E39 530d - ei käynnisty

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • reddewil
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2003
    • 3015
    • West Coast

    #91
    Originally posted by Macke View Post
    Kyllä se vaikuttaa, jos ei tule tietoa niin ei starttaa katiska.
    No vittu se tilaukseen sit seuraavaksi. On se vaan kumma että näitä menee joka vehkeestä. Autocom ja bmw-skanneri anto viitteitä nyt tuosta sensorista mut sahatessa akun tyhjäksi tulee paljon muutakin hassua...
    Kiskonpainetta herjaa ku johtoa revitty välillä.

    Anturi tilattu briteistä ja taas odotellaan viikko. Onnks on S80 Volvo mikä tuntuu toimivan...
    ...

    Comment

    • reddewil
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2003
      • 3015
      • West Coast

      #92
      Volvosta meni nelosen puola, motonetista uus ja taas käy kaikilla.

      Mutta penari ei lähde edelleenkään käyntiin. Nyt siis uusi nokka-akselin asentotunnistin JA kampiakselin asentotunnistin.

      Arvon raati, mitäs arvotaan seuraavaksi?
      ...

      Comment

      • Hezman
        Bimmer Fanatic
        • Oct 2012
        • 708
        • Jyväskylä

        #93
        Originally posted by reddewil View Post
        Volvosta meni nelosen puola, motonetista uus ja taas käy kaikilla.

        Mutta penari ei lähde edelleenkään käyntiin. Nyt siis uusi nokka-akselin asentotunnistin JA kampiakselin asentotunnistin.

        Arvon raati, mitäs arvotaan seuraavaksi?
        Ettei nyt se "kiskonpaine" herja olis se todellinen syy.? Autocom näyttää yhdyskiskon paineen, niin oletetun kuin toteutuneenkin. Jos rail paine 20 bar käynnistyksen yhteydessä niin ei varmasti käynnisty. Joku muistaa tarkankin luvun mutta sanoisin että päälle 200 täytys olla. Kun tyhjäkäyntikin on 348 bar.

        Korkepainesäätimen tiivisteet kattoisin.
        Tai joku suutin vuotaa huolella.

        Comment

        • reddewil
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2003
          • 3015
          • West Coast

          #94
          300bar että antaa käynnistyä muistelisin jostain...
          Kaveri tulee just nii aletaan tutkia. Pumpum kylessäkö se paineventtiili on?
          Ihmetyttää se että auto pelas ja voimaa oli ku kärri perässä terraan menin. Panelit kärryyn ja startti. Sen jälkeen ei ole luvannutkaan. Onneks ei hajonnu viroon ku siellä tolla kävin, uhkarohkeeta etten sanosi!
          Voiko railianturin signaalia huijata niin että lähtis tai yrittäs edes käyntiin, meinaa jos se anturi on mykkä ja paineet ok? Milläs sen paineen todentasi muuta kuin tuon anturin tiedolla?
          Ohivuotoleskusta tulee mitättömän vähän ainetta ja putkessa ei haise mikään. Eli suuttimet ois ok?
          Kerran talvella ei lähteny käyntiin ja sekin jäi mysteeriksi ku pelas sit ku unelma.
          Katkeileekos näistä niitä johtosarjoja ja jos niin mistä kohtaa?

          Edit: Starttaamisen jälkeen bmw-scanneri antaa herjan moottorin ohjaukselle "monitoring speed sensor"
          Last edited by reddewil; 07-04-2015, 17:34.
          ...

          Comment

          • Hezman
            Bimmer Fanatic
            • Oct 2012
            • 708
            • Jyväskylä

            #95
            Juu otetaas hiukan takasi päin. Jos startatessa tulee suuttimien paluu puolelta ainetta ja 20 bar on kiskon paine samalla niin sehän jo selkeesti kertoo että joku suutin vuotaa kaikki suoraan paluulinjaan.!

            Jos suutin kunnossa niin paluu puolelta ei tule mitään vaikka paine olis 400 bar.
            Last edited by Hezman; 07-04-2015, 17:17.

            Comment

            • Clavurion
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2005
              • 9159
              • Oulu

              #96
              Originally posted by Hezman View Post
              Jos suutin kunnossa niin paluu puolelta ei tule mitään vaikka paine olis 400 bar.
              Toki sieltä paluupuolelta tulee aina pieni määrä polttoainetta ihan suuttimen toimintaperiaatteen takia.
              E39 530dA -02 M-Sport
              E53 X5 3.0dA -06 Sport
              * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
              Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

              Comment

              • Hezman
                Bimmer Fanatic
                • Oct 2012
                • 708
                • Jyväskylä

                #97
                Originally posted by Clavurion View Post
                Toki sieltä paluupuolelta tulee aina pieni määrä polttoainetta ihan suuttimen toimintaperiaatteen takia.
                Näin jos kone käy mutta tässä tapauksessa kun kone ei käy eikä suutin ole auki missään vaiheessa niin ehjässä ei tule mitään läpi.

                Comment

                • reddewil
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2003
                  • 3015
                  • West Coast

                  #98
                  Joo kyllä se kiskopaine oli n.40bar.
                  Mistäs näitä O-renkaita ja muovirinkuloita sen alle saa kun pikkasen kiven alla on kun googletin. Huomenna rintajuopolta kysymään Porista. O-renkaan teen vaikka kävystä mutta entäs tuo osittain kadonnnu valkoinen muovilirpake?

                  Sitä ohivuotonestettä tuli siis niin vähän että letkussa juuri huomasi ainetta tulevan. Kohtahan se nähdään kun saan nippuun ja käynnissä mittaan lirut.
                  ...

