E39 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • ADiJA
    replied
    Hmm..

    Mitkä olisi kirkkaimmat mahdolliset angel eyes polttimot sopuhintaan -01 vuoden E39:iin kusenkeltaisen tilalle? Onko CREE ledeistä kokemusta rinkuloissa? Kuvia kellään?

    Leave a comment:


  • Ezra
    replied
    Eli M62 imusarjan rempan jälkeen käy huonosti. Öljyn mittatikkua kun vetää niin kuuluu sellaista "paperin rypistelyä". Kaikki tiivisteet vaihdettiin ja huohotin uusittiin.

    Auto kävi aluksi tosi hyvin ja n. 5min käytön jälkeen rupes käymään vajaalla sekä luistoneston valo syttyi.

    EDIT:



    Tuossa ilmenee tuo ääni, mikä on ilmeisesti normaalia ehjällä huohottimella ?
    Last edited by Ezra; 26-09-2012, 13:18.

    Leave a comment:


  • xpro
    replied
    onko 525tds:ssän järkeä laittaa sen vakion 13t mitsun ahtimen tilalle garretin GT2052v ahdinta..? auto vuosimallia 98.. ei muuten mutta sattuis olemaan ylimääräisenä.. ja saisko sillä teho hyötyä mitään?:think

    Leave a comment:


  • Mik@
    replied
    Originally posted by luikas View Post
    Se taitaa laskea etäisyyttä edelliseen navigointiosoitteeseen, ja kun on päässyt perille alkaa se näyttämään miinuslukemia. Ei ole havaintoa kyllä miten nollataan, muuten kuin akunkenkä pois, miksi se pitäisi nollata?
    No sen matkan saa asetettua 1-xxxx kilometriä siihen kohtaan (valikko missä kulutus yms. lukemat) ilman että naviin laittaa edes mitään osoitetta. Ei kai tuo niin hirveästi ahdista ettei autolla voisi ajaa, mutta ihmettelen vain että minkä takia tuota matkaa on mitattava? Minulla siis vanha 4:3 näyttö.

    Leave a comment:


  • Macinaggio
    replied
    [QUOTE=Fastpiksu;2816692]+Vesi nesteessä alkaa kiehumaan kovassa jarrutuksessa, jolloin tahtoo jarrut hävitä. Mut ei oo ihan päivän päälle se vaihto, nätti homma vaihtaa kun kaverin saa mukaan.... QUOTE]

    Jarrunesteen vaihto sujuu yksinkin ihan hyvin kun käyttää vaihdossa esim. biltemassa myytävää öljyn imuvaihtolaitetta. Letku kiinni ilmausnippaan ja pumpataan alipainetta pönttöön ja sitten ilmausnippa auki -> neste valuu pönttöön aika vauhtia eikä vaarana ole mitään ilmausongelmia, kunhan muistaa lisäillä uutta nestettä jarrunestesäiliöön.

    Leave a comment:


  • luikas
    replied
    Originally posted by Mik@ View Post
    Saako tuota matkalaskuria (distance) nollattua navi näytöstä ettei laske koko aikaa? Ainakin akun irti ottamalla ilmeisesti nollaantuu, mutta eikö muuten?
    Se taitaa laskea etäisyyttä edelliseen navigointiosoitteeseen, ja kun on päässyt perille alkaa se näyttämään miinuslukemia. Ei ole havaintoa kyllä miten nollataan, muuten kuin akunkenkä pois, miksi se pitäisi nollata?

    Leave a comment:


  • _nixu_
    replied
    Originally posted by timppa811 View Post
    Ristus kun on hankalia vehkeitä nämä =)
    Eihän se ole kuin vanha osa pois ja uusi ehjä tilalle

    Huohotin, letkut ja tiivisteet kannattaa uusia jos ei ole tietoa onko vaihdettu..

    Leave a comment:


  • Mik@
    replied
    Saako tuota matkalaskuria (distance) nollattua navi näytöstä ettei laske koko aikaa? Ainakin akun irti ottamalla ilmeisesti nollaantuu, mutta eikö muuten?

    Leave a comment:


  • timppa811
    replied
    Hieman huonosti kirjoittelin edellisen kysymyksen. Kyseessä siis kaksi eri autoa. Mietin vaan että kumpi on kunnossa =)

    Omassa hienoinen alipaine, eikä vaikuta korkin irroitus merkittävästi käyntiin. täytyy tänään katella imusarjaan menevä huohotusletku, että onko öljyä sisällä. Käsittääkseni ei saisi olla yhtään? Ja tuo venttiilikopantiivisteen kunto täytyy vilkaista samalla.

    Oma pölläyttää kuitenkin kylmänä hieman sinistä, eli viittaisi kuitenkin huohottimeen.

    Jos huohotin on risa niin tuleeko venttiilikoppaan alipainetta?

