E39 530d - ei käynnisty

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Aslakki
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2008
    • 359
    • Kuusamo

    #46
    Originally posted by Clavurion View Post
    Tuo rätinä viittaisi vahvasti huonoon johtokontaktiin. Kuuluiko se konetilasta vai akun luota. Tarkista ensin akun ja startin liitokset ja moottorin maadoituskaapeli.
    Akun ja startin liitokset katsoin ensimmäisenä ja ok. Hinuri vie tutun pajalle tänään niin sanon että kurkkaa moottorin maadoituksen kans ja vilkasee vielä tarkemmin startin liitoksia ja kaapeleita.
    E39 525iA - 01, Toyota Avensis 2005 2.0d, Toyota Corolla 2007 1.6, Ex. E30 318i cabrio 3/1992, Ex.E39 530i M-Sport 11/2001, Ex.E39 525iA-01, Ex.E36 325i coupe 4/1994, Ex.Toyota Avensis 2006 2.0d, Ex.Nissan Primera 2.0i 1999, Ex. E39 530da touring 2/2000, Ex. Opel Vectra 2.0 -97, Ex. Toyota Corolla 1.6 -88

    Se mikä ei tapa, se vit... ketuttaa

    Comment

    • Bmw Dreamer
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2004
      • 2762
      • Kouvola

      #47
      Originally posted by Mikakk View Post
      Herätelläämpä vähän vanhaa topiccia ku ei viitis uutakaan alottaa.

      Eli semmonen vika olis bemaris ettei käynnisty startaa kyllä hyvin mut ei vaan käynnisty. sen verran on tutkailtu et sen korkeapainepumpun päässä olevan säätimen o-renkaat vaihdettu kun tos puol vuotta sitte sammu samallalailla ja o-renkaat oli rikki. pientä vihiä auto on kyllä antanut jo 2kk ku tankki on ollut alle puolillaa auto on sammuillu täskaasu kiihdytyksessä, mutta kun tankki ollut täysi niin vetää hyvin loppuun asti, sammuilun alun jälkeen 2vk niin tankin sisäinen siirtopumppu hajosi vaihdoin pumpun ja kuvittelin että se täyskaasu kiihdytys sammuiluki loppuisi mutta ei. ja pumpun vaihdon jälkeenkin commonreilille tulevassa pa-letkussa kulkee hieman ilmaa ja pumput huutavat sen minuutin jonka jälkeen sammuvat, mutta jos puristan tankiin menevää paluuletkua luttuun niin pumppu saa kerättyä paineen ja ilmat häviävät ja jos letkua ei purista niin polttoaine menee samaa vauhtia tankiin kun tuleekin. Koneen kyljessä on myös huomattavasti diiseliä molemmilla puolilla sekä suutimien juuressa. Silloin puol vuotta sitten tarkistettu ohivuodot letkuilla ja ei eroavaisuuksia.

      Elikkäs jos jotain konsteja tulee mieleen niin eiku ehottelee. huomenna olisi tarkoitus paneutua diiselvuotoon koneen päälle..
      Ootko saanu vikaa selville jo?
      Itellä oli rikki (tai siis panta oli löystynyt ja keksintö auennut) joku paineensäädin tai mikä lie, pierburgin pieni keksintö siinä polttoainesuodattimen ja koneen välissä. Vuoti aika tehokkaasti dieseliä. En tiiä oliko ollu kauan rikki, mutta huomasin sen kun jotain muuta ropasin konehuoneessa ja käynnistin vehkeet, niin dieseliä suihkus
      (osa numero 11, ihan vasen yläkulma, pieni mutikka letkujen välissä http://realoem.com/bmw/showparts.do?...01&hg=13&fg=10)
      BMW 520d Touring '06 314tkm
      BMW 530D Touring '99 552tkm
      BMW 320da Touring '02 427tkm
      Volvo V70 D5 '02
      Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
      Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
      Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja

      Case IH 5140 Maxxum

      Comment

      • Aslakki
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2008
        • 359
        • Kuusamo

