Originally posted by Petri.Kekkonen
View Post
e39 528iA Tour INPAn livedatan omituiset(?) lukemat
Collapse
X
-
-
Originally posted by _nixu_ View PostTuntuu että testissä pitää saada maksimirasitus moottorille että tulee kunnon tulos.
Tänään kakkosella tasaisella 67l/h, kolmosella alamäessä 73.5 ja kolmosella ylämäkeen 83l/h :think
Ihan kelpo tulos tuo viimeinen, siitä voisi päätellä että tehot on varsin hyvin tallella
Tänään ajelin kakkosella pieneen ylämäkeen 72 l/h, joskohan kolmosella menisi jo lähemmäks 80.
Leave a comment:
-
Originally posted by Cell View PostAinakin kun vanoksen pakopuolen adaptaatiot huitelee jo noilla lukemilla...
Leave a comment:
-
Originally posted by Alhimiq View PostJeps. Eli. Kirjoitetaan tähänkin ketjuun. Kiitos _nixu_lle meikäläisen auton livedatan lukemisesta, foorumiin kirjoittamisesta ja liitteiden liittämisestä.
Vaihdettu tähän menneessä:
- Huollot tehty ajoissa. Bensasuodattimet vaihdettu aina huollon yhteydessä. Vika on jo pitkäaikainen, ehkäpä jo 1,5 vuotta.
- MAF vaihdettu 2009 kesä
- Disa 2009 kevät
- MAFin jälkeiset suuret kumiputket (2 kpl), jotka yhdistyvät kaasuläppä"johonkin"..
- Imusarjan tiivisteet
- visko. Tämä tarttuu herkästi muuten kuumassa ilmassa.
- huohotin ja siihen tulevat kaikki alipaineletkut
- kahdet etumaiset lamdat, 4-6 lohkon katalysaattori ja sen jälkeinen lambda. (näistä ollut vikakoodia aikaisemmin). 2008.
Edessä nähtävästi tuo vanoksen tiivisteiden vaihto ja imuvuotojen etsiminen.
ilen tosiaan testasin kolmosella 320i -99 2.0 litraisella 150hv konetta m52b20. Kierrokset 6000, nopeutta 120km/h, kulutus 39L/H. Pari kertaa koitin. Ei mene jakeluun, mikä siinä muuten voisi olla vikana. Mitä jos nokka-anturit ovat antautuneet? EI VIKAKOODEJA. :(((
xzxz
mites venttilikopan tiiviste ? ja huohottimen kunto? ettei ime sitä kautta jostain ilmaa..
Esim vuotava venttiilikopantiiviste aiheutti aina jonkun satunnaisen pytyn pois putoamisen liikennevaloihin pysähtyessä.. muuten ajossa pelasi moitteettomasti..Last edited by fraatti; 18-07-2010, 19:45.
Leave a comment:
-
Originally posted by markok View PostNoin 230tkm on tuolla minun autolla ajettu. Minulla tulee ensimmäisenä mieleen, että jonkun suuttimen suihkussa olisi jotain vikaa. Oletko ottanut omasta Rough arvoista print screeniä? Eikös nuo arvot liity jotenkin suuttimien toimintaan ja niissä minulla on pientä heittoa 5 ja 4 sylintereissä eli ilmeisesti juuri multiplicativ 2 arvoihin vaikuttavissa sylintereissä.
http://www.nic.fi/~marko80/e39/livedata/Live%20data%2014.7.10/rough.JPGLast edited by fraatti; 18-07-2010, 18:50.
Leave a comment:
-
Originally posted by TJJ View PostTuo on tosiaan outo juttu, sinullahan oli sama juttu molemmissa mittauksissa.
Tässä viestiketjussahan oli vuosi sitten mitattuja minun auton arvoja ja niissäkin nuo oli minulla samat (tosin molemmat silloin 0.00). Paljon sinun autolla on ajettu? Eikös lambdat kypsy pikkuhiljaa, ainakin tuon Beisan systemin tyypin mukaan.
Leave a comment:
-
Originally posted by markok View PostHuomasin vielä kun vertailin meidän arvoja, että sinulla nuo molemmat multiplicativ arvot ovat lähes samat, mutta minulla niissä on aika iso ero. Mistähän tuo voisi johtua? Eikös nuo 1 ja 2 arvot tule eri lambdoilta eli onko minulla sitten heittoa eri sylintereiden palotapahtumassa?
Tässä viestiketjussahan oli vuosi sitten mitattuja minun auton arvoja ja niissäkin nuo oli minulla samat (tosin molemmat silloin 0.00). Paljon sinun autolla on ajettu? Eikös lambdat kypsy pikkuhiljaa, ainakin tuon Beisan systemin tyypin mukaan.
Leave a comment:
-
Originally posted by TJJ View PostTestasin myös noita arvoja ja tulppa paikallaan näyttää 0.98-1.02 ja ilman tulppaa 1.14. Eli jossain sentään näkyy eroja.
