Announcement

Collapse
No announcement yet.

Letkulämmitin e39:iin

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bmw Master
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2004
    • 13155
    • Kokomo

    #61
    Originally posted by BreeZi View Post
    http://www.ebay.de/itm/Elektrische-S...item3f12dffc58

    Itse katsoin kanssa tuota liitosta noista aikaisemmista. Tämä näyttäisi jo kovastikkin sellaiselta joka toimisi.
    2kw hiukan liian tehokas. Tuossa pumppu samassa? Ohjeessa asennus warm air hoseen? Eikös tuolla vettä pitäisi lämmittää.

    EDIT: http://www.ebay.de/itm/Standheizung-...item35aeb47d39
    Tuossa 1kw, taidanpa tilata tuollaisen tai pari. Saa kokeilla miten toimii. Laittaakko lämppärille menevään letkuun, vai sinne missä orggis pumppu on jäähdyttäjän alareunassa?
    Last edited by Bmw Master; 05-02-2012, 15:27.

    Comment

    • BreeZi
      Bimmer Enthusiast
      • Dec 2004
      • 2371
      • Jyväskylä

      #62
      Originally posted by Bmw Master View Post
      2kw hiukan liian tehokas. Tuossa pumppu samassa? Ohjeessa asennus warm air hoseen? Eikös tuolla vettä pitäisi lämmittää.

      EDIT: http://www.ebay.de/itm/Standheizung-...item35aeb47d39
      Tuossa 1kw, taidanpa tilata tuollaisen tai pari. Saa kokeilla miten toimii. Laittaakko lämppärille menevään letkuun, vai sinne missä orggis pumppu on jäähdyttäjän alareunassa?
      Kieltämättä vähän huvittavat nuo "asennusohjeet" itsehän ajattelin tilata ja viedä ihan liikkeeseen asennettavaksi..

      Tuo linkkaamasi 1kw versio on samanlainen mitä nuo aikasemmin laittamani. Kannattaa ottaa huomioon tuo TJJ:n kommentti liittyen tuon laitteen rakenteeseen.
      Last edited by BreeZi; 05-02-2012, 16:44. Reason: Lisäys
      - Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
      - Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
      - E- ja F- sarjan avaimet.
      - xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
      - Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin
      .

      Finmodi oy
      050-3063926
      [email protected]

      Comment

      • Bmw Master
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2004
        • 13155
        • Kokomo

        #63
        Originally posted by BreeZi View Post
        Kieltämättä vähän huvittavat nuo "asennusohjeet" itsehän ajattelin tilata ja viedä ihan liikkeeseen asennettavaksi..

        Tuo linkkaamasi 1kw versio on samanlainen mitä nuo aikasemmin laittamani. Kannattaa ottaa huomioon tuo TJJ:n kommentti liittyen tuon laitteen rakenteeseen.
        Onhan se hiukan huteran oloinen, mutta jos se on autokäyttöön tehty niin kai se kelpaa vakuutusyhtiölle. Pitää soittaa ja kysyä.

        Tuo metallinen olisi hiukan paremman oloinen, mutta 2kw+2kw sisälämmitintä ei kestä sulakkeet.

        Miten meinasit johdottaa? Jos laittaisi Defan setin jossa kaksi sisäpistoketta. Toisesta tuolle ja toisesta sisälämppärille. Kovin kummoista asennustahan tuossa ei ole, puukolla lämppärinletkut poikki ja mööbeli väliin. Klemmarit kiinni ja johto roikkaan kiinni.

        Comment

        • BreeZi
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2004
          • 2371
          • Jyväskylä

          #64
          Originally posted by Bmw Master View Post
          Onhan se hiukan huteran oloinen, mutta jos se on autokäyttöön tehty niin kai se kelpaa vakuutusyhtiölle. Pitää soittaa ja kysyä.

          Tuo metallinen olisi hiukan paremman oloinen, mutta 2kw+2kw sisälämmitintä ei kestä sulakkeet.

          Miten meinasit johdottaa? Jos laittaisi Defan setin jossa kaksi sisäpistoketta. Toisesta tuolle ja toisesta sisälämppärille. Kovin kummoista asennustahan tuossa ei ole, puukolla lämppärinletkut poikki ja mööbeli väliin. Klemmarit kiinni ja johto roikkaan kiinni.
          No itselläni ei tuota sisätilan lämppäriä edes ole, niin varmaan tuolla defan pistokkeella ja siitä virta tuolle lämmittimelle.
          - Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
          - Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
          - E- ja F- sarjan avaimet.
          - xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
          - Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin
          .

