Originally posted by xpro
View Post
E39 kysymyksiä ja vastauksia II
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Mulla sama homma kylmänä, eli saa ajaa muutaman kilometrin ennen kuin vaihtaa vitosen. Lienee olevan ominaisuus.
-
Kaikki renkaat oikean kokoiset?Originally posted by xpro View Postosiasko joku sanoo mistä johtuu (525tds) automaatti sellainen että kylmällä konella ei meinaa vaihtaa isompaa vaihdetta kovin herkasti vaan saa ajaa korkeilla kierroksilla ihan pitkän matkaa ennenkuin vaihtaa (varsinkin 3 ylöspäin) ja lämpimänäkin ollessaan 5 vaihdetta saa melkeimpä härnätä että vaihtaa.. (vasta 90-100 vauhdissa ja joskus ylikin.. ja myöskin havainnut että jos 5 vaihde päällä ja ajaa esim ylämäkeen niin nykii hieman...:think vaiko jokin ominaisuus..
Leave a comment:
-
osiasko joku sanoo mistä johtuu (525tds) automaatti sellainen että kylmällä konella ei meinaa vaihtaa isompaa vaihdetta kovin herkasti vaan saa ajaa korkeilla kierroksilla ihan pitkän matkaa ennenkuin vaihtaa (varsinkin 3 ylöspäin) ja lämpimänäkin ollessaan 5 vaihdetta saa melkeimpä härnätä että vaihtaa.. (vasta 90-100 vauhdissa ja joskus ylikin.. ja myöskin havainnut että jos 5 vaihde päällä ja ajaa esim ylämäkeen niin nykii hieman...:think vaiko jokin ominaisuus..
Leave a comment:
-
Webasto päätti taas vaihteeksi olla toimimatta. Ajattelin että jos tilaisi saksasta normaalin webaston säätimen. Onko kenelläkään kokemuksia tuollaisen asennuksesta että pitääkö johdot viedä webastolle asti vai saako lähempääkin suoran yhteyden webastoon?
Leave a comment:
-
Näin oletinkin. Minulla lähes samat oireet, lisäksi vielä käy tyhjäkäyntiä vajaalla.Originally posted by Macinaggio View PostDieseleistä en mutuile mitään, mutta käsittääkseni nuo nokan asentotunnistimet liittyvät bensavehkeissä vanossysteemiin. Eli kun moottorin ohjausyksiköltä tulee käsky säätää nokkien ennakkoa, asentotunnistimet antavat palautteen siitä että säätö tapahtuu. Kun näitä asentotunnistin juttuja olen täältä lukenut ja itsekin sattuneesta syystä joutunut omassa autossani vaihtamaan imupuolen anturin, olen ymmärtänyt että anturit eivät välttämättä ole täysin rikki tai sitten ehjiä (on/off). Ainakin itsellä oireena oli vain noin sekunnin pitempi startti ja vääntö olemattoman heikkoa alle 3000 rpm kierroksilla. Vika häipyi aina nollaamalla vikakoodin, mutta vika alkoi toistua yhä useammin ja useammin anturin "väsyessä". Mutta alkuperäiseen kysymykseen, luulen että moottorin käydessä tyhjäkäyntiä ko. anturien johtojen irtikytkiminen ei vaikuta mitenkään.
Leave a comment:
-
Voiko sähköpenkkien säätönopeutta koodata hitaammaksi? Selkänojan hionosäätö on vähän vaikeaa kun liike on liian nopea.
Leave a comment:
-
Dieseleistä en mutuile mitään, mutta käsittääkseni nuo nokan asentotunnistimet liittyvät bensavehkeissä vanossysteemiin. Eli kun moottorin ohjausyksiköltä tulee käsky säätää nokkien ennakkoa, asentotunnistimet antavat palautteen siitä että säätö tapahtuu. Kun näitä asentotunnistin juttuja olen täältä lukenut ja itsekin sattuneesta syystä joutunut omassa autossani vaihtamaan imupuolen anturin, olen ymmärtänyt että anturit eivät välttämättä ole täysin rikki tai sitten ehjiä (on/off). Ainakin itsellä oireena oli vain noin sekunnin pitempi startti ja vääntö olemattoman heikkoa alle 3000 rpm kierroksilla. Vika häipyi aina nollaamalla vikakoodin, mutta vika alkoi toistua yhä useammin ja useammin anturin "väsyessä". Mutta alkuperäiseen kysymykseen, luulen että moottorin käydessä tyhjäkäyntiä ko. anturien johtojen irtikytkiminen ei vaikuta mitenkään.Originally posted by Supa View PostKampuran tiedolla toki, nokan tieto on vaan kummalla tahdilla ollaan menossa alakerran suhteen.
