E39 530d - ei käynnisty

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Clavurion
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2005
    • 9159
    • Oulu

    #76
    Oliko vikakoodi oikeasti rail-paineanturista, vai matalista rail-paineista? Todennäköisesti vuotava suutin. Eli suuttimien paluuvuodot mittaukseen.
    E39 530dA -02 M-Sport
    E53 X5 3.0dA -06 Sport
    * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
    Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

    Comment

    • BreeZi
      Bimmer Enthusiast
      • Dec 2004
      • 2371
      • Jyväskylä

      #77
      Originally posted by Tuntuu View Post
      Elikkäs kyseessä 530D, mallia -03. Mittarissa äböyt 350 tkm.

      N. kuukausi sitten alkoi ensimmäiset oireet. tällöin auto lähti kylmänä käyntiin kuin palmun alta, mutta kun ajeli esim. 10-30 min ja sammutti auton ja kokeili n. 5-20 min päästä käyntiin, sai sahata melko pitkään ennen kuin lähti. mitä kuumempi kone oli, sitä huonommin lähti käyntiin. Ja nyt viikko sitten aamulla kylmänä lähti kuin unelma käyntiin ja työpäivän jälkeen toimi kuin unelma. tämän jälkeen ajoin koneen kuumaksi ja auto kerkesi seistä n. 2 tuntia ennen seuraavaa starttia. Kun H- hetki tuli ni kappas, eipä lähteny enää ollenkaan. kone oli edelleen "kuuma".auto jäi sille sijoille seisomaan vklpks ja taas pari päivää seisseenä kuin palmun alta tulille.. Vikakoodit katottiin ja herjas hehkuja ja Rail paineen tunnistinta. Mitään muita ei ilmennyt. 4 hehkua vaihdettiin ja rail paine anturi vaihdettiin. auto läjään ja testiä. Kylmänä taas komeesti käyntiin ja käyttö kuumaksi. 10 min odottelua ja testiä. Ei lähe. Ainetta n. 50litraa tankissa, suoddattimet vaihdettu n. 10tkm sitte. Pumput ei pidä "pahoja" ääniä, akku ja startti ovat hyvät. tuota kylmäspray hommaakin kokeiltiin nokka-akselin anturille sen ollessa paikallaan, ei vaikutusta... Ei ymmärrä
      Maanantaina nyt sit uudestaan vikakoodeja lukemaan..


      Onko vastaavia käynnistys onkkelmia osunu teille?? :think

      Vaikutta perus suutincaselta. Voidaan tutkaista joku päivä nuo autosi suuttimien korjausarvot, sekä paluuvuodot. Tällöin ainakin selviää mitä on tiedossa.
      - Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
      - Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
      - E- ja F- sarjan avaimet.
      - xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
      - Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin
      .

      Finmodi oy
      050-3063926
      [email protected]

      Comment

      • Zamppe
        Bimmer Rookie
        • Nov 2012
        • 31
        • Pori

        #78
        Noniin nyt kaivattais apuja pikasesti. Elikkä oma auto on vm. 99 530d e39, mittarissa nyt 290tkm. Oireet alkoi pariviikkoa sitten aivan tyhjästä, kun pikatiellä kiihdyttäessä auto sammui kuin seinään. Virrat pois ja starttasi aivan normaalisti. Tämä sama toistunut nyt aina kun moottori joutuu ns. "Töihin". Eli auto sammuu täyskiihdytyksessä.

        Seuraavaksi ongelmaksi tuli se, että autoa saa lämpimänä sahata käymään välillä todella pitkään. Kylmänä tätä ongelmaa ei ole ollut. Äsken teki nyt taas saman ja rupesin kuuntelemaan paremmin, niin virrat 2 asennossa kuuluu tankista "pulputusta"? :think Tankissa nyt alle 15l ainetta mutta samat oireet aina polttoaineen määrästä riippumatta.
        Siirtopumppu vai suutinvika?

        Paljon kiitoksia jo etukäteen!!
        530D e39 Schwarz ll -99

        www.pt-rengas.fi

        Comment

        • Fastpiksu
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2010
          • 1571
          • Kajaani-Paltamo

          #79
          Suuttimelta kuulostas!
          Chevrolet Express van
          Ford Escort -76 powered by Holset-Megasquirt-Cosworth. Vappuna -16 ajossa??
          E36 325i group F

          Ex:
          e34 525i
          e34 525tds "superturbo"
          e39 530d M-Sport

          Comment

          • Zamppe
            Bimmer Rookie
            • Nov 2012
            • 31
            • Pori

            #80
            Tänään katottiin autoa inpalla. Suuttimet täysin ok. Myös rail paineet ok kokoajan.

