Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 528iA Tour INPAn livedatan omituiset(?) lukemat

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TJJ
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2003
    • 7591
    • Jyväskylä

Originally posted by pav View Post
    Tietääkseni tuo punainen ei ole hyvä juttu... eli ovat raja-arvojen ulkopuolella :think
    Onkohan se sittenkään noin, INPA näyttää tuossa erilaiset asteikot kuin M52TU koneissa ja punainen väri taitaa kuulua itse palkin rakenteeseen. Tosin eikös lambda integrator ole korkea eli imuvuotoa taitaa olla.
    E39 528iA

Comment

• pav
      Bimmer Rookie
      • Dec 2004
      • 178
      • Varkaus

Originally posted by TJJ View Post
      Onkohan se sittenkään noin, INPA näyttää tuossa erilaiset asteikot kuin M52TU koneissa ja punainen väri taitaa kuulua itse palkin rakenteeseen. Tosin eikös lambda integrator ole korkea eli imuvuotoa taitaa olla.
      Näin tosiaan onkin kun tarkemmin katselee

Comment

• _nixu_
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2006
        • 8972
        • Kellokoski

Originally posted by markok View Post
        Minä en ainakaan ole nähnyt yhtään autoa, jossa vanoksen NW edge adaptation outlet olisi lähelläkään nollaa. Kaikissa on ollut luokkaa 6, joten olisiko tuo ihan normaalia? Omassakin tuota ensin ihmettelin, mutta kun juuri huolletuissa tuo oli yhtä iso niin en pidä sitä epänormaalina. Pitäisiköhän autolla ajaa tietyllä kierrosluvulla, että tuo menisi nollan lähelle? Ei ole tullut kokeiltua.
        No mulla on tämmöiset arvot:
        Attached Files
        E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

Comment

• TJJ
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2003
          • 7591
          • Jyväskylä

Originally posted by _nixu_ View Post
          No mulla on tämmöiset arvot:
          Mutta sinulla on erilainen moottori. Pitäisi varmaankin vertailla vain samantyyppisten moottoreiden arvoja.
          E39 528iA

Comment

• _nixu_
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2006
            • 8972
            • Kellokoski

Mutta sinulla on erilainen moottori. Pitäisi varmaankin vertailla vain samantyyppisten moottoreiden arvoja.
            Ja just kun oli juttua että jatkossa kaikki nämä samaan ketjuun.
            No poistutaan takavasemmalle ja tehdään M54 oma ketju

Ja onko noissa Moottoreissa nyt kovinkaan suurta eroa :think
            Last edited by _nixu_; 22-07-2010, 13:33.
            E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

Comment

• Matula
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2007
              • 1706

Originally posted by fraatti View Post
              komeat lukemat olet saanut.. tänään statistiikka kasvoi yhdellä m54b25 pannulla tuloksella 57.xl/h

tekisi kovasti mieli tilata uusi maffi ja katsoa mitä sillä saisi taululle.. onko sulla vanha maffi vielä tallella? Jos kokeilisit sillä millaiset lukemat sillä saisi? Saisi sitten itsekin jonkun "syyn" tilata uuden maffin jos vanhalla maffilla saisit huonommat lukemat...
              Tänään sain omalla M54B25 koneella 63.x l/h lukeman juuri ennen rajoitinta ja ilman ilmastointia, nyt selvittelen mitkä ovat oikeat remmit ja rullat apulaitteille.

Laturi-ohjaustehostin-vesipumppu remmi meni poikki ja ilmastoinnin hihna kärsi edellisen iskusta. Remmin katkeaminen olisi ollut vältettävissä, viikonlopulla huomasin konehuoneessa jotain ylimääräisiä langanpätkiä ja tänään "onnettomuuden" jälkeen huomasin konehuoneen olevan täynnä noita langanpätkiä.

Comment

• TJJ
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2003
                • 7591
                • Jyväskylä

Ei kai, mutta M54:ssä on kuitenkin eroa esim. imupuolen nokka-akselissa, pakopuolella akseli on sama kuin M52TU:ssa. Eli suoraa vertailua ei oikein voi tehdä, varsinkin kun moottorinohjaus on erilainen ja INPA:ssa eri moduli käytössä.
                E39 528iA

Comment

• markok
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2002
                  • 3018
                  • Kuopio

Originally posted by Cell View Post
                  Kummallista :think Itse olen saanut muitakin arvoja kuin luokkaa 6, mutta en ole päässyt tarkistamaan samaa autoa koskaan tiivisteiden vaihdon jälkeen. Ehkäpä se siis tosiaan on perusasennon adaptaatio.
                  Millaisia arvoja olet saanut NW edge adaptation outlet:sta tyhjäkäynnillä? Onko näissä isolla lukemalla olevissa sittenkin jotain vikaa? Ihmetyttää vain nuo TJJ:n arvot, kun on huollettu Vanos, mutta silti outlet arvo noin korkealla.
                  BMW 530iA Touring -05

Comment

• fraatti
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2002
                    • 4630
                    • Tampere

Ja just kun oli juttua että jatkossa kaikki nämä samaan ketjuun.
                    No poistutaan takavasemmalle ja tehdään M54 oma ketju

pannut miltei samat, m54 vain hyvin pieniä muutoksia, suurin moottorin ohjaus.. tämän vuoksi inpassa nuo samat arvot ovat välillä hiukan eri nimillä ja asteikoilla...
                    F11 535dX LCI
                    Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

Comment

• fraatti
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2002
                      • 4630
                      • Tampere

Originally posted by Matula View Post
                      Tänään sain omalla M54B25 koneella 63.x l/h lukeman juuri ennen rajoitinta
                      nyttemmin kun noita lukemia tässä ihmettelee niin joskus btcf dynopäivillä tms pitäis laitaa rullilla tuo kulutus valikko päälle ja katsoa autojen välillä kuinka hyvin tuo korreloi tehojen kanssa.. yllätävän isoa haitaria noissa tuntuu olevan..

