E39 530d - ei käynnisty

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • skaramanga
    Bimmer Rookie
    • May 2008
    • 145
    • kokkola

    #31
    Vaihtaisin ensin releen,oli itellä hajalla ennen ku hokasin niin kerkesin vaihtaa molemmat
    pumput ennen ku rele tuli vaihettua:think

    Välillä toimi ja välillä ei,joskus riitti et sen irrotti tai vähän piteli niin
    johan toimi hetken

    Eli halvimmasta päästä alottaa.

    Comment

    • Masatus
      Bimmer Fanatic
      • Dec 2006
      • 867
      • Haukipudas

      #32
      Originally posted by tsr_exec View Post

      Eikö hehkujen ollessa syypää auto kummiskin "lupaisi" tarpeeksi pitkällä starttauksella?
      Ei välttämättä, saattaa hörähtää mutta siinä se sitte oli (oma kokemus). Millainen lämmitys sulla on moottorissa, webasto joka lämmittää myös moottorin vai jokin muu tai ei ollenkaan? Jos webasto lämmittää vain sisätilat niin siitä ei ole käynnistymiseen paljon iloa. Miten muuten olet sitten pakkasten jälkeen saanut auto tulille?
      Jos et ehdi käydä koodeja luetuttaan ennen seuraavia pakkasia ja lämmitintä ei ole eikä auto lähde käyntiin, koita puhaltaa lämmintä ilmaa imusarjalle vaikka sisätilanlämmittimellä noin tunti, jos lähtee käyntiin niin hehkut voisi olla syy. On ainakin helppo ja halpa kokeilla.
      Last edited by Masatus; 13-01-2011, 20:01.

      Comment

      • humala
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2005
        • 739
        • Kemi

        #33
        Originally posted by tsr_exec View Post
        Hei, itselläni pari kertaa jäänyt 530d käynnistymättä. Yleensä seissyt muutaman päivän todella kylmässä. Startti pyörii, paineanturi vaihdettu ja suuttimet testattu. Ongelmana nyt luultavasti sitten on joku noista pumpuista. Itse käsitin että siirtopumppu on auton alla ja sitä on vähän paha mennä silloin koputtelemaan. Ongelma on nyt aika iso, koska korjausliike ei löytänyt autosta mitään vikakoodia.

        Kysymykseni on siis, missä kohtaa tarkalleen nuo polttoaineletkut ovat?
        Missä kohtaa tarkalleen tuo siirtopumppu on?
        Entäs sitten se polttoainetankissa oleva pumppu?
        En myöskään oikein saanut selvää missä nuo releet ovat.

        Auto on siis touring-mallinen.

        Voiko siirtopumppu jättää toimimatta jos akun varaus on liian pieni?
        Kyllä on ollut sellaisiakin tapauksia jossa akku ollut syyllinen kun ei kehitä siirtopainetta tarpeeksi. Hehku vikaa itse epäilen sillä kyllähän se vikakoodia antais varmasti jos niin heikossa jamassa on ettei käynnisty.

        Paras siirto olisi katsoa asuinpaikkakuntasi lähistöltä joku foorumilainen jolla löytyisi vikakoodinlukulaitteet ja INPA mielellään ohjelmistona. Sais varmemmat vikakoodit ja livedatan avulla voi katsoa siirtopaineita miten ne käyttäytyy startatessa. Ja ei kannata unohtaa mahdollista suutinvikaakaan..
        E70 X5 3.0d -07
        E39 530da touring -99
        ex: E36 325i sedan -93

        Comment

        • Jolli
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2006
          • 2556
          • Virolahti

          #34
          Originally posted by tsr_exec View Post
          Onko turussa ketään jolla tuommoinen inpa nyt sit olisi, vai tarkotitko jotain autoliikettä?

          Eikö hehkujen ollessa syypää auto kummiskin "lupaisi" tarpeeksi pitkällä starttauksella?


          Uusi vika, motarilla ajettaessa ihan yhtäkkiä heittää "transmission failsafe prog". Vaihteisto ei kummiskaan tuntunut käyttäytyvän eritavalla. Kävin kaupassa, eli auto sammuksiin ja käyntiin -> vikaa ei ole.

