Originally posted by Cell
View Post
e39 528iA Tour INPAn livedatan omituiset(?) lukemat
Collapse
X
-
Sulla näyttää olevan vielä isommat arvot kuin minulla. Näille ei taida mitään ohjearvoa olla minkä sisällä pitäisi olla...Originally posted by TJJ View PostTuossa on minun rough-arvot. 4. sylinteri on kai hiukan ongelmallinen.
http://img517.imageshack.us/img517/3215/rough.png
Minä en ainakaan ole nähnyt yhtään autoa, jossa vanoksen NW edge adaptation outlet olisi lähelläkään nollaa. Kaikissa on ollut luokkaa 6, joten olisiko tuo ihan normaalia? Omassakin tuota ensin ihmettelin, mutta kun juuri huolletuissa tuo oli yhtä iso niin en pidä sitä epänormaalina. Pitäisiköhän autolla ajaa tietyllä kierrosluvulla, että tuo menisi nollan lähelle? Ei ole tullut kokeiltua.Originally posted by TJJ View PostMutta minulla on myös sama 6,05 arvo vaikka vanoksen tiivisteet on taannoin vaihdettu. Mitäs tämä merkitsee? Mitä osia voin seuraavaksi vaihtaa...?
http://img411.imageshack.us/img411/3830/vanos2.pngBMW 530iA Touring -05
Comment
-
Avasin suodattimen ja melkoisen likaiselta se näytti. Rakennehan on samanlainen kuin öljynsuodattimessa. Suodatinelementin ulkopinta on tuollaisessa mustassa töhnässä, sisäpinta näyttää vielä suurinpiirtein oikean väriseltä. Suodatin oli alkuperäinen, 1999 vuodelta, ajettu 164tkm. Tuossa kuva: http://img713.imageshack.us/img713/5286/img1655v.jpgOriginally posted by TJJ View PostTäytyy jossain vaiheessa avata tuo vanha suodatin ja tutkia miltä se näyttää.
Comment
-
Onkos E46:ssa tuo suodatin about samassa paikassa kuin E39:ssä, eli noin kuskin penkin alapuolella?
Voisi varmaan itekin omasta vaihtaa, 230tkm ajettu enkä tiedä onko ikinä vaihdettu.
Vanhassa E39:ssä kävi vajaassa 300tkm ajettuna niin, että vastus tuossa suodattimessa nousi niin kovaksi että poltti bensapumpun liitännät pumpun päältä.
Comment
-
Tänään tuli erääseen m54b25 pannuun vaihdettua tiivisteet ja nuo arvot pysyivät tiivisteiden vaihdon jälkeen aivan samoissa.. adaptaatiot nollasin välissä.. imussa tuo oli -1 ja pakopuolella 5Originally posted by TJJ View PostMutta minulla on myös sama 6,05 arvo vaikka vanoksen tiivisteet on taannoin vaihdettu. Mitäs tämä merkitsee? Mitä osia voin seuraavaksi vaihtaa...?
http://img411.imageshack.us/img411/3830/vanos2.png
mulla on sellainen kutina tuosta arvosta että tuo vain kuvaa nokkaakselin perusasennon suhdetta kampiakseliin.. eli tuohon vaikuttaa missä asennossa nokat ovat suhteessa kampiakseliin.. laahaimien kuluminen, ketjun venyminen yms muuttaa tuota.. ts ei mitään tekemistä tiivisteiden kunnon kanssa..Last edited by fraatti; 21-07-2010, 21:58.F11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Comment
-
komeat lukemat olet saanut.. tänään statistiikka kasvoi yhdellä m54b25 pannulla tuloksella 57.xl/hOriginally posted by TJJ View PostNyt tuli maksimiarvoksi 60,2, kakkosvaihteella lievä ylämäki.
tekisi kovasti mieli tilata uusi maffi ja katsoa mitä sillä saisi taululle.. onko sulla vanha maffi vielä tallella? Jos kokeilisit sillä millaiset lukemat sillä saisi? Saisi sitten itsekin jonkun "syyn" tilata uuden maffin jos vanhalla maffilla saisit huonommat lukemat...
