Announcement

Collapse
No announcement yet.

Letkulämmitin e39:iin

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bmw Master
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2004
    • 13155
    • Kokomo

    Originally posted by BreeZi View Post
    Nyt on laitettu tuommonen OWL-1:nen moottoritilaan letkuun nro 14.



    Hyvin oli tänä aamuna klo 0630 konepelliltä lumet sulaneet ja moottorin lämpötilat +54 kun mittari näytti noin -10 pakkasta. Lämmittimen laitoin puolen yön jälkeen päälle.
    6tunnin lämmitys?

    Comment

    • Bmw Dreamer
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2004
      • 2762
      • Kouvola

      Nonii, kylmäkäynnistykset kirjaimellisesti historiaa jos noin hyvin lämpenee!

      Mulla on noin 23 aina lämmöt, oli se sitte tunnin tai 4 tuntia lämmityksessä.
      BMW 520d Touring '06 314tkm
      BMW 530D Touring '99 552tkm
      BMW 320da Touring '02 427tkm
      Volvo V70 D5 '02
      Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
      Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
      Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja

      Case IH 5140 Maxxum

      Comment

      • Mik@
        BTCF Member
        • Jul 2010
        • 1413
        • Nurmes

        Originally posted by BreeZi View Post
        Nyt on laitettu tuommonen OWL-1:nen moottoritilaan letkuun nro 14.



        Hyvin oli tänä aamuna klo 0630 konepelliltä lumet sulaneet ja moottorin lämpötilat +54 kun mittari näytti noin -10 pakkasta. Lämmittimen laitoin puolen yön jälkeen päälle.
        Vaihdoitko sen virtajohdon defaan tai calixiin? Pitäis joku lämmitin tuohon 540:iin laittaa, tuo kuulostaisi että ainaskin tarpeeksi lämpeää.
        E61 520Da

        Comment

        • BreeZi
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2004
          • 2371
          • Jyväskylä

          Originally posted by Mik@ View Post
          Vaihdoitko sen virtajohdon defaan tai calixiin? Pitäis joku lämmitin tuohon 540:iin laittaa, tuo kuulostaisi että ainaskin tarpeeksi lämpeää.
          En ole vielä ehtinyt tätä toimenpidettä tehdä, sillä olen pohtinut parasta/kustannustehokkainta vaihtoehtoa, jotka olisivat:

          -Tuossa olisi yksi defan ylläpitolaturi ylimääräisenä, joten jos tekisi siitä samaan tyyliin kuin anzafini toteutti omaan M5:seensa lämppäriasennuksen. Tällöin saisi tuon akkulaturinkin toimimaan samasta pistokkeesta.

          -Vedän defan piuhalla sisähaaran ja sieltä otan virrat laitteeseen. Vahvistan tietty myös tuon virtakaapelin oikeanlaiseksi.

          -Suoralla defan piuhalla hiukan modaten virta tuohon lämmittimelle. Tämä toki helpoin vaihtoehto, mutten haluaisi tuota defan 10A ylläpitolaturia jättää nurkkiin.

          Melko varmasti toteutan tuon ylläpitolaturihomman, sillä kaikki tarvikkeet löytyisi jo tallista...
          - Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
          - Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
          - E- ja F- sarjan avaimet.
          - xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
          - Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin
          .

          Finmodi oy
          050-3063926
          [email protected]

          Comment

          • BreeZi
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2004
            • 2371
            • Jyväskylä

            Originally posted by Bmw Master View Post
            6tunnin lämmitys?
            Tolppa paskana, enkä todellakaan meinaa sitä laitattaa kuntoon.
            - Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
            - Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
            - E- ja F- sarjan avaimet.
            - xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
            - Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin
            .

