Announcement

Collapse
No announcement yet.

M5 E39 piristäminen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Krister
    Bimmer Fanatic
    • Sep 2003
    • 227
    • PK-seutu

    Kannattaako sitä ihan kovin erikseen säädellä vesiruiskulle. Sitten kun vesi/metanoli loppuu tai suutin menee tukkoon niin seos menee laihalle. Eli jos käytät vaikka 50/50 vesimetanoliseosta niin seos menee rikkaalle kun suihkutus menee päälle joten vaatii sen säädön.

    Itse käyttäisin vain vettä mitä suihkit ja sille erillinen säiliö ja käytät sitä vain nakutuksen estoon ja imuilman viilennykseen. Suihku ennen imuilman lämpötila-anturia niin ei tarvitse säätöä.
    Supra MKIV 6spd lhd
    W212 E350CDI

    Ex: E39 530d

    Comment

    • RiZ3*
      Bimmer Fanatic
      • Oct 2005
      • 353
      • Helsinki

      Originally posted by Krister View Post
      Kannattaako sitä ihan kovin erikseen säädellä vesiruiskulle. Sitten kun vesi/metanoli loppuu tai suutin menee tukkoon niin seos menee laihalle. Eli jos käytät vaikka 50/50 vesimetanoliseosta niin seos menee rikkaalle kun suihkutus menee päälle joten vaatii sen säädön.

      Itse käyttäisin vain vettä mitä suihkit ja sille erillinen säiliö ja käytät sitä vain nakutuksen estoon ja imuilman viilennykseen. Suihku ennen imuilman lämpötila-anturia niin ei tarvitse säätöä.
      Siksi täällä kysyinkin kun en tiedä asiasta kauheesti, onhan tuokin yksi mahdollisuus. Eipä nuo valmistajat mistään moottorin ohjauksen säädöstä puhu kun myyvät noita kittejä mikä on vähän outoa.
      Esim tämä ohjaa itse itseään.
      The will to do - the soul to dare

      E93 M3

      Comment

      • Pazi88
        Moderator
        • Jan 2007
        • 11161
        • Oulu

        Se vaan että onko tuommoisesta sitten juurikaan mitään hyötyä jos ennakoita tms. ei säädä hyödyntämään ko. systeemiä? Muuta kuin jonkin verran laskevat imulämmöt. e39 m5 ecun säätää helposti antamaan tehollista hyötyä moisesta kun kyseessä on ahdettu kone. Ja jos käy niin että vesi/metanoli seos loppuu, niin ecu:n nakutunnistus kyllä hoksaa sen ja pelastaa tilanteen. Toki mikään paras skenaario se ei ole, mutta pitäisi toimia.

        Instagram, YouTube kanava
        ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

        Comment

        • RiZ3*
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2005
          • 353
          • Helsinki

          Originally posted by Pazi88 View Post
          Se vaan että onko tuommoisesta sitten juurikaan mitään hyötyä jos ennakoita tms. ei säädä hyödyntämään ko. systeemiä? Muuta kuin jonkin verran laskevat imulämmöt. e39 m5 ecun säätää helposti antamaan tehollista hyötyä moisesta kun kyseessä on ahdettu kone. Ja jos käy niin että vesi/metanoli seos loppuu, niin ecu:n nakutunnistus kyllä hoksaa sen ja pelastaa tilanteen. Toki mikään paras skenaario se ei ole, mutta pitäisi toimia.
          Niinpä, siksi säätö oli mielessä. Ja kyllä sen viime kesän helteillä huomasi että ennakoita ecu tiputti kun ei tuo enään mihkään silloin mennyt.
          The will to do - the soul to dare

          E93 M3

          Comment

          • mikkis-92
            Bimmer Rookie
            • Sep 2012
            • 86
            • Taivalkoski

            Tuli itselle laitettua kans ess:n paketti kiinni, mukavasti tuntuu kulkevan. Helppo asentaa, ohjelman imuroin koneelle ja muokattu ohjelma sisään
            e39 M5 ahdettuna