          Finmodi oy
          050-3063926
          [email protected]

          Comment

          • TJJ
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2003
            • 7591
            • Jyväskylä

            #65
            Originally posted by Bmw Master View Post
            Onhan se hiukan huteran oloinen, mutta jos se on autokäyttöön tehty niin kai se kelpaa vakuutusyhtiölle. Pitää soittaa ja kysyä.
            Eikö autokäytössä kuitenkin pidä olla suojatut (panssari)kaapelit ja vesitiiviit liittimet? Nythän tuossa on tavallinen PC:n virtajohto ja liitin.

            Kun jo virtajohto on tehty tuolla tyylillä, niin miten sitten muut osat? Kiinalaiset kyllä tekee monenlaisia laitteita, mutta en niistä ihan kaikkia autooni tai verkkosähköön kytkisi. Varsinkin kun laite tulee paikkaan jossa sitä ei voi/viitsi itse valvoa ja tieto ongelmista tulee lähinnä savumerkkeinä...
            E39 528iA

            Comment

            • BreeZi
              Bimmer Enthusiast
              • Dec 2004
              • 2371
              • Jyväskylä

              #66
              Olisko TJJ:llä heittää jokin hyvä paikka tuolle lämmittimelle ja mitenkä ottaa virta sille?
              - Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
              - Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
              - E- ja F- sarjan avaimet.
              - xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
              - Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin
              .

              Finmodi oy
              050-3063926
              [email protected]

              Comment

              • TJJ
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2003
                • 7591
                • Jyväskylä

                #67
                Originally posted by BreeZi View Post
                Olisko TJJ:llä heittää jokin hyvä paikka tuolle lämmittimelle ja mitenkä ottaa virta sille?
                Eipä ole tietoa asennuspaikasta. Tuohon 2KW malliin voisi viritellä uuden kaapelin, sehän näyttäisi olevan avattavissa aika helposti. Eli jos siihen saisi suoraa kiinni tuollaisen kuvan mukaisen Defan panssarikaapelin (josta katkaisee toisen pään pois) ja vetäisi sen sitten jakajalle. Taitaa tuo silti olla vakuutusyhtiön mielestä virheellinen kytkentä. Tiedä sitten miten asia muuttuu jos koko homman tekee joku autosähköliike (jolla on myös valtuudet tehdä sähköasennuksia).
                .

                E39 528iA

                Comment

                • Bmw Master
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2004
                  • 13155
                  • Kokomo

                  #68
                  Originally posted by TJJ View Post
                  Eipä ole tietoa asennuspaikasta. Tuohon 2KW malliin voisi viritellä uuden kaapelin, sehän näyttäisi olevan avattavissa aika helposti. Eli jos siihen saisi suoraa kiinni tuollaisen kuvan mukaisen Defan panssarikaapelin (josta katkaisee toisen pään pois) ja vetäisi sen sitten jakajalle. Taitaa tuo silti olla vakuutusyhtiön mielestä virheellinen kytkentä. Tiedä sitten miten asia muuttuu jos koko homman tekee joku autosähköliike (jolla on myös valtuudet tehdä sähköasennuksia).
                  .

                  Defan valokoimista löytyy panssarikaapeli-kumikaapeli yhdistelmiä ja vaikka mitä muita. Kai niistä saa askarreltua sopivan.

                  Comment

                  • jeepster
                    Bimmer Rookie
                    • Jan 2012
                    • 127
                    • uusimaa

                    #69
                    Karkaako tää aihe vai oonko vain tyhmä?
                    jos valmiin hyväksytyn sarjan saa 170eur, ni porukka innoissaan tilaamassa kiinalaista lämmitintä iibeistä (120eur), ja liittämässä sitä hyväksyttyyn kaapeliin(50eur) jollain purkkapatentilla?

                    Comment

                    • Bmw Master
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2004
                      • 13155
                      • Kokomo

                      #70
                      Originally posted by jeepster View Post
                      jos valmiin hyväksytyn sarjan saa 170eur,
                      Mistä? Calix PH lämmittimiä saa tuohon hintaa, mutta niistä puuttuu pumppu. Pumppu maksaa n.200€ lisää ja oma askartelu asennuksessakin.

                      Nuo olisi kompakteja paketteja.

                      Last edited by Bmw Master; 05-02-2012, 21:25.

