Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 528iA Tour INPAn livedatan omituiset(?) lukemat

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • fraatti
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2002
    • 4630
    • Tampere

    #61
    mites onko kukaan katsonut millasia lukemia maf antaa talla pohjassa ja/tai ajotietokoneesta salavalikosta kulutuslukemaa l/h?

    Jotenkin epäilisin että tuo oma maffi vois olla ehtoo puolella ja turhaa ei jaksais sitä vaihdella..

    toinen mitä tässä funtsailin oli ilmastoinnin kompuran vaikutus kiihtyvyyteen.. ja tästä sitten tuli mieleen että mikäli tuo visko tuolla vesipumpun päässä olis ajanmyötä vähän turhan herkällä ja flekti pyörisi turhan innokkaasti, voisi tuokin varmasti leikata tehoja melko reilusti..
    F11 535dX LCI
    Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

    Comment

    • fraatti
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2002
      • 4630
      • Tampere

      #62
      Originally posted by fraatti View Post
      mites onko kukaan katsonut millasia lukemia maf antaa talla pohjassa ja/tai ajotietokoneesta salavalikosta kulutuslukemaa l/h?
      elikäs omasta e46 328:sta tuli seuraavat arvot

      obc:n salavalikosta kulutus 54l/h (+-1.8l tarkkuus)
      maffi 566kg/h

      mites muilla?
      F11 535dX LCI
      Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

      Comment

      • TJJ
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2003
        • 7591
        • Jyväskylä

        #63
        Tuossa kuvassa näyttäisi olevan tuolle fuel tank breather letkulle väärä (M54-moottorin) osanumero, tämä lienee oikea: 13 90 1 712 862
        E39 528iA

        Comment

        • fraatti
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2002
          • 4630
          • Tampere

          #64
          Onkos herroille tämä tuttu? http://www.m5board.com/vbulletin/attachments/e39-m5-e52-z8-discussion/78988d1235176392-best-price-vw-mafs-fuel_trim_bmw.pdf

          täytyisi huvikseen kokeilla käytännön vaikutusta noihin arvoihin vaikka repimällä se tulppa sieltä imusarjan takaa pois..
          F11 535dX LCI
          Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

          Comment

          • TJJ
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2003
            • 7591
            • Jyväskylä

            #65
            Originally posted by fraatti View Post
            Onkos herroille tämä tuttu? http://www.m5board.com/vbulletin/attachments/e39-m5-e52-z8-discussion/78988d1235176392-best-price-vw-mafs-fuel_trim_bmw.pdf

            täytyisi huvikseen kokeilla käytännön vaikutusta noihin arvoihin vaikka repimällä se tulppa sieltä imusarjan takaa pois..
            Ei ollut tuttu. Täytyypä kokeilla muuttuuko mikään arvo jos tekee ilmavuotoja...

            Olisi kiva kokea edes joku selvä ero, siis kun olen vaihtanut noita putkia, tulppia ja haitarikumeja yms. ja vaikka niissä joissain on ollutkin selvästi vikaa, en silti ole auton toiminnassa/kulkemisessa huomannut mitään muutosta. Kulutus tosin taitaa olla laskenut.
            E39 528iA

            Comment

            • _nixu_
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2006
              • 8972
              • Kellokoski

              #66
              Originally posted by TJJ View Post
              Ei ollut tuttu. Täytyypä kokeilla muuttuuko mikään arvo jos tekee ilmavuotoja...

              Olisi kiva kokea edes joku selvä ero, siis kun olen vaihtanut noita putkia, tulppia ja haitarikumeja yms. ja vaikka niissä joissain on ollutkin selvästi vikaa, en silti ole auton toiminnassa/kulkemisessa huomannut mitään muutosta. Kulutus tosin taitaa olla laskenut.
              No mulla oli tuo iso tulppa(osa 17) halki:


              Ennen tilapäiskorjausta n. 60l/h ja korjauksen + adaptaatioarvojen nollauksen jälkeen noin 72l/h.

