Olisiko mahdollista laittaa esim. Calix ph750 letkulämmitin e39 lämppärin vesiletkuihin? Kukaan laittanut? Letkuja pitää jatkaa, onko tästä haittaa lämmityslaitteen toiminnalle?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Letkulämmitin e39:iin
Collapse
X
-
Varmasti pystyy laittamaan, mutta toimiiko odotetulla tavalla.
Ongelmia voi tulla muutamia.
En tiedä mihin koneeseen olet laittamassa, mutta sitä pitää hieman järkeillä.
Esim. tälläsiä ongelmia voi tulla.
Alavesiletkuun: lämmitin lämmittää nopeasti lämpötila anturin ja moottoriohjaus luulee olevan koneen lämpimäksi. Ei anna lisärikastusta ja ei lähde käyntiin. Kuitenkin kyseessä on kylmäkäynnistys.
Ylävesi letkuun: edessä voi olla moottorin termostaatti ja lämmin vesi ei pääse koneeseen. Lämmittää vain syylärin.
Lämmityslaitteen letkuihin: Vesiventtiilit edessä, lämmin vesi ei pääse koneseen.
Jotain tämän tyyppistä ongelmaa voi ilmetä.
Nm. kokeiltu on V8 koneeseen.
Comment
-
-
Siis kyseessä on letkulämmitin joka ei ole tarkoitettu ko kattilaan?
Normaalisti letkulämmitin (tai ne 50 jotka minä olen laittanut) on sellaisessa paikassa missä letkulla on nousua (toimii luonnonkierto sitten lämmittäessä).
Yksi tavallinen paikka on öljynjäähdyttimeen menevä vesiletku (jos ö-jäähdytin löytyy..)2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
-
Originally posted by Bmw Master View PostM52 koneeseen, nuo Calix PH lämmittimet on yleismallisia. Enemmänkin raskaankaluston vehkeitä.
Vesiventtiilit on auki kun virrat on pois. Lämppärin letkut on ainoa (?) paikka mihin voi laittaa. On aika ahdasta saada ne letkut sieltä esiin.BMW 530iA Touring -05
Comment
-
-
Originally posted by markok View PostItsekin tätä joskus mietin. Mites vaikuttaako kiertovesipumppu tämän toimintaan? Sehän ei pyöri moottori sammutettuna. Niinkuin tässäkin aiemmin mainittiin niin paikan pitää olla lisäksi sellainen, että lämmin vesi pääsee nousemaan ylöspäin... Ajattelin koplata vielä sisäpuhalluksen toimimaan samaan aikaan..
Sähköwebasto :P2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
-
Originally posted by petrolhead View PostJos siinä katiskassa on valmiina kiertovesipumppu niin rakentelisin sen pyörimään samaan aikaan kun lohkiksen virta on kytkettynä. Itseasiassa kolmekymppiin piti rakentaakin (jäi tältä syksyltä) kun lohkis ja kiertovesipumppu molemmat on.. Ajattelin koplata vielä sisäpuhalluksen toimimaan samaan aikaan..
Sähköwebasto :P
Comment
-
-
Originally posted by Bmw Master View PostNo niin! Kun on vielä akkulaturi kiinteenä niin sehän voisi pöhistä vaikka kuinkakauan
Takas asiaan , tolla kiertovesipumpulla ratkeaisi ainakin se probleema jos asennuspaikan vuoksi ei synny luonnonkiertoa....2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
-
Originally posted by 57pannu View PostItse asensin Calix lämmittimen, sen letkunväliin tulevan, asennusarjoineen ja ohjeineen asentui kivuttomasti ja pelittää. Niin ja auto e39 530D. Calixin sivuilta löytyy taisi olla tyyppia RE 480
PH sarjan lämmittimet on termostaatilla, pitää veden 60-80c asteisena. 1000w asennus osineen 169e, ei olisi kallis.
Comment
-
-
Originally posted by petrolhead View PostJos siinä katiskassa on valmiina kiertovesipumppu niin rakentelisin sen pyörimään samaan aikaan kun lohkiksen virta on kytkettynä. Itseasiassa kolmekymppiin piti rakentaakin (jäi tältä syksyltä) kun lohkis ja kiertovesipumppu molemmat on.. Ajattelin koplata vielä sisäpuhalluksen toimimaan samaan aikaan..
Sähköwebasto :P
Tällähän tosiaan taitaisi saada varmistettua veden kierto vaikka asennuspaikka ei olisikaan täydellinen.
Originally posted by 57pannu View PostItse asensin Calix lämmittimen, sen letkunväliin tulevan, asennusarjoineen ja ohjeineen asentui kivuttomasti ja pelittää. Niin ja auto e39 530D. Calixin sivuilta löytyy taisi olla tyyppia RE 480BMW 530iA Touring -05
Comment
-
-
Se lämmitin elementti tuli moottorin kuskinpuolelle. Siinä oli jokin lämmönvaihtimen näköinen mötikkä, josta lähti ja tuli pakkasnesteletku, siihen väliin vaan, vaatii pari 90 asteen kulmaletkua, jotta asennuksen saa jonkin näköiseksi.
Vieläkön saisi Webaston pelaamaan muulloinkin kuin ajon aikana. Niin autohan oli e39 530 touring ja manual ja 2002 ja tietysti Saksan jälkituonti. Webalta tulee jo valmiiksi monimutkaisen näköinen johtohässäkkä, ts taitaa ajaessa lämmittää moottoria ja kuskia.
jotenkin tuon näköinen...Last edited by 57pannu; 24-11-2010, 18:54.
Comment
-
-
Originally posted by Bmw Master View PostTai koko paneeliin virta, niin saisi valita puhallus tehon yms.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
Comment