Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 528iA Tour INPAn livedatan omituiset(?) lukemat

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BMWFW24
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2003
    • 276
    • Jämsä

    e39 528iA Tour INPAn livedatan omituiset(?) lukemat

    Mikähän saa aikaan tuollaiset lukemat ilmamääriin? Kuvakaappaus on otettu kesken normaalin ajon.Mitään vikakoodeja ei koneesta INPAlla löydy. Moottori käy normaalisti. Kulutus saattaa olla kasvannut, mutta auton käyttötapa on muuttunut lyhempiin ajoihin kaupungissa, vähemmän maantieajoa...
    Itse epäilen suuttimen ehkä vuotavan tai suihku ei ole kunnossa.
    3. pytyn tulppa erilainen kuin muiden-->liika bensaa-->ecu ohjaa lisää ilmaa.
    Voisiko viallinen puola aiheuttaa tuota jos ei kipinä aina syty?
    Tosin INPAN näyttämät korjausarvot ei näytä moottorin toiminnassa mitään erikoista, ihan kuin ecun ei tarvitsisi korjata ollenkaan käyntiä(?).
    Kertokaas viisaammat mistä alkaisi etsiä ratkaisua.
    Attached Files
    ex. 316i e36 1991
    ex. 318iS Coupe e36 1992
    ex. 528iA Touring e39 1997
    ex 316i e30 1990, vaimon
    ex. X5 4.4i e53 2001
    ex 316 e46 2003, vaimon
    525iX e60 2008
    Z4 e85 2003, vaimon​
  • BMWFW24
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2003
    • 276
    • Jämsä

    #2
    Voiko MAF hajota niin ettei siitä tule minkäänlaista vikakoodia?
    Vai mitkähän on normaalit lukemat INPAssa kun kaikki on kunnossa?
    ex. 316i e36 1991
    ex. 318iS Coupe e36 1992
    ex. 528iA Touring e39 1997
    ex 316i e30 1990, vaimon
    ex. X5 4.4i e53 2001
    ex 316 e46 2003, vaimon
    525iX e60 2008
    Z4 e85 2003, vaimon​

    Comment

    • rikul
      Bimmer Rookie
      • Nov 2003
      • 76
      • Vaasa

      #3
      Samat murheet


      Imm vaihdettu,käytetty myös käyttöautolla jossa epäilivät suutinvuotoja.
      Pantu tankkiin lisäainetta jonka olis pitäny putsata suuttimia,ei vaikutusta.
      Kerro jos jotain selviää.
      R 90 S Old boxers never die

      Comment

      • antteri
        Bimmer Fanatic
        • Jul 2008
        • 222
        • Tampere

        #4
        Mulla kans M52B28:ssa samanlaiset lukemat ja alaväännön puutteen + korkean kulutuksen kanssa olen paininut jo pidemmän aikaa... mitähän noi lukemat pitäs normaalisti olla tyhjäkäynnillä?

        Comment

        • antteri
          Bimmer Fanatic
          • Jul 2008
          • 222
          • Tampere

          #5
          Mitään uutta tällä rintamalla? Onko kukaan saanut noista kuvissa olevista tuloksista poikkeavia tuloksia vai onko vika vain INPA:ssa?

          Comment

          • Dunky
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2003
            • 4927
            • Kotka

            #6
            Originally posted by BMWFW24 View Post
            Voiko MAF hajota niin ettei siitä tule minkäänlaista vikakoodia?
            Kyllä. Toisin sanoen se ei anna todellista lukemaa kuinka paljon ilmaa menee koneeseen. Vasta kun vaikka lanka palaa poikki niin silloin tulee vikakoodi
            Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

            Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

            Comment

            • TJJ
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2003
              • 7591
              • Jyväskylä

              #7
              Mitä pitäisi tapahtua jos MAF:in johdon ottaa irti kun moottori on käynnissä? Pitäisikö auton sammua vai käynnin vain hetkeksi notkahtaa? Entä miten irtiolevan MAF-johdon pitäisi vaikuttaa ajon aikana? Silloinhan päällä pitäisi olla joku hätäohjelma mutta miten auto toimii/käyttäytyy sillä verrattuna toimivan MAF:in kautta saatuun signaaliin?

              Kyse siis 6-koneisista bensamoottoreista (M52TU minulla) ja ihan kokemusperäinen tieto kiinnostaisi.
              E39 528iA

              Comment

              • janne1974
                Bimmer Fanatic
                • Jul 2006
                • 405
                • Kuopio

                #8
                Originally posted by TJJ View Post
                Mitä pitäisi tapahtua jos MAF:in johdon ottaa irti kun moottori on käynnissä? Pitäisikö auton sammua vai käynnin vain hetkeksi notkahtaa? Entä miten irtiolevan MAF-johdon pitäisi vaikuttaa ajon aikana? Silloinhan päällä pitäisi olla joku hätäohjelma mutta miten auto toimii/käyttäytyy sillä verrattuna toimivan MAF:in kautta saatuun signaaliin?

                Kyse siis 6-koneisista bensamoottoreista (M52TU minulla) ja ihan kokemusperäinen tieto kiinnostaisi.
                Mulla on samalla koneella ja ennen meni hätäohjelma päälle ja käynti notkahti ja pysyi käynnissä. Nykyisin sammuu välittömästi kun piuhan ottaa irti. Jossain on varmaan vikaa, mutta missä??

