Originally posted by BreeZi
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Letkulämmitin e39:iin
Collapse
X
-
Nonii, kylmäkäynnistykset kirjaimellisesti historiaa jos noin hyvin lämpenee!
Mulla on noin 23 aina lämmöt, oli se sitte tunnin tai 4 tuntia lämmityksessä.BMW 520d Touring '06 314tkm
BMW 530D Touring '99 552tkm
BMW 320da Touring '02 427tkm
Volvo V70 D5 '02
Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja
Case IH 5140 Maxxum
Comment
-
-
Originally posted by BreeZi View PostE61 520Da
Comment
-
-
Originally posted by Mik@ View PostVaihdoitko sen virtajohdon defaan tai calixiin? Pitäis joku lämmitin tuohon 540:iin laittaa, tuo kuulostaisi että ainaskin tarpeeksi lämpeää.
-Tuossa olisi yksi defan ylläpitolaturi ylimääräisenä, joten jos tekisi siitä samaan tyyliin kuin anzafini toteutti omaan M5:seensa lämppäriasennuksen. Tällöin saisi tuon akkulaturinkin toimimaan samasta pistokkeesta.
-Vedän defan piuhalla sisähaaran ja sieltä otan virrat laitteeseen. Vahvistan tietty myös tuon virtakaapelin oikeanlaiseksi.
-Suoralla defan piuhalla hiukan modaten virta tuohon lämmittimelle. Tämä toki helpoin vaihtoehto, mutten haluaisi tuota defan 10A ylläpitolaturia jättää nurkkiin.
Melko varmasti toteutan tuon ylläpitolaturihomman, sillä kaikki tarvikkeet löytyisi jo tallista...- Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
- Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
- E- ja F- sarjan avaimet.
- xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
- Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin.
Finmodi oy
050-3063926
[email protected]
Comment
-
-
Originally posted by Bmw Master View Post6tunnin lämmitys?- Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
- Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
- E- ja F- sarjan avaimet.
- xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
- Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin.
Finmodi oy
050-3063926
[email protected]
Comment
-
-
Originally posted by Havis View PostMielestäni letkulämmitin ei tarjoa mitään etua säteilylämmittimeen verrattuna. Vuodesta 2005 lähtien omassa E39:ssa on ollut aluksi letkulämppäri, ja kolme viime talvea säteilylämppäri. Ja ihan yhtä hyvin kone lämpiää -35 asteen öissäkin. Ja jää ylimääräisten letkujen vetelyt ja vuodoista murehtimiset unholaan.
Totesin sellaisen olevan todella tehokas verrattuna ilman pumppua.
Comment
-
-
Originally posted by Muurahainen View PostOnko sinun lämppärisi sellaista mallia missä on kiertovesipumppu?
Totesin sellaisen olevan todella tehokas verrattuna ilman pumppua.
Mutta ollutta ja mennyttä, nyt mennään ihan tyytyväisenä säteilylämppärin kanssa.Last edited by Havis; 24-05-2013, 16:48."Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"
E60 523iA -08
Comment
-
-
Originally posted by Havis View PostEn tiedä, näkeekö sen päällepäin tuosta kuvasta? Tuohan on jo jossain romukasan pohjalla. Ja vaikka pumppu tuossa olisikin, aika hankala tuosta olisi paikoillaan ollessaan pumpun toiminta ollutkin testata.
Mutta ollutta ja mennyttä, nyt mennään ihan tyytyväisenä säteilylämppärin kanssa.
Ei varmaan kannata lähteä vaihtamaan säteilylämmitintä jos sellainen on toiminnassa.
Comment
-
-
Originally posted by Muurahainen View PostOnko sinun lämppärisi sellaista mallia missä on kiertovesipumppu?
Totesin sellaisen olevan todella tehokas verrattuna ilman pumppua.
Tuolla ainakin lukee Integrierte Umwälzpumpe
Jos on tommonen siis...