Omalla rotiskolla olen kokeillut tuon miljuuna kertaa ja 54l isompaa lukemaa tuosta ei saa vaikka polkis kinttunsa tulipellistä läpi. Moottorina m52b28tu
                      F11 535dX LCI

Comment

• Dani
                        Bimmer Enthusiast
                        • Mar 2007
                        • 3847
                        • Espoo

Originally posted by pav View Post
                        Tietääkseni tuo punainen ei ole hyvä juttu... eli ovat raja-arvojen ulkopuolella :think
                        Mun mielestä ne ovat ihan vihreillä nuo molemmat
                        Sit en tiedä onko uudemmissa INPA -versioissa tullut vähän lisää "karkkia" noihin palkkeihin, mulla INPA MS 43.0 v. 1.16
                        sigpic
                        Shöyroom: BMW E46 330i Touring M-Sport II '02 - Stahlgrau Metallic #400

Comment

• Dani
                          Bimmer Enthusiast
                          • Mar 2007
                          • 3847
                          • Espoo

Originally posted by markok View Post
                          Millaisia arvoja olet saanut NW edge adaptation outlet:sta tyhjäkäynnillä? Onko näissä isolla lukemalla olevissa sittenkin jotain vikaa? Ihmetyttää vain nuo TJJ:n arvot, kun on huollettu Vanos, mutta silti outlet arvo noin korkealla.
                          ..vai niin että mitä matalempi lukema sitä "heikompi" vanos (vuotavampi mäntä).
                          Mulla on NW edge adaptation-outlet @ 4.50 ja orkkikset ovat, tosin ei oireile yhtään vielä. Vaihtoon nuo menevät silti.
                          sigpic

Comment

• fraatti
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2002
                            • 4630
                            • Tampere

Originally posted by Dani View Post
                            ..vai niin että mitä matalempi lukema sitä "heikompi" vanos (vuotavampi mäntä).
                            Mulla on NW edge adaptation-outlet @ 4.50 ja orkkikset ovat, tosin ei oireile yhtään vielä. Vaihtoon nuo menevät silti.
                            Sulta tais mennä jotain ohi... kts alle..

Mutta minulla on myös sama 6,05 arvo vaikka vanoksen tiivisteet on taannoin vaihdettu. Mitäs tämä merkitsee? Mitä osia voin seuraavaksi vaihtaa...?
                            http://img411.imageshack.us/img411/3830/vanos2.png
                            Originally posted by fraatti View Post
                            Tänään tuli erääseen m54b25 pannuun vaihdettua tiivisteet ja nuo arvot pysyivät tiivisteiden vaihdon jälkeen aivan samoissa.. adaptaatiot nollasin välissä.. imussa tuo oli -1 ja pakopuolella 5

mulla on sellainen kutina tuosta arvosta että tuo vain kuvaa nokkaakselin perusasennon suhdetta kampiakseliin.. eli tuohon vaikuttaa missä asennossa nokat ovat suhteessa kampiakseliin.. laahaimien kuluminen, ketjun venyminen yms muuttaa tuota.. ts ei mitään tekemistä tiivisteiden kunnon kanssa..
                            Originally posted by Cell View Post
                            Kummallista :think Itse olen saanut muitakin arvoja kuin luokkaa 6, mutta en ole päässyt tarkistamaan samaa autoa koskaan tiivisteiden vaihdon jälkeen. Ehkäpä se siis tosiaan on perusasennon adaptaatio.
                            Last edited by fraatti; 22-07-2010, 19:52.
                            F11 535dX LCI

Comment

• Dani
                              Bimmer Enthusiast
                              • Mar 2007
                              • 3847
                              • Espoo

Aaa ok, meni joo ohi tuo viesti.
                              Onko tuo siis faktaa vai mutua?

Pitää vielä tutkia tuo maksimikulutus, miten nopeasti nuo lukemat heiluu mittaristossa, vai jääkö korkein lukema jotenkin muistiin?
                              ..ei viittis tapittaa mittaristoa samalla ku 3. vaihteella vetäsee rajoittajalle
                              sigpic

Comment

• fraatti
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2002
                                • 4630
                                • Tampere

vahingossa jätin jotain kopioimatta edelliseen postaukseen. editoin sen sinne..
                                Originally posted by Dani View Post
                                Onko tuo siis faktaa vai mutua?
                                Varmaksihan näistä ei tiedä kuin bmw insinöörit.. :think
                                Last edited by fraatti; 22-07-2010, 19:56.
                                F11 535dX LCI

Comment

Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