Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 530d - ei käynnisty

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Väiski
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2007
    • 412
    • Pirkanmaa

    #16
    Originally posted by Väiski View Post
    Huomenna olis tarkotus mennä luettamaan vikakoodit, lähinnä varmistaakseni että onko tunnistimista tullut vikakoodia josko se vika olisikin siellä.
    Toisinaan tuo pumppu tuppaa oleen aika hiljainen mutta silti käynnistyy normaalisti eli viitannee sitten tunnistinvikaan.
    Meni vähän aikaa ennekun kerkesin käydä vikakoodin luvussa. Auto on toiminut hyvin mutta jos pitkää matkaa ajaa esim. Tampere-Helsinki, niin auton kun sammuttaa ni ei lähe välttämättä kuumana käymään vaan joutuu odottelemaan jonnin aikaa ennenkun hörähtää, oireina myös kun kääntää avainta niin tietää jo ettei lähde tuossa tilanteessa kun siirtopumppu ei hurise.

    Nyt on siis koodit luettu ja ilmeisesti ei sitten olekkaan se nokka-anturi vika:

    9F6 DDE: Rail-pressure monitoring on engine start
    Currently not present
    Spodaric fault

    1260 DDE:
    Pre-supply pressure monitoring
    Currently not present

    Sporadic fault:
    Rate reduction due to low pre-supply pressure
    iso lista mutta tietoja mutta tässä ilmeisesti vika:

    1:at rail pressure 2.19 bar, pitäisi ilmeisesti olla 3-4bar?
    toisella kerralla:
    1:at rail pressure 1.04 bar


    Noita on kolme samanlaista listassa.

    Suuttimet:

    Cylinder1: -0.3
    Cylinder2: -0.6
    Cylinder3: -0.7
    Cylinder4: 0.9
    Cylinder5: -0.6
    Cylinder6: 0.7

    eli suuttimien ei isommin pitäisi vuotaa..


    Siirtopumpun vaihtoa nyt suositeltiin eli siinä ilmeisesti vika?
    Last edited by Väiski; 18-11-2010, 23:59.
    "horsepower sells cars, torque wins races"
    F10 M550dx 470/900

    Comment

    • Väiski
      Bimmer Fanatic
      • Jun 2007
      • 412
      • Pirkanmaa

      #17
      Siirtopumppu vaihdettu, toivottavasti vika oli siinä.

      On ainakin 10x hiljaisempi kun edellinen.
      Last edited by Väiski; 27-11-2010, 19:27.
      "horsepower sells cars, torque wins races"
      F10 M550dx 470/900

      Comment

      • end-o
        Newbiemmer
        • Oct 2005
        • 27

        #18
        itsellä kanssa sama ongelma ilmeni tänään.
        kone puoli lämpönen. Tankissa n.10l diisseliä. Ja sahas todella nätisti mutta ei käynnisty..... Putkeen vaan starttailin , niin ehkä 8kerralla hörähti kuin mitään ei olisi ollutkaan.. Lämpösenä lähti käyntiin joka kerta tän jälkeen kun kokeili...

        Myös nyt kun on ollut pakkasta 12c niin kylmäkäynnistyksessä auto hytkyy n.3s käynnistyksen jälkeen todella pahasti!

        Viimeksi (n.1,5kk siitten) katottiin impalla, kun kone hytkyy normaalia enemmän kuulemma. Niin silloin oli ainakin suuttimet kuulemma ihan OK.

        Vikakoodin lukua odotellessa, ja toivoen ettei jättäs tielle....

        Comment

        • R Power
          Bimmer Rookie
          • Feb 2006
          • 163

          #19
          Originally posted by end-o View Post
          itsellä kanssa sama ongelma ilmeni tänään.
          kone puoli lämpönen. Tankissa n.10l diisseliä. Ja sahas todella nätisti mutta ei käynnisty..... Putkeen vaan starttailin , niin ehkä 8kerralla hörähti kuin mitään ei olisi ollutkaan.. Lämpösenä lähti käyntiin joka kerta tän jälkeen kun kokeili...