            Comment

            • RiZ3*
              Bimmer Fanatic
              • Oct 2005
              • 353
              • Helsinki

              Originally posted by mikkis-92 View Post
              Tuli itselle laitettua kans ess:n paketti kiinni, mukavasti tuntuu kulkevan. Helppo asentaa, ohjelman imuroin koneelle ja muokattu ohjelma sisään
              Tuliko kuulerilla vai ilman ?
              The will to do - the soul to dare

              E93 M3

              Comment

              • mikkis-92
                Bimmer Rookie
                • Sep 2012
                • 86
                • Taivalkoski

                Originally posted by RiZ3* View Post
                Tuliko kuulerilla vai ilman ?
                Ei ollu cooleria mukana
                e39 M5 ahdettuna

                Comment

                • bemmeri
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2006
                  • 4180

                  Isompia suuttimia kun olette vaihtaneet, niin onko suuttimet "normaalit" suoralla suihkulla, vai n.20asteen kulmassa oleva suihku kuten vakiossakin?


                  Sitä vaan, kun suoraan suihkiva suutin lykkää kakun tulppaa kohti (kanavan takaseinää kohti) ja kulmassa tuleva suihku, kuten vakiokin työntää aika suoraan venttiileille.
                  EVERYTHING | WORKS

                  Comment

                  • ritariässä
                    BTCF Member
                    • Jan 2006
                    • 3647
                    • Raisio

                    Jaahas, syksy ja pimeät illat= ylimääräistä aikaa tuijottaa googlea ja kas kummaa...

                    ESS tekee uuden erän superchargeria



                    Pohtinutkin seuraavaa.

                    A: ahtopainetta ehdottomasti konehuoneeseen, muu virittäminen turhaa näpertelyä, vaikka vakiokytkin ei taida pitkään enää kestää?

                    B: vaparista ilo irti, laadukas pakosarja + muut putkistomuutokset, imuilmakitit ym ja parempi softa, laulaa ja soi vakiota kauniimmin ja ehkä parhaimmillaan +30-40hv lisäpotkua

                    C: hullua touhua, pidetään vakiona ja keskitytään kaikenlaisten virheiden siloittamiseen ja ajetaan max-500km kesässä

                    Näitä tässä pohdittu ja kaikissa vaihtoehdoissa tuntuu olevan omat hyvät ja huonot puolensa.


                    Kokemuksia, vinkkejä ym tölväisyjä saa tähän kirjoittaa
                    G30 M-sportilla ja häkäpönttö ym ADHD bluu vehkeillä

                    Comment

                    • veku
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2005
                      • 6326
                      • P-Pohjanmaa

                      Originally posted by ritariässä View Post
                      Jaahas, syksy ja pimeät illat= ylimääräistä aikaa tuijottaa googlea ja kas kummaa...

                      ESS tekee uuden erän superchargeria



                      Pohtinutkin seuraavaa.

                      A: ahtopainetta ehdottomasti konehuoneeseen, muu virittäminen turhaa näpertelyä, vaikka vakiokytkin ei taida pitkään enää kestää?

                      B: vaparista ilo irti, laadukas pakosarja + muut putkistomuutokset, imuilmakitit ym ja parempi softa, laulaa ja soi vakiota kauniimmin ja ehkä parhaimmillaan +30-40hv lisäpotkua

                      C: hullua touhua, pidetään vakiona ja keskitytään kaikenlaisten virheiden siloittamiseen ja ajetaan max-500km kesässä

                      Näitä tässä pohdittu ja kaikissa vaihtoehdoissa tuntuu olevan omat hyvät ja huonot puolensa.