CR dieselissä ei tartte käsittääkseni nokan tietoa kuin startissa käytännössä.
Leave a comment:
-
Ketään keneltä onnistuis termarin vaihto tästä vantaan lähettyviltä? Autohan on 530d automaatti 01
Leave a comment:
-
Kertokaas viisaammat että kummassa vaiko molemmissa vika, elikkä kohteena sigun 528i toukka + aut. tasonsäätö ja alusta ongelma kyseessä.
Pyörien/kotelon välinen korkeus ero heittelee aika paljon riippumatta siitä miten on ajettu/seisonut yön yli, esim; mittaus ennen ajoon lähtöä - ajon jälkeen...
vas.etu väliin mahtuu 4 sormea - 3 - 2 - 3...
oik.etu väliin mahtuu 3 sormea - 2 - 2 - 4...
vas.taka väliin mahtuu 3 sormea - 3 - 4 - 2...
oik.taka väliin mahtuu 2 sormea - 3 - 3 - 2...
Siis ihan random vaihtelevia sormimittoja 5min ajon/seisomisen - pitkän ajon/vkl seisomisen jälkeen, miten vaan. Varmaksi tiedoksi todettu (inpalla) vas.taka puolen tasosäätö toimii yleensä ja oik.taka on ehjä (vielä ainakin).
Lyhyesti, onko nyt ongelmana melkein/täysin kuolleet jouset/iskarit vaiko molemmat (silmämääräisesti katsottuna ja käsin kokeiltuna iskareissa ei vuotoja eikä jouset ole poikki), ajettavuus tosin on hyvä eikä heiluttaessa keiku paria nytkähdystä enempää.
Lähitulevaisuudessa (lumien sulamisen jälkeen) olisi tarkoitus vaihtaa nykyinen vakio alusta n. 30-40mm madaltavaan alustasarjaan, edestä sekä takaa. Tähän jos jollain olisi vielä antaa hyvää vinkkiä merkistä+mallista, semmoinen mikä sopii täysin (kohtuu hintainen kun joutuu oleskelemaan nyt opiskelija budjetilla), olisi hyvä juttu. Kiitos ja kumarrus.Last edited by opTA; 26-09-2012, 23:54.
Leave a comment:
-
Kampuran tiedolla toki, nokan tieto on vaan kummalla tahdilla ollaan menossa alakerran suhteen.Originally posted by Fastpiksu View PostMistäpä se saisi tietoa milloin dieselissä pitää ruiskuttaa tai bensassa sytyttää, jos tuo liitin on irti. Kampiakselin asentotunnistin ei mielestäni näitä tietoja anna.
CR dieselissä ei tartte käsittääkseni nokan tietoa kuin startissa käytännössä.
Leave a comment:
-
Mistäpä se saisi tietoa milloin dieselissä pitää ruiskuttaa tai bensassa sytyttää, jos tuo liitin on irti. Kampiakselin asentotunnistin ei mielestäni näitä tietoja anna.
Leave a comment:
-
Mielestäni ei pitäisi edes auton käydä? :thinkOriginally posted by Ezra View PostJos käynnissä ollessa irroittaa nokka-akselin asentotunnistimen liittimen irti niin pitäisikö käynnissä tapahtua muutosta ?
Suuttimista kuului myös sytytysjärjestyksen mukaan kulkevaa "suhnauttavaa" ääntä ??
Leave a comment:
-
Vaikka inpa:lla voit tuon kalibroinnin tehdä.Originally posted by Sampsaa View PostVaihdoin abs boksin toiseen korjattuun. Muuten kaikki pelaa täydellisesti mutta luistonesto valo jäi palamaan. Inpa ilmoittaa:
Steering angle adjustment necessary.
Vehicle speed 2.63 km/h.
Vikakoodi tulee heti kun sen poistaa vaikkei ajaisikkaan yhtään. Eli täytyisikö tuo jotenki koodata autolle vai onko jotain oikeasti vialla?
Leave a comment:
Leave a comment: