memebuy23buy

Letkulämmitin e39:iin

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • petrolhead
    Moderator
    • Feb 2004
    • 13793
    • Hyvinkää

    #16
    Originally posted by markok View Post
    Tämä alkoi kiinnostamaan uudestaan vaikka aikaisemmin jo hylkäsin idean. Mitenkäs tuon kiertovesipumpun saisi helpoiten
    Käytännöstä en tiedä mutta teoria / mutu oli seuraava suunnitelmassa:Panssarikaapeliin haaroitus akkulaturille , (laturi kytketään akkuun). Akkulaturilta napataan virta kiertovesipumpulle ja auton puhaltimelle. Kai siihen joku diodihässäkkä pitäisi kolvata väliin ettei kiertovesipumppu ja sisäpuhallin pyöri aina kun akussa on jännite. No joo , joku sähköhommista tietävä voi oikaista jos ei onnistu noin.

    Tai no , onko sitä laturia pakko kytkeä akkuun..
    Last edited by petrolhead; 24-11-2010, 18:42.
    2015 VW Crafter
    1984 BMW 316
    2009 Kawasaki Ninja 250RRR
    petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
    "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

    Comment

    • pheno
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2006
      • 1998
      • Tampere

      #17
      väärä topic...
      Last edited by pheno; 17-12-2010, 21:34.

      Comment

      • Perlenbacher
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2010
        • 1103
        • Suomi

        #18
        En tiiä miten on lämmitystehon laita. Tuossa on sentään kymmenesosa esim. webaston tehosta letkulämmittimessä. Ts. sisätilanlämmitin parempi, siinä sentään hönkää riittää.

        Comment

        • BreeZi
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2004
          • 2371
          • Jyväskylä

          #19
          Originally posted by 57pannu View Post
          Se lämmitin elementti tuli moottorin kuskinpuolelle. Siinä oli jokin lämmönvaihtimen näköinen mötikkä, josta lähti ja tuli pakkasnesteletku, siihen väliin vaan, vaatii pari 90 asteen kulmaletkua, jotta asennuksen saa jonkin näköiseksi.

          Vieläkön saisi Webaston pelaamaan muulloinkin kuin ajon aikana. Niin autohan oli e39 530 touring ja manual ja 2002 ja tietysti Saksan jälkituonti. Webalta tulee jo valmiiksi monimutkaisen näköinen johtohässäkkä, ts taitaa ajaessa lämmittää moottoria ja kuskia.


          jotenkin tuon näköinen...
          Eikös tuon webaston saa toimimaan ihan koodaamalla? Sinuna ottaisin yhdynnän johonkin sellaiseen kaveriin joka on niitä tehnyt(astukoon itse esiin.. löytyy muutamia)
          - Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
          - Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
          - E- ja F- sarjan avaimet.
          - xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
          - Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin
          .

          Finmodi oy
          050-3063926
          [email protected]

          Comment

          • jsr85
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2007
            • 1372
            • Oulainen

            #20
            Originally posted by BreeZi View Post
            Eikös tuon webaston saa toimimaan ihan koodaamalla? Sinuna ottaisin yhdynnän johonkin sellaiseen kaveriin joka on niitä tehnyt(astukoon itse esiin.. löytyy muutamia)
            Onnistuu koodaus esilämmittimeksi.
            ..pää kumarassa kohti uusia vastoinkäymisiä...

            Comment

            • Bmw Master
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2004
              • 13155
              • Kokomo

              #21
              Originally posted by Perlenbacher View Post
              En tiiä miten on lämmitystehon laita. Tuossa on sentään kymmenesosa esim. webaston tehosta letkulämmittimessä. Ts. sisätilanlämmitin parempi, siinä sentään hönkää riittää.
              10kw webasto? Jos tuo lämmitin pitää veden 60-80 asteessa niin miksei teho riittäisi kajuutan lämmitykseen? Nykyinen sisätilan lämmitin 600w ja sekin riittää. Eikä taloyhtiö edes salli sisälämppärin käyttöä.

