E39 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • janke
    replied
    Originally posted by xpro View Post
    osiasko joku sanoo mistä johtuu (525tds) automaatti sellainen että kylmällä konella ei meinaa vaihtaa isompaa vaihdetta kovin herkasti vaan saa ajaa korkeilla kierroksilla ihan pitkän matkaa ennenkuin vaihtaa (varsinkin 3 ylöspäin) ja lämpimänäkin ollessaan 5 vaihdetta saa melkeimpä härnätä että vaihtaa.. (vasta 90-100 vauhdissa ja joskus ylikin.. ja myöskin havainnut että jos 5 vaihde päällä ja ajaa esim ylämäkeen niin nykii hieman...:think vaiko jokin ominaisuus..
    Mulla sama homma kylmänä, eli saa ajaa muutaman kilometrin ennen kuin vaihtaa vitosen. Lienee olevan ominaisuus.

    Leave a comment:


  • Bmw Master
    replied
    Originally posted by xpro View Post
    osiasko joku sanoo mistä johtuu (525tds) automaatti sellainen että kylmällä konella ei meinaa vaihtaa isompaa vaihdetta kovin herkasti vaan saa ajaa korkeilla kierroksilla ihan pitkän matkaa ennenkuin vaihtaa (varsinkin 3 ylöspäin) ja lämpimänäkin ollessaan 5 vaihdetta saa melkeimpä härnätä että vaihtaa.. (vasta 90-100 vauhdissa ja joskus ylikin.. ja myöskin havainnut että jos 5 vaihde päällä ja ajaa esim ylämäkeen niin nykii hieman...:think vaiko jokin ominaisuus..
    Kaikki renkaat oikean kokoiset?

    Leave a comment:


  • xpro
    replied
    osiasko joku sanoo mistä johtuu (525tds) automaatti sellainen että kylmällä konella ei meinaa vaihtaa isompaa vaihdetta kovin herkasti vaan saa ajaa korkeilla kierroksilla ihan pitkän matkaa ennenkuin vaihtaa (varsinkin 3 ylöspäin) ja lämpimänäkin ollessaan 5 vaihdetta saa melkeimpä härnätä että vaihtaa.. (vasta 90-100 vauhdissa ja joskus ylikin.. ja myöskin havainnut että jos 5 vaihde päällä ja ajaa esim ylämäkeen niin nykii hieman...:think vaiko jokin ominaisuus..

    Leave a comment:


  • bemwe
    replied
    Onkohan minkälainen homma vaihtaa venttiilinvarren kumet 528i -98?

    Leave a comment:


  • Sampsaa
    replied
    Webasto päätti taas vaihteeksi olla toimimatta. Ajattelin että jos tilaisi saksasta normaalin webaston säätimen. Onko kenelläkään kokemuksia tuollaisen asennuksesta että pitääkö johdot viedä webastolle asti vai saako lähempääkin suoran yhteyden webastoon?

    Leave a comment:


  • Ezra
    replied
    Originally posted by Macinaggio View Post
    Dieseleistä en mutuile mitään, mutta käsittääkseni nuo nokan asentotunnistimet liittyvät bensavehkeissä vanossysteemiin. Eli kun moottorin ohjausyksiköltä tulee käsky säätää nokkien ennakkoa, asentotunnistimet antavat palautteen siitä että säätö tapahtuu. Kun näitä asentotunnistin juttuja olen täältä lukenut ja itsekin sattuneesta syystä joutunut omassa autossani vaihtamaan imupuolen anturin, olen ymmärtänyt että anturit eivät välttämättä ole täysin rikki tai sitten ehjiä (on/off). Ainakin itsellä oireena oli vain noin sekunnin pitempi startti ja vääntö olemattoman heikkoa alle 3000 rpm kierroksilla. Vika häipyi aina nollaamalla vikakoodin, mutta vika alkoi toistua yhä useammin ja useammin anturin "väsyessä". Mutta alkuperäiseen kysymykseen, luulen että moottorin käydessä tyhjäkäyntiä ko. anturien johtojen irtikytkiminen ei vaikuta mitenkään.
    Näin oletinkin. Minulla lähes samat oireet, lisäksi vielä käy tyhjäkäyntiä vajaalla.

    Leave a comment:


  • Macinaggio
    replied
    Voiko sähköpenkkien säätönopeutta koodata hitaammaksi? Selkänojan hionosäätö on vähän vaikeaa kun liike on liian nopea.

    Leave a comment:


  • Macinaggio
    replied
    Originally posted by Supa View Post
    Kampuran tiedolla toki, nokan tieto on vaan kummalla tahdilla ollaan menossa alakerran suhteen.
    CR dieselissä ei tartte käsittääkseni nokan tietoa kuin startissa käytännössä.
    Dieseleistä en mutuile mitään, mutta käsittääkseni nuo nokan asentotunnistimet liittyvät bensavehkeissä vanossysteemiin. Eli kun moottorin ohjausyksiköltä tulee käsky säätää nokkien ennakkoa, asentotunnistimet antavat palautteen siitä että säätö tapahtuu. Kun näitä asentotunnistin juttuja olen täältä lukenut ja itsekin sattuneesta syystä joutunut omassa autossani vaihtamaan imupuolen anturin, olen ymmärtänyt että anturit eivät välttämättä ole täysin rikki tai sitten ehjiä (on/off). Ainakin itsellä oireena oli vain noin sekunnin pitempi startti ja vääntö olemattoman heikkoa alle 3000 rpm kierroksilla. Vika häipyi aina nollaamalla vikakoodin, mutta vika alkoi toistua yhä useammin ja useammin anturin "väsyessä". Mutta alkuperäiseen kysymykseen, luulen että moottorin käydessä tyhjäkäyntiä ko. anturien johtojen irtikytkiminen ei vaikuta mitenkään.

