Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 528iA Tour INPAn livedatan omituiset(?) lukemat

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TJJ
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2003
    • 7591
    • Jyväskylä

    Originally posted by Cell View Post
    Jep, vaikka otanta on ollut vielä hieman kapea, niin tähän mennessä on toteutunut tuon arvon kasvu tiivistevikaisissa ja pienenä pysyminen ehjissä. Sen lisäksi että nimi auttaa asian jäljille. Virallista selitystä tuon arvon muodostumisesta en kuitenkaan ole silmiini saanut.
    Mutta minulla on myös sama 6,05 arvo vaikka vanoksen tiivisteet on taannoin vaihdettu. Mitäs tämä merkitsee? Mitä osia voin seuraavaksi vaihtaa...?
    E39 528iA

    Comment

    • markok
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2002
      • 3018
      • Kuopio

      Originally posted by TJJ View Post
      Tuossa on minun rough-arvot. 4. sylinteri on kai hiukan ongelmallinen.
      http://img517.imageshack.us/img517/3215/rough.png
      Sulla näyttää olevan vielä isommat arvot kuin minulla. Näille ei taida mitään ohjearvoa olla minkä sisällä pitäisi olla...

      Originally posted by TJJ View Post
      Mutta minulla on myös sama 6,05 arvo vaikka vanoksen tiivisteet on taannoin vaihdettu. Mitäs tämä merkitsee? Mitä osia voin seuraavaksi vaihtaa...?
      http://img411.imageshack.us/img411/3830/vanos2.png
      Minä en ainakaan ole nähnyt yhtään autoa, jossa vanoksen NW edge adaptation outlet olisi lähelläkään nollaa. Kaikissa on ollut luokkaa 6, joten olisiko tuo ihan normaalia? Omassakin tuota ensin ihmettelin, mutta kun juuri huolletuissa tuo oli yhtä iso niin en pidä sitä epänormaalina. Pitäisiköhän autolla ajaa tietyllä kierrosluvulla, että tuo menisi nollan lähelle? Ei ole tullut kokeiltua.
      BMW 530iA Touring -05

      Comment

      • TJJ
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2003
        • 7591
        • Jyväskylä

        Originally posted by TJJ View Post
        Täytyy jossain vaiheessa avata tuo vanha suodatin ja tutkia miltä se näyttää.
        Avasin suodattimen ja melkoisen likaiselta se näytti. Rakennehan on samanlainen kuin öljynsuodattimessa. Suodatinelementin ulkopinta on tuollaisessa mustassa töhnässä, sisäpinta näyttää vielä suurinpiirtein oikean väriseltä. Suodatin oli alkuperäinen, 1999 vuodelta, ajettu 164tkm. Tuossa kuva: http://img713.imageshack.us/img713/5286/img1655v.jpg
        E39 528iA

        Comment

        • pav
          Bimmer Rookie
          • Dec 2004
          • 178
          • Varkaus

          Onkos E46:ssa tuo suodatin about samassa paikassa kuin E39:ssä, eli noin kuskin penkin alapuolella?
          Voisi varmaan itekin omasta vaihtaa, 230tkm ajettu enkä tiedä onko ikinä vaihdettu.
          Vanhassa E39:ssä kävi vajaassa 300tkm ajettuna niin, että vastus tuossa suodattimessa nousi niin kovaksi että poltti bensapumpun liitännät pumpun päältä.

          Comment

          • fraatti
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2002
            • 4630
            • Tampere

            Originally posted by TJJ View Post
            Mutta minulla on myös sama 6,05 arvo vaikka vanoksen tiivisteet on taannoin vaihdettu. Mitäs tämä merkitsee? Mitä osia voin seuraavaksi vaihtaa...?
            http://img411.imageshack.us/img411/3830/vanos2.png
            Tänään tuli erääseen m54b25 pannuun vaihdettua tiivisteet ja nuo arvot pysyivät tiivisteiden vaihdon jälkeen aivan samoissa.. adaptaatiot nollasin välissä.. imussa tuo oli -1 ja pakopuolella 5

            mulla on sellainen kutina tuosta arvosta että tuo vain kuvaa nokkaakselin perusasennon suhdetta kampiakseliin.. eli tuohon vaikuttaa missä asennossa nokat ovat suhteessa kampiakseliin.. laahaimien kuluminen, ketjun venyminen yms muuttaa tuota.. ts ei mitään tekemistä tiivisteiden kunnon kanssa..
            Last edited by fraatti; 21-07-2010, 21:58.
            F11 535dX LCI
            Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

            Comment

            • fraatti
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2002
              • 4630
              • Tampere

              Originally posted by TJJ View Post
              Nyt tuli maksimiarvoksi 60,2, kakkosvaihteella lievä ylämäki.
              komeat lukemat olet saanut.. tänään statistiikka kasvoi yhdellä m54b25 pannulla tuloksella 57.xl/h

              tekisi kovasti mieli tilata uusi maffi ja katsoa mitä sillä saisi taululle.. onko sulla vanha maffi vielä tallella? Jos kokeilisit sillä millaiset lukemat sillä saisi? Saisi sitten itsekin jonkun "syyn" tilata uuden maffin jos vanhalla maffilla saisit huonommat lukemat...
              F11 535dX LCI
              Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

              Comment

              • fraatti
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2002
                • 4630
                • Tampere

                Originally posted by markok View Post
                Sulla näyttää olevan vielä isommat arvot kuin minulla. Näille ei taida mitään ohjearvoa olla minkä sisällä pitäisi olla...
                jossain tuli vastaan tapaus missä oli yhdessä sylinterissä puristukset heikot ja näinollen käyntiongelmia. silloin tuo roughness oli ko pytyssa 4
                F11 535dX LCI
                Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                Comment