              Comment

              • markok
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2002
                • 3018
                • Kuopio

                #22
                Originally posted by Bmw Master View Post
                10kw webasto? Jos tuo lämmitin pitää veden 60-80 asteessa niin miksei teho riittäisi kajuutan lämmitykseen? Nykyinen sisätilan lämmitin 600w ja sekin riittää. Eikä taloyhtiö edes salli sisälämppärin käyttöä.
                Oletko vielä lähtenyt toteuttamaan ideaa? Onkohan kaikissa e39:ssä kiertovesipumppua lämmityslaitteen veden kierrolle?
                BMW 530iA Touring -05

                Comment

                • Bmw Master
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2004
                  • 13155
                  • Kokomo

                  #23
                  Originally posted by markok View Post
                  Oletko vielä lähtenyt toteuttamaan ideaa?
                  En, päädyin sairaslomalle muutamaksi kuukaudeksi ja tuo autokin päätyi pajalle peurakolarin takia.

                  Mutta IKH:lta tai Tarvikekolmiosta tuo lämmitin setti 169€, sitten motonetistä c-tek laturi n.40-80€. Asentaa tuon lämmittimen lämppärin letkuihin joita joutuu hieman jatkamaan. Samalla kun auto laitetaan piuhaan, laturi alkaa lataamaan akkua ja laturi kytkee paneeliin virran. Kai sen joku autosähkö asentaja osaa tehdä niin, että se toimii. Sitten vaan kokeilemaan.

                  Kannattaa ohjelmoida paneeli sellaiseksi, että sisäkierto pysyy päällä oletuksena, jolloin lämpenee nopeammin sisältä. Varmaan kannattaa laskea, kuinka iso c-tek pitää hommata, että virta riittää vesipumpun ja lämppärin moottorin pyöritykseen.

                  Comment

                  • Perlenbacher
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2010
                    • 1103
                    • Suomi

                    #24
                    Originally posted by Bmw Master View Post
                    10kw webasto? Jos tuo lämmitin pitää veden 60-80 asteessa niin miksei teho riittäisi kajuutan lämmitykseen? Nykyinen sisätilan lämmitin 600w ja sekin riittää. Eikä taloyhtiö edes salli sisälämppärin käyttöä.
                    Onko niitä tehokkaampiakin kuin 500W? Muttatuota, eikös tuossa ole vähän selittelemistä kun olet parkkipaikalla ainoa kellä on sulat lasit? Pitääkö tuo oikeasti veden 60-80 asteessa?

                    Joo ehdottomasti ota isompi malli tuosta laturista, rupeaa myöhemmin ketuttaan jos tuli ostettua liian pieni...

                    Comment

                    • Bmw Master
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2004
                      • 13155
                      • Kokomo

                      #25
                      Originally posted by Perlenbacher View Post
                      Onko niitä tehokkaampiakin kuin 500W? Muttatuota, eikös tuossa ole vähän selittelemistä kun olet parkkipaikalla ainoa kellä on sulat lasit? Pitääkö tuo oikeasti veden 60-80 asteessa?

                      Joo ehdottomasti ota isompi malli tuosta laturista, rupeaa myöhemmin ketuttaan jos tuli ostettua liian pieni...
                      Taisi olla 2kw asti noita. Jos nuo on suunniteltu raskaaseen kalustoon niin luulisi pitävän pienen Bemarin koneen lämpimänä.

                      Saa Webastoa käyttää, niin miksei auton omaa puhallinta sisätilojen lämmitykseen?

                      Todella typerää, että sisätilan lämmittimet on kielletty, mutta lohkolämmittimen tehoja ei rajoiteta.



                      Last edited by Bmw Master; 20-12-2010, 09:54.

                      Comment

                      • Bmw Master
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2004
                        • 13155
                        • Kokomo

                        #26
                        Voisihan sinne tietysti asentaa tuollaisen pumppusarjan.

                        Comment

                        • markok
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2002
                          • 3018
                          • Kuopio

                          #27
                          Originally posted by Bmw Master View Post
                          En, päädyin sairaslomalle muutamaksi kuukaudeksi ja tuo autokin päätyi pajalle peurakolarin takia.

