Mikäs on nykypäivän tilanne pakoputkistojen suhteen? Kovin vähän tuntuu olevan mitään järkevän hintaista tarjolla, varsinkaan käytettynä. Omassa M5:ssä vakio putkisto ja vähän kaipaisi lisää V8:n murinaa. Pitäisi olla kuitenkin sellainen ratkaisu minkä voi tarvittaessa palauttaa vakioksi. Eli uutta putkea alle pidemmältä matkaa ja orkkikset talteen. Suosituksia?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
M5 E39 piristäminen
Collapse
X
-
Ääntä jos haluat, takapönttöjen edestä putket poikki ja suoremmat pätkät tilalle eli muffler delete ja tulee amerikanrautamaista pörinää. Tehoa jos haluaa, sitten $$$$€ hintaista pakosarjaa alle ja kulkukin paranee.
Edullisesti jos ääntä haluat, takapöntöistä kuoret auki ja tyhjentää sisältä villat ja vetää sisäputken suoraksi ja ulkopuolisten silmiin kuin vakio jos auton alle kurkistelee.G30 M-sportilla ja häkäpönttö ym ADHD bluu vehkeillä
Comment
-
-
Jos auto on muutenkin orkkis kuntoinen, niin itse en sitä painavaa orkkis putkistoa kuitenkaan silppuaisi. Rosteria tilalle, valmiina ostettuna tai teetettynä. Joskus autoa myydessä voi ostaja haluta autoon myös orkkis putkiston. Joten esim. supersprinttiin sijoitetut rahat voi osittain siinä vaiheessa saada takaisin, kun vaihtaa myydessä alle orkkiksen. Käytetyistä viri-putkistoista tulee olemaan pulaa aina enemmin, kun aikaa kuluu. Autot ja putkistot vähenee.
Comment
-
-
Originally posted by ritariässä View PostÄäntä jos haluat, takapönttöjen edestä putket poikki ja suoremmat pätkät tilalle eli muffler delete ja tulee amerikanrautamaista pörinää. Tehoa jos haluaa, sitten $$$$€ hintaista pakosarjaa alle ja kulkukin paranee.
Edullisesti jos ääntä haluat, takapöntöistä kuoret auki ja tyhjentää sisältä villat ja vetää sisäputken suoraksi ja ulkopuolisten silmiin kuin vakio jos auton alle kurkistelee.Perus kruisailuun vaan. Tuota orkkis putken modaamista mietin viime syksynä jo, mutta pitäisi löytää käytetty putki minkä raaskisi muokata. Syystä jonka Heguli 31 tuossa juuri mainitsi. Ei vaan tahdo enää löytyä edes mistään purku autoista putkia mitä modailla. Ja tosiaan auto jousitusta myöten orkkis kuntoinen, niin ei raaskisi ruveta mitään pysyviä räpellyksiä tekemään.
BMW E39 ///M5 -99
BMW G21 330e M-sport individual -21
Comment
-
-
Originally posted by Heguli 31 View PostJos auto on muutenkin orkkis kuntoinen, niin itse en sitä painavaa orkkis putkistoa kuitenkaan silppuaisi. Rosteria tilalle, valmiina ostettuna tai teetettynä. Joskus autoa myydessä voi ostaja haluta autoon myös orkkis putkiston. Joten esim. supersprinttiin sijoitetut rahat voi osittain siinä vaiheessa saada takaisin, kun vaihtaa myydessä alle orkkiksen. Käytetyistä viri-putkistoista tulee olemaan pulaa aina enemmin, kun aikaa kuluu. Autot ja putkistot vähenee.BMW E39 ///M5 -99
Comment
-
-
Originally posted by T_mu View Post
Nyt on sitten Supersprinttiä tilattu kateilta taaksepäinLast edited by Heguli 31; 10-12-2023, 08:50.
