memebuy23buy

M5 E39 piristäminen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Maza
    BTCF Member
    • Jul 2002
    • 4321
    • Kannus/Kokkola

    #31
    Originally posted by Spud View Post
    Katit sielläkin on ja lambdat. Luulis menevän vähintään yhtä hyvin läpi kuin vakioilla käytetyillä vermeillä.

    Ohessa myyntimiehen hehkutukset eri palikoiden vaikutuksesta:



    Yllättävän vähän saa pauhua pelkillä nokkakepeillä

    :think

    ..ja yllättävän harva miettii imutorviston muokkausta. Överihelppo toimenpide ja luulis porukasta CNC -sorvareitakin löytyvän..
    Orkkis airboxiin mahtuvilla suorilla torvilla saavutetaan ~30-40nm häviö alakierroksilla ja n. 0hv lisä yläkierroksille. Dinan taitaa käyttää airboxin korotuspalikkaa (~20mm), mutta silti suhtaudun kyllä todella skeptisesti saavutettuun hyötyyn. Jos ylös saadaan jotain lisää niin se on alempaa pois ja todellinen hyöty +-0.

    Comment

    • jani
      BTCF Member
      • Jul 2002
      • 5187
      • Kuopio

      #32
      Jotain kait E39M5 virittämisen haasteellisuudesta kertoo, ettei esim. Hartge, Ac-Schnitzer tai G-Power tarjoa oikeastaan vmaxia ja putkistoa kummempaa...
      F33 435d Mineral-grau metallic
      K40 K1200s sondermodell

      Comment

      • Kilpelä
        Bimmer Rookie
        • Jun 2009
        • 50
        • Vantaa -Finland

        #33
        Originally posted by jani View Post
        Jotain kait E39M5 virittämisen haasteellisuudesta kertoo, ettei esim. Hartge, Ac-Schnitzer tai G-Power tarjoa oikeastaan vmaxia ja putkistoa kummempaa...
        81hp/l on ihan normaaleita 80-90 luvun "gti" autojen lukemia, eli kyllä siellä varaa varmasti on. Päästöt saattaa rajottaa sitä, mitä noi viripajat voi tarjota ja toisaalta suurin osa M5:n omistajista ei ole kiinnostuneita vaihtelemaan nokkia tms. Joka tapauksessa eipä toi moottori mikään poikkeuksellisen korkeaviritteinen ole.
        UZS190 Lexus GS430 - käyttis
        MA61 Celica Supra - ikuisuus projekti

        Comment

        • jsa014
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2006
          • 1651
          • Turun Pallivaha

          #34
          Originally posted by Kilpelä View Post
          81hp/l on ihan normaaleita 80-90 luvun "gti" autojen lukemia, eli kyllä siellä varaa varmasti on. Päästöt saattaa rajottaa sitä, mitä noi viripajat voi tarjota ja toisaalta suurin osa M5:n omistajista ei ole kiinnostuneita vaihtelemaan nokkia tms. Joka tapauksessa eipä toi moottori mikään poikkeuksellisen korkeaviritteinen ole.
          Eikös se 100hp/l ole eräänlainen nyrkkisääntö vaparista, siis sellainen jonka saa ilman suurta rahaa. Esim Type-R.

          Johan ihan perus M50B25 antaa 77hp/l, joten kai tuossa varaa on vielä.

          Mainio topikki sinänsä, eipä kukaan huutele kysyjälle että turhaa rahanhaaskausta, myy pois ja osta M5, kuten aina käy jos joku kysyy esim 530:n viritystä
          316 E21 -> 320 E30 -> VW,Ford,Renault -> 540 E34-> 525 E39 ///M-Sport Touring

          Comment

          • Spud
            BTCF Member
            • Mar 2003
            • 815
            • Helsinki

            #35
            Originally posted by jsa014 View Post
            Eikös se 100hp/l ole eräänlainen nyrkkisääntö vaparista, siis sellainen jonka saa ilman suurta rahaa. Esim Type-R.