                • fraatti
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2002
                  • 4630
                  • Tampere

                  Originally posted by pav View Post
                  Katselin eilen oman 323i -98 livedataa ja huomasin että nuo patrol adaption multiplikativ arvot oli hiukan koholla, noin +3 ja +5. Eikös nämä ole "Short Term Fuel Trim", eli vaikuta noilla suuremmilla kierroksilla?
                  vaikuttaa nimenomaan suuremilla kierroksilla. eilen katsoin e36 m3 3.2:sta noita ja siinä arvot olivat jotain luokkaa +9. tuosta autosta oli katit heivattu mäkeen ja takapönttö vaihdettu

                  tuosta voisi päätellä että virtauksien parantuessa ruitta mukautuu ja huomaa että soppaa tarvitaan lisää jotta homma pelaa... ja samassa jos nuo on plussalla tulee myös lisää heposia..
                  F11 535dX LCI
                  Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                  Comment

                  • Dani
                    Bimmer Enthusiast
                    • Mar 2007
                    • 3847
                    • Espoo

                    Osaako joku sanoa näistä asrvoista mitään, auto siis E46 330i manuaali askilla '02, orkkis Vanos O-renkaat ja bensafiltteri näyttäis olevan ainakin kerran vaihdettu, mittarissa nyt ~100tkm:








                    Osaako joku kertoa mitä näistä kannattaa nollata, ja onko se mitenkään turvallista ja onko hyötyä?
                    sigpic
                    Shöyroom: BMW E46 330i Touring M-Sport II '02 - Stahlgrau Metallic #400

                    Comment

                    • unskelotti
                      Bimmer Rookie
                      • Oct 2007
                      • 92
                      • Espoo

                      Originally posted by Dani View Post
                      Osaako joku kertoa mitä näistä kannattaa nollata, ja onko se mitenkään turvallista ja onko hyötyä?
                      Multahan nollattiin eilen nuo kaikki, ja tosiaan eilisellä himamatkalla ja tänään 250 km landelle ajaneena kone rallattaa ilman minkäänlaisia kummallisia oireita.
                      E91 325d (04/2008)
                      Ex: E46 330iAT (10/2000)

                      Comment

                      • fraatti
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2002
                        • 4630
                        • Tampere

                        Originally posted by Dani View Post
                        Osaako joku kertoa mitä näistä kannattaa nollata, ja onko se mitenkään turvallista ja onko hyötyä?
                        voi nollata jos haluaa, kunhan ei tee sitä kone käynnissä..

                        moottorin ohjaus oppii koneen "puhtaalta pöydältä" ja loppujen lupuksi palaa siihen tilaan missä oli ennen nollausta.. eli jotain osia ole vaihdettu samalla..
                        F11 535dX LCI
                        Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                        Comment

                        • Dani
                          Bimmer Enthusiast
                          • Mar 2007
                          • 3847
                          • Espoo

                          Originally posted by unskelotti View Post
                          Multahan nollattiin eilen nuo kaikki, ja tosiaan eilisellä himamatkalla ja tänään 250 km landelle ajaneena kone rallattaa ilman minkäänlaisia kummallisia oireita.
                          Pitää vaan varmistaa ettei peukku jouda suuhun
                          sigpic
                          Shöyroom: BMW E46 330i Touring M-Sport II '02 - Stahlgrau Metallic #400

                          Comment

                          • Dani
                            Bimmer Enthusiast
                            • Mar 2007
                            • 3847
                            • Espoo

                            Originally posted by fraatti View Post
                            voi nollata jos haluaa, kunhan ei tee sitä kone käynnissä..

                            moottorin ohjaus oppii koneen "puhtaalta pöydältä" ja loppujen lupuksi palaa siihen tilaan missä oli ennen nollausta.. eli jotain osia ole vaihdettu samalla..
                            Ok, kiitos tiedosta.
                            Miltäs nuo arvot näin muuten näyttävät?
                            sigpic
                            Shöyroom: BMW E46 330i Touring M-Sport II '02 - Stahlgrau Metallic #400

                            Comment

                            • pav
                              Bimmer Rookie
                              • Dec 2004
                              • 178
                              • Varkaus

                              Originally posted by Dani View Post
                              Ok, kiitos tiedosta.
                              Miltäs nuo arvot näin muuten näyttävät?
                              Tietääkseni tuo punainen ei ole hyvä juttu... eli ovat raja-arvojen ulkopuolella :think

                              Comment

                              • Cell
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jun 2004
                                • 7037
                                • Uusikaupunki

                                Originally posted by markok View Post
                                Minä en ainakaan ole nähnyt yhtään autoa, jossa vanoksen NW edge adaptation outlet olisi lähelläkään nollaa. Kaikissa on ollut luokkaa 6, joten olisiko tuo ihan normaalia? Omassakin tuota ensin ihmettelin, mutta kun juuri huolletuissa tuo oli yhtä iso niin en pidä sitä epänormaalina. Pitäisiköhän autolla ajaa tietyllä kierrosluvulla, että tuo menisi nollan lähelle? Ei ole tullut kokeiltua.
                                Kummallista :think Itse olen saanut muitakin arvoja kuin luokkaa 6, mutta en ole päässyt tarkistamaan samaa autoa koskaan tiivisteiden vaihdon jälkeen. Ehkäpä se siis tosiaan on perusasennon adaptaatio.
                                325i -08
                                i3 REx -17
                                M5 -98 Imolarot
                                535i -90 N/A project (maatumassa)

                                Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