F11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Comment
-
jossain tuli vastaan tapaus missä oli yhdessä sylinterissä puristukset heikot ja näinollen käyntiongelmia. silloin tuo roughness oli ko pytyssa 4Originally posted by markok View PostSulla näyttää olevan vielä isommat arvot kuin minulla. Näille ei taida mitään ohjearvoa olla minkä sisällä pitäisi olla...F11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Comment
-
vaikuttaa nimenomaan suuremilla kierroksilla. eilen katsoin e36 m3 3.2:sta noita ja siinä arvot olivat jotain luokkaa +9. tuosta autosta oli katit heivattu mäkeen ja takapönttö vaihdettuOriginally posted by pav View PostKatselin eilen oman 323i -98 livedataa ja huomasin että nuo patrol adaption multiplikativ arvot oli hiukan koholla, noin +3 ja +5. Eikös nämä ole "Short Term Fuel Trim", eli vaikuta noilla suuremmilla kierroksilla?
tuosta voisi päätellä että virtauksien parantuessa ruitta mukautuu ja huomaa että soppaa tarvitaan lisää jotta homma pelaa... ja samassa jos nuo on plussalla tulee myös lisää heposia..F11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Comment
-
Osaako joku sanoa näistä asrvoista mitään, auto siis E46 330i manuaali askilla '02, orkkis Vanos O-renkaat ja bensafiltteri näyttäis olevan ainakin kerran vaihdettu, mittarissa nyt ~100tkm:



Osaako joku kertoa mitä näistä kannattaa nollata, ja onko se mitenkään turvallista ja onko hyötyä?
Comment
-
Multahan nollattiin eilen nuo kaikki, ja tosiaan eilisellä himamatkalla ja tänään 250 km landelle ajaneena kone rallattaa ilman minkäänlaisia kummallisia oireita.Originally posted by Dani View PostOsaako joku kertoa mitä näistä kannattaa nollata, ja onko se mitenkään turvallista ja onko hyötyä?E91 325d (04/2008)
Ex: E46 330iAT (10/2000)
Comment
-
voi nollata jos haluaa, kunhan ei tee sitä kone käynnissä..Originally posted by Dani View PostOsaako joku kertoa mitä näistä kannattaa nollata, ja onko se mitenkään turvallista ja onko hyötyä?
moottorin ohjaus oppii koneen "puhtaalta pöydältä" ja loppujen lupuksi palaa siihen tilaan missä oli ennen nollausta.. eli jotain osia ole vaihdettu samalla..F11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Comment
-
Pitää vaan varmistaa ettei peukku jouda suuhunOriginally posted by unskelotti View PostMultahan nollattiin eilen nuo kaikki, ja tosiaan eilisellä himamatkalla ja tänään 250 km landelle ajaneena kone rallattaa ilman minkäänlaisia kummallisia oireita.
Comment
-
Ok, kiitos tiedosta.Originally posted by fraatti View Postvoi nollata jos haluaa, kunhan ei tee sitä kone käynnissä..
moottorin ohjaus oppii koneen "puhtaalta pöydältä" ja loppujen lupuksi palaa siihen tilaan missä oli ennen nollausta.. eli jotain osia ole vaihdettu samalla..
Miltäs nuo arvot näin muuten näyttävät?
Comment
-
Kummallista :think Itse olen saanut muitakin arvoja kuin luokkaa 6, mutta en ole päässyt tarkistamaan samaa autoa koskaan tiivisteiden vaihdon jälkeen. Ehkäpä se siis tosiaan on perusasennon adaptaatio.Originally posted by markok View PostMinä en ainakaan ole nähnyt yhtään autoa, jossa vanoksen NW edge adaptation outlet olisi lähelläkään nollaa. Kaikissa on ollut luokkaa 6, joten olisiko tuo ihan normaalia? Omassakin tuota ensin ihmettelin, mutta kun juuri huolletuissa tuo oli yhtä iso niin en pidä sitä epänormaalina. Pitäisiköhän autolla ajaa tietyllä kierrosluvulla, että tuo menisi nollan lähelle? Ei ole tullut kokeiltua.325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
Comment