Comment
-
-
Originally posted by Heguli 31 View Post
Ei huono. Tuliko tilattua "street" vai "racing" version putkisto? Äänissä aika iso ero. Ilmeisesti myös X-pipe? Omassa ex M5:ssa oli tuo "katuversio" ja kyllä siinäkin oli "metallista jytinää" ainakin minulle ihan riittävästi.Aika vaikeahan noista on sanoa videon välityksellä mikä se paras olisi, mutta testataan nyt näitä. Ja saa sitä ääntä nyt sitten ollakin, kun auto ei ole päivittäisessä ajossa. Toivotaan kuitenkin ettei ihan hävyttömät ole
BMW E39 ///M5 -99
Comment
-
-
Kylmänä ainakin hetken pörisee hyvin ja sitten vaan kierroksia koneeseen.
Isoin moka tehtaalta tämän mallin kohdalla pakoputkisto. Liian hiljainen ja 20-30hv hukkaava putkiston alkupää.
Itse löysin puoli-ilmasen varaputkiston, poislukien katalysaattorit, joten kokeillaan tarvikekateilla ja ja takatölkit tyhjennettynä enskesänä äänimaailmaa.G30 M-sportilla ja häkäpönttö ym ADHD bluu vehkeillä
Comment
-
-
Ei kai oo ollut tehtaalla ihan tiedossa että uuden kulkevamman herrasmiesperheauton haluaa joku uutta teini-ikää elävä puolikuuro setämies
Tunnustan että kun ämmiä oon katsellut, niin joka kerta ne oikeasti kiinnostavat on ihan vakioita. Mieluiten vähemmän suulaita, sama homma autojen suhteen.
Älämölöputki > laskee arvoa koska tarvitsee laittoa noilta osin vakioon. Ei laske arvoa niin paljon jos vakiohilut löytyy tai saksimaton putkisto.
Comment
-
-
Originally posted by Jarger View PostEi kai oo ollut tehtaalla ihan tiedossa että uuden kulkevamman herrasmiesperheauton haluaa joku uutta teini-ikää elävä puolikuuro setämies
Tunnustan että kun ämmiä oon katsellut, niin joka kerta ne oikeasti kiinnostavat on ihan vakioita. Mieluiten vähemmän suulaita, sama homma autojen suhteen.
Älämölöputki > laskee arvoa koska tarvitsee laittoa noilta osin vakioon. Ei laske arvoa niin paljon jos vakiohilut löytyy tai saksimaton putkisto.
G30 M-sportilla ja häkäpönttö ym ADHD bluu vehkeillä
Comment
-
-
No näinpä, SuperSprint vs. joku satunnainen amispörinäpönttö on _hieman_ eri asia. Ensin mainitulla saa hyvän OEM+-henkisen päivityksen, jälkimmäisellä sitten lähinnä kaikki kanssaihmiset ärsyyntymään.E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
Porsche 944 -86 (DE)
Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)
Comment
-
-
Orkkis putkiston painoahan ei sieltä auton alta tunne eikä huomaa (käytössä). Mutta sitten kun alkaa joku remppa ja putkisto pitää irrottaa, niin...
Edit: asiaa sivuten. Aikoinaan minulla oli E36 M3:ssa hetkellisesti "Supersprint street catback" versio. Äänet oli jopa minulle liian maltilliset., niin poistin putken. Orkkis putkiston takavaimentimen sitten modasin. Ensin poistin pöntön ympäriltä sen sinkityn "resenointi pellin". Sitten laikkasin vaimentimen prässisaumastaan halki. Poistin villat ja porasin vaimentimessa oleviin putkiin reikiä isommaksi. Sitten rosteriset puoliskot kasaan hitsaten ja putki paikoilleen. Tyhjäkäynniltä johonkin 3000r/min äänet kuin vakiossa, mutta siitä ylöspäin metallinen saudi vain parani kierrosten kohotessa. Ja oli paljon parempi kuin tuossa kalliissa tehdasvalmisteisessa.
Kun auto meni myöhemmin vaihdossa liikkeeseen, niin myyjä tykkäsi äänistä ja luuli autossa olevan jonkun viri-viri putkiston. Viihtyi koeajollakin aika pitkään.Last edited by Heguli 31; 12-12-2023, 10:56.
Comment
-
Comment