            Finmodi oy
            050-3063926
            [email protected]

            Comment

            • Muurahainen
              BTCF Member
              • Dec 2006
              • 9194
              • Nurmijärvi

              Originally posted by Havis View Post
              Mielestäni letkulämmitin ei tarjoa mitään etua säteilylämmittimeen verrattuna. Vuodesta 2005 lähtien omassa E39:ssa on ollut aluksi letkulämppäri, ja kolme viime talvea säteilylämppäri. Ja ihan yhtä hyvin kone lämpiää -35 asteen öissäkin. Ja jää ylimääräisten letkujen vetelyt ja vuodoista murehtimiset unholaan.
              Onko sinun lämppärisi sellaista mallia missä on kiertovesipumppu?
              Totesin sellaisen olevan todella tehokas verrattuna ilman pumppua.

              Comment

              • Havis
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2004
                • 1838
                • Kotona/Poissa

                Originally posted by Muurahainen View Post
                Onko sinun lämppärisi sellaista mallia missä on kiertovesipumppu?
                Totesin sellaisen olevan todella tehokas verrattuna ilman pumppua.
                En tiedä, näkeekö sen päällepäin tuosta kuvasta? Tuohan on jo jossain romukasan pohjalla. Ja vaikka pumppu tuossa olisikin, aika hankala tuosta olisi paikoillaan ollessaan pumpun toiminta ollutkin testata.

                Mutta ollutta ja mennyttä, nyt mennään ihan tyytyväisenä säteilylämppärin kanssa.
                Last edited by Havis; 24-05-2013, 16:48.
                "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

                E60 523iA -08

                Comment

                • Muurahainen
                  BTCF Member
                  • Dec 2006
                  • 9194
                  • Nurmijärvi

                  Originally posted by Havis View Post
                  En tiedä, näkeekö sen päällepäin tuosta kuvasta? Tuohan on jo jossain romukasan pohjalla. Ja vaikka pumppu tuossa olisikin, aika hankala tuosta olisi paikoillaan ollessaan pumpun toiminta ollutkin testata.

                  Mutta ollutta ja mennyttä, nyt mennään ihan tyytyväisenä säteilylämppärin kanssa.
                  En kyllä osaa tuosta sanoa. Äkkiseltään näyttää ettei olisi pumppua.

                  Ei varmaan kannata lähteä vaihtamaan säteilylämmitintä jos sellainen on toiminnassa.

                  Comment

                  • Bmw Dreamer
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2004
                    • 2762
                    • Kouvola

                    Originally posted by Muurahainen View Post
                    Onko sinun lämppärisi sellaista mallia missä on kiertovesipumppu?
                    Totesin sellaisen olevan todella tehokas verrattuna ilman pumppua.


                    Tuolla ainakin lukee Integrierte Umwälzpumpe

                    Jos on tommonen siis...

                    Haviksen kuvan lämppäri on tietysti vähä erilainen, mutta onhan siinä toi "möntti" pohjassa, siellähän se voi olla moottorikin, eikä pelkästään termostaattiohjaus?
                    Kyllähän sen kuulee/tuntee pörrääkö moottori kun laittaa päälle...?
                    Last edited by Bmw Dreamer; 10-02-2013, 10:26.
                    BMW 520d Touring '06 314tkm
                    BMW 530D Touring '99 552tkm
                    BMW 320da Touring '02 427tkm
                    Volvo V70 D5 '02
                    Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
                    Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
                    Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja

                    Case IH 5140 Maxxum

                    Comment

                    • Muurahainen
                      BTCF Member
                      • Dec 2006
                      • 9194
                      • Nurmijärvi

                      Originally posted by Bmw Dreamer View Post
                      http://www.owlheizer.de/OWLHeizer-OW...t-Anschlusskit

                      Tuolla ainakin lukee Integrierte Umwälzpumpe

                      Jos on tommonen siis...

                      Haviksen kuvan lämppäri on tietysti vähä erilainen, mutta onhan siinä toi "möntti" pohjassa, siellähän se voi olla moottorikin, eikä pelkästään termostaattiohjaus?
                      Kyllähän sen kuulee/tuntee pörrääkö moottori kun laittaa päälle...?
                      Tuo Haviksen möntti näyttää juurikin samalta kuin meillä oli natikassa.
                      Siinä ei ollut pumppua.

                      Comment

                      • BreeZi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Dec 2004
                        • 2371
                        • Jyväskylä

                        Minulla taas pyörii juurikin tuo Dreamerin linkittämä laite konehuoneessa.