            Sensijaan oli tullut muistiin muutama nokka-akselin asennontunnistin herja.. :think
            Nyt huomasin, että auto ei käynnisty millään ns. "Puolilämpimänä". Lupaa mutta ei starttaa kun vasta kylmänä. Myös täysin lämpimänä starttaa viimeistään toisella. Voiko tosiaan olla että toi anturi on viallinen ja sammuttaa myös ajosta auton? :think

            Ja mikä mahtaa olla "kitka vääntö", kun inpa näytti sen olevan jopa 40 tyhjäkäynnillä??
            530D e39 Schwarz ll -99

            www.pt-rengas.fi

            Comment

            • Kissvesala
              Moderator
              • Jun 2010
              • 3110
              • Liminka

              #81
              Originally posted by Zamppe View Post
              Tänään katottiin autoa inpalla. Suuttimet täysin ok. Myös rail paineet ok kokoajan.

              Sensijaan oli tullut muistiin muutama nokka-akselin asennontunnistin herja.. :think
              Nyt huomasin, että auto ei käynnisty millään ns. "Puolilämpimänä". Lupaa mutta ei starttaa kun vasta kylmänä. Myös täysin lämpimänä starttaa viimeistään toisella. Voiko tosiaan olla että toi anturi on viallinen ja sammuttaa myös ajosta auton? :think

              Ja mikä mahtaa olla "kitka vääntö", kun inpa näytti sen olevan jopa 40 tyhjäkäynnillä??
              Suuttimet täysin ok... voi olla korjausarvot ok mutta paluuvuotoja ei inpalla näe ja niistä johtuu pitkät startit...
              Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
              Kissvesala.fi
              Priva tai o443424479

              Comment

              • Zamppe
                Bimmer Rookie
                • Nov 2012
                • 31
                • Pori

                #82
                Originally posted by Kissvesala View Post
                Suuttimet täysin ok... voi olla korjausarvot ok mutta paluuvuotoja ei inpalla näe ja niistä johtuu pitkät startit...
                No miksikäs sitten kun kuittaa inpalla nokka-akselin ilmoituksen pois, niin käynnistyy heti lämpimänäkin?
                530D e39 Schwarz ll -99

                www.pt-rengas.fi

                Comment

                • Kissvesala
                  Moderator
                  • Jun 2010
                  • 3110
                  • Liminka

                  #83
                  Originally posted by Zamppe View Post
                  No miksikäs sitten kun kuittaa inpalla nokka-akselin ilmoituksen pois, niin käynnistyy heti lämpimänäkin?
                  Kai se siinä tapauksessa on uskottava että anturi on paskana. Uutta tilalle ja vain ja ainoastaan alkuperäis osana.
                  Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
                  Kissvesala.fi
                  Priva tai o443424479

                  Comment

                  • Clavurion
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2005
                    • 9159
                    • Oulu

                    #84
                    Voihan autossa olla kaksi erillistä vikaa. Joka tapauksessa nokkatunnistin ei sammuta autoa lennosta, koska sitä käytetään ainoastaan startissa.
                    E39 530dA -02 M-Sport
                    E53 X5 3.0dA -06 Sport
                    * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                    Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                    Comment

                    • Zamppe
                      Bimmer Rookie
                      • Nov 2012
                      • 31
                      • Pori

                      #85
                      Juu, nyt varmistu vielä tuo nokkatunnistin vika. Kaupan pihassa ei taas käynnistynyt, joten nappasin anturin irti ja jäähdyttelin sen kunnolla kylmäspraylla -> anturi kiinni ja laakista käymään.
                      Ja tosiaan noin olen kans käsittäny, että ei pitäs ajossa vaikuttaa mitenkään. mutta jännä sinäänsä, että kylmällä koneella/anturilla pystyy kiihdyttämään ihan loppuun esim kakkos vaihteella. :think Kuitenkin heti kun lämpeää niin sammuu varmasti.