Tuossa on minun arvot, lähinnä ihmetyttää markok:n arvoihin verrattuna nuo multiplicativ-arvot, niissä on aika iso ero. Mitä tuo arvo tarkoittaa?
http://img121.imageshack.us/img121/7309/adaption.png
Leave a comment:
-
e46 m52b20
Originally posted by _nixu_ View PostJep. Siis auto on tuo Alhimiq:in 320i. Omistaja saa vastailla tarkemmin kun tietää mitä kaikkea siihen on uusittu.
Laitetaan ne liitteet nyt tännekin:
Vaihdettu tähän menneessä:
- Huollot tehty ajoissa. Bensasuodattimet vaihdettu aina huollon yhteydessä. Vika on jo pitkäaikainen, ehkäpä jo 1,5 vuotta.
- MAF vaihdettu 2009 kesä
- Disa 2009 kevät
- MAFin jälkeiset suuret kumiputket (2 kpl), jotka yhdistyvät kaasuläppä"johonkin"..
- Imusarjan tiivisteet
- visko. Tämä tarttuu herkästi muuten kuumassa ilmassa.
- huohotin ja siihen tulevat kaikki alipaineletkut
- kahdet etumaiset lamdat, 4-6 lohkon katalysaattori ja sen jälkeinen lambda. (näistä ollut vikakoodia aikaisemmin). 2008.
Edessä nähtävästi tuo vanoksen tiivisteiden vaihto ja imuvuotojen etsiminen.
ilen tosiaan testasin kolmosella 320i -99 2.0 litraisella 150hv konetta m52b20. Kierrokset 6000, nopeutta 120km/h, kulutus 39L/H. Pari kertaa koitin. Ei mene jakeluun, mikä siinä muuten voisi olla vikana. Mitä jos nokka-anturit ovat antautuneet? EI VIKAKOODEJA. :(((
xzxzLast edited by Alhimiq; 17-07-2010, 19:57.
Leave a comment:
-
Originally posted by fraatti View PostJa hiukan matematiikkaa -> 188/52.2=3,6hv/l
3,6 x 61,7 = 222hv tuo kuulosta aivan oikean suuruiselta tuohon n52 koneseen..
Leave a comment:
-
Originally posted by Petri.Kekkonen View PostKiinnostais itekin tutkailla mitä tuo sigun autossa näyttää, mutta mistä voin tietää mikä olisi oikea lukema? Ja miten ihmeessä M54B30 voi kuluttaa 80l/h kun se on vain vähän isompi kone?
Jos näistä nyt vetäs johtopäätöksen että tuo lienee jotakuinkin oikea luema... Eräästä 52.2l/hr antavasta autosta on penkitetty 188hv.
Muutamapäivä takaperin katsottiin tuo lukema 2,5 n52 218hv koneesta. Tulokseksi tuli 61,7l/hr
Ja hiukan matematiikkaa -> 188/52.2=3,6hv/l
3,6 x 61,7 = 222hv tuo kuulosta aivan oikean suuruiselta tuohon n52 koneseen.. funtsitaan sitten lisää jos ihmiset jaksavat testata näitä juttuja ja katsoa mitä lukuja saavat. Tuo 56l/hr taisi tulla TTJ:ltä jolla on uusi ilmamäärämittari autossaan.
Leave a comment:
-
Originally posted by Petri.Kekkonen View PostKiinnostais itekin tutkailla mitä tuo sigun autossa näyttää, mutta mistä voin tietää mikä olisi oikea lukema? Ja miten ihmeessä M54B30 voi kuluttaa 80l/h kun se on vain vähän isompi kone?
Leave a comment:
-
Ei ole ollut varsinaisia ongelmia joten imuvuotoja en ole koskaan kunnolla edes hakenut. Vasta kuitenkin vaihdoin pakonokan asentoanturin (imupuolen vaihdatin jo keväällä kun molemmista oli vikakoodeja tullut) ja nyt tuntui, että ois tullut lisää alavääntöä sen jälkeen. Voi olla kuvitteluakin.
Originally posted by fraatti View Postelikäs omasta e46 328:sta tuli seuraavat arvot
obc:n salavalikosta kulutus 54l/h (+-1.8l tarkkuus)
Leave a comment:
-
Originally posted by TJJ View PostTestasin myös noita arvoja ja tulppa paikallaan näyttää 0.98-1.02 ja ilman tulppaa 1.14. Eli jossain sentään näkyy eroja.
Tuossa on minun arvot, lähinnä ihmetyttää markok:n arvoihin verrattuna nuo multiplicativ-arvot, niissä on aika iso ero. Mitä tuo arvo tarkoittaa?
http://img121.imageshack.us/img121/7309/adaption.png
Leave a comment:
Leave a comment: