E39 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • janke
    replied
    Originally posted by Zoui View Post
    Vasen takakaiutin oikosulussa, tai oikeastaan toinen johdoista ottaa matkalla runkoon.

    Perus business cd-mankkari, mankan takaa lähtee kaiutinjohtopari keskikonsoliin päin, tupakansytyttimen alta. Takakajarin johtoja seurasin, menee kuskin penkin takaa ja alta keskikonsolille päin.

    Miksi mankalta lähtevä johtopari on eri väriä kuin kaiuttimelta keskikonsoliin päin menevä, miksi?

    Onko mankan ja kaiuttimen välissä jotain boxeja tai suotimia? Missä niitä olisi?

    Onko takaovessa kaiutinta, perus business versiossa?

    Jos jollain on tietoa ja tylsä perjantai ehtoo, niin tietoa otan mieluusti vastaan.
    Muihin en osaa vastata, muuta kuin noihin takaovien kajareihin, eli siellä ei ole kajareita perus business versiossa.

    Leave a comment:


  • Zoui
    replied
    Vasen takakaiutin oikosulussa, tai oikeastaan toinen johdoista ottaa matkalla runkoon.

    Perus business cd-mankkari, mankan takaa lähtee kaiutinjohtopari keskikonsoliin päin, tupakansytyttimen alta. Takakajarin johtoja seurasin, menee kuskin penkin takaa ja alta keskikonsolille päin.

    Miksi mankalta lähtevä johtopari on eri väriä kuin kaiuttimelta keskikonsoliin päin menevä, miksi?

    Onko mankan ja kaiuttimen välissä jotain boxeja tai suotimia? Missä niitä olisi?

    Onko takaovessa kaiutinta, perus business versiossa?

    Jos jollain on tietoa ja tylsä perjantai ehtoo, niin tietoa otan mieluusti vastaan.

    Leave a comment:


  • Late69
    replied
    Mikä hemmetti siinä on etten saa valojen korkeudensäätömoottoriin piuhaa kiinni.
    Orkkis Hellan umpio ja alkuperäiset piuhat. Ihan ku siellä olis välissä jotain, mutta mitään ei näy. Eikä ole pinnitkään vinossa.
    Se liitin ei vaan mene niin pohjaan, että se klipsi menis kiinni.

    Tää nyt oli lähinnä avautuminen turhautumisesta, koska tuskin kukaan tuohon mitään vastausta keksii. Se vaan ei mene. Piste.

    Aivan täydellinen mysteeri. Ärsyttää ja **tuttaa.

    Leave a comment:


  • Bmw Master
    replied
    Originally posted by timppa811 View Post
    Kauanko teillä ottaa että jäähdytinneste näillä keleillä vaikka 90asteessa?
    Oma m52b28 uudella termarilla ottaa noin 10km ajoa. Aika hitaalta tuntuis?
    Ulkolämpötila 3,5 astetta, moottorinlämpö startatessa 15 astetta. 7,5km ajolla moottori 90astetta.

    50%moottoritietä, 25%taajamaa sekä 25%maantietä.

    Leave a comment:


  • Spindre
    replied
    Ja toiseen aiheeseen. Ostin tuossa n.viikko sitten 540ia.n ja tänään hokasin sitte että siinä on edc nappi ja että mitä siitä tapahtuu Tuli nyt vaan mieleen ku lukasin googlen kautta juttuja noista edc iskareista. Että haukkasinko kilon paskaa ku ostin edc.llä varustetun auton? Kyllä se ainakin omassa toimii, tuntee pakarassa kun painaa nappia Mutta mitäs sitte ku tulee eteen iskareiden vaihto, myynkö auton rahapulassa, kun iskari satsi maksaa tyyliin 2k, vai? Minkä hintasia noi edc iskarit on nykyään?

    Leave a comment:


  • Rise
    replied
    Originally posted by Terno View Post
    Kyllä olivat.

    Tartte huomenna autoa noutaessa käydä vähän kuikuilemassa nosturilta. Lupasi puhdistaa valmiiksi. Sama se mikä siinä, kuntoon tarttee laittaa...
    Stefa on kyllä todennäkösempi. Laatikko ei kauaa pelitä jos se öljyjä pois vuotaa, riippuen tietysti millä tahdilla. Laatikkoöljy on myös erilaista ja haisee erilailla kuin moottoriöljy.

    Leave a comment:


  • Terno
    Guest replied
    Originally posted by kaol View Post
    Oltiinko korjaamolla varmoja, että öljy on nimenomaan laatikosta? Turbiini tuskin vuotaa öljyä, mutta laatikon etustefa saattaa hyvinkin vuotaa turbiinikoteloon.
    Kyllä olivat.