        #48
        Originally posted by Aslakki View Post
        Joo eipä starttaa täälläkään...
        Akku ollut yön latauksessa (ctek) ja aamulla kokeilin niin startatessa pyörittää todella vaivalloisesti aivan kuin akku olisi loppu (kokemusta on). Yrittää siis käyntiin mutta jaksaa pyörittää vain muutaman kerran ja hyytyy (ihmeellisen sähköisen rätinän saattelemana). Salavalikosta akun varaus 11,8V starttauksen jälkeen. Mitään valoja ei syty mittaristoon. Akku 1,5 vuotta vanha ja käynnistystä kokeiltu boosterillakin.
        Onko tuo nyt startti finaalissa mitä itse ainakin epäilen? Olisko kellään kokemusta?
        Tässä tapauksessa startti oli väsähtäny. Uusi starttimoottori ja iloisesti lähtee taas käyntiin.
        E39 525iA - 01, Toyota Avensis 2005 2.0d, Toyota Corolla 2007 1.6, Ex. E30 318i cabrio 3/1992, Ex.E39 530i M-Sport 11/2001, Ex.E39 525iA-01, Ex.E36 325i coupe 4/1994, Ex.Toyota Avensis 2006 2.0d, Ex.Nissan Primera 2.0i 1999, Ex. E39 530da touring 2/2000, Ex. Opel Vectra 2.0 -97, Ex. Toyota Corolla 1.6 -88

        Se mikä ei tapa, se vit... ketuttaa

        Comment

        • Aslakki
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2008
          • 359
          • Kuusamo

          #49
          Originally posted by Aslakki View Post
          Tässä tapauksessa startti oli väsähtäny. Uusi starttimoottori ja iloisesti lähtee taas käyntiin.
          Ongelmat jatkuu... Nyt siis uusi startti ja starttas neljä viis kertaa todella iloisesti, mutta nyt ei startti edes yritä. Jostain releestä kuuluu pieni vaimea napsahdus ainoastaan. Nyt tarvittais kiireesti vinkkejä. Onko tolle startille jossain sulake mikä olis voinu mennä jostain syystä??
          E39 525iA - 01, Toyota Avensis 2005 2.0d, Toyota Corolla 2007 1.6, Ex. E30 318i cabrio 3/1992, Ex.E39 530i M-Sport 11/2001, Ex.E39 525iA-01, Ex.E36 325i coupe 4/1994, Ex.Toyota Avensis 2006 2.0d, Ex.Nissan Primera 2.0i 1999, Ex. E39 530da touring 2/2000, Ex. Opel Vectra 2.0 -97, Ex. Toyota Corolla 1.6 -88

          Se mikä ei tapa, se vit... ketuttaa

          Comment

          • schwarze
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2004
            • 2016
            • Kangasala

            #50
            Originally posted by Aslakki View Post
            Ongelmat jatkuu... Nyt siis uusi startti ja starttas neljä viis kertaa todella iloisesti, mutta nyt ei startti edes yritä. Jostain releestä kuuluu pieni vaimea napsahdus ainoastaan. Nyt tarvittais kiireesti vinkkejä. Onko tolle startille jossain sulake mikä olis voinu mennä jostain syystä??
            Oletko kokeillut heilutella akunkengän plussakaapelia? Siinä mustassa mötikässä on paukkupanoksen liitos, joka löystyessään voi aiheuttaa tuollaistakin.
            Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
            Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity (Klassikot #8 -24), BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity

            Comment

            • Aslakki
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2008
              • 359
              • Kuusamo