          Myös nyt kun on ollut pakkasta 12c niin kylmäkäynnistyksessä auto hytkyy n.3s käynnistyksen jälkeen todella pahasti!

          Viimeksi (n.1,5kk siitten) katottiin impalla, kun kone hytkyy normaalia enemmän kuulemma. Niin silloin oli ainakin suuttimet kuulemma ihan OK.

          Vikakoodin lukua odotellessa, ja toivoen ettei jättäs tielle....
          Suuttimien ohivuotomittaus voisi olla paikallaan. INPA:lla näkee kyllä korjausarvot, mutta voi silti olla liikaa ohivuotoa vaikka korjausarvot olisivatkin ok. Liiallinen ohivuoto vaikuttaa juurikin tuohon huonoon käynnistyvyyteen.

          Onko polttoaineletkuissa ilmaa?
          Ahneella on aina enemmän!

          Comment

          • end-o
            Newbiemmer
            • Oct 2005
            • 27

            #20
            Originally posted by R Power View Post
            Suuttimien ohivuotomittaus voisi olla paikallaan. INPA:lla näkee kyllä korjausarvot, mutta voi silti olla liikaa ohivuotoa vaikka korjausarvot olisivatkin ok. Liiallinen ohivuoto vaikuttaa juurikin tuohon huonoon käynnistyvyyteen.

            Onko polttoaineletkuissa ilmaa?

            Tuota en ole vielä tutkinut. Näkee vissiin läpinäkyvistä letkuista kuplia?!?
            Mitens jos tuolla on ilmaa? Sen poistaminen?

            Comment

            • Masatus
              Bimmer Fanatic
              • Dec 2006
              • 867
              • Haukipudas

              #21
              Originally posted by end-o View Post
              Tuota en ole vielä tutkinut. Näkee vissiin läpinäkyvistä letkuista kuplia?!?
              Mitens jos tuolla on ilmaa? Sen poistaminen?
              Juu siinä polttoainesuodattimen luona on se kirkas letku, jos ilmakuplia on auton ollessa käynnissä tai sillon kun siirtopumppu on päällä niin tankin seudulla on jotain ongelmaa, yleensä tankkipumppu mykkänä.
              Ilmakuplat häviää jos suodattimen ja tankin väli on kunnossa, tankkipumppu, siirtopumppu, letkut.
              Monesti tankkipumppu on voinut olla rikki pitemmän aikaa mutta ongelman ilmenee vasta kun tankki alkaa tyhjenemään.

              Comment

              • BeeMWeee
                Bimmer Rookie
                • Feb 2006
                • 125
                • Kurikka

                #22
                Fuel injec. system

                En jaksanut tehdä uutta threadia joten kommentoin tähän.

                Oma 530d E39 -01 sanoi muutama viikko sitten fuel inject.system tai jotain sinneppäin kesken ajon ja saman tien sammui vaudista ja jätti tielle. Kokeilin startata uudestaan ja starttas hienosti, vaan ei lähtenyt käyntiin. Sama fuel inject. system vain syttyi ajotietsikkaan. Ei muu auttanu ku tilata hinauspalvelu paikalle ja kaverin pajan pihaan. Tuumattiin vaan että, ehkä kesälaatu veti hileeseen tai jotain ? Oli kyllä pelittänyt ennemmin yli -20 asteenkin pakkasella mutta nyt teki tenän -15 asteen pakkasessa ?

                Poistettiin vikakoodit ja auto lähti käyntiin ? Imettiin varmuudeksi tankki tyhjäksi ja talvilaatua täyteen ( PA suodattimem olin vaihtanut edellisenä päivänä) Taas toimi moitteettomasti.