          Pikaisella googletuksella tuollainen väittäisi laturissa olevan vikaa, tai akussa. Mites nuo näppärästi selvittää, tis kertoo että oskilloskoopilla pitäisi tarkistaa.

          Aikaisempi korjaamoepisodi oli siis sellainen että auto hinattiin korjaamolle, ilmeisesti olivat akun ladanneet ja tämän jälkeen auto starttasi. En tiedä oliko auto sisällä (siis lämpimässä) vai ei. Tämän jälkeen on starttaillut nätisti, pelottaa vaan koska seuraavan kerran jättää tielle.
          Itseltäni löytyy INPA ja huomenna olisin raisioon tulossa illalla. Ota yhteyttä mikäli kiinnostaa että katsotaan, mitä on muistiin jäänyt
          Jolli Detailing -kulkupelit kiiltäväksi-

          Myös vikakoodien luvut, huollot sekä korjaukset. Kaikki merkit!
          PM tavoittaa, puhelimella ei.

          Comment

          • tsr_exec
            Newbiemmer
            • Aug 2010
            • 7
            • Turku

            #35
            INPA:lla tiirailtiin ja näytti että railipaine käynnistettäessä olis ollu vain 3.7, eli syy käynnistymättömyyteen löyty. Syy alhaisiin paineisiin on sit seuraavaks hakusessa.

            Mootttorin vasemman puolen tienoilta kuului pihinää kun siirtopumppu oli käynnissä. Missään ei kuitenkaan näkynyt vuotoja. Voisiko joku suuttimista vuotaa vain kylmänä ? Ilmeisesti ne on liikkeessä testattu toimiviks lämpimänä, mutta lämpimänä tuo perkele suostuukin käymään ongelmitta.

            Lisäks tiirailin TIS:istä että noita olis melko vittumaista ruveta irrottamaan ilman sopivia työkaluja. Mutta ongelmana on nyt vähän se, että **tuttais taas hinauttaa tuota mihinkään, kun edellisellä kerralla se 1.5km hinaus makso satasen ja vakuutuksesta on turha hakea korvauksia kun sattuu olemaan talon edessä tuo auto.

            Comment

            • tsr_exec
              Newbiemmer
              • Aug 2010
              • 7
              • Turku

              #36
              Auto häkkisellä, totesivat että 5 suutinta vialliset. Vika löytyi, korjaus maksaa mansikoita ja vielä hunajaa päälle. Toivottavasti talviautoilun epistola oli sitten sitä myöten siinä.

              Comment

              • Thuppu
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2007
                • 3626
                • Seinäjoki

                #37
                Millä voi olla 5 suutinta yhtä aikaa rikki? Ettei olisi railpainesäätimen parin euron o-rengas rikki..?
                BMW 740iA "ALPINA"
                BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
                Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
                Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

                Comment

                • aimoo
                  Bimmer Rookie
                  • Jul 2007
                  • 102
                  • Rauma

                  #38
                  Taidanpas ilmottaa oman pirssini myös saksanseisojaksi..
                  e46 330d ja 11/2008 eli ensimmäisiä facelift malleja. Käynnistyongelma oli viimeksi marraskuussa, kun tuli kovat pakkaset ja taisi kesälaatu aiheuttaa ongelmia, korjaamon hallissa lähti aina käymään muttei ulkona 15c pakkasessa, vaihdettiin pa-suodatin, suuttimet tsekattiin oli ok,tankki tyhjäksi ja muistaakseni polttoainejärjestelmä tyhjäksi myös ja menoks, toimi hyvin ainoastaan jouluaattona kun oli 30c pakkasta, ei startannut, minkä kyllä ymmärrän, odotin pari päivää, pakkasta 10c ja fööni/kuumavesimuovipussilla lämmitin polttoainesuodatinta 45 min, yritin käynnistää ensin ilman tätä sulatusleikkiä, mutta käynnistyi vasta tämän leikin jälkeen. Tämän jälkeen toimi kuukauden päivät kovissakin pakkasissa hienosti.
                  Nyt taas 22.1 pakkasta -5, ja sama homma jätti cittarin pihalle prkle...Hieman ehkä varoittaa tulevasta ongelmasta, joka kerta starttiaika pitenee, saa sahata pidempään ja viimeiseksi ei enää käynnisty.
                  Vikakoodit/muistit on luettu, ei mitään löydy. Kunnei vikamuisti mitään vinkkiä anna, mikä mahtaa olla vikana, joku heitti jo että rele vaihdettais ekana, no se on halpa vaihtaa, mutta ei se mielestäni selitä tätä kerran kuussa en käynnisty hommaa.. Vinkkejä otetaan mielellään vastaan.
                  Akku latautuu normaalisti ja on uusi, ja virtaa riittää starttauksiin hyvin. tuskin siitäkään johtuu. Polttoainepumput surraa ok kun laittaa virrat päälle. Viime talvea en voi komentoida koska elokuussa tuli mulle belgiasta.
                  530da m-sport touring 2015