              #51
              Originally posted by schwarze View Post
              Oletko kokeillut heilutella akunkengän plussakaapelia? Siinä mustassa mötikässä on paukkupanoksen liitos, joka löystyessään voi aiheuttaa tuollaistakin.
              ok, tarkistetaan. Siellä akun luona on kuulemma iso sulake (joku 200A) startille , näkeeköhän siitä mitenkään onko se palanu?
              E39 525iA - 01, Toyota Avensis 2005 2.0d, Toyota Corolla 2007 1.6, Ex. E30 318i cabrio 3/1992, Ex.E39 530i M-Sport 11/2001, Ex.E39 525iA-01, Ex.E36 325i coupe 4/1994, Ex.Toyota Avensis 2006 2.0d, Ex.Nissan Primera 2.0i 1999, Ex. E39 530da touring 2/2000, Ex. Opel Vectra 2.0 -97, Ex. Toyota Corolla 1.6 -88

              Se mikä ei tapa, se vit... ketuttaa

              Comment

              • schwarze
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2004
                • 2016
                • Kangasala

                #52
                Originally posted by Aslakki View Post
                ok, tarkistetaan. Siellä akun luona on kuulemma iso sulake (joku 200A) startille , näkeeköhän siitä mitenkään onko se palanu?
                Sulaketta en ole löytänyt? Mun mielestä päävirtakaapeli tulee suoraan sinne rintapellin tienoille. Tuommosen räjähtäneen paukkukaapelin purkaelin taannoin ja se kaapeliitos on tehty puriste/kartio tekniikalla, voi hyvinkin löystyä jos sitä väännellään kovasti...ole siis hellä Lue tuo säie linkkeineen ensin, niin pääset jyvälle -> http://www.btcf.fi/forum/showthread....74#post2626174
                Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
                Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity (Klassikot #8 -24), BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity

                Comment

                • Aslakki
                  Bimmer Fanatic
                  • Mar 2008
                  • 359
                  • Kuusamo

                  #53
                  Nyt se lähti illalla taas ihan normaalisti käyntiin, tossa välillä en oikeastaan tehnyt muuta kuin lampulla osottelin konepellin alle . Seurataan mitä tapahtuu seuraavaksi
                  E39 525iA - 01, Toyota Avensis 2005 2.0d, Toyota Corolla 2007 1.6, Ex. E30 318i cabrio 3/1992, Ex.E39 530i M-Sport 11/2001, Ex.E39 525iA-01, Ex.E36 325i coupe 4/1994, Ex.Toyota Avensis 2006 2.0d, Ex.Nissan Primera 2.0i 1999, Ex. E39 530da touring 2/2000, Ex. Opel Vectra 2.0 -97, Ex. Toyota Corolla 1.6 -88

                  Se mikä ei tapa, se vit... ketuttaa

                  Comment

                  • Aslakki
                    Bimmer Fanatic
                    • Mar 2008
                    • 359
                    • Kuusamo

                    #54
                    Nyt aamulla startatessa lähti auto käyntiin mutta startti jäi jotenkin päälle eli startista kuului kova surina kabiiniin asti, mittaristoon ilmestyi teksti STOP ENGINE! ENGINE OIL SYSTEM tai jotain vastaavaa (en siinä alkanut tavaamaan pidempään kun käsi kopeloi jo 10mm kiintoavainta et saa akun -kaapelin irti). No akun kaapeli irti ja surina loppui.

                    Hetken päästä kaapeli takas kiinni, konehuoneen puolelta kuului ihmeellinen sähköinen räsähdys tässä vaiheessa :think. Luin vikakoodit ja ne on tuossa alla. Vikakoodin nollauksen jälkeen auto lähti taas normaalisti käyntiin, ilman vika tekstejä tai valoja mittaristossa. Myös tämän käyntijakson jälkeen lukasin koodit ja päälle jäi merkittävimmistä:
                    open circuit activation SRA DRM2
                    open circuit activation SIR DRM2
                    signal error
                    CAN instrument cluster