Haviksen kuvan lämppäri on tietysti vähä erilainen, mutta onhan siinä toi "möntti" pohjassa, siellähän se voi olla moottorikin, eikä pelkästään termostaattiohjaus?
Kyllähän sen kuulee/tuntee pörrääkö moottori kun laittaa päälle...?Last edited by Bmw Dreamer; 10-02-2013, 10:26.BMW 520d Touring '06 314tkm
BMW 530D Touring '99 552tkm
BMW 320da Touring '02 427tkm
Volvo V70 D5 '02
Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja
Case IH 5140 Maxxum
Comment
-
-
Originally posted by Bmw Dreamer View Posthttp://www.owlheizer.de/OWLHeizer-OW...t-Anschlusskit
Tuolla ainakin lukee Integrierte Umwälzpumpe
Jos on tommonen siis...
Haviksen kuvan lämppäri on tietysti vähä erilainen, mutta onhan siinä toi "möntti" pohjassa, siellähän se voi olla moottorikin, eikä pelkästään termostaattiohjaus?
Kyllähän sen kuulee/tuntee pörrääkö moottori kun laittaa päälle...?
Siinä ei ollut pumppua.
Comment
-
-
Minulla taas pyörii juurikin tuo Dreamerin linkittämä laite konehuoneessa.
Olen sen verran kesäihminen että en edes toivo kunnon pakkasia missä pääsisi kokeilemaan tuota lämmitintä.- Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
- Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
- E- ja F- sarjan avaimet.
- xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
- Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin.
Finmodi oy
050-3063926
[email protected]
Comment
-
-
Yritin tässä topikissa selaila, millaisia lämmittimiä teillä on M54 moottorissa, mutta enpäs löytänyt! Itsellä M54B22, mutta eipä taida hirveästi olla eroja pienimmän ja isoimman M54 moottorin välillä? Vai?
Eniveis kyselin kaverin firmasta lämmitintä ja hän sanoi Defalta löytyvän ainoastaan säteilylämmitin tähän, mutta oli sitä mieltä, että se pyörittää vain sähkömittaria, eikä juuri lämmitä (omalla tolppapaikalla vain 2h lämmitysmahdollisuus).
Letkulämmitin olisi kiva, mutta mitenkäs sen asennus? Onko sille hyvää paikkaa jossain, että neste pääsee hyvin kiertämään, eikä tulee mitään ilmalukkoja ettei lämmitin sula ja kuole?
Ja samaan konkurssiin kysymys miten paha sisähaaran asennus on E39:ään? Vm oli -01 ja farmari. Automaatti-ilmastointi on, jos sen putket vaikuttavat asiaan.
Comment
-
-
Originally posted by Juhqi View PostEniveis kyselin kaverin firmasta lämmitintä ja hän sanoi Defalta löytyvän ainoastaan säteilylämmitin tähän, mutta oli sitä mieltä, että se pyörittää vain sähkömittaria, eikä juuri lämmitä (omalla tolppapaikalla vain 2h lämmitysmahdollisuus).
Sähkömittaria ei juurikaan pyöritä kun on ~400w vastus.
Comment
-
-
Originally posted by Raine View PostCalixilta löytyy letkulämmitin autoosi ja asennusohjeet mihin paikkaan se pitää asentaa ja mihin asentoon. Tai toinen vaihtoehto on sitten Calix PH750 yleislämmitin, joka asenneltiin minun autoon ja on huomattavasti parempi mitä säteilylämmitin.
Tuossa topikissa on tinkausta lämmittimistä.
EDIT:Löysin Calixin sivuilta asennusohjeet vain säteilylämmittimeen.
Lämppärin+sisähaaran asennus n.100-150€ työ. 2h lämmityksellä lämpenee n.+20C ulkoilmaa lämpimämmäksi. Riittää siis íhan hyvin.
Sähkömittaria ei juurikaan pyöritä kun on ~400w vastus.Last edited by Juhqi; 01-03-2013, 19:20.
Comment
-
Comment