                -Janne-
                -Janne-

                F10 535iX sedan -11
                ex. ALPINA B3 3.0 "Edition 30" coupe -96 #317
                ex. E39 528i touring -99
                ex. E36 325ia coupe -93

                Comment

                • Dunky
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2003
                  • 4927
                  • Kotka

                  #9
                  Originally posted by TJJ View Post
                  Mitä pitäisi tapahtua jos MAF:in johdon ottaa irti kun moottori on käynnissä? Pitäisikö auton sammua vai käynnin vain hetkeksi notkahtaa? Entä miten irtiolevan MAF-johdon pitäisi vaikuttaa ajon aikana? Silloinhan päällä pitäisi olla joku hätäohjelma mutta miten auto toimii/käyttäytyy sillä verrattuna toimivan MAF:in kautta saatuun signaaliin?

                  Kyse siis 6-koneisista bensamoottoreista (M52TU minulla) ja ihan kokemusperäinen tieto kiinnostaisi.
                  Jos MAFfi on edes jonkinlaisessa kunnossa niin tyhjäkäynti "heilahtaa" ja jos taasen aivan p askana niin ei tapahdu yhtikäs mitään...
                  Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

                  Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

                  Comment

                  • herja
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2003
                    • 1649

                    #10
                    Mulla ei taasen tee mitään, kiinni laittaessa notkahtelee ja tasaantuu hetken päästä.
                    Retard Member

                    Comment

                    • TJJ
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2003
                      • 7591
                      • Jyväskylä

                      #11
                      Originally posted by janne1974 View Post
                      Mulla on samalla koneella ja ennen meni hätäohjelma päälle ja käynti notkahti ja pysyi käynnissä. Nykyisin sammuu välittömästi kun piuhan ottaa irti.
                      Kas kummaa, minullakin on sama ilmiö. En tosin ole pitkään aikaan kokeillut kumpi nyt tapahtuu.

                      Edelleen minua askarruttaa auton tehonvaihtelut. En siis puhu mistään täydellisestä hyytymisestä vaan tuntumasta kuin 50 heppaa olisi kadonnut ja joskus ne taas ovat tallessa. Vikakoodeja ei tietenkään tule eikä mitään muutakaan outoa ilmene. Ja tätä siis on jatkunut jo monta vuotta.
                      Viimeksi tuosta oli juttua täällä, viestistä #45 alkaen: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=128169
                      Last edited by TJJ; 12-07-2009, 20:55.
                      E39 528iA

                      Comment

                      • TJJ
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2003
                        • 7591
                        • Jyväskylä

                        #12
                        Originally posted by Dunky View Post
                        Jos MAFfi on edes jonkinlaisessa kunnossa niin tyhjäkäynti "heilahtaa" ja jos taasen aivan p askana niin ei tapahdu yhtikäs mitään...
                        Entäs kun auto sammuu kokonaan? Voisiko olla, että MAF antaa täysin väärää tietoa eikä moottorinohjaus ehdi reagoida ja kytkeä hätäohjelmaa tarpeeksi nopeasti? Mutta pitäisihän tuo jossain näkyä.

                        Ja yhä kiinnostaisi tietää miten tuo piuha irti vs. taatusti toimiva MAF ja piuha kiinni vaikuttaa auton käytökseen. Pitäisikö tehoissa tuntua selvä ero kun hätäohjelma on käytössä? Haen tällä siis sitä miten voisin todeta onko MAF viallinen? Ei huvittaisi ostaa uutta turhan takia, tosin eipä tuo olisi ensi kerta...
                        E39 528iA

                        Comment

                        • antteri
                          Bimmer Fanatic
                          • Jul 2008
                          • 222
                          • Tampere

                          #13
                          TJJ: Oletko katsonut INPA:lla millaisia livedata arvoja sulla antaa?

                          Comment

                          • Dunky
                            Bimmer Enthusiast
                            • Feb 2003
                            • 4927
                            • Kotka

                            #14
                            Originally posted by TJJ View Post
                            Entäs kun auto sammuu kokonaan? Voisiko olla, että MAF antaa täysin väärää tietoa eikä moottorinohjaus ehdi reagoida ja kytkeä hätäohjelmaa tarpeeksi nopeasti? Mutta pitäisihän tuo jossain näkyä.

                            Ja yhä kiinnostaisi tietää miten tuo piuha irti vs. taatusti toimiva MAF ja piuha kiinni vaikuttaa auton käytökseen. Pitäisikö tehoissa tuntua selvä ero kun hätäohjelma on käytössä? Haen tällä siis sitä miten voisin todeta onko MAF viallinen? Ei huvittaisi ostaa uutta turhan takia, tosin eipä tuo olisi ensi kerta...
                            Jos autosi sammuu kun piuhan nyppää irti niin OSTA nyt ihmeessä uusi MAFfi! Siinä on ihan turha kohta säästää ja ihmetellä sen toimivuutta (se on kuluva osa niin kuin renkaat auton alla). Säästät siihen sijoitetut rahat takaisin vähentyneellä bensan kulutuksella ja tunteella et joku vaihtoi koneen autoosi Usko pois!

                            Mitä sammumiseen tulee niin enpä ole saanut yhtäkään autoa vielä sammumaan kun piuhan olen nypännyt lennosta irti :think
                            Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

                            Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

                            Comment

                            • TJJ
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2003
                              • 7591
                              • Jyväskylä

                              #15
                              Originally posted by antteri View Post
                              TJJ: Oletko katsonut INPA:lla millaisia livedata arvoja sulla antaa?
                              En ole, mitä arvoja siitä pitäisi katsoa ja millä kierroksilla?
                              E39 528iA

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