                    Odotan mielenkiinnolla asiantuntijoiden kommentteja, lähenkö ajelee starttikauppaan ja pyydän uutta tilalle vai missä vika? Heittää tollanen vika mikä tulee sillon tällön aika vahvan epäilyksen varjon vanhan BMW:n ylle...
                    Attached Files
                    E39 525iA - 01, Toyota Avensis 2005 2.0d, Toyota Corolla 2007 1.6, Ex. E30 318i cabrio 3/1992, Ex.E39 530i M-Sport 11/2001, Ex.E39 525iA-01, Ex.E36 325i coupe 4/1994, Ex.Toyota Avensis 2006 2.0d, Ex.Nissan Primera 2.0i 1999, Ex. E39 530da touring 2/2000, Ex. Opel Vectra 2.0 -97, Ex. Toyota Corolla 1.6 -88

                    Se mikä ei tapa, se vit... ketuttaa

                    Comment

                    • schwarze
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2004
                      • 2016
                      • Kangasala

                      #55
                      Originally posted by Aslakki View Post
                      Odotan mielenkiinnolla asiantuntijoiden kommentteja
                      Niin odotan minäkin
                      Lieneehän selviö, että solenoidi ja Pendix ovat myös uusia? Virtalukonpohja voi myös "jättää" herätteen solenoidille, muttei se taas selitä laiskaa startinpyöritystä jota aiemmin kuvasit.
                      Ymmärsinkö oikein, että irroitit akunkengän auton käydessä
                      Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
                      Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity (Klassikot #8 -24), BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity

                      Comment

                      • Aslakki
                        Bimmer Fanatic
                        • Mar 2008
                        • 359
                        • Kuusamo

                        #56
                        Originally posted by schwarze View Post
                        Niin odotan minäkin
                        Lieneehän selviö, että solenoidi ja Pendix ovat myös uusia? Virtalukonpohja voi myös "jättää" herätteen solenoidille, muttei se taas selitä laiskaa startinpyöritystä jota aiemmin kuvasit.
                        Ymmärsinkö oikein, että irroitit akunkengän auton käydessä
                        Solenoidi ja pendix uusia. Virtalukon pohja antaa ymmärtääkseni tosiaan herätteen starttimoottorille, voisiko olla ottanu sitten jotenki itteensä ja jättäny virran päälle startille moottorin käynnistyksen jälkeen?? Tuo laiska pyöritys on mielestäni täysin sen vanhan startin syy eikä liity tähän uuteen ongelmaan, toisaalta jos virtalukon pohjassa on häikkää niin voi aiheuttaa kaikenlaista sähkövikaa...
                        En irroittanut akunkenkää auton käydessä vaan sammutin auton kun tuli mittaristoon tuo STOP ENGINE ilmoitus. Startti jäi ulisemaan, akunkenkä irti niin loppui.
                        Last edited by Aslakki; 07-11-2012, 10:46.
                        E39 525iA - 01, Toyota Avensis 2005 2.0d, Toyota Corolla 2007 1.6, Ex. E30 318i cabrio 3/1992, Ex.E39 530i M-Sport 11/2001, Ex.E39 525iA-01, Ex.E36 325i coupe 4/1994, Ex.Toyota Avensis 2006 2.0d, Ex.Nissan Primera 2.0i 1999, Ex. E39 530da touring 2/2000, Ex. Opel Vectra 2.0 -97, Ex. Toyota Corolla 1.6 -88

                        Se mikä ei tapa, se vit... ketuttaa

                        Comment

                        • Aslakki
                          Bimmer Fanatic
                          • Mar 2008
                          • 359
                          • Kuusamo

                          #57
                          Tänne on hyvä purkaa sydäntään. Toivottavasti on jollekkin apua tulevaisuudessa kun tämäkin ongelma ratkaistaan.
                          Nyt auto lähtee joka toisella yrittämällä käyntiin, ekalla avaimen käännöllä ei sano mitään---> avain pois ja takaisin paikoilleen niin lähtee normaalisti käyntiin.
                          Vaihdan ensi viikolla virtalukon pohjan, kommentoin jos ongelma sillä poistuu...
                          E39 525iA - 01, Toyota Avensis 2005 2.0d, Toyota Corolla 2007 1.6, Ex. E30 318i cabrio 3/1992, Ex.E39 530i M-Sport 11/2001, Ex.E39 525iA-01, Ex.E36 325i coupe 4/1994, Ex.Toyota Avensis 2006 2.0d, Ex.Nissan Primera 2.0i 1999, Ex. E39 530da touring 2/2000, Ex. Opel Vectra 2.0 -97, Ex. Toyota Corolla 1.6 -88