    Ristus kun on hankalia vehkeitä nämä =)

    Originally posted by luikas View Post
    Kaverilla oli M52B20TU koneessa huohottimen kalvo rikki ja siitä lähti juuri tuollainen alppitorven töräytys kun raotti öljyntäyttökorkkia auki. Vaihettiin sille kyllä venttiilikopan kannentiivistekin kun oli pullauttanut öljyt aiemmin pakosarjan päälle, josta se öljy kärysi sitten lämmittyään pitkän aikaa.

    Eli suosittelen uusimaan huohottimen eristettyine letkuineen ja tarkistamaan öljyvuodot pakosarjan puolelta.

    Leave a comment:


  • luikas
    replied
    Originally posted by timppa811 View Post
    Kuinka paljon alipainetta pitää m52b28 koneen öljykorkin reiässä olla? Omassa ihan kevyt imu tuntuu. Öljyn käry tuntuu haiskahtavan nyt kun ilmat hieman kylmenneet ja koitan selvitellä onko huohotin kaput.

    Entäpä jos korkin avatessa kuuluu sellainen alppitorvea muistuttava ääni?

    Kumpi näistä viittaa huohotin ongelmaan?
    Kaverilla oli M52B20TU koneessa huohottimen kalvo rikki ja siitä lähti juuri tuollainen alppitorven töräytys kun raotti öljyntäyttökorkkia auki. Vaihettiin sille kyllä venttiilikopan kannentiivistekin kun oli pullauttanut öljyt aiemmin pakosarjan päälle, josta se öljy kärysi sitten lämmittyään pitkän aikaa.

    Eli suosittelen uusimaan huohottimen eristettyine letkuineen ja tarkistamaan öljyvuodot pakosarjan puolelta.

    Leave a comment:


  • olvix
    replied
    528iA ei TU koneella rupesi taas käyttäytymään oudosti. Eli kun painaa kaasua, laatikko on ikään kuin vapaalla ja kierrosten noustessa kytkeytyy sitten pamahtaen. Teki samaa kuukausia sitten kerran jolloin tarkistettiin pariinkin kertaan että öljyä on riittävästi. Käytin laatikkoa stepin puolella ja taas toimi normaalisti.

    Laatikkorempan paikka? Vikakoodeja ei ole. Suosituksia laatikon huoltofirmoista pk-seudulla?

    Leave a comment:


  • Supa
    replied
    Originally posted by timppa811 View Post
    Kuinka paljon alipainetta pitää m52b28 koneen öljykorkin reiässä olla? Omassa ihan kevyt imu tuntuu. Öljyn käry tuntuu haiskahtavan nyt kun ilmat hieman kylmenneet ja koitan selvitellä onko huohotin kaput.

    Entäpä jos korkin avatessa kuuluu sellainen alppitorvea muistuttava ääni?

    Kumpi näistä viittaa huohotin ongelmaan?
    Alppitorvi viittaa huohotinongelmiin. Pieni alipaine kuuluu olla, ei semmonen että auto meinaan sammua kun korkin avaa.

    Leave a comment:


  • timppa811
    replied
    Kuinka paljon alipainetta pitää m52b28 koneen öljykorkin reiässä olla? Omassa ihan kevyt imu tuntuu. Öljyn käry tuntuu haiskahtavan nyt kun ilmat hieman kylmenneet ja koitan selvitellä onko huohotin kaput.

    Entäpä jos korkin avatessa kuuluu sellainen alppitorvea muistuttava ääni?

    Kumpi näistä viittaa huohotin ongelmaan?

    Leave a comment:


  • Fastpiksu
    replied
    Originally posted by peto2 View Post
    ite mittalaitetta kun en tunne niin spekuloinniksi menee, veikkaan että mittaus päättyy joko sillon kun inssi painaa kaken nappulaa tai kun arvot ovat pysyneet riittävän pitkään vakaana :think
    Usein etupäätä jarruteltaessa rullat nostaa auton pois testeriltä. Takapäätä mittaillessa rullat pysähtyy kun jarruvoima on tarpeeksi suuri.
    Tai näin ainakin jokaisella jarrudynolla jolla minä olen jarrutellut.

    Leave a comment:


  • Korpraali
    replied
    Originally posted by xpro View Post
    pari kysymystä olisi viisaammille.. minkälainen homma on laittaa e39:siin vakio umpioihin angel eyes rinkulat mitä näkyy myynnissä olevan..? ja toinen kysymys että onko järkeä/hyötyä vaihtaa vakio mitsun ahtimen tilalle (525tds) tuommonen garretin GT2052v ahdin..?:think lähinnä että käykö miten suoraan ja saako sillä miten tehoja lisää..?? kun olisi hyllyssä ylimääräisenä sellainen huollettu ahdin.. kiitokset vastauksista.. kaikki vinkit ja vihjeet ja muu tieto erittäin terve tullutta..
    Tietämättä etuvaloistasi, mutta oletan että on pre-facelift ja olet laittamassa ccfl, kylmäkatodi rinkuloita? Jos kyllä, niin tässä käypä ohje asentamiseen: http://www.netikka.net/anninajathoma.../angeleyes.htm

    Leave a comment:

Working...
X