                      Kokemuksia, vinkkejä ym tölväisyjä saa tähän kirjoittaa
                      Täällä valittu C auto ollut 10 vuotta eikä jostain syystä
                      Enään samaa kipinää mitä oli ekat vuodet.
                      F11 M550D
                      E39 M5
                      F26 3.0 Da M-Sport
                      E61 535D M-Sport

                      Comment

                      • bemmeri
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2006
                        • 4180

                        C.

                        Eikö se ole sama onko siinä se vajaa 400 vai reilu 500hp. :think
                        Tuskin tuota enää radalla rääkkää tai kylillä räppäilee. Vanha auto jo ja anna olla vakio, jos hyvä yksilö. Enemmän fiilistelylaite e39 nykyään.


                        Nykymittapuulla joku 500hp on aika vähän e39 kopassa. Sähköautot ja viridieselit jättää valoissa/suoralla ja pikkukipot vetää radalla ohi ja mutkapätkien suhailuun löytyy parempia laitteita.

                        Eläkkeelle e39. Rakentelun ilosta sitten A+B, mutta sen rahan itse käyttäisin ostamalla lisäksi toisen auton..
                        Ääniä saa vaihtamalla jonkun laatuvalmistajan takapöntöt, eikä vaikuta jälleenmyyntiarvookaan, jos laittaa Eisenmannia, SS tai muuta vastaavaa. Putkiston joutuu katkomaan, mutta ettii vaikka käytetyn keskiosan johon kiinnittää toiset takapöntöt, jos haluaa säilyttää ehjän alkuperäisen takaosan.
                        Last edited by bemmeri; 20-11-2021, 10:37.
                        EVERYTHING | WORKS

                        Comment

                        • MeisterW
                          Bimmer Fanatic
                          • Oct 2017
                          • 307
                          • Uusimaa

                          C:hen päädytty täällä. Rahat käytetty muuhun ylihuoltoon, nyt vakavasti harkinnassa Eisenmann takapöntöt ensi kesäksi. Tuntuu, et olis mukavampi peli vähän paremmilla äänillä.
                          E39 M5 2002
                          E70 X5 3.0sd 2008
                          E83 X3 3.0i 2005
                          G21 330e

                          Comment

                          • ekkoo1
                            BTCF Member
                            • Jun 2019
                            • 1369
                            • Pohjanmaa

                            B saattaa olla jopa plussaa jos joskus tulee aika myydä auto eteenpäin. Mitä noita remmiahdettuja on näkynyt myynnissä niin ne harvemmin nostavat hintaa pahemmin ja itseäkin epäilyttäisi ostaa remmiahdettua.

                            Itsellehän näitä toki tehdään, mutta tuolle vaihtoehdolle A saa varmaan laskea vajaat 10 kiloeuroa kytkimineen, ja vakio pakosarjatkin olisi kyllä hyvä vaihtaa samalla
                            E39 540i -96 Ajamisen iloa
                            E34 540i -94 Hitsaamisen iloa
                            E53 4.4i -01 Varaosien tilaamisen iloa
                            Audi A6 Avant 4.2 -99 Tavarankuljetin

                            Comment

                            • ritariässä
                              BTCF Member
                              • Jan 2006
                              • 3647
                              • Raisio

                              Originally posted by MeisterW View Post
                              C:hen päädytty täällä. Rahat käytetty muuhun ylihuoltoon, nyt vakavasti harkinnassa Eisenmann takapöntöt ensi kesäksi. Tuntuu, et olis mukavampi peli vähän paremmilla äänillä.

                              Tämä eniten häirinnyt eli vakiona äänistä puuttuu jotain. Takapöntöillä ja/tai x-putkilla sais ääntä, mutta lisätehoa ei tule.
                              Last edited by ritariässä; 20-11-2021, 11:23.
                              G30 M-sportilla ja häkäpönttö ym ADHD bluu vehkeillä

                              Comment

                              • BMW525Xda
                                BTCF Member
                                • Feb 2014
                                • 8681
                                • Xxxxxx

                                A.

                                Ei vaadi perusteluja edes.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