                          Se mikä ei tapa, se vit... ketuttaa

                          Comment

                          • Aslakki
                            Bimmer Fanatic
                            • Mar 2008
                            • 359
                            • Kuusamo

                            #58
                            Virtalukon pohja vaihdettu, ei apua ongelmaan. Useimmiten starttaa normaalisti, joskus toisella ja joskus saa kokeilla useamman kymmenen kertaa. Startin solenoidille tuleva ohjausjännite mitattu 7,3V kun starttaus ei onnistu. Eikös tuon kuuluisi olla kuitenkin se noin 12V?
                            Last edited by Aslakki; 09-11-2012, 16:17.
                            E39 525iA - 01, Toyota Avensis 2005 2.0d, Toyota Corolla 2007 1.6, Ex. E30 318i cabrio 3/1992, Ex.E39 530i M-Sport 11/2001, Ex.E39 525iA-01, Ex.E36 325i coupe 4/1994, Ex.Toyota Avensis 2006 2.0d, Ex.Nissan Primera 2.0i 1999, Ex. E39 530da touring 2/2000, Ex. Opel Vectra 2.0 -97, Ex. Toyota Corolla 1.6 -88

                            Se mikä ei tapa, se vit... ketuttaa

                            Comment

                            • Aslakki
                              Bimmer Fanatic
                              • Mar 2008
                              • 359
                              • Kuusamo

                              #59
                              Originally posted by Aslakki View Post
                              Virtalukon pohja vaihdettu, ei apua ongelmaan. Useimmiten starttaa normaalisti, joskus toisella ja joskus saa kokeilla useamman kymmenen kertaa. Startin solenoidille tuleva ohjausjännite mitattu 7,3V kun starttaus ei onnistu. Eikös tuon kuuluisi olla kuitenkin se noin 12V?
                              Taitaa olla normaali tuo jännite solenoidille, ei tuohon nyt muuta keksi kuin että uusi solenoidi jumittaa, joskus ei anna päävirtaa startille ja joskus päävirta jää päälle :think
                              E39 525iA - 01, Toyota Avensis 2005 2.0d, Toyota Corolla 2007 1.6, Ex. E30 318i cabrio 3/1992, Ex.E39 530i M-Sport 11/2001, Ex.E39 525iA-01, Ex.E36 325i coupe 4/1994, Ex.Toyota Avensis 2006 2.0d, Ex.Nissan Primera 2.0i 1999, Ex. E39 530da touring 2/2000, Ex. Opel Vectra 2.0 -97, Ex. Toyota Corolla 1.6 -88

                              Se mikä ei tapa, se vit... ketuttaa

                              Comment

                              • schwarze
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2004
                                • 2016
                                • Kangasala

                                #60
                                Originally posted by Aslakki View Post
                                Taitaa olla normaali tuo jännite solenoidille, ei tuohon nyt muuta keksi kuin että uusi solenoidi jumittaa, joskus ei anna päävirtaa startille ja joskus päävirta jää päälle :think
                                Enpä usko, että uusi solenoidi jumittaa. Jännite tuolla solenoidin herätteellä tulee olla 12v, ei mitään muuta. DDE:llä on rele, mistä tuo herätteen jänö nousee pystyyn startatessa ja vakaa 12v pitää löytyä, että solenoidi pysyy "vetäneenä", pendix pysyy "kehällä" ja että starttimoottori saa "virtaa". Kaaviota mulla ei nyt ole käytettävissä, jotta päästäisiin DDE:n releeseen tai johdotuksiin
                                Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
                                Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity (Klassikot #8 -24), BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity

                                Comment

                                Working...
                                X