                No kuinka ollakkaan 24.12 kun olin kiertelemässä muijan kans joululahjakierrosta, niin taas perkele sama homma ? (pakkasta -28) Aattelin että taasko se jäätyi ? Hinattiin auto talliin lämpenemään. Kurkkasin pellin alle ja läpinäkyvissä pa-putkissa meni ilmakuplia. Eli jostain saa ilmaa ?

                Penkin alla olevan siirtopumpun vaihdoin toissa kesänä n.25-30 tkm sitten ja tankissa olevan pumpun tänä kesänä.

                Elikkäs mikähän nyt neuvoksi ? :think ?

                Comment

                • BeeMWeee
                  Bimmer Rookie
                  • Feb 2006
                  • 125
                  • Kurikka

                  #23
                  Itse itselle vastaten:

                  Tänään sain auton käyntiin vaihtamalla suodattimelle tulevan n.25 cm pitkän letkun pätkän, joka vuosi hivenen. En kyllä usko että tuo olisi pääsyynä vikaan.

                  Voiko polttoainepumpun rele aiheuttaa kyseisiä ongelmia ? Entäs siirtopaineanturi ?

                  Comment

                  • BeeMWeee
                    Bimmer Rookie
                    • Feb 2006
                    • 125
                    • Kurikka

                    #24
                    Polttoainepumpun rele vaihdettu ja se oli toivottavasti syypää tielle jättämiseen. Releen kosketuspinnat oli kulunu aiva kelvottomaan kuntoon ja sen vuoksi pumppu luultavasti lakkas aina välillä toimimasta ? Rele oli 300 tkm ajan siellä naksutellu, että eiköhän se muutaman kerran oo jo kerenny lyödä kipinää Vikakoodit nollattiin luettiin ja nollattiin varmuudeksi merkkiliikkeessä.

                    Comment

                    • tsr_exec
                      Newbiemmer
                      • Aug 2010
                      • 7
                      • Turku

                      #25
                      Hei, itselläni pari kertaa jäänyt 530d käynnistymättä. Yleensä seissyt muutaman päivän todella kylmässä. Startti pyörii, paineanturi vaihdettu ja suuttimet testattu. Ongelmana nyt luultavasti sitten on joku noista pumpuista. Itse käsitin että siirtopumppu on auton alla ja sitä on vähän paha mennä silloin koputtelemaan. Ongelma on nyt aika iso, koska korjausliike ei löytänyt autosta mitään vikakoodia.

                      Kysymykseni on siis, missä kohtaa tarkalleen nuo polttoaineletkut ovat?
                      Missä kohtaa tarkalleen tuo siirtopumppu on?
                      Entäs sitten se polttoainetankissa oleva pumppu?
                      En myöskään oikein saanut selvää missä nuo releet ovat.

                      Auto on siis touring-mallinen.

                      Voiko siirtopumppu jättää toimimatta jos akun varaus on liian pieni?

                      Comment

                      • Esal
                        Bimmer Enthusiast
                        • Mar 2009
                        • 1344
                        • Lempäälä

                        #26
                        Originally posted by tsr_exec View Post
                        Hei, itselläni pari kertaa jäänyt 530d käynnistymättä. Yleensä seissyt muutaman päivän todella kylmässä. Startti pyörii, paineanturi vaihdettu ja suuttimet testattu. Ongelmana nyt luultavasti sitten on joku noista pumpuista. Itse käsitin että siirtopumppu on auton alla ja sitä on vähän paha mennä silloin koputtelemaan. Ongelma on nyt aika iso, koska korjausliike ei löytänyt autosta mitään vikakoodia.

                        Kysymykseni on siis, missä kohtaa tarkalleen nuo polttoaineletkut ovat?
                        Missä kohtaa tarkalleen tuo siirtopumppu on?
                        Entäs sitten se polttoainetankissa oleva pumppu?
                        En myöskään oikein saanut selvää missä nuo releet ovat.

                        Auto on siis touring-mallinen.