                          Mutta IKH:lta tai Tarvikekolmiosta tuo lämmitin setti 169€, sitten motonetistä c-tek laturi n.40-80€. Asentaa tuon lämmittimen lämppärin letkuihin joita joutuu hieman jatkamaan. Samalla kun auto laitetaan piuhaan, laturi alkaa lataamaan akkua ja laturi kytkee paneeliin virran. Kai sen joku autosähkö asentaja osaa tehdä niin, että se toimii. Sitten vaan kokeilemaan.

                          Kannattaa ohjelmoida paneeli sellaiseksi, että sisäkierto pysyy päällä oletuksena, jolloin lämpenee nopeammin sisältä. Varmaan kannattaa laskea, kuinka iso c-tek pitää hommata, että virta riittää vesipumpun ja lämppärin moottorin pyöritykseen.
                          Kun joku tämän toteuttaa ja kertoo, että auto käynnistyy lämmityksen jälkeen normaalisti (ei anna väärää anturitietoa) niin minäkin toteutan tämän. Helpoin olisi ehkä pyörittää sisäpuhallinta sopivalla jännitteellä syöttämällä virta suoraan siilille tuleviin johtoihin. Joku Webaston asentanut tietenkin osaisi kertoa miten siinä on puhaltimen ohjaus toteutettu? Onnistuisi varmaan samalla tavalla.

                          Defa:lta löytyi malli 721 mikä voisi olla myös sopiva tähän projektiin.

                          Nyt vielä kun joku osaisi kertoa onko kaikissa e39:ssä vakiona kiertovesipumppu ja jos on niin missä se sijaitsee? Itselläni siis manuaali ilmastoinnilla varustettu malli.
                          BMW 530iA Touring -05

                          Comment

                          • Dunky
                            Bimmer Enthusiast
                            • Feb 2003
                            • 4927
                            • Kotka

                            #28
                            Originally posted by markok View Post
                            Nyt vielä kun joku osaisi kertoa onko kaikissa e39:ssä vakiona kiertovesipumppu
                            Ei ole.
                            Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

                            Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

                            Comment

                            • Bmw Dreamer
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2004
                              • 2762
                              • Kouvola

                              #29
                              Jaaha. Pitääkin lähtä kiusaamaan heti alkuviikosta AD:n poikia taas, RE 485:sta ja M64:sta jos pistäis tilaukseen... :think Tai sitte toi PH750 ois kanssa kova!

                              Mut ehkä tuolla pienemmällä juuri tuohon autoon tarkoitetulla pärjää.
                              BMW 520d Touring '06 314tkm
                              BMW 530D Touring '99 552tkm
                              BMW 320da Touring '02 427tkm
                              Volvo V70 D5 '02
                              Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
                              Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
                              Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja

                              Case IH 5140 Maxxum

                              Comment

                              • Perlenbacher
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jan 2010
                                • 1103
                                • Suomi

                                #30
                                Originally posted by markok View Post
                                Kun joku tämän toteuttaa ja kertoo, että auto käynnistyy lämmityksen jälkeen normaalisti (ei anna väärää anturitietoa) niin minäkin toteutan tämän. Helpoin olisi ehkä pyörittää sisäpuhallinta sopivalla jännitteellä syöttämällä virta suoraan siilille tuleviin johtoihin. Joku Webaston asentanut tietenkin osaisi kertoa miten siinä on puhaltimen ohjaus toteutettu? Onnistuisi varmaan samalla tavalla.

                                Defa:lta löytyi malli 721 mikä voisi olla myös sopiva tähän projektiin.

                                Nyt vielä kun joku osaisi kertoa onko kaikissa e39:ssä vakiona kiertovesipumppu ja jos on niin missä se sijaitsee? Itselläni siis manuaali ilmastoinnilla varustettu malli.

                                Kaikki webastot toimii noin eli ei huolta vääristä anturitiedoista =)

                                Comment

                                Working...
                                X