            Johan ihan perus M50B25 antaa 77hp/l, joten kai tuossa varaa on vielä.

            Mainio topikki sinänsä, eipä kukaan huutele kysyjälle että turhaa rahanhaaskausta, myy pois ja osta M5, kuten aina käy jos joku kysyy esim 530:n viritystä
            Sori mielipide OT mut kirjoitanpa silti

            Oishan tietty e60 mut todella ärsyttävä ajaa paskan laatikon takia ja alakruntti puuttuu kokonaan verrattuna e39:n mosaan. Tulevat Motorsport -turbomallit karkaa kynsistä hinnan takia vielä parin vuoden päästäkin ja muita mieleisiä kun bemulla ei oo tarjota niin joutuu väkisin vaihtamaan leiriä seuraavan swapin koittaessa. Ensi kesälle ois kuitenkin kiva kutitella pikkasen hauskuutta lisää joten erittäin mainio topicci
            Bad whiskey is better than wine
            ---------------------

            Comment

            • Kilpelä
              Bimmer Rookie
              • Jun 2009
              • 50
              • Vantaa -Finland

              #36
              Originally posted by jsa014 View Post
              Eikös se 100hp/l ole eräänlainen nyrkkisääntö vaparista, siis sellainen jonka saa ilman suurta rahaa. Esim Type-R.

              Johan ihan perus M50B25 antaa 77hp/l, joten kai tuossa varaa on vielä.

              Mainio topikki sinänsä, eipä kukaan huutele kysyjälle että turhaa rahanhaaskausta, myy pois ja osta M5, kuten aina käy jos joku kysyy esim 530:n viritystä
              Jep, tallikaverilla on n.140hp/l vapari katuauto ja samalla tasolla pyörii parhaimmat F-ryhmän kilpuritkin, mutta siihen pelkkään moottoriin on käytetty jo yhden e39 M5:n verran rahaa. Eli ei 100hp/l ole välttämättä kovin helppo homma mistä tahansa koneesta, mutta M5 ei varmasti ole huonoin lähtökohta. Vaparin virittäminen on vaan niin halpaa...
              UZS190 Lexus GS430 - käyttis
              MA61 Celica Supra - ikuisuus projekti

              Comment

              • petrolhead
                Moderator
                • Feb 2004
                • 13793
                • Hyvinkää

                #37
                Originally posted by Kilpelä View Post
                Joskus muinoin oli testattu jostain VW Passatin maamoottorista tehot uutena, muistaakseni 120tkm ja 270tkm ajettuna. Parhaimmillaan moottori oli 270tkm ajettuna. Tosin koneen toleranssit ja litratehotkin on varmasti eri luokkaa, mutta tuskin tämä M5:n kone on sieltä huonoimmin suunnitellusta päästä.:think

                Aika harvoin toimivassa autossa kovia ohivuotoja on, tai ainakaan toimintaan vaikuttavia jos ei mitään selkeetä ongelmaa ole muuten havaittavissa. Eli mun mielestä jos auto tuntuu pelaavan vakiona ok, niin miksei putkistoa yms kannattaisi vaihtaa ja toisaalta ei ne bolt on palikat kuitenkaan miksikään mene vaikka esim. alakerta hajoaisikin. Ainoa miinus tietysti on pettymys jos ollaan virityksen jälkeen vasta ilmoitetuissa tehoissa mutta onhan siinä lisää tehoa kuitenkin saatu lähtökohtaan nähden.
                No , eikai ennen viritystä sitten tarvii varmistua siitä että moottori on viimesen päälle hyvässä kunnossa !
                2015 VW Crafter
                1984 BMW 316
                2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                Comment

                • Kilpelä
                  Bimmer Rookie
                  • Jun 2009
                  • 50
                  • Vantaa -Finland

                  #38
                  Originally posted by petrolhead View Post
                  No , eikai ennen viritystä sitten tarvii varmistua siitä että moottori on viimesen päälle hyvässä kunnossa !
                  No ei se ihan niinkään mene... En minäkään alkais rikkinäistä moottoria virittämään.