    Tartte huomenna autoa noutaessa käydä vähän kuikuilemassa nosturilta. Lupasi puhdistaa valmiiksi. Sama se mikä siinä, kuntoon tarttee laittaa...

    Leave a comment:


  • kaol
    replied
    Originally posted by Terno View Post
    soittivat korjaamolta (kun laiskana vei auton sinne öljynvaihtoon+alustan osia), että vuotaisi laatikko öljyä. Tuulee kuulemma koneen ja laatikon sauman kohdilta. Eli onkos näissä jotain vakio paikkaa jos rupea vuotamaan? Ymmärtääkseni jos olisi turbiini, niin pitäisi jo vaikuttaa laatikon toimintaan? Auto kuitenkin toimii normaalisti.
    Oltiinko korjaamolla varmoja, että öljy on nimenomaan laatikosta? Turbiini tuskin vuotaa öljyä, mutta laatikon etustefa saattaa hyvinkin vuotaa turbiinikoteloon.

    Leave a comment:


  • Terno
    Guest replied
    soittivat korjaamolta (kun laiskana vei auton sinne öljynvaihtoon+alustan osia), että vuotaisi laatikko öljyä. Tuulee kuulemma koneen ja laatikon sauman kohdilta. Eli onkos näissä jotain vakio paikkaa jos rupea vuotamaan? Ymmärtääkseni jos olisi turbiini, niin pitäisi jo vaikuttaa laatikon toimintaan? Auto kuitenkin toimii normaalisti.

    Leave a comment:


  • Bmw Master
    replied
    Originally posted by xpro View Post
    tällänen kysymys että käykö sedanin penkit touringiin..? varsinkin takapenkit? kun olisi ajatus nahka sisusta omaan hommata..
    Ei käy.

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by xpro View Post
    tällänen kysymys että käykö sedanin penkit touringiin..? varsinkin takapenkit? kun olisi ajatus nahka sisusta omaan hommata..
    Etupenkit käy, mutta en kyllä sitten osaa sanoa käykö takapenkki. Tarkista Realoem:sta onko samalla osanumerolla molemmissa.

    Leave a comment:


  • xpro
    replied
    Originally posted by HTK12 View Post
    Mistäs olet tälläistä soopaa kuullut? Ei ilmaa itsestään, mutta on helppo homma TIS ohjeita seuraten.
    tällänen kysymys että käykö sedanin penkit touringiin..? varsinkin takapenkit? kun olisi ajatus nahka sisusta omaan hommata..

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by Ego0s View Post
    Olin lukevinani, että jos auto on 9/98-> niin moottori hoitaa itse jäähdytysjärjestelmän ilmaamisen. Pitääkö paikkaansa?
    Mistäs olet tälläistä soopaa kuullut? Ei ilmaa itsestään, mutta on helppo homma TIS ohjeita seuraten.

    Leave a comment:


  • Bomb5
    replied
    Originally posted by Ego0s View Post
    Olin lukevinani, että jos auto on 9/98-> niin moottori hoitaa itse jäähdytysjärjestelmän ilmaamisen. Pitääkö paikkaansa?
    No ei se varmaan itekseen ilmaa itseään, mutta kiertovesipumppu auttaa ilmaamisessa, niin ei tartte käytellä konetta, kun laittaa sisäilman lämmöt täysille ja tuulettimen pyörimään. Tietty sen paisarin korkin venttiilin ollessa ehjä ja toimiva, päästää se ylimäärän veden (ja ilmaakin) pois, kun systeemin paine ylittyy (usein 2 bar).

    Leave a comment:


  • Bomb5
    replied
    Originally posted by timppa811 View Post
    Kauanko teillä ottaa että jäähdytinneste näillä keleillä vaikka 90asteessa?
    Oma m52b28 uudella termarilla ottaa noin 10km ajoa. Aika hitaalta tuntuis?
    Kuulostaa suhteellisen normaalilta. Vaihdoin juuri kesällä termarin uuteen ns. varotoimena, kun vaihdoin vesipumpun ja muuta. Vanha nosti lämmöt 88-92 asteeseen. Uusi termari pitää lämmöt 92-95 välillä, mutta tuon lämpötilan saavuttamiseen kestää suunnilleen sama aika kuin vanhallakin, eli about 10 km 60-80 nopeudella. Mielestäni parempi, että käy vähän lämpöisempänä, niin polttelee kylmälimaa nopeammin pois.

    Leave a comment:

Working...
X