                        Voiko siirtopumppu jättää toimimatta jos akun varaus on liian pieni?
                        Tankkipumppu se ei ainakaan ole, kun auto toimii ilman sitäkin jos ei päästä tankkia ainakaan alle 1/4.

                        Siirtopumppu voisi olla, sijaitsee kuskin alla pohjassa - joku voi tarkentaa.
                        *** E53 X5 3.0d 2005 ***

                        Comment

                        • Jolli
                          Bimmer Enthusiast
                          • Dec 2006
                          • 2556
                          • Virolahti

                          #27
                          Siirtopumpun toimimattomuudesta jää vikakoodi muistiin. Kumma ettei muka mitään vikakoodeja löytynyt.. Melkein jollekin, kellä on esim inpa käytössä, voisi katsoa koodit vielä uudestaan.
                          Jolli Detailing -kulkupelit kiiltäväksi-

                          Myös vikakoodien luvut, huollot sekä korjaukset. Kaikki merkit!
                          PM tavoittaa, puhelimella ei.

                          Comment

                          • Masatus
                            Bimmer Fanatic
                            • Dec 2006
                            • 867
                            • Haukipudas

                            #28
                            Originally posted by tsr_exec View Post

                            .......
                            Liikkuuko suodattimen jälkeisissä letkuissa polttoaine...toisin sanoen pumppaako ne polttoainetta. Tosin jos polttoaineella on paineet kuten pitää niin voi olla aika hankala nähdä virtausta.
                            Voisiko olla vain huonoista hehkuista kyse?
                            Last edited by Masatus; 12-01-2011, 20:26.

                            Comment

                            • tsr_exec
                              Newbiemmer
                              • Aug 2010
                              • 7
                              • Turku

                              #29
                              Onko turussa ketään jolla tuommoinen inpa nyt sit olisi, vai tarkotitko jotain autoliikettä?

                              Eikö hehkujen ollessa syypää auto kummiskin "lupaisi" tarpeeksi pitkällä starttauksella?


                              Uusi vika, motarilla ajettaessa ihan yhtäkkiä heittää "transmission failsafe prog". Vaihteisto ei kummiskaan tuntunut käyttäytyvän eritavalla. Kävin kaupassa, eli auto sammuksiin ja käyntiin -> vikaa ei ole.

                              Pikaisella googletuksella tuollainen väittäisi laturissa olevan vikaa, tai akussa. Mites nuo näppärästi selvittää, tis kertoo että oskilloskoopilla pitäisi tarkistaa.

                              Aikaisempi korjaamoepisodi oli siis sellainen että auto hinattiin korjaamolle, ilmeisesti olivat akun ladanneet ja tämän jälkeen auto starttasi. En tiedä oliko auto sisällä (siis lämpimässä) vai ei. Tämän jälkeen on starttaillut nätisti, pelottaa vaan koska seuraavan kerran jättää tielle.

                              Comment

                              • ainomieli
                                Newbiemmer
                                • Jan 2010
                                • 12
                                • Oulu

                                #30
                                Tere,

                                Mulla 330d:n käynnistymättömyyden aiheutti tod.näk. kampiakselin asentotunnistin. Auto oli seissyt pakkasessa ja käynnistettäessä startti kyllä pyöritti iloisesti mutta mitään muuta ei tapahtunutkaan. Eka kerralla työnnettiin auto lämpimään talliin ja muutaman tunnin päästä lähti hyvin käyntiin, toisella kerralla jätin auton seisomaan pihalle ja siitäkin se lähti heti käyntiin kun oli saanut aikansa levähtää. Lisäksi kerran katkaisi tehot jotain sekunniksi kesken ajon.

                                Yksi kampiakselin asentotunnistimen vikakoodi löytyi. Nuo siis tapahtui viime talvena, tänä talvena anturin vaihdon jälkeen toiminut moitteetta.

                                - Jani

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