              Täytyy tilata liikkeestä nuo tulpat ja mahdollisesti jotain muutakin samalla. Vaikka ei noissa letkuissa äkkiseltään mitään huonoa kohtaa näkynyt. Ilmeisesti omassa pitäisi olla liki 80l/h jos kaikki on ehjää :think
              E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

              Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

              Comment

              • TJJ
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2003
                • 7591
                • Jyväskylä

                #67
                Originally posted by _nixu_ View Post
                No mulla oli tuo iso tulppa(osa 17) halki:


                Ennen tilapäiskorjausta n. 60l/h ja korjauksen + adaptaatioarvojen nollauksen jälkeen noin 72l/h.

                Täytyy tilata liikkeestä nuo tulpat ja mahdollisesti jotain muutakin samalla. Vaikka ei noissa letkuissa äkkiseltään mitään huonoa kohtaa näkynyt. Ilmeisesti omassa pitäisi olla liki 80l/h jos kaikki on ehjää :think
                Joo, kyllä arvot muuttuu, mutta huomasitko silti auton toiminnassa mitään eroa? Edelleen kiinnostaisi löytää selitys tuohon tehokkuuden vaihteluun josta tämän viestiketjun alkupuolella oli juttua.
                E39 528iA

                Comment

                • _nixu_
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2006
                  • 8972
                  • Kellokoski

                  #68
                  Originally posted by TJJ View Post
                  Joo, kyllä arvot muuttuu, mutta huomasitko silti auton toiminnassa mitään eroa? Edelleen kiinnostaisi löytää selitys tuohon tehokkuuden vaihteluun josta tämän viestiketjun alkupuolella oli juttua.
                  No olihan sillä isokin vaikutus. Ennen korjausta tuntui tehottomalta ja tyhjäkäynti heitteli aavistuksen. Alavääntöäkin oli kadoksissa.
                  Veikkaan että jos olisi penkissä käynyt ennen korjausta niin usemapi kymmenen hevosta olisi uupunut :think

                  Katsotaan nyt paraneeko kun vaihtaa uudet oem tulpat sinne tuon patentin tilalle + tarkastelen nuo muut letkut ja vaihdan tarvittaessa :think
                  E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                  Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                  Comment

                  • fraatti
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2002
                    • 4630
                    • Tampere

                    #69
                    Originally posted by _nixu_ View Post
                    No olihan sillä isokin vaikutus. Ennen korjausta tuntui tehottomalta ja tyhjäkäynti heitteli aavistuksen. Alavääntöäkin oli kadoksissa.
                    Veikkaan että jos olisi penkissä käynyt ennen korjausta niin usemapi kymmenen hevosta olisi uupunut :think

                    Katsotaan nyt paraneeko kun vaihtaa uudet oem tulpat sinne tuon patentin tilalle + tarkastelen nuo muut letkut ja vaihdan tarvittaessa :think
                    Mutta johtuiko tehojen palautuminen mukautumien nollaamisesta vai imuvuodon tukkimisesta vai molemmista?

                    onko kyseessä m54 moottori?

                    Fastandfurious nimimerkillä tehot tulivat aina takaisin adaptaatioiden nollaamisen jälkeen. Auto toimi hetken ja taas nuukahti. Loppujen lopuksi vanoksen tiivisteiden vaihto korjasi asian.
                    F11 535dX LCI
                    Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                    Comment

                    • _nixu_
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2006
                      • 8972
                      • Kellokoski

                      #70
                      Originally posted by fraatti View Post
                      Mutta johtuiko tehojen palautuminen mukautumien nollaamisesta vai imuvuodon tukkimisesta vai molemmista?

                      onko kyseessä m54 moottori?