                      Pitäiskö nyt sitten livedataa saada?
                      530D e39 Schwarz ll -99

                      www.pt-rengas.fi

                      Comment

                      • BrockB1
                        Newbiemmer
                        • Mar 2011
                        • 9
                        • Kauhajoki

                        #86
                        Vinkkejä...?

                        Löytyiskö täältä ongelmaa vastausta, kun 530d vm.-01 ei lähde lämpimänä käyntiin kirveelläkään, kylmänä kun palmun alta käy nätisti eikä ajossakaan mitään moitteita ole vaikka kuinka kenkiis. Osaakin juuri vaihdettu: startti, polttoaine-, siirtopumppu, Pa-suodatin, nokan asentoanturi.

                        Vika kooditki luettu ja tarjosi kyseisen listan:
                        DDE* -> 09F6/F8 - Monitoring, rail-pressure, at start
                        1E30/78 - Charge-air pressure control or charge-air pressure controller
                        0500/F8 - Roadspeed signal
                        3515/F8 - A/C-capacity output
                        0480/F8 - Electric fan
                        3505/78 - Glow-plug system
                        0400/78 - Exhaust gas recirculation control or exhaust gas recirculation controller

                        Mistä tätä vikaa lähtisi seuraavaksi metsästämään ja millä konstein?

                        Comment

                        • Clavurion
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2005
                          • 9159
                          • Oulu

                          #87
                          Originally posted by BrockB1 View Post
                          Löytyiskö täältä ongelmaa vastausta, kun 530d vm.-01 ei lähde lämpimänä käyntiin kirveelläkään, kylmänä kun palmun alta käy nätisti eikä ajossakaan mitään moitteita ole vaikka kuinka kenkiis. Osaakin juuri vaihdettu: startti, polttoaine-, siirtopumppu, Pa-suodatin, nokan asentoanturi.

                          Vika kooditki luettu ja tarjosi kyseisen listan:
                          DDE* -> 09F6/F8 - Monitoring, rail-pressure, at start
                          1E30/78 - Charge-air pressure control or charge-air pressure controller
                          0500/F8 - Roadspeed signal
                          3515/F8 - A/C-capacity output
                          0480/F8 - Electric fan
                          3505/78 - Glow-plug system
                          0400/78 - Exhaust gas recirculation control or exhaust gas recirculation controller

                          Mistä tätä vikaa lähtisi seuraavaksi metsästämään ja millä konstein?
                          Todennäköisesti vuotava suutin. Suuttimien paluuvuodot mittaukseen.
                          E39 530dA -02 M-Sport
                          E53 X5 3.0dA -06 Sport
                          * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                          Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                          Comment

                          • reddewil
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2003
                            • 3015
                            • West Coast

                            #88
                            530da -01 ja nyt kerran starttautti pitempään ja 20min päästä ei käynnistyny. Akku vaihettu, nokan asentotunnistin, siirtopumppu, suodatin. Kerran talvella ei lähteny käyntiin mut googletuksen jälkeen lähti ja sen jälkeen ajettu joitaki tuhansia.

                            Nyt siis mököttää pihassa. Siirtopaine 3,3bar. Joku paine 20bar autocomin mukaan startatessa mutta tajuaako tuo softa railpainetta?
                            Suutinvika joka tuli kun lastasin paneleja peräkärryyn?
                            Että on luottopeli saatana!
                            ...

                            Comment

                            • reddewil
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2003
                              • 3015
                              • West Coast

                              #89
                              Ohivuotoletkun ku irrottaa niin tulee 10sek starttauksella kirkkaaseen letkuun n.1,5cm ainetta. Eli n. millilitra. kaikilta suuttimilta yhteens!. Joten suuttimet siis kunnossa?
                              Mikä estää käyntiin lähdön, millä todennan mikä kusee kun vikakoodeja ei ole? Kampiakselin asentotunnistin ei vaikuta käynnistykseen vai vaikuttaako se tässä tiisselissäkin? Sen takia se edellinen paskakasa oli pukilla koko kesän, siis se e46 -05 bensa.
                              Alkaa mennä käpy näihin penareihin ihan ihka oikeesti kun taajamaa kauemmaksi ei uskalla lähteä
                              Ehdotuksia pliis!
                              ...

                              Comment

                              • Macke
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jan 2009
                                • 1134
                                • Porvoo

                                #90
                                Kyllä se vaikuttaa, jos ei tule tietoa niin ei starttaa katiska.

                                Comment

                                Working...
                                X