    Leave a comment:


  • Darkki
    replied
    Ketään keneltä onnistuis termarin vaihto tästä vantaan lähettyviltä? Autohan on 530d automaatti 01

    Leave a comment:


  • opTA
    replied
    Kertokaas viisaammat että kummassa vaiko molemmissa vika, elikkä kohteena sigun 528i toukka + aut. tasonsäätö ja alusta ongelma kyseessä.
    Pyörien/kotelon välinen korkeus ero heittelee aika paljon riippumatta siitä miten on ajettu/seisonut yön yli, esim; mittaus ennen ajoon lähtöä - ajon jälkeen...
    vas.etu väliin mahtuu 4 sormea - 3 - 2 - 3...
    oik.etu väliin mahtuu 3 sormea - 2 - 2 - 4...
    vas.taka väliin mahtuu 3 sormea - 3 - 4 - 2...
    oik.taka väliin mahtuu 2 sormea - 3 - 3 - 2...

    Siis ihan random vaihtelevia sormimittoja 5min ajon/seisomisen - pitkän ajon/vkl seisomisen jälkeen, miten vaan. Varmaksi tiedoksi todettu (inpalla) vas.taka puolen tasosäätö toimii yleensä ja oik.taka on ehjä (vielä ainakin).

    Lyhyesti, onko nyt ongelmana melkein/täysin kuolleet jouset/iskarit vaiko molemmat (silmämääräisesti katsottuna ja käsin kokeiltuna iskareissa ei vuotoja eikä jouset ole poikki), ajettavuus tosin on hyvä eikä heiluttaessa keiku paria nytkähdystä enempää.

    Lähitulevaisuudessa (lumien sulamisen jälkeen) olisi tarkoitus vaihtaa nykyinen vakio alusta n. 30-40mm madaltavaan alustasarjaan, edestä sekä takaa. Tähän jos jollain olisi vielä antaa hyvää vinkkiä merkistä+mallista, semmoinen mikä sopii täysin (kohtuu hintainen kun joutuu oleskelemaan nyt opiskelija budjetilla), olisi hyvä juttu. Kiitos ja kumarrus.
    Last edited by opTA; 26-09-2012, 23:54.

    Leave a comment:


  • Supa
    replied
    Originally posted by Fastpiksu View Post
    Mistäpä se saisi tietoa milloin dieselissä pitää ruiskuttaa tai bensassa sytyttää, jos tuo liitin on irti. Kampiakselin asentotunnistin ei mielestäni näitä tietoja anna.
    Kampuran tiedolla toki, nokan tieto on vaan kummalla tahdilla ollaan menossa alakerran suhteen.
    CR dieselissä ei tartte käsittääkseni nokan tietoa kuin startissa käytännössä.

    Leave a comment:


  • Fastpiksu
    replied
    Mistäpä se saisi tietoa milloin dieselissä pitää ruiskuttaa tai bensassa sytyttää, jos tuo liitin on irti. Kampiakselin asentotunnistin ei mielestäni näitä tietoja anna.

    Leave a comment:


  • janke
    replied
    Originally posted by Ezra View Post
    Jos käynnissä ollessa irroittaa nokka-akselin asentotunnistimen liittimen irti niin pitäisikö käynnissä tapahtua muutosta ?

    Suuttimista kuului myös sytytysjärjestyksen mukaan kulkevaa "suhnauttavaa" ääntä ??
    Mielestäni ei pitäisi edes auton käydä? :think

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by Sampsaa View Post
    Vaihdoin abs boksin toiseen korjattuun. Muuten kaikki pelaa täydellisesti mutta luistonesto valo jäi palamaan. Inpa ilmoittaa:
    Steering angle adjustment necessary.
    Vehicle speed 2.63 km/h.

    Vikakoodi tulee heti kun sen poistaa vaikkei ajaisikkaan yhtään. Eli täytyisikö tuo jotenki koodata autolle vai onko jotain oikeasti vialla?
    Vaikka inpa:lla voit tuon kalibroinnin tehdä.

    Leave a comment:


  • Ezra
    replied
    Jos käynnissä ollessa irroittaa nokka-akselin asentotunnistimen liittimen irti niin pitäisikö käynnissä tapahtua muutosta ?

    Suuttimista kuului myös sytytysjärjestyksen mukaan kulkevaa "suhnauttavaa" ääntä ??
    Last edited by Ezra; 26-09-2012, 22:19.

    Leave a comment:

Working...
X