                  Comment

                  • kätsä
                    Newbiemmer
                    • Jan 2011
                    • 8
                    • finland

                    #39
                    Originally posted by Jalli_99 View Post
                    Perhana, hermo menee !

                    Tähän rekkulaan vaihdettiin juuri polttoaine pumppu, tämän jälkeen toimi hetken ja sen jälkeen taas teki pari kertaa tenän eli pyörii niin pirusti mutta ei lähde käyntiin... Suodatin vaihdettiin, mutta ei auta. Tuntuisi olevan erityisesti ongelman koneen ollessa "puolilämmin", eilen illalla hyytyi kun hain junnua futistreeneistä ja ehti seisoa vartin... muutaman tunnin päästä kävin kokeilemassa ja lähti hienosti, testasin kuumalla koneella useita kertoja ja aina toimii. Samoin tänään aamulla starttasi ilman ongelmia.

                    Lueskelin näitä foorumeita mutta melko lailla monenmoista tarinaa löytyy

                    Vikakoodien lukuunhan tuo on nyt menossa, katsotaan sitten

                    Onkohan pk-seudulla osaavia "koodaajia" jos oikein ymmärsin niin Webaston voi jotenkin virittää toimimaan ajastimen kautta ?
                    Kokeile temppua joka tepsi meikäläisellä. Kun saat pelin käyntiin laita Red Linen aine tankkiin Motonet 16,90 euroa. Ei ole sen koommin kiukutellut. Laitoin eka tankilliseen yliannostuksen tarkoituksella.T.Kätsä

                    Comment

                    • Mikakk
                      Bimmer Rookie
                      • Mar 2010
                      • 80
                      • Ylivieska

                      #40
                      Herätelläämpä vähän vanhaa topiccia ku ei viitis uutakaan alottaa.

                      Eli semmonen vika olis bemaris ettei käynnisty startaa kyllä hyvin mut ei vaan käynnisty. sen verran on tutkailtu et sen korkeapainepumpun päässä olevan säätimen o-renkaat vaihdettu kun tos puol vuotta sitte sammu samallalailla ja o-renkaat oli rikki. pientä vihiä auto on kyllä antanut jo 2kk ku tankki on ollut alle puolillaa auto on sammuillu täskaasu kiihdytyksessä, mutta kun tankki ollut täysi niin vetää hyvin loppuun asti, sammuilun alun jälkeen 2vk niin tankin sisäinen siirtopumppu hajosi vaihdoin pumpun ja kuvittelin että se täyskaasu kiihdytys sammuiluki loppuisi mutta ei. ja pumpun vaihdon jälkeenkin commonreilille tulevassa pa-letkussa kulkee hieman ilmaa ja pumput huutavat sen minuutin jonka jälkeen sammuvat, mutta jos puristan tankiin menevää paluuletkua luttuun niin pumppu saa kerättyä paineen ja ilmat häviävät ja jos letkua ei purista niin polttoaine menee samaa vauhtia tankiin kun tuleekin. Koneen kyljessä on myös huomattavasti diiseliä molemmilla puolilla sekä suutimien juuressa. Silloin puol vuotta sitten tarkistettu ohivuodot letkuilla ja ei eroavaisuuksia.