                      Comment

                      • jeepster
                        Bimmer Rookie
                        • Jan 2012
                        • 127
                        • uusimaa

                        #71
                        Originally posted by Bmw Master View Post
                        Mistä? Calix PH lämmittimiä saa tuohon hintaa, mutta niistä puuttuu pumppu. Pumppu maksaa n.200€ lisää ja oma askartelu asennuksessakin.

                        Nuo olisi kompakteja paketteja.

                        http://www.tarvikkeet.fi/tuote/5935/...ix-pumppusarja

                        jepjep, multa jäi toi pumppuhomma epäselväks, jotenki käsitin et tossa calixissa ois kanssa se, mut niinhän siinä lukikin, että toimii itsekiertoperiaatteella.
                        aika kallis toi pumppu kyllä erikseen, varmaan toi muuntaja lisää hintaa reippaasti

                        Comment

                        • Bmw Master
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2004
                          • 13155
                          • Kokomo

                          #72
                          Originally posted by jeepster View Post
                          jepjep, multa jäi toi pumppuhomma epäselväks, jotenki käsitin et tossa calixissa ois kanssa se, mut niinhän siinä lukikin, että toimii itsekiertoperiaatteella.
                          aika kallis toi pumppu kyllä erikseen, varmaan toi muuntaja lisää hintaa reippaasti
                          Onhan niitä relesysteemejä, saisi orggis kiertovesimpumpun pyörimään. Mutta hommaa siinäkin on. Taidan unohtaa koko asian ja mietin syksyllä uudestaan. Muutama viikko ja kevät tulee!

                          Comment

                          • Bmw Dreamer
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2004
                            • 2762
                            • Kouvola

                            #73
                            Nytpäs huomasin yhden epäkohdan tuossa omassa systeemissä.
                            Mullahan letkulämppärin on siis näin, ja calix kertoo sen laitettavan näin
                            Eli mulla on lämppäri eripäin kuin calixin ohjeissa.
                            Mitespäin tuossa moottorissa tuo neste nyt pitäis kiertää, kun ei oikein noista esim bmw fans:n kuvista saa kokonaiskuvaa, koska kuvat on aina osasta järjestelmää.
                            Tietysti tuntuis että parempi se ois kun sitä kuumaa tulis tuohon öljynjäähdyttimelle, niin öljytkin vois vähä lämmetä...
                            Pitäiskö tässä vielä ruveta letkutalkoisiin... :think
                            Tosin hassulta tuntuu, että lämmin neste menee alemmas, ja kylmä tulee ylhäältä, Calixin ohjeessa siis

                            Tosin mielenkiinnosta kait se on pakko kokeilla vaihtaa letkut jokatapauksessa toisinpäin...
                            BMW 520d Touring '06 314tkm
                            BMW 530D Touring '99 552tkm
                            BMW 320da Touring '02 427tkm
                            Volvo V70 D5 '02
                            Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
                            Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
                            Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja

                            Case IH 5140 Maxxum

                            Comment

                            • Heguli 31
                              BTCF Member
                              • Oct 2004
                              • 10043
                              • KVLA

                              #74
                              Originally posted by Bmw Dreamer View Post
                              Tosin hassulta tuntuu, että lämmin neste menee alemmas, ja kylmä tulee ylhäältä, Calixin ohjeessa siis

                              Eikö se veden kierto siellä järjestelmässä saada juuri näin aikaiseksi.Lämmin pyrkii ylös (moottorissa) ja ja kylmä alas (lämmittimelle).

                              Comment

                              • Bmw Dreamer
                                Bimmer Enthusiast
                                • Aug 2004
                                • 2762
                                • Kouvola

                                #75
                                Originally posted by Heguli 31 View Post
                                Eikö se veden kierto siellä järjestelmässä saada juuri näin aikaiseksi.Lämmin pyrkii ylös (moottorissa) ja ja kylmä alas (lämmittimelle).
                                Joo mutta lähinnä meinasin moottorin päästä.
                                Eli tuo öljynjäähdytin on alempaa kuin sille tuleva letkulähtö, ja kun kattoo calixin ohjetta, niin tuntuu vaa erikoiselta... Huomenis jos on aikaa, niin kokelen vaihtaa letkut toistepäin... :think
                                BMW 520d Touring '06 314tkm
                                BMW 530D Touring '99 552tkm
                                BMW 320da Touring '02 427tkm
                                Volvo V70 D5 '02
                                Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
                                Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
                                Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja

                                Case IH 5140 Maxxum

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