                  Comment

                  • Clavurion
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2005
                    • 9159
                    • Oulu

                    #99
                    Originally posted by Hezman View Post
                    Näin jos kone käy mutta tässä tapauksessa kun kone ei käy eikä suutin ole auki missään vaiheessa niin ehjässä ei tule mitään läpi.
                    Hyvä tarkennus. Tuleehan välillä vastaan noita reilusti vuotavia, jotka laskee läpi jo 4 bar siirtopaineilla.
                    E39 530dA -02 M-Sport
                    E53 X5 3.0dA -06 Sport
                    * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                    Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                    Comment

                    • Clavurion
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2005
                      • 9159
                      • Oulu

                      Originally posted by reddewil View Post
                      Mistäs näitä O-renkaita ja muovirinkuloita sen alle saa kun pikkasen kiven alla on kun googletin.
                      Pitäisi järjestyä minkä tahansa varaosaliikkeen kautta, joka välittää Boschin osia.
                      E39 530dA -02 M-Sport
                      E53 X5 3.0dA -06 Sport
                      * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                      Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                      Comment

                      • Hezman
                        Bimmer Fanatic
                        • Oct 2012
                        • 708
                        • Jyväskylä

                        KL-varaosista saa tiivistesarjan, itekkin juur viime viikolla hain varuiksi. 8,5 euroa oli hintaa ja löyty jopa hyllystä.

                        Ohivuoto jutut tuoreessa mielessä kun olen noita suuttimia huoltanu viime aikoina. Mielenkiinnosta ennen huoltoa olen testannu ne yksinkertaisella painetesterillä, jolla saa max. 600 bar. Kokemuksella voin sanoo että nämä uudemman sukupolven (E6x) suuttimet varsinkin on huoltokunnossa viimeistään 300 tkm jälkeen. Vanhemmat voi kestää vähän pidempään siedettävissä arvoissa. Syy eroon uudemman korkeammassa rail paineessa.

                        Autohan voi toki toimia vaikka 400 tkm ilman näkyvää vikaa. Mutta seuratkaapa ja/tai vertailkaa polttoaineen kulutusta vähemmän ajettuun.

                        Koko ajan oppii lisää ja juuri hokasin sellasen helpon testin jolla voi testata suuttimien kuntoa.

                        Eli live datasta rail paineet seurantaan, pikku ajo lenkki jossa täyskaasu kiihdytys, jolla otetaan maksimi rail-paineet tauluun. Sit vaan vertaa oletus arvoa ja toteutunutta.

                        Omassa max paine muistaakseni oli 1350 bar, ja autolla ajettu 305 tkm, suuttimet juuri huollettu. E39 530D
                        E6x sarjalaisessa sen pitäs olla ilmeisesti jotain 1600 bar. Tarkentakaa E6x omistajat :think

                        Comment

                        • reddewil
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2003
                          • 3015
                          • West Coast

                          Eilen soitin paikalliseen tiisselikorjaamoon ja bemariin ei löyvy mut jos mesen vastaava käy niin tälle päivää aamuksi saa tampereelta, eli kl-osilta varmaan tulee. 12e (72mk) oli vailla. Kallis on O-renkas tukirinkulan kanssa, mutta tässä tapauksessa halpaa ku saippua!
                          Osaako kukaan kertoa onko sillä muovisella "tuki"rinkulalla muu virka kun hajota ja antaa O-renkaan särkyä samalla, meinasin että kahdella O-renkaalla ongelmaa ei olisi?
                          ...

                          Comment

                          • reddewil
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2003
                            • 3015
                            • West Coast

                            15e köyhempänä kasasin kamppeen ja vaihdoin kasauksen timmellyksessä alipaineletkut kun olivat haperot. Paisarin ilmaletkun lähtökin on murtunut tässä remontissa, kellään halvalla paisaria?

                            Hörähtää mutta ei käynnisty, delphi antaa herjan 1E25 "tyhjäkäynnin säätö tjms"
                            Startattu sata kertaa ja pitempi startti ei auta, hörähtää sillon kun lähtisi käyntiin mutta nyt ei lähde. Naftaa tulee tukille reilusti, railpaine nelisen sataa ku hörähtää ja ku starttaa vaikka akun tyhjäksi niin pane pysyttelee siinä 260-286bar välillä. Liian vähän? O-renkaan tukiholkki kakkosen suuttimessa ja kova ohivuoto, mitä vi**ua? Kaikki viat niks naks kerralla päälle?
                            Testaan startilla nuo ohivuodot vielä yksitellen.
                            Arvotaan seuraava korjaus, kiitos jo etukäteen!
                            ...

                            Comment

                            • Hezman
                              Bimmer Fanatic
                              • Oct 2012
                              • 708
                              • Jyväskylä

                              Älähän nyt, pientä huoltoa se vaan on

                              Eikös se ole ihan loogista, että säätimeltä irronneet roippeet menee suuttimeen seuraavaksi.? Ikävää siinä tietysti on se, että joutuu avaamaan vielä suuttimetkin.

                              Comment

                              • Clavurion
                                Bimmer Enthusiast
                                • Feb 2005
                                • 9159
                                • Oulu

                                1E25 = rpm sensor monitoring

                                Vika voi olla nokka- tai kampitunnistimessa, yleensä tuolla koodilla nokkatunnistimessa varsinkin, jos live-datalla koneen kierrosluku näkyy järkevänä (kampitunnistin kunnossa).
                                E39 530dA -02 M-Sport
                                E53 X5 3.0dA -06 Sport
                                * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                                Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                                Comment

                                Working...
                                X