                      Elikkäs jos jotain konsteja tulee mieleen niin eiku ehottelee. huomenna olisi tarkoitus paneutua diiselvuotoon koneen päälle..
                      https://m.facebook.com/KeskiKorpiMot...?locale2=fi_FI

                      Comment

                      • joni73
                        Bimmer Rookie
                        • Aug 2008
                        • 57
                        • Lempäälä

                        #41
                        Ootko tarkistanut sen pohjassa olevan siirtopumpun? Itellä oli samoja ongelmii ja ny toimii ku molemmat pumput uusittu,ekaks kyl tuli vaihettuu siirtopumppu mut ei toiminu vaik tankki oli täynnä:think no sit viä tankin sisäinen pumppu ni johan toimii. Kysy siltä seudulta vikakoodien lukijaa/inpaa..
                        Nyk: E61 530da-06 & 530d-01 toukkia
                        Ex: E46 320da toukka
                        Ex: E39 525tds & 530da toukkia
                        Ex: E36:sia 4kpl
                        Ex: E34 540 ja 520
                        Ex: E30:siä 6kpl

                        Comment

                        • pasaku
                          Newbiemmer
                          • Feb 2012
                          • 19
                          • Rovaniemi

                          #42
                          e39 ei käynnisty

                          Elikkäs aamulla lähti käyntiin ongelmitta normaalisti. Ajoin hallin pihaan ja sen jälkeen ei lähtenyt ja siihen jäi. Polttoaine pumppu pyörii ja kun letkua käytin irti ja starttasin niin moottorii tuli polttoainetta. Missäköhän mahtaisi olla vika? Tilasin varmuuden vuoksi kampiakselin ja nokka akselin asento tunnistimet jos vois siitä johtua. Jos ei, niin ei auta ku vissiin nostaa käet pystyyn ja tilata palokunta harjotteleen auton sammutusta.

                          530d vm2002

                          Comment

                          • Rahu
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2002
                            • 6464
                            • Tuusula

                            #43
                            Vikakoodit lukemalla tuo selviää niin ei tarvi turhaan osia lotota, tod.näk. vika ei ole kummassakaan noista antureista.
                            BMW Service
                            P.o4oo925441
                            [email protected]
                            Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
                            Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

                            Comment

                            • Aslakki
                              Bimmer Fanatic
                              • Mar 2008
                              • 359
                              • Kuusamo

                              #44
                              Joo eipä starttaa täälläkään...
                              Akku ollut yön latauksessa (ctek) ja aamulla kokeilin niin startatessa pyörittää todella vaivalloisesti aivan kuin akku olisi loppu (kokemusta on). Yrittää siis käyntiin mutta jaksaa pyörittää vain muutaman kerran ja hyytyy (ihmeellisen sähköisen rätinän saattelemana). Salavalikosta akun varaus 11,8V starttauksen jälkeen. Mitään valoja ei syty mittaristoon. Akku 1,5 vuotta vanha ja käynnistystä kokeiltu boosterillakin.
                              Onko tuo nyt startti finaalissa mitä itse ainakin epäilen? Olisko kellään kokemusta?
                              E39 525iA - 01, Toyota Avensis 2005 2.0d, Toyota Corolla 2007 1.6, Ex. E30 318i cabrio 3/1992, Ex.E39 530i M-Sport 11/2001, Ex.E39 525iA-01, Ex.E36 325i coupe 4/1994, Ex.Toyota Avensis 2006 2.0d, Ex.Nissan Primera 2.0i 1999, Ex. E39 530da touring 2/2000, Ex. Opel Vectra 2.0 -97, Ex. Toyota Corolla 1.6 -88

                              Se mikä ei tapa, se vit... ketuttaa

                              Comment

                              • Clavurion
                                Bimmer Enthusiast
                                • Feb 2005
                                • 9159
                                • Oulu

                                #45
                                Tuo rätinä viittaisi vahvasti huonoon johtokontaktiin. Kuuluiko se konetilasta vai akun luota. Tarkista ensin akun ja startin liitokset ja moottorin maadoituskaapeli.
                                E39 530dA -02 M-Sport
                                E53 X5 3.0dA -06 Sport
                                * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                                Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                                Comment

                                Working...
                                X