                      Fastandfurious nimimerkillä tehot tulivat aina takaisin adaptaatioiden nollaamisen jälkeen. Auto toimi hetken ja taas nuukahti. Loppujen lopuksi vanoksen tiivisteiden vaihto korjasi asian.
                      No tämä jää nähtäväksi että auttoiko pidemmässä juoksussa. Nyt on ajettu n.500km ja pelaa hyvin. Ostettuani ihmettelin tuota tehottomuutta ja nollasin arvot. Toimi ehkä 200km ja oireet palasi :think

                      Tosiaan sigun autosta kyse ja moottorina M54.

                      edit. Ongelmat osioon voisi perustaa oman ketjun näille M52TU/M54 Imuvuodoille. Siirtäisi näistä parista ketjusta viestit sinne :think
                      Last edited by _nixu_; 28-06-2010, 09:47.
                      E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                      Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                      Comment

                      • TJJ
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2003
                        • 7591
                        • Jyväskylä

                        #71
                        Originally posted by TJJ View Post
                        Olisi kiva kokea edes joku selvä ero, siis kun olen vaihtanut noita putkia, tulppia ja haitarikumeja yms. ja vaikka niissä joissain on ollutkin selvästi vikaa, en silti ole auton toiminnassa/kulkemisessa huomannut mitään muutosta. Kulutus tosin taitaa olla laskenut.
                        Tilasin sitten lisää putkia, tulppia, tiivisteitä ja nokka-akselin anturit. Jokakesäinen ylihuoltaminen voi kohta taas alkaa...
                        E39 528iA

                        Comment

                        • _nixu_
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2006
                          • 8972
                          • Kellokoski

                          #72
                          Originally posted by TJJ View Post
                          Tilasin sitten lisää putkia, tulppia, tiivisteitä ja nokka-akselin anturit. Jokakesäinen ylihuoltaminen voi kohta taas alkaa...
                          Ja sitten vielä samaan konkurssiin DISA ja MAF
                          Parempi se on kerralla laittaa kuntoon kun kerran osat joutuu kuitenkin irroittamaan tarkastusta varten :think
                          E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                          Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                          Comment

                          • TJJ
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jun 2003
                            • 7591
                            • Jyväskylä

                            #73
                            Originally posted by _nixu_ View Post
                            Ja sitten vielä samaan konkurssiin DISA ja MAF
                            Parempi se on kerralla laittaa kuntoon kun kerran osat joutuu kuitenkin irroittamaan tarkastusta varten :think
                            MAF on vaihdettu jo viime kesän ylihuoltamisen aikana (ei tietenkään mitään vaikutusta...). DISA taas tuntuu olevan laite joka ei minulla vaikuta mitään oli se sitten kummassa asennossa tahansa. Toimii se kyllä, eikä vuoda, joten en ala sitä vaihtamaan.

                            Testaapa vaikuttaako DISA sinulla mitään, manuaalivaihteisella ero pitäisi olla selvempi. DISAn piuha irti ja alavääntö pitäisi olla huonompi tai DISA nippusiteellä/rautalangalla tuohon tyhjäkäynnin asentoon, piuha irti ja silloin alavääntö pitäisi olla taas hyvä mutta teho 3500rpm yläpuolella huonompi.
                            E39 528iA

                            Comment

                            • Cell
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2004
                              • 7037
                              • Uusikaupunki

                              #74
                              Disassa on vain yksinkertainen solenoidiventtiili, joka katkoo alipainetta kellolle. Jousi palauttaa toiseen ääripäähän (auki), eikä sillä ole väliasentoja. Pitäisi olla siis helppo testata ja aikalailla varmatoiminen.
                              325i -08
                              i3 REx -17
                              M5 -98 Imolarot
                              535i -90 N/A project (maatumassa)

                              Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                              Comment

                              • _nixu_
                                Bimmer Enthusiast
                                • Feb 2006
                                • 8972
                                • Kellokoski

                                #75
                                Originally posted by Cell View Post
                                Disassa on vain yksinkertainen solenoidiventtiili, joka katkoo alipainetta kellolle. Jousi palauttaa toiseen ääripäähän (auki), eikä sillä ole väliasentoja. Pitäisi olla siis helppo testata ja aikalailla varmatoiminen.
                                Joo mutta eikös tuota ole epäilty vinkumisen syyksi :think
                                E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                                Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