla niissä on aika iso ero. Mistähän tuo voisi johtua? Eikös nuo 1 ja 2 arvot tule eri lambdoilta eli onko minulla sitten heittoa eri sylintereiden palotapahtumassa?
    Tuo on tosiaan outo juttu, sinullahan oli sama juttu molemmissa mittauksissa.

Tässä viestiketjussahan oli vuosi sitten mitattuja minun auton arvoja ja niissäkin nuo oli minulla samat (tosin molemmat silloin 0.00). Paljon sinun autolla on ajettu? Eikös lambdat kypsy pikkuhiljaa, ainakin tuon Beisan systemin tyypin mukaan.

Leave a comment:

• markok
    replied
    Testasin myös noita arvoja ja tulppa paikallaan näyttää 0.98-1.02 ja ilman tulppaa 1.14. Eli jossain sentään näkyy eroja.

Tuossa on minun arvot, lähinnä ihmetyttää markok:n arvoihin verrattuna nuo multiplicativ-arvot, niissä on aika iso ero. Mitä tuo arvo tarkoittaa?
    http://img121.imageshack.us/img121/7309/adaption.png
    Huomasin vielä kun vertailin meidän arvoja, että sinulla nuo molemmat multiplicativ arvot ovat lähes samat, mutta minulla niissä on aika iso ero. Mistähän tuo voisi johtua? Eikös nuo 1 ja 2 arvot tule eri lambdoilta eli onko minulla sitten heittoa eri sylintereiden palotapahtumassa?

Leave a comment:

• Alhimiq
    replied
    e46 m52b20

Originally posted by _nixu_ View Post
    Jep. Siis auto on tuo Alhimiq:in 320i. Omistaja saa vastailla tarkemmin kun tietää mitä kaikkea siihen on uusittu.

Laitetaan ne liitteet nyt tännekin:
    Jeps. Eli. Kirjoitetaan tähänkin ketjuun. Kiitos _nixu_lle meikäläisen auton livedatan lukemisesta, foorumiin kirjoittamisesta ja liitteiden liittämisestä.

Vaihdettu tähän menneessä:
    - Huollot tehty ajoissa. Bensasuodattimet vaihdettu aina huollon yhteydessä. Vika on jo pitkäaikainen, ehkäpä jo 1,5 vuotta.
    - MAF vaihdettu 2009 kesä
    - Disa 2009 kevät
    - MAFin jälkeiset suuret kumiputket (2 kpl), jotka yhdistyvät kaasuläppä"johonkin"..
    - Imusarjan tiivisteet
    - visko. Tämä tarttuu herkästi muuten kuumassa ilmassa.
    - huohotin ja siihen tulevat kaikki alipaineletkut
    - kahdet etumaiset lamdat, 4-6 lohkon katalysaattori ja sen jälkeinen lambda. (näistä ollut vikakoodia aikaisemmin). 2008.

Edessä nähtävästi tuo vanoksen tiivisteiden vaihto ja imuvuotojen etsiminen.

ilen tosiaan testasin kolmosella 320i -99 2.0 litraisella 150hv konetta m52b20. Kierrokset 6000, nopeutta 120km/h, kulutus 39L/H. Pari kertaa koitin. Ei mene jakeluun, mikä siinä muuten voisi olla vikana. Mitä jos nokka-anturit ovat antautuneet? EI VIKAKOODEJA. :(((

xzxz
    Last edited by Alhimiq; 17-07-2010, 19:57.

Leave a comment:

• Petri.Kekkonen
    replied
    Ja hiukan matematiikkaa -> 188/52.2=3,6hv/l

3,6 x 61,7 = 222hv tuo kuulosta aivan oikean suuruiselta tuohon n52 koneseen..
    Jep, tuo kyllä täsmää hyvin, mutta M54B30 tulis sitten jo 288hv. Samapa tuo mulle, pitää katella jos saisin omastani ton lukeman niin pääsee ihmettelemään tätäkin sitten.

Leave a comment:

• fraatti
    replied
    Kiinnostais itekin tutkailla mitä tuo sigun autossa näyttää, mutta mistä voin tietää mikä olisi oikea lukema? Ja miten ihmeessä M54B30 voi kuluttaa 80l/h kun se on vain vähän isompi kone?
    Useasta m52b28 on tullut lukemia 52.2, 54 ja taisi jostain olla myö 56l/hr

Jos näistä nyt vetäs johtopäätöksen että tuo lienee jotakuinkin oikea luema... Eräästä 52.2l/hr antavasta autosta on penkitetty 188hv.

Muutamapäivä takaperin katsottiin tuo lukema 2,5 n52 218hv koneesta. Tulokseksi tuli 61,7l/hr

Ja hiukan matematiikkaa -> 188/52.2=3,6hv/l

3,6 x 61,7 = 222hv tuo kuulosta aivan oikean suuruiselta tuohon n52 koneseen.. funtsitaan sitten lisää jos ihmiset jaksavat testata näitä juttuja ja katsoa mitä lukuja saavat. Tuo 56l/hr taisi tulla TTJ:ltä jolla on uusi ilmamäärämittari autossaan.

Leave a comment:

• _nixu_
    replied
    Kiinnostais itekin tutkailla mitä tuo sigun autossa näyttää, mutta mistä voin tietää mikä olisi oikea lukema? Ja miten ihmeessä M54B30 voi kuluttaa 80l/h kun se on vain vähän isompi kone?
    No onhan siinä jokunen hevosvoima enemmän :think

Leave a comment:

• Petri.Kekkonen
    replied
    Ei ole ollut varsinaisia ongelmia joten imuvuotoja en ole koskaan kunnolla edes hakenut. Vasta kuitenkin vaihdoin pakonokan asentoanturin (imupuolen vaihdatin jo keväällä kun molemmista oli vikakoodeja tullut) ja nyt tuntui, että ois tullut lisää alavääntöä sen jälkeen. Voi olla kuvitteluakin.

elikäs omasta e46 328:sta tuli seuraavat arvot

obc:n salavalikosta kulutus 54l/h (+-1.8l tarkkuus)

Leave a comment:

• markok
    replied
    Testasin myös noita arvoja ja tulppa paikallaan näyttää 0.98-1.02 ja ilman tulppaa 1.14. Eli jossain sentään näkyy eroja.

Tuossa on minun arvot, lähinnä ihmetyttää markok:n arvoihin verrattuna nuo multiplicativ-arvot, niissä on aika iso ero. Mitä tuo arvo tarkoittaa?
    http://img121.imageshack.us/img121/7309/adaption.png
    Fraatti oli joskus aiemmin jo laittanut tämän linkin tähän topicciin http://www.m5board.com/vbulletin/att...l_trim_bmw.pdf josta löytyy selitystä noille arvoille. Muistaakseni liittyi jotenkin juuri osatehoilla ja isoilla tehoilla oleviin suuttimien aukioloaikoihin. Tuo pitää lukea ajatuksella läpi että ymmärtää mistä on kyse ja vähän jäi ainakin itselleni aukkoja vaikka yritin kuinka ajatuksella lukea

Leave a comment:

Working...
X