E39 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • peto2
    replied
    jatkot tänne!

    E39 kysymyksiä ja vastauksia III

    Leave a comment:


  • +Jompp3-
    replied
    Originally posted by peto2 View Post
    eikai siitä hiilivedyt nouse.. ellei vuoda niin paljoa että röpeltää mutta sillon olis happikin korkealla

    katti tyhjä?
    Jaa a, katin kunnosta paha mennä sanomaan mitään. Liekkö pitää vielä käydä ajamassa kunnolla lämpimäksi ja käydä korjaalmolla koittamassa mittausta. Auton lämmitys oli sitä, että ajoin muutaman kilometrin konttorille ja siinä sitten seisoi auto 10min jonka jälkeen mittaukseen. Sellanen 10-15 minuuttia sitä siinä inssi mittaili. Alkuarvoista tippu arvot melko paljon, muttei alle rajojen. Käsittääkseni CO arvo kierroksilla ja HC arvo tyhjäkäynnillä meni rajojen yli. Inssi meinasi, että jos kunnolla antaisi kenkää nii voisi mennä läpi. Kuulemma joskus saa käyttää melko kauan pemareita kun katit sen verran kaukana putkessa, ettei taho lämmetä.

    Leave a comment:


  • peto2
    replied
    Originally posted by Bmw Master View Post
    Imuvuoto?
    eikai siitä hiilivedyt nouse.. ellei vuoda niin paljoa että röpeltää mutta sillon olis happikin korkealla

    katti tyhjä?

    Leave a comment:


  • Bmw Master
    replied
    Originally posted by +Jompp3- View Post
    Viime keväänä, noin 10tkm ajettu tulpilla.
    Imuvuoto?

    Leave a comment:


  • +Jompp3-
    replied
    Originally posted by sonikk View Post
    Onko hajua koska tulpat vaihdettu?
    Viime keväänä, noin 10tkm ajettu tulpilla.

    Leave a comment:


  • sonikk
    replied
    Originally posted by +Jompp3- View Post
    Elikkäs ei menny auto läpi päästöistä lukemat oli seuraavat mistähän kannattais lähtä hakemaan vikaa.
    joutok. Korotettu
    CO 0,44 0,59
    HC 187 51
    CO2 13,6 13,6
    O2 0,94 0,81
    lambda 1,018

    Ja autoa käytettiin lämpimäksi. :think Ja auto on -96 523
    Onko hajua koska tulpat vaihdettu?

    Leave a comment:


  • xpro
    replied
    pitääkö 525 tds:ssän pumppua säätäessä löysyttää koko pumppua että saa liikutettua vai pelkkää sitä ylä kantta? ja paljonko uskaltaa liikuttaa syöttöjä lisätessä? tarkemmat ohjeet jos jollain antaa syöttöjen lisäykseen niin kiitos.. olisi tänään tarkoitus homma tehdä..

    Leave a comment:


  • +Jompp3-
    replied
    Elikkäs ei menny auto läpi päästöistä lukemat oli seuraavat mistähän kannattais lähtä hakemaan vikaa.
    joutok. Korotettu
    CO 0,44 0,59
    HC 187 51
    CO2 13,6 13,6
    O2 0,94 0,81
    lambda 1,018

    Ja autoa käytettiin lämpimäksi. :think Ja auto on -96 523

    Leave a comment:


  • MentalNight
    replied
    Löytäiskö joku näppärä ja kielitaitoinen ads-säädinmoottorin osanumeron jostain? Auto on 528 -97

    Leave a comment:


  • Turbo-Extra
    replied
    Originally posted by Samppae39 View Post
    Itsellä oli sama vika kolmisen vuotta ja kun alkoi takaluukusta kadota muutkin toiminnot, niin aloin korjaamaan johtosarjaa. Vaihdoin kaikki johdot saranan ylitse ja vieläkään nappi ei toiminut. Kokeilin myös hyppylangalla napin liittimestä navat yhteet ja sekään ei tehnyt mitään. Lopulta löysin pienen patin keskeltä johtoa lasin reunan muovien alta ja patti oli täynnä vihreää töhnää. Pura se takaluukun verhoilu pois ja napin liitin irti ja yhdistä navat hyppyjohdolla. Jos toimii siten, niin mikrokytkimessä vika, jos ei niin katkos johdoissa jossain. Mikrokytkimeksi kelpaa varmasti mikä vaan, minkä paikoilleen saa sinne, jos ei halua uutta orkkisosaa ostaa.
    vika selvitetty, mikrokytkimestä katkennu piuha aivan juuresta. kiitti avusta =)

    Leave a comment:


  • Fastpiksu
    replied
    Kiitän..

    Leave a comment:


  • Samppae39
    replied
    Originally posted by Sampsaa View Post
    Webasto toimii kyllä nätisti inpan kautta muttei tuon auton ohjauksen kautta.. Kaippa sitä pitää yrittää ettiä vika.
    Mielenkiintoista. Voihan sitä koittaa erillisellä kellolla.

    tuosta vinkkejä kytkentään http://www.btcf.fi/forum/showthread....ebaston+ohjaus

    Leave a comment:


  • Samppae39
    replied
    Originally posted by Fastpiksu View Post
    Miten varmistun ettei autossani ole lämmitettävää huohotinta? Tässä on tarkotus vaihtaa huohotin Vortex-malliseen, ja mietin että eihän tuo varmaan haittais olla lämmitettävä. Mitkä osat tarvitsen, löytyykö jostain konehuoneesta valmis pistoke vai joutuuko kolvihommiin?

    Kyseessä siis 530d manuaali vuosimallia 2000.

    Leave a comment:


  • Sampsaa
    replied
    Originally posted by Samppae39 View Post
    Laita vaan se Weba kuntoon, niin toimii auton omillakin ohjauksilla. Ei se uus kello poista webaston vikoja.
    Webasto toimii kyllä nätisti inpan kautta muttei tuon auton ohjauksen kautta.. Kaippa sitä pitää yrittää ettiä vika.

    Leave a comment:


  • Fastpiksu
    replied
    Miten varmistun ettei autossani ole lämmitettävää huohotinta? Tässä on tarkotus vaihtaa huohotin Vortex-malliseen, ja mietin että eihän tuo varmaan haittais olla lämmitettävä. Mitkä osat tarvitsen, löytyykö jostain konehuoneesta valmis pistoke vai joutuuko kolvihommiin?

    Kyseessä siis 530d manuaali vuosimallia 2000.
    Last edited by Fastpiksu; 01-10-2012, 11:05.

    Leave a comment:

Working...
X