                  Perus putkiviritykset yms. ei sitä moottoria aseta kuitenkaan kovinkaan vakiota kovemmalle rasitukselle, ehkä jopa päinvastoin ja jos puhaltaa ohi niin sehän on tietysti tehoista pois, mutta ei kai noi kaikki e39 M5:set oo ihan loppuun poljettuja?

                  Kovempia tehoja haettaessa se kone todennäköisesti tehdään uusiksi joka tapauksessa.
                  Last edited by Kilpelä; 11-09-2009, 22:34.
                  UZS190 Lexus GS430 - käyttis
                  MA61 Celica Supra - ikuisuus projekti

                  Comment

                  • Vauhtivaunu
                    BTCF Member
                    • Jun 2008
                    • 2714
                    • P-Karjala

                    #39
                    Originally posted by Mörökölli View Post
                    Mitä helv.. Löytyykö tosiaan Motorsport-laitteesta tuon näköiset pakosarjat?
                    /ot alkaa; Ruman näköset vaparikoneeseen nuo. Ahtimen kanssa vois olla jopa hyvät :think

                    B-ryhmän Audi quattrossa on jotakuinkin samanlaiset. Ja turbovolvoissa

                    Vaparin virittäminen on mun mielestä rahan- ja ajanhukkaa

                    /ot loppuu
                    sigpic


                    Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.

                    Comment

                    • Polar
                      Bimmer Enthusiast
                      • Dec 2003
                      • 2045
                      • Espoo

                      #40
                      Mulla vois teoriassa olla ylimääräsenä yhdet E39M5 hartgen pakosarjat ja niihin sopiva loppuputkisto kahdella 3" metallikenno katilla...

                      Tarjouksia voi esittää, mietin sitte myynkö vai pidänkö jemmassa.
                      Kalustoa: E60 530D, E24 Turbo, 1502, 633Csi, Ford F250, Dodge Twinturbo Swinger, Pontiac GTO -66, Buick Skylark -68, jne
                      - Official member of Team Järki & Kohtuus -
                      - You gotta pay to play -

                      Comment

                      • Tylyttäjä
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2007
                        • 1412

                        #41
                        Originally posted by Kilpelä View Post
                        Jep, tallikaverilla on n.140hp/l vapari katuauto ja samalla tasolla pyörii parhaimmat F-ryhmän kilpuritkin, mutta siihen pelkkään moottoriin on käytetty jo yhden e39 M5:n verran rahaa. Eli ei 100hp/l ole välttämättä kovin helppo homma mistä tahansa koneesta, mutta M5 ei varmasti ole huonoin lähtökohta. Vaparin virittäminen on vaan niin halpaa...
                        Juu, matalaviritteinenhän tuo M5 on.. Omassa pyörässäni on jo vähän yritystä, koneteho 220-230hp välillä (eri dynoissa vähän eri lukemia) ja tilavuutta 1070cc, eli litrateho on välillä 205-215hp (ja ihan vaparina) Ja ihan menee vaikka päivittäisessä ajossa ja vetää nöyrästi jo ihan alhaalta..

                        Että kyllä näistä varmasti saa vielä vaikka mitä, mutta se sitten alkaa tosissaan maksamaankin. Laittelen nuo "helpot" ja kohtuuhintaiset palikat tuohon ja sitten saa olla. Samaan rumbaan en lähde kuin pyörän kanssa, siinä meni kampurasta ylöspäin kaikki enemmän ja vähemmän uusiksi. Aikaa, vaivaa ja rahaa palaa, enää ei huvita enää ihan sellaiseen lähteä. Kai sitä on tullut laiskaksi :think
                        Current: Modified Subaru WRX Sti '05