                        Olen sen verran kesäihminen että en edes toivo kunnon pakkasia missä pääsisi kokeilemaan tuota lämmitintä.
                        - Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
                        - Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
                        - E- ja F- sarjan avaimet.
                        - xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
                        - Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin
                        .

                        Finmodi oy
                        050-3063926
                        [email protected]

                        Comment

                        • Juhqi
                          Bimmer Rookie
                          • Feb 2013
                          • 46
                          • Turku

                          Yritin tässä topikissa selaila, millaisia lämmittimiä teillä on M54 moottorissa, mutta enpäs löytänyt! Itsellä M54B22, mutta eipä taida hirveästi olla eroja pienimmän ja isoimman M54 moottorin välillä? Vai?

                          Eniveis kyselin kaverin firmasta lämmitintä ja hän sanoi Defalta löytyvän ainoastaan säteilylämmitin tähän, mutta oli sitä mieltä, että se pyörittää vain sähkömittaria, eikä juuri lämmitä (omalla tolppapaikalla vain 2h lämmitysmahdollisuus).
                          Letkulämmitin olisi kiva, mutta mitenkäs sen asennus? Onko sille hyvää paikkaa jossain, että neste pääsee hyvin kiertämään, eikä tulee mitään ilmalukkoja ettei lämmitin sula ja kuole?

                          Ja samaan konkurssiin kysymys miten paha sisähaaran asennus on E39:ään? Vm oli -01 ja farmari. Automaatti-ilmastointi on, jos sen putket vaikuttavat asiaan.

                          Comment

                          • Raine
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2003
                            • 2603
                            • N/A

                            ...

                            ....
                            Last edited by Raine; 16-05-2013, 11:24.
                            ///Motorporot

                            Comment

                            • Bmw Master
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jan 2004
                              • 13155
                              • Kokomo

                              Originally posted by Juhqi View Post
                              Eniveis kyselin kaverin firmasta lämmitintä ja hän sanoi Defalta löytyvän ainoastaan säteilylämmitin tähän, mutta oli sitä mieltä, että se pyörittää vain sähkömittaria, eikä juuri lämmitä (omalla tolppapaikalla vain 2h lämmitysmahdollisuus).
                              Lämppärin+sisähaaran asennus n.100-150€ työ. 2h lämmityksellä lämpenee n.+20C ulkoilmaa lämpimämmäksi. Riittää siis íhan hyvin.

                              Sähkömittaria ei juurikaan pyöritä kun on ~400w vastus.

                              Comment

                              • Juhqi
                                Bimmer Rookie
                                • Feb 2013
                                • 46
                                • Turku

                                Originally posted by Raine View Post
                                Calixilta löytyy letkulämmitin autoosi ja asennusohjeet mihin paikkaan se pitää asentaa ja mihin asentoon. Tai toinen vaihtoehto on sitten Calix PH750 yleislämmitin, joka asenneltiin minun autoon ja on huomattavasti parempi mitä säteilylämmitin.



                                Tuossa topikissa on tinkausta lämmittimistä.
                                Olin unohtanu koko Calixin ku kaverin firma edustaa pelkästään Defaa.. En nopealla googlauksella löytäny mallikohtaista asennusohjetta. Oiskohan joku viksumpi joka pystyis linkkaamaan?
                                EDIT:Löysin Calixin sivuilta asennusohjeet vain säteilylämmittimeen.

                                Lämppärin+sisähaaran asennus n.100-150€ työ. 2h lämmityksellä lämpenee n.+20C ulkoilmaa lämpimämmäksi. Riittää siis íhan hyvin.

                                Sähkömittaria ei juurikaan pyöritä kun on ~400w vastus.
                                Mua ei kyllä oikeen vakuuta toi säteilylämmitin. Se on viimeinen vaihtoehto jos letkulämppäri ei sovi. Enkä mä asennushintaa aatellu, kun tuota työnmäärää, et miten löytyy läpivienti ku ite asentelen.
                                Last edited by Juhqi; 01-03-2013, 19:20.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