                        EX: BMW E39 M5
                        Performance Mods: Hartge headers/Supersprint exhaust :: ALPHA-N by EVOLVE-ECU Evolve Power remapped
                        Performance: 417hp/542Nm :: 0-100km/h 4,7s :: 1/4 mile 13.005s @ 181km/h
                        (Currently fastest N/A M5 E39 in Finland @ 1/4 mile. Values without ALPHA-N + Power remap)

                        Suzuki GSX-R 1070 K5
                        Performance Mods: Lot
                        Performance: 200mph/322kph@1mile
                        (First N/A, no NOS, under 1100cc bike in Finland to reach 200mph @ 1 mile)

                        Comment

                        • Tylyttäjä
                          Bimmer Enthusiast
                          • Sep 2007
                          • 1412

                          #42
                          Originally posted by Polar View Post
                          Mulla vois teoriassa olla ylimääräsenä yhdet E39M5 hartgen pakosarjat ja niihin sopiva loppuputkisto kahdella 3" metallikenno katilla...

                          Tarjouksia voi esittää, mietin sitte myynkö vai pidänkö jemmassa.
                          Pistin sulle privaa!
                          Current: Modified Subaru WRX Sti '05

                          EX: BMW E39 M5
                          Performance Mods: Hartge headers/Supersprint exhaust :: ALPHA-N by EVOLVE-ECU Evolve Power remapped
                          Performance: 417hp/542Nm :: 0-100km/h 4,7s :: 1/4 mile 13.005s @ 181km/h
                          (Currently fastest N/A M5 E39 in Finland @ 1/4 mile. Values without ALPHA-N + Power remap)

                          Suzuki GSX-R 1070 K5
                          Performance Mods: Lot
                          Performance: 200mph/322kph@1mile
                          (First N/A, no NOS, under 1100cc bike in Finland to reach 200mph @ 1 mile)

                          Comment

                          • roadmovie
                            Bimmer Rookie
                            • Jan 2007
                            • 73

                            #43
                            Dodii, onhan täällä kiinnostaviakin keskustelunaiheita.

                            M5boardissa on odotettu superchargerkittejä kuin kuuta nousevaa ja sellainen löytyy nyt ESSiltä. Saatavissa vaikka Schmiedmannilta:




                            Käyttää Vortechin V3 -ahdinta. Hintaa vaan n. 10 keur + asennus yms.

                            Jos minä asennuttaisin tuota satsia niin nostaisin kyllä koko kiukaan keulalta pois, purattaisin ja tarkistuttaisin kaikki sisuskalut.

                            Jos joku (esim. minä) hakee jotain vähän edullisempaa vaihtoehtoa niin
                            em. Schmiedmannilta, jota Suomessa edustaa Tocar.fi, saa peltipakosarjaa:


                            Tämä on minun tietääkseni Dinanin satsin (n. 8 kUSD) ja Supersprintin setin lisäksi ainoa markkinoilla oleva E39 M5 peltipakosarja.

                            Schmiedmannin tuote:



                            Tässä tietoa Dinanin suht arvokkaista peltipakosarjoista:


                            Tuossa Schmiedmannin sarjassa on otettu vaikutteita Supersprintin sarjasta lukuunottamatta sitä, että viimeksi mainitussa kaikki primääriputket ovat erillisiä ja kiinnitetään jousilla kollektoriin. Tästä johtuu myös se, että tuossa yhdessä kuvassa aikaisemmassa postauksessa ne primääriputket eivät olleet ihan ojennuksessa.

                            Dynamometrilukemista ei ole tietoa samoin kuin ei ole siitä, että vaatiiko asennus koneen poisnostoa. Väittäisin, että konetta pitää nostaa ylemmäksi, että tuon Schmiedmannnin sarjan saa paikalleen. Sen verran ahtaat paikat ovat.

                            Joka ihmettelee, että miksi alkuperäiset pakosarjat ovat niin surkean näköiset niin ne ovat samat kuin 535 ja 540:ssä. Kun koneesta saatiin jo 400 hp niin BMW kai optimoi kustannuksia ja jätti tarkemman viilaamisen pois tässä kohdassa.

                            Jos ketä kiinnostaa noiden peltipakosarjojen ja sopivien kattien hankinta ryhmäostona niin kättä vain ylös. Luulisi, että jos muutamakin ostaja löytyisi niin osista ja asennuksista saisi jo kohtuullisen siivun pois.

                            Se pakoputkiston takapää on ruman näköinen mutta ilmeisesti suhteellisen ok. Parempia ääniä kaipaaville tiedoksi, että maailmalla on korvattu takapönttöjä suorilla putkilla + tuplapäillä hyvin tuloksin. Tämä on varmasti kustannustehokkain ratkaisu + äänet eivät yllättäen kasva kuitenkaan pahoiksi.
                            Last edited by roadmovie; 14-09-2009, 10:49.

                            Comment

                            • Tylyttäjä
                              Bimmer Enthusiast
                              • Sep 2007
                              • 1412

                              #44
                              Originally posted by roadmovie View Post
                              Jos ketä kiinnostaa noiden peltipakosarjojen ja sopivien kattien hankinta ryhmäostona niin kättä vain ylös. Luulisi, että jos muutamakin ostaja löytyisi niin osista ja asennuksista saisi jo kohtuullisen siivun pois.

                              Se pakoputkiston takapää on ruman näköinen mutta ilmeisesti suhteellisen ok. Parempia ääniä kaipaaville tiedoksi, että maailmalla on korvattu takapönttöjä suorilla putkilla + tuplapäillä hyvin tuloksin. Tämä on varmasti kustannustehokkain ratkaisu + äänet eivät yllättäen kasva kuitenkaan pahoiksi.
                              Jos jo heitetty tarjoukseni ei mene läpi, niin olen ehdottomasti kiinnostunut ryhmäostosta!
                              Last edited by Tylyttäjä; 16-09-2009, 08:10.
                              Current: Modified Subaru WRX Sti '05

                              EX: BMW E39 M5
                              Performance Mods: Hartge headers/Supersprint exhaust :: ALPHA-N by EVOLVE-ECU Evolve Power remapped
                              Performance: 417hp/542Nm :: 0-100km/h 4,7s :: 1/4 mile 13.005s @ 181km/h
                              (Currently fastest N/A M5 E39 in Finland @ 1/4 mile. Values without ALPHA-N + Power remap)

                              Suzuki GSX-R 1070 K5
                              Performance Mods: Lot
                              Performance: 200mph/322kph@1mile
                              (First N/A, no NOS, under 1100cc bike in Finland to reach 200mph @ 1 mile)

                              Comment

                              • Tylyttäjä
                                Bimmer Enthusiast
                                • Sep 2007
                                • 1412

                                #45
                                No nyt olisi Hartgen pakosarjat takaluukussa. Ovat kovasti noiden Schmiedmannien näköiset, jotka ovat kuulemma kopiot näistä Hartgeista.

                                Mistä tuolle sopiva loppuputkisto, suosituksia? Vieläpä sellainen loppuosa, että resonanssit osuisivat hienosti kohdalleen tuon pakosarjan ja loppuputkiston kombinaatiollakin.. Ja kunnon katit pitää saada myös. Ja tietty vielä sopivaan hintaan
                                Current: Modified Subaru WRX Sti '05

                                EX: BMW E39 M5
                                Performance Mods: Hartge headers/Supersprint exhaust :: ALPHA-N by EVOLVE-ECU Evolve Power remapped
                                Performance: 417hp/542Nm :: 0-100km/h 4,7s :: 1/4 mile 13.005s @ 181km/h
                                (Currently fastest N/A M5 E39 in Finland @ 1/4 mile. Values without ALPHA-N + Power remap)

                                Suzuki GSX-R 1070 K5
                                Performance Mods: Lot
                                Performance: 200mph/322kph@1mile
                                (First N/A, no NOS, under 1100cc bike in Finland to reach 200mph @ 1 mile)

                                Comment